Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Cesarska Formacja od Team Leviathan- Metowy poradnik do gry! | Aktualizacja 5.1.1
Cesarska Formacja Morvran Voorhis Nilfgaard Poradniki Talie

Cesarska Formacja od Team Leviathan- Metowy poradnik do gry! | Aktualizacja 5.1.1

Witaj na stronie poradnika do gry Cesarską Formacją! W tym artykule znajdziesz szczegółowy, przejrzysty poradnik jak grać tą talią. Omówiona zostanie istota archetypu, kluczowe karty oraz strategia mulliganowania i grania!

Adnotacja – począwszy od pierwszego poradnika po premierze Żelaznej Woli, będziemy umieszczać przy kartach oznaczenia dotyczące ich ważności dla ogólnego działania talii. Powinno to ułatwić biedniejszym graczom ewentualne zamienianie kart na inne, jeśli nie mogą sobie pozwolić na stworzenie konkretnej karty. Oznaczenia będą umieszczane tylko przy kartach epickich oraz legendarnych.

Legenda do oznaczeń:

  • [Kluczowa] – karta potrzebna do prawidłowego działania talii, nie poleca się zamienianie jej na inną, gdyż osłabi to win rate.
  • [Ważna] – karta, która bardzo się przydaje w wielu sytuacjach i stanowi istotne ogniwo talii, ale w ostateczności można ją zamienić.
  • [Do zamiany] – karta przydatna w talii, ale ze spokojem można ją zamienić jeśli się jej nie ma lub jeśli chce się grać coś innego.
  • [Tech] – karta do kontrowania innych talii, do stosowania w zależności od mety.

Uwaga – nie polecamy zamieniać zbyt wielu kart Ważnych, gdyż może to prowadzić do znacznego zmniejszenia skuteczności decku!


Wprowadzenie

Wraz z nową metą wyłoniły się nowe talie warte ogrania! Zupełnie niedawno Team Leviathan opublikował swój Meta Raport, a my prezentujemy kolejne poradniki do najskuteczniejszych talii.

Cesarska Formacja przewijała się odrobinę w zeszłym sezonie, jednak teraz według TL stanowi niepodważalny trzon najlepszych talii Nilfgaardu. Za jej sukcesem bez wątpienia stoi nerf Zniewolenia, niezwykle popularnego jeszcze miesiąc temu.

R E K L A M A

Siła naszego decku tkwi głównie w Damienie De la Tour, oraz Stefanie Skellenie. Te dwie potężne jednostki potrafią wyciągnąć konkretną wagę punktową, jednakże mają pewną słabość – niską siłę bazową. Tu z pomocą przychodzi ogrywana umiejętność dowódcza. Wzmacnia naszych istotnych sojuszników, dzięki czemu unikamy tall removalli i wyciągamy multum punktów!

Kliknij tutaj i zobacz nasz aktualny katalog najlepszych talii aktualizacji 5.1.1!


Standardowa lista Cesarskiej Formacji

Autor talii: Team Leviathan

O wersji: Standardowa wersja Cesarskiej Formacji

Importuj Talię!


Karty

  • Cesarska Formacja – Silna zdolność dowódcza, dodająca piętnaście punktów werbunku do naszej talii. Główną jej zaletą jest możliwość zabezpieczenia naszych jednostek przed tall removallami.
  • Magiczna lampa – Prosty odpowiednik przewagi taktycznej.  Jej ogromnym plusem jest uniknięcie wzmocnienia jednostki do progu punktowego któremu zagrażałby Geralt z Rivii czy Leo Bonhart.
  • Damien De la Tour – Istotna część składowa naszego decku. Odświeża zdolność dowódcy po użyciu rozkazu. Doskonale współgra z Formacją, która chroni go przed szybkim usunięciem z pola bitwy.
  • Dekret królewski – Silna taktyka. Bez wątpienia jeden z lepszych celów pod Puszczyka.
  • Leo Bonhart – Frakcyjny odpowiednik Geralta z Rivii. W czasach gdy plansze zajmuje coraz więcej małych jednostek nie ma sensu zwlekać z jego użyciem do ostatniej rundy.
  • Stefan Skellen – Pozwala ponownie zagrać jedną z naszych taktyk. Jego głównym celem będzie Dekret Królewski i Test lojalności. Podobnie do Bonharta, doskonale komponuje się z naszą zdolnością dowódczą.
  • Ramon Tyrconnel – Najczęściej używany do stworzenia dodatkowego Kusznika Ard Feainn. Od razu ustawia dwie jednostki dla Włóczników Alby.
  • Magiczny wstrząs – Solidny, stosunkowo tani specjał Nilfgaardu. Nie dość, że usuwa dowolną kartę wroga z planszy to jeszcze pozwala nam wykorzystać ją przeciw niemu.
  • Ffion var Gaernel – Jeżeli sama zdolność dowódcy nie wystarczy do ochrony naszych jednostek, zawsze warto zagrać Ffiona. Obrońca nigdy nie zaszkodzi.
  • Affan HillergrandCesarskiej Formacji po prostu nie ma sensu grać bez tej karty. Zyskujemy „darmowe” pięć punktów i tempo.
  • Test lojalności – Jedna z najciekawszych kart taktyki Czarnych. Zwykle uda się nam utworzyć potężną jednostkę z decku przeciwnika. Dodatkowy cel pod Skellena.
  • Menno Coehoorn – Klasyczny frakcyjny tutor. Zapewnia łatwiejszy dostęp do kart taktyki.
  • Sweers – Bardzo sytuacyjna karta. W naszej talii nie posiadamy jednostek zadających obrażenia przy pomocy ładunków. Co za tym idzie, nie tak prosto dopasować siłę wroga do umiejętności Sweersa. Jednak zwykle ukradnie coś cennego.
  • Nilfgaardzki rycerz – Doskonałe rozpoczęcie rundy. Dodatkowo może ustawić przeciwnika pod Bonharta.
  • Cesarska Wieszczka – Najlepszy oczyszczacz w grze. Tani i ze zdolnością asymilacji.
  • Kusznik Ard Feainn – Jedyny silnik w naszym decku, aktywowany przez zagranie żołnierza. Przy pomocy Ramona możliwe jest utworzenie kolejnego kusznika.
  • Żółw Ard Feainn – Tania, silna jednostka. Zniszczenie jej pancerza przeciwnik może słono opłacić ustawiając się pod Bonharta.
  • Turniej rycerski – Zwykły removall. Dodatkowo z tagiem taktyki.
  • Ostatnie przygotowania – Umożliwia odbudowę niezwykle kruchego pancerza Kuszników Ard Feainn.
  • Włócznicy Alby – Zapychacz. Sześć punktów za cztery werbunku, o ile spełnimy warunek.
  • Dywizja Mange – Przy odrobinie szczęścia zapewni nam nieco pasywnych punktów. Zawsze dobra na rozpoczęcie rundy.
  • Rekrut – Najprostszy, nilfgaardzki zapychacz.

Możliwe zamienniki – Geralt z Rivii, Sirocco z Korath, Avallac’h, Lambert: Fechtmistrz, Kaganiec Vigo, Regis: Żądza Krwi, Carlo Varese

Polecamy zamieniać karty względem kosztu werbunku!


Mulligan

Szukamy kart: Damien De la Tour, Stefan Skellen, Menno Coehoorn, Magiczny wstrząs, Ramon Tyrconnel

Wymieniamy karty: Affan Hillergrand, przynajmniej jedną kartę taktyki


Styl gry i strategia

Runda pierwsza

Jeżeli przegraliśmy coina, zaczynamy od Dywizji Mange na drugi rząd, lub Ramona Tyrconnel w Kusznika Ard Feainn do pierwszego rzędu. Drugie otwarcie ustawia nam od razu dwóch żołnierzy pod Włóczników Alby. Kusznicy są naszymi jedynymi silnikami w talii, więc warto rozstawić ich jak najszybciej zwłaszcza, że najczęściej przeciwnik prędko usunie ich pancerz. Natomiast, gdy wygraliśmy monetkę robimy właściwie to samo.

Nasz deck nieco różni się od dawniej siejących postrach w mecie Czarnych. Nie mamy wielu taktyk zadających obrażenia, ani blokerów. W zamian posiadamy Bonharta i Magiczny Wstrząs. Przynajmniej jedną z tych dwóch kart warto wykorzystać w R1. Później może nie być okazji. Podobnie jest ze Swersem. Silny, skuteczny, ale niezwykle sytuacyjny. Nie każmy czekać dowódcy łapaczy.

Runda druga

Nasza talia należy do tego nielicznego grona które chętnie może grać rundę drugą. Właściwie prowadzimy ją identycznie jak R1. Korzystamy z pozostałych zagrań i silnych kart zaleconych do użycia w R1.

Ogromną przewagę na tym poziomie rozgrywki daje nam Cesarska Formacja. Wzmacnianie jednostek nadaje tempa, dodatkowo niejednokrotnie chroniąc przed utratą CA.

Spokojnie pokusić możemy się również o zagranie Damiena De la Tour, zabezpieczonego wzmocnieniem z dowódcy. Warto jednak nie zużywać wszystkich ładunków zdolności dowódczej, aby nie przyzwać Affana. Jego zostawmy na R3.

Runda trzecia

Jeżeli nie graliśmy R2, to zachowujemy się dokładnie tak samo jak podałem powyżej. Przed zagraniem De la Tour warto użyć Stefana Skellena jako „wabik” na silniejszy removall. Z Puszczyka będziemy chcieli utworzyć dodatkowy Test lojalności lub Dekret królewski w silną jednostkę. Nie zapominajmy, że nasz agent tworzy ostatnią zagraną kartę taktyki!

To też odpowiedni moment na wywołanie Affana, a także skorzystanie z reszty potężnych goldów. Na sam koniec zachowujemy jedną z dwóch potężnych kart niszczących: Magiczny wstrząs lub Leo Bonharta.


Matchup

Potwory

Bestyjki bardzo lubią krótką R3. W rundzie drugiej mogą nie być odpowiednio przygotowane. O ile to możliwe staramy się grać R2, żeby wymusić wszystkie duże jednostki i samego Ozzrela. Bardzo istotne jest wygranie dwóch pierwszych rund. Jeżeli utracimy tempo, to trzy karty w R3 dzierżone przez gracza potworów mogą nas szybko wykończyć!

Dodatkowym ułatwieniem jest brak silnych removalii w czerwonej frakcji. Uważajmy na Pasożyta!

Bonhart i Wstrząs będą mieć sporo celów do wyboru.

Nilfgaard

Na mirrorze uważamy przede wszystkim na niszczycieli oponenta. Z Damienem musimy przeczekać zagranie Wstrząsu przez przeciwnika. W innym wypadku zapewnimy wrogