Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Do domu przez Karczmę #1 – GUI – dyskusja
Newsy

Do domu przez Karczmę #1 – GUI – dyskusja

Do domu przez Karczmę!

GUI – Graphical User Interface (z ang. graficzny interfejs użytkownika)

Jak informowałem na naszej karczemnej grupie, startujemy z nową serią publikacji! Nowy cykl będzie swoistym podsumowaniem wszystkich pozytywnych i negatywnych elementów Gwinta, które były testowane na przestrzeni prawie dwóch lat. Każdy artykuł będzie podsumowywał jedną główną część gry.

Mam wielką nadzieję, że publikacje spod szyldu „do domu przez Karczmę” wydatnie pomogą twórcom gry w analizie swoich dokonań, jak i Wam w przypomnieniu sobie starych czasów z CBT.

Na koniec wstępu mam do wszystkich czytających ten wpis prośbę o pomoc. Jeśli będziecie mieli/zauważycie jakieś ciekawe pomysły na ulepszenie jakiegokolwiek elementu gry, na którym skupia się ten tekst, to podrzućcie je w komentarzu! Jeśli zbierze się wystarczająca liczba Waszych odpowiedzi z propozycjami, to zrobię o nich specjalny artykuł, który będzie je prezentował. Możemy zrobić sobie nawet „odnogę” do tej serii, czyli ja publikuję artykuł podsumowujący o danej części gry, a gdy Wy podeślecie mi pomysły, to je sumuję w drugim materiale. Liczę na Wasze zaangażowanie!

Ps. Propozycje muszą być oczywiście realistyczne i być zgodne z obecnym tematem (czyli jeśli napiszecie o pomyśle na poprawę umiejętności kart pod tym artykułem, to nie będę brał go pod uwagę, ponieważ tematem tekstu jest interfejs i grafika gry!).

Ps 2. Jeśli coś pominąłem, to dajcie znać! Dodam później do artykułu – przez te 2 lata gra zmieniała się dość dynamicznie, a moja pamięć czasami szwankuje 🙂

R E K L A M A

Dobre rozwiązania

  • Ekran budowania talii – CBT i połowa OBT

Podobny obraz

Połączenie ekranu budowania talii i kolekcji to genialna innowacja, którą dostaliśmy w patchu zimowym. Poszła ona jednak w parze z całkowitą zmianą ekranu budowy talii, który wygląda obecnie jak żywcem wyciągnięty z konkurencyjnej karcianki. Poprzedni ekran tworzenia talii nie wymagał wycięcia z korzeniami, tylko połączenia go z kolekcją i ewentualnego liftingu. Dzięki poprzedniemu ekranowi np. nie musieliśmy się bawić w „sklejkę” dwóch screenów, kiedy chcieliśmy podesłać talię znajomemu lub opublikować. Samo tworzenie decków do gry także było przejrzyste i przyjemne. Zresztą po dziś dzień ów wygląd z powodzeniem funkcjonuje na GwentDB (z którego osobiście korzystam do tworzenia czytelnych grafik do prezentacji talii).


  • Efekty na planszy – CBT i połowa OBT

Znalezione obrazy dla zapytania gwint zamknięta beta interfejs

Zdjęcie użytkownika Mateusz Byliński.

Mały, ale bardzo ważny element, który w końcowym rozrachunku wpływa na odbiór gry przez gracza. Obecne efekty nie mogą się równać z tymi poprzednimi – wcześniej czuć było zdecydowanie większy feeling. Gdy odpalało się Iris lub zagrywało się Yennefer, czuć było tą eksplozję, te wielkie bum! Tak samo ze wskaźnikami wyboru jednostek na planszy – wskazywanie z CBT było po prostu schludniejsze. Cyfry ogólnej siły umiejscowione poza planszą były znacznie czytelniejsze. Inne pomniejsze efekty z CBT jak strzelanie maszyn, innych jednostek czy zadawanie obrażeń kartami specjalnymi także można pochwalić.


