Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Control/Deathblow Eithne – poradnik do gry | Nilfgaardzka aktualizacja
Eithne Poradniki Scoia'Tael Talie

Control/Deathblow Eithne – poradnik do gry | Nilfgaardzka aktualizacja

Witaj na stronie poradnika do gry Control/Deathblow Eithne! W tym artykule znajdziesz szczegółowy, przejrzysty poradnik jak grać taliami Control/Deathblow Eithne. Omówiona zostanie istota archetypu, kluczowe karty oraz strategia mulliganowania i grania!


Wprowadzenie

Dodatek „Krwawa Klątwa” wprowadził do gry wiele nowych mechanik – w tym Śmiertelny cios, który okazał się podwaliną pod wykrystalizowanie się nowego archetypu, korzystającego z kart posiadających takową umiejętność. Jak by go jednak nie nazwać, jest to rodzaj talii kontrolnej.

Talia Deathblow Eithne opiera się na kartach ze Śmiertelnym ciosem. Dzięki umiejętności liderki Scoia uzyskujemy 4 pingi, które znacznie ułatwiają ustawienie wrogich jednostek pod aktywację Śmiertelnych ciosów. Daje to nam kontrolę nad wrogiem mimochodem, ponieważ zadając obrażenia niwelujemy też value z silników wroga. Mamy także do dyspozycji dużo klasycznych removali, które uprzykrzają życie wrogim enginom.

Największy w grze bonus do puli werbunku, jaki zapewnia Pani Brokilonu, daje tej talii wiele miejsca na silne, proaktywne karty, które dywersyfikują naszą strategię, przez co nie jesteśmy zdani tylko na pojawianie się wrogów, dając przy tym kilka bezpiecznych zagrań, a także potężnego finishera w formie Olbrzymiego Dębu.


Standardowa lista Control/Deathblow Eithne

Autor talii: TLG

Import talii – KLIK!

R E K L A M A

Alternatywna lista Control/Deathblow Eithne

Autor talii: Team Aretuza

Import talii – KLIK!

Znajdź więcej talii Control/Deathblow Eithne w naszym katalogu talii!


Karty

  • Eithne – liderka, która ma dość mierną, ale bardzo przydatną umiejętność. Dzięki niej możemy zadać 1 punkt obrażeń dowolnej jednostce. 4 ładunki = 4 pingom, które pomagają ustawić Śmiertelne ciosy i likwidować wrogie kreatury.
  • Olbrzymi Dąb – finisher w długiej/średniej rundzie, daje opcję na removal jeśli tego potrzebujemy.
  • Ithlinne Aegli – bezpieczna jednostka do zagrania, najczęściej na starcie R2, by wzmocnić Sheldona Skaggsa lub Gabora Zigrina/Wielki Dąb/inną jednostkę.
  • Barnaba Beckenbauer – 12 za 10, o ile mamy na stole Driadę, Krasnala oraz Elfa. Bardzo silna jednostka, wokół której musi grać przeciwnik.
  • Ostrze Hen Gaith – kombogenna karta, dzięki dużej ilości jednostek zadających obrażenia, Ostrze może skopiować wrogą jednostkę z silną zdolnością i wykorzystać ją przeciwko oponentowi.
  • Gregoire z Gorgony – bajecznie łatwy do setupu dzięki Eithne, 10 za 9 z Tarczą.
  • Gabor Zigrin – zagranie pod Odporność lub Wytrzymałość przy drypassie wroga w R2. Nie jest w tym decku konieczny, ale sprawdza się, jeśli szukamy większej ilości proaktywnych zagrań + dobrego krasnala do wzmocnienia.
  • Tasak – genialny, gdy rywal wcześnie użyje Przewagi Taktycznej na swoim enginie, dobry removal w early game czy w długiej R3.
  • Milaen – removal za 4 lub może pozabijać upierdliwe tokeny Krabopająków czy inne lub poranić kilku wrogów pod Deathblow.
  • Sheldon Skaggs – główny finisher, możemy go zbuffować najczęściej do nawet 11 punktów, ale na rzadko które talie zada tak duże obrażenia, więc nie ma co przesadzać.
  • Sirssa –  najczęściej 7 za 8 + daje małe carryover i czasem złapie jakieś punkty z Harmonii.
  • Morenn –  bardzo uniwersalna karta – blokada może się przydać w każdym momencie, a 2 punkty obrażeń umożliwią aktywację Śmiertelnego ciosu.
  • Ida Emean –  odpowiedź na Artefakty lub po prostu 7 za 8. Przydatna na Hugeberta czy Królową Krabopająków, ponieważ oba archetypy grają groźne Artefakty.
  • Milva – proaktywne zagranie na starcie rundy, nietykalny engine dodający nieco punktów w długiej rundzie.
  • Huf Mahakamski – pod odchudzanie, gdy mamy krasnala na polu bitwy.
  • Elfi Łucznik – mini-Milaen, fajna karta pod ustawianie Śmiertelnych ciosów czy likwidację słabszych enginów.
  • Obrończyni Brokilonu – pod odchudzanie.
  • Dragoni Vrihedd – 4 za 4 + przesuwają jakieś kłopotliwe, pasywne jednostki. Mogą nam uaktywnić value z Harcowników, przesuwając wroga na Bliskie Starcie, albo wzmocnić o 1 wartość Dębu.
  • Krasnolud Harcownik –  5 za 4 lub removal za 3, solidna karta z kategorią Krasnoluda, która aktywuje Huf i w razie naprawdę dużej potrzeby posłuży jako ciało pod buff od Agitatorów.
  • Mistrzyni Miecza –  dobra na otwarcie, niezły engine pingujący wrogie jednostki, dzięki czemu łatwiej kontrolować stół.
  • Agitator Scoia’tael – głównie grane jako carryover na Sheldonie, ale mogą też zbufffować Gabora i nie będzie tragedii. Dobre do zagrania na otwarcie R1/R2.
  • Driada Opiekunka – sama w sobie jest 4 za 4 werbunku, a w talii mamy paczkę Driad, więc wyciągnie czasem nawet do 7 punktów.

Mulligan

Szukamy:

  • Obrończyni Brokilonu, Hufu Mahakamu (jeśli mamy krasnoluda innego niż Sheldon w ręce), Sheldona Skaggsa, Gregoire z Gorgony, Saessenthessis, Ithlinne Aegli, Tasaka (szczególnie, gdy rywal ma Przewagę Taktyczną), Sirssy, Morenn (na Pożeranie i Selfwound), Ithlinne Aegli (na talie z Artefaktami), Ostrza Hen Gaith, Milaen, Gabora Zigrina, brązowe karty na R1.

Wymieniamy:

  • Nadmiarowe egzemplarze Obrończyni Brokilonu i Hufu Mahakamu, Agitatorów Scoia’tael (jeśli nie mamy co wzmocnić w ręce).

Styl gry i strategia

Z przewagą taktyczną

Buff z Przewagi nie jest nam specjalnie potrzebny, ale przydaje się do wygrania R1 w mirrorze czy na inne kontrolne talie. Zazwyczaj to bez Przewagi mamy szersze pole do popisu. Przynajmniej w starciu z taliami na enginach mamy wsparcie w tempie, przez co R1 będzie wygrać łatwiej.

Bez przewagi taktycznej

W pozycji broniącej jesteśmy oczywiście uprzywilejowani, bo to my niszczymy i kontrolujemy stół, aby przeciwnik się na nim nie rozwinął. Bardzo to pomaga w starciu z taliami na enginach i ułatwia bleedowanie w R2.

Ogólnie

Deck dzięki dużej ilości złotych kart jest w stanie dobrać „złotą rękę” na ostatnią rundę. Oznacza to, że to przeciwnik powinien chcieć nas wybleedować, jeśli przegramy R1. Na jego nieszczęście, mamy na tyle dużo opcji na utrzymanie tempa (i tym samym CA), że rywal skracając nam R3 musi się liczyć z tym, że wejdzie do niej bez supremacji w kartach, podejmując się wykonania manewru wykrwawiania.

R1 chcemy rozegrać tak, aby jak najoptymalniej przygotować się do rund decydujących. Odchudzamy się w niej z Obrończyń i Hufu, wywalając najlepiej brązowe karty, kontrolując w miarę potrzeby setup wroga (szczególne vs. KP czy na Potwory) i wzmacniając Sheldona i inne jednostki, które znajdują się w naszej ręce. Możemy zagrać kilka goldów, takich jak Sirssa, Tasak czy Ithlinne. Gdy osiągniemy satysfakcjonujący nas stan w ręce i w talii, można szykować się do passu i przegrania R1 na +1 bądź even (ale wtedy bez wychodzenia poza strefę 4 kart w ręce, by nie stracić CA).

W R2 oczywiście albo bronimy się przed wykrwawianiem przez oponenta, zostawiając sobie kluczowe karty na R3, albo (gdy wygraliśmy R1) to my wykrwawiamy przeciwnika (jeśli np. gramy z engine deckiem, a nie dobraliśmy zadowalającej ilości removali by stawić mu czoła w R3, rzadko, ale się zdarza). Gdy na R2 mamy więcej niż 7 kart w ręce, a rywal nie zdrypassował, to można powywalać słabsze karty, aby tylko nie dać się prześcignąć w punktacji. Gdy rywal zdrypassuje, to możemy wyrzucić Gabora na rząd Bliskiego Starcia, ponieważ przejdzie na następną rundę.

W R3 powinniśmy mieć szeroko rozpostarty wachlarz opcji, aby wygrać tak w długiej (removale, tempo playe) jak i w krótkiej (Sheldon, jednostki z dużą bazówką czy jakiś Gregoire z pingami od Eithne), a nawet w średniej rundzie. Należy pamiętać o odpowiednim ustawianiu jednostek w rzędzie pod Olbrzymi Dąb.


Wskazówki

Ogólne

  • Zagrywanie jednostek do jednego rzędu wzmocni wartość Olbrzymiego Dębu,
  • Tasak to świetna odpowiedź na engine wcześnie wzmocniony Przewagą Taktyczną,
  • Zanim zagracie Elfa z Mistrzynią Miecza na stole, koniecznie użyjcie jej Rozkazu,
  • Ładunki Eithne to Wasze carryover, więc należy rozporządzać nim z rozwagą.

Na strategie

Enginy

  • Wygranie R1, bleedowanie w R2, krótka R3.

Midrange/Value

  • Wygranie R1, ew. obrona przed bleedem w R2, R3 z finisherem i mocnymi kartami.

Combo

  • Kontra na kombinację lub wybleedowanie elementów comba w R2, wygrywając R1.

Kontrola

  • Wygrana R1, drypass w R2, długa R3.

Spell

  • Wygranie R1, doprowadzenie do krótkiej R3 z naszymi finisherami.

Na frakcje

Potwory

  • Należy uważać na bleedowanie w R2, gdyż deck Dużych Potworów może iść na 2-0 i zmusić do krótkiej R3,
  • Sheldon zawsze powinien znaleść duże value, podobnie jak Tasak,
  • Milaen i Elfi Łucznik to odpowiedzi na tokeny Krabopająków i Nekkery.

Nilfgaard

  • Gramy wokół Leo Bonharta, Petera Gwynlewa, Zdrady, Anny Henrietty i Shilarda, o ile się da.

Królestwa Północy

  • Removale to najlepsza broń z KP – czasem nie należy jednak wywalać pierwszego-lepszego niszczenia na np. brązowy, mało ważny engine (szczególnie w R3),

Scoia’tael

  • Nie ma co czekać, jeśli na stole pojawiają się Havekarscy Przemytnicy czy Król Żebraków – trzeba zużyć removal, aby nie dopuścić do nagromadzenia punktów carryover u rywala,
  • Na Danę potrzebujemy kilku removali, by poradzić sobie z jej enginami.

Skellige

  • Harcownicy Tuirseach to cel pod Śmiertelne ciosy,
  • Należy trzymać wrogiego Olafa w szachu, by nie dać wrogowi aktywować comba z Knutem Okrutnym (najlepiej za pomocą zbuffowanego Sheldona),
  • W konfrontacji z Eistem trzeba uważać na brak ostatniego słowa w R3 – jest to kluczowe, by rywal nie miał bezpiecznego zagrania Jutty i Zwierciadła Bekkera,
  • Obijane jednostki tworzą cele dla Ostrza Hen Gaith czy Gregoira,
  • Jeśli posiadacie perm-removal na mocno zbuffowanego Kapłana Svalbloda, a obok niego nie ma jednostki z Szałem/leczącej się to nie trzeba się spieszyć z jego usunięciem – zyskujecie w ten sposób dodatkowy punkt co turę.

Podsumowanie

Control/Deatblow Eithne to jedna z kilku talii, która na pewno przypasuje graczom, którzy wolą kontrolować co się dzieje na polu bitwy, aniżeli oddawać inicjatywę w tym aspekcie rywalowi. Można nią efektywnie wbijać kolejne rangi, a build talii jest bardzo elastyczny, czego dowodzi różnorodność obecnie granych wersji tego archetypu.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...