  • Ikonki przy kartach – CBT

Podobny obraz

Podobny obraz

Podobny obraz

Widzicie te ikonki po lewej stronie przy powyższych kartach? Wskazywały one kiedyś czy jednostka jest Nielojalna, czy ma Zemstę lub, czy działa pasywnie. Było to o wiele bardziej czytelne niż zwykłe wskazanie tego w opisie. Jest to szczególnie ważne dla nowych graczy, którzy na początku nie przywiązują wagi do czytania umiejętności kart.


  • Imię i nazwisko bądź przydomek autora grafiki dodany do podglądu karty – CBT i połowa OBT

Kolejna drobnostka, która nikomu nie przeszkadzała, a wręcz pomagała. Arty kart to jeden z największych atutów Gwinta i wielu graczy czasami chce sobie takiego arta ustawić jako grafikę w telefonie/na komputerze lub po prostu pooglądać więcej prac danego autora poza grą. Na oficjalnej stronie Gwinta próżno szukać wielkiej galerii ze wszystkimi ilustracjami kart, więc brak jakichkolwiek namiarów na autora tylko komplikuje sprawę z szukaniem ulubionych grafik postaci. Problem dotyka czasem nawet mnie, gdy szukam grafiki karty do stworzenia miniatury w odpowiedniej rozdzielczości – od czasu do czasu ciężko mi znaleźć ilustrację karty w zadowalającej jakości.


  • Dodanie muzyki z Wiedźmina 3 i możliwości wyłączenia animowanych kart – OBT

OBT – o dziwo – wprowadziły także dobre rozwiązania jak na przykład dodanie klasycznej ścieżki dźwiękowej z W3. Mnie bardziej ucieszyła druga nowość – wyłączenie kart premium potrafi znacznie odciążyć słabsze komputery takie jak mój.


  • Profil gracza – OBT

Znalezione obrazy dla zapytania gwent player profile

Wyróżnienie należy się za sam pomysł i wprowadzenie go do Gwinta. Gracze lubią podsumowania swoich kont, które mogą sobie zobaczyć w dowolnym momencie i podzielić się nimi. Jednak w obecnej formie, profile nie przekazują tyle ważnych informacji, aby być bardziej użyteczne niż teraz – tutaj deweloperzy mają spore pole do popisu, bo statystyk, które można w profilach graczy zawrzeć jest co nie miara.


  • Skórki frakcyjne i większa szybkość rozgrywki (optymalizacja) – OBT (ostatni patch)

Znalezione obrazy dla zapytania gwent mulligan improvements

Tutaj należy się pochwała za pomysł – urozmaicenie planszy to krok w dobrym kierunku. Trochę kolorów zawsze potrafi ożywić grę. Wykonanie skórek mogłoby być jednak lepsze – szczególnie zawiodłem się na skinach Skellige czy Królestw Północy. Interaktywne elementy tez mogłyby urozmaicić i dać alternatywę dla oglądania animowanych kart w przerwie między turami.

Upłynnienie rozgrywki to także oczywisty plus – im szybciej i sprawniej działa gra, tym mniej czasu tracimy i się nie frustrujemy.


  • Dodanie Panelu Gracza  – OBT

Panel otwiera nowe możliwości. Można w nim umieścić masę łatwo dostępnych informacji. Na ten moment owy panel jest dość ograniczony, ale mam nadzieję, że jego potencjał nie zostanie zaprzepaszczony. Można by np. dodać do niego kanały społeczności dla graczy, którzy mogliby w pokojach czatu dyskutować o grze i nie tylko.


  • Dodanie ramek, tytułów i awatarów – OBT

Znalezione obrazy dla zapytania gwent titles and avatars

Absolutnie genialne. Kwestie wypowiadane przez awatary są po prostu dobre, a i konwersacja dwóch różnych postaci potrafi naprawdę rozśmieszyć :-). Ramki w większości prezentują się bardzo gustownie, a tytuły nadają lekkiego prestiżu.


Złe rozwiązania

  • Wygląd kolekcji kart – OBT

Znalezione obrazy dla zapytania gwent midwinter card collection

Napisać o obecnym wyglądzie kolekcji że jest zły, to jak nic nie napisać. Filtry w kolekcji są całkowicie bezużyteczne – brakuje w nich wielu przydatnych opcji do sortowania. Może większość nie zwraca na to uwagi, ale dla mnie to istotna kwestia. Denerwujący jest też przycisk masowego niszczenia kart, tak zwany „młyn” – jest on umiejscowiony w niewygodnym miejscu. Jeszcze bardziej wkurza uogólnienie ilości kart w kolekcji – zamiast wyświetlać dokładną ilość posiadanych kopii danej karty, licznik pokazuje 9+. Wygląd kolekcji zdecydowanie powinien zostać przemodelowany, aby był bardziej czytelny.


  • Efekty graficzne – OBT

Jak jest, widzimy doskonale. Rozpisywać się o tym nie zamierzam, bo Karczmarz już dawno to zrobił.


  • Ekran mulliganu, cmentarza i wyboru kart do zagrania – OBT

Znalezione obrazy dla zapytania gwent midwinter mulligan

Obecny ekran jest wygodniejszy, niż był kiedyś, ale chyba nie na taką modernizację wszyscy liczyli. Tak samo z innymi miejscami w grze, które pokazują nam karty. Puste miejsca wyglądają jak luki w albumie czy zapychające przestrzeń placeholdery. Same karty w tym widoku wyglądają jak znaczki pocztowe – są zdecydowanie za małe. Przewijanie w poziomie nie było wcale takie złe, wystarczyło tylko je ograniczyć i usprawnić. Przykładowe rozwiązanie zaprezentowane na Reddicie (wielkość kart nadal nie wygląda zadowalająco, ale chodzi tu bardziej o przykład):


  • Historia zagrań – OBT

Znalezione obrazy dla zapytania gwent match history

Pomysł na dodanie historii zagrań był jak najbardziej słuszny i potrzebny – forma wykonania mogłaby być jednak zdecydowanie bardziej przemyślana. Tutaj nie ma co się bać małej oryginalności, bo najważniejsze, aby historia w pełni naprawdę odzwierciedlała przebieg meczu (co z czego się wzięło, kiedy to zagrano itd).


To już koniec pierwszego materiału podsumowującego. Ponawiam moje prośby ze wstępu i przypominam o jutrzejszym starcie GWENT Challengera!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • piti4004

    Proponuję do kolejnego artykułu napisać o najsilniejszych taliach (zwłaszcza swim z cbt)

    • Mateusz Byliński

      Będzie coś takiego w innej, nostalgicznej serii 🙂

  • Robert Majer

    Odnośnie kolekcji. Mi najbardziej przeszkadza rozdzielenie w „klasterze” kart zwykłych i premium. Są po prostu dwie takie same karty obok siebie, tylko jedna się rusza. Przez to kolekcja jest zbyt duża i tworzy to problem z dokopaniem się do szukanej karty. Uważam, że w kolekcji wszystkie karty powinny być ruchome, a tylko licznik powinien wskazywać ile wersji premium danej karty posiadamy. Palenie kart powinno dawać wybór, czy niszczymy zwykłe, czy premium, a MŁYN powinien niszczyć zwykłe w pierwszej kolejności. Z kolei przy budowaniu talii priorytet powinny mieć premiumki. Dzięki takiemu rozwiązaniu po zmieleniu kart pozostały by łącznie 3 brązowe karty (zwykłe + premium).

    • Janusz Michalew

      Mnie tam obie wersje kart w kolekcji nie przeszkadzają, a już na pewno nie chcę żeby przy budowie talii premiumy miały priorytet – zawsze gram zwykłymi kartami, ruchome to sobie mogę pooglądać w kolekcji

      • Robert Majer

        Zwróć uwagę jakimi kartami grają twoi przeciwnicy. Zdecydowana większość graczy, jeżeli posiada wersję premium jakiejś karty, to wrzuca ją do decku zamiast zwykłej. Proponowane przeze mnie rozwiązanie nie ma na celu zadowolić wszystkich. Mam jednak wrażenie, że większości by się to spodobało.

        • Janusz Michalew

          wystarczyłaby prosta opcja w kolekcji: pokaż/ukryj karty premium/zwykłe… i wszyscy byliby szczęśliwi

          • Robert Majer

            Taka opcja już istnieje i nie wystarczy. Poruszanie się po kolekcji i mielenie kart jest niewygodne i czasochłonne. Można by było zrobić to lepiej, dlatego zamieściłem swoją propozycję zmiany. Jeżeli masz lepszy pomysł, to go przedstaw, bo z samej krytyki nic dobrego nie powstanie. Zwróć uwagę, że Mateusz w powyższym artykule, obiecał podsumować nasze pomysły i mam nadzieję, że wyśle REDom feedbacka.

  • Druhboruh

    Mi brakuje opcji odsłuchania kwestii które karta wypowiada przy zagraniu. Wiadomo ze niektórych kart się nasłuchamy dość ale czy potrafi ktoś skojarzyć tekst wypowiadany przez Kłobuka? (chociaż on zapewne ma jakieś odgłosy a nie kwestie) A drugim problemem są dziury w historii która nie pokazuje np co zostało wtasowane do talii

  • Strzelec Bartek

    Czemu brak nazwiska autora arta, brak ikon na kartach, efekty na planszy oraz ekran budowania talii są w pozytywnych rozwiązaniach? Przecież Beletrystyk negatywnie się wypowiada o tych rozwiązaniach.

    • Wiktor Dąbrowski

      Tu chodzi o to, że to było dobre i niepotrzebnie redzi usuwali.

  • Michał Zdaniecki

    Jako nowy gracz brakuje mi jak i też przeraża brak możliwości kupowania brakujących awatarów i ramek myślę że tytuły powinny być nie do kupienia. Oczywiście po jakimś czasie powinny być dostępne np po Pro Laderze.
    Dla osób które zaczynają lub będą zaczynać gwinta powinna być dodatkowa zakładka z wydarzeniami by móc znów w nie zagrać i zgarnąć nagrody.

    • Wiktor Dąbrowski

      Ale o to w tym właśnie chodzi. Poza tym avatary sezonowe będą co rok, wydarzenia możliwe, że też będą się powtarzać w przyszłości albo powtarzać się będą tylko nagrody.

    • MaRIB^

      Planują coś takiego w przyszlości.

  • bc bfds

    Niektóre karty nadal mają nazwiska twórców zdaje się że regis, igni i kilka innych.Co do zmian to większość mi nie przeszkadza a do innych się już zdążyłem przyzwyczaić ,jedyną rzeczą która koli me oko to lewa strona kolekcji czyli karty w talii strasznie nieczytelne i nieintuicyjne.Skórki planszy to dobry pomysł ale mogłoby być ich być więcej i możliwość wyboru (nawet na te standardowe). PS:Skórki skelige i KP są niezbyt ładne to fakt ,ale ważne że Nilfgaard dostał najładniejszą ;P

  • MaRIB^

    Obecny ekran budowy jest lepszy, jak dojdzie drugie tyle kart co jest teraz, to się lepiej sprawdzi niż poziomy z jednym paskiem. Jedynie pasek decku mógłby być kopiowany w całości jako rzut decku.

    Podpisy pod obrazkami znikły z prostego powodu, inne studia zgłaszały się do tych ludzi, czy firm. Podkupowały grafików albo studia, może dostawali nagle większe zlecania i nie wyrabiali z gwintem, dlatego takie opóźnienia w kartach są. Wystawili wielki billboard dla konkurencji, gdzie znajdą dobrych grafików.

    • Mateusz Byliński

      Dlatego napisałem, że poprzedni widok budowy talii wymagał tylko liftingu m.in. pod względem zwiększenia ilości pasków.

  • Tonasz Bor

    A mi doskwierają takie same grafiki dla różnych efektów jednej karty. Chodzi mi np o mantikore czy księżyc gdzie musimy wybrac efekt działania karty tz zagrożenie lub zapomnialem. Mogły by miec ine wersie graficzne choćby rózniące sie tło zeby nie trzeba za kazdo razo sie wczytywac czy aby napewno dobrą wybiezemy.

  • folaR

    Z dobrymi rozwiązaniami całkowicie się zgadzam, dodalbym jeszcze wygląd stołu z czasów cbt, gdzie był on bardziej „poszarpany” i ponury, bardziej pasowało mi on do wiedźmińskiego świata, ale to moje subiektywne odczucie. Z kwestia mulliganu, myślę że można by powrócić do jednego paska kart, zmniejszając po prostu ich rozmiar. Raczej każdy wie co ma w talii i czego potrzebuje w ręce startowej, wie uważam że pomniejszone karty nie byłyby czymś złym, a mulligan miałby przyjemniejszy wygląd. Historia zagrań aktualnie u mnie jest zbugowana więc ciężko cokolwiek powiedzieć, ale nie jest do końca przejrzysta to fakt. A jeżeli chodzi o efekty kart (wybuch Yennefer przykładowo) to również się zgadzam. W cbt czasem nawet ciarki potrafiły przejść, zwłaszcza gdy rzucał ja przeciwnik i ważyły się losy całego meczu 😀

  • Samix

    Nie zgodzę się z częścią zarzutów:
    1. Ekran budowania talii – kiedyś faktycznie może był bardziej unikalny, jednak obecnie jest o niebo bardziej praktyczny. Pamiętam jak nawet z dużymi brakami w kolekcji znalezienie konkretnej karty bywało irytujące. Teraz jest to znacznie prostsze i wygodniejsze, a w dodatku można łatwo stworzyć brakujące karty. Poprzedni widok był niestety bardzo ograniczający. W dodatku tuż przed aktualizacją zimową nieczytelny (gdy wszystkie zwinne jednostki trafiały do jednego rzędu).
    2. Dyskusja o elementach graficznych – jak dla mnie jest to zbyt subiektywny temat. Mi np. obecne efekty się podobają bardziej niż te z zamkniętej bety. Natomiast nie jestem fanem nowych skórek – zdecydowanie bardziej wolałem klasyczny wygląd stołu i żałuję, że nie ma możliwości jego przywrócenia.
    3. Ekran mulliganu, cmentarza – to trzeba rozbić tak naprawde na kilka opcji:
    – Cmentarz – mało czytelnie jest zaprezentowana różnica pomiędzy cmentarzem swoim a przeciwnika. To wymaga zmiany.
    – Mulligan – o niebo barcziej praktyczne rozwiązanie. Wystarczy rzut oka żeby ocenić rękę. Nie trzeba nic przesuwać, wszystko jest widoczne od razu.
    I przesuwanie nie było problemem. Każdy człowiek sobie z tym poradzi, jednak prowadzi ono do dwóch problemów:
    a) Nie ma się ogólnej oceny swojej ręki, trzeba przesuwać żeby zobaczyć co się posiada
    b) jeżeli wyjdzie wersja mobilna to mogą pojawiać się missclicki co prowadzi do irytacji i zniechęcenia graczy
    Inną kwestią jest wygląd – mi obecny nie przeszkadza, chociaż faktycznie ciemniejsze barwy miały coś w sobie.
    4. Małe karty – problem ten jest często poruszany. Mam wrażenie, że niektóre osoby zapominają, że mogą sobie kliknąć prawym przyciskiem myszy i powiększyć kartę. Wtedy można podziwiać grafiki w pełnej okazałości. Jednak gdy już widzi się daną kartę kilkanaście razy (a wielu przypadkach widzimy karty już po kilkaset razy) to nie zachwyca się tak nad tym jak wygląda. Dlatego bez sensu jest według mnie zmieniać interfejs, albo usuwać rząd 😀

    Oczywiście artykuł ma dobre rady:
    – Ikony szpiegów na kartach – zwiękzają czytelność dla nowych graczy
    – Historia zagrań – pomysł jest dobry, jednak warto go dopracować

    WArto jeszcze zwróccić uwagę na to, że krąg nie pokazuje jaką kartę stworzy, co według mnie już jest absurdem i zmianą, której nie rozumiem.

  • Tomasz Kozłowski

    Ogólnie bardzo dobra inicjatywa z tym cyklem.

    Ekran budowania talii:
    Moim zdaniem ekran budowania talii z początku OBT był zdecydowanie lepszy niż obecny. Był przede wszystkim o wiele bardziej przejrzysty, gdzie widzieliśmy całą naszą talię na stole. Jedyny mankamentem było to, że nie można było dodawać kart nieposiadanych w kolekcji. Wystarczyłaby drobna zmiana, aby wszystko było git, np. dodać w pasku wyboru kart nieposiadane karty w szarym kolorze z opcją stworzenia.

    Efekty na planszy:
    Na chwilę obecną też jest źle, ale wiadomo i większe bum!! tym lepiej 🙂

    Ikonki przy kartach:
    Jak najbardziej były super, czerwone oka szpiegów przede wszystkim.

    Widok kolekcji:
    Widok kolekcji z początku OBT, również uważam, że był przyjemniejszy, może rzewczywiście jest niepotrzebnie rozdzielone na karty zwykłe i premium przez co trzeba dużo rolkowania. Jeśli nie posiada się karty to jest zwykła karta na szaro, jeśli posiada się tylko zwykła to wyświetlana jest karta zwykła w kolorze, jak masz premkę to kolorowa premka i dodatkowo gdzieś w roku wyświetlać ilość posiadanej karty tak jak przy otwieraniu beczek.

    Skórki na stole:
    Jeśli chodzi o stół, to myślę, że w opcjach powinno sobie można było wybrać czy stół z CBT, czy z OBT plus opcja włączania skórek.

    Popieram również poniższy komentarz odnośnie rozdzielenia graficznego kart, które mają opcję do wyboru jak np. mandragora czy krwawy księżyc, aby rzeczywiście nie trzeba było się wczytywać dokładnie, którą opcję chemy użyć.

    Resztę zmian nie oceniam ani na minus, ani na plus.

    Kolejny odcinek cyklu proponuję dyskusję na temat może zwinności jednostek i ograniczenia kart w danym rzędzie lub odnośnie tagów kart przewijających się na przestrzeni CBT i OBT np. weteran w skellige, czy bohater lub odnośnie nietykalność złotych kart czy niewrażliwości na kart pogodę.

  • Stary Wąż

    Wyłączenie kart premium i obniżenie jakości grafiki u mnie przyniosło efekt wręcz odwrotny. Lapek ledwo zipał a przy ustawieniach na maxa wszystko śmiga … dziw nad dziwy.

  • Mr. Scarecrow

    Cmentarz do poprawy, moim zdaniem powinien być bardziej mroczny, inny bardzie mroczny niż grafika z wymiany talii.

  • Paweł Piskurewicz

    Super cykl tylko wielka, wielka szkoda że pomineliście wersję alpha znaną z targów E3. Nawet jeżeli ktoś nie miał okazji grać to w sieci jest o niej sporo materiałów. Minimum 22 karty w tali, unikatowy podział kart (w tym wydzielone karty specjalne)
    itp. https://uploads.disquscdn.com/images/a774215afbf909c7b5b6ea2237cf23fb2d61f9aaa57a1f4fb6d7a5aaa4378ee7.jpg

Discord Gwint24

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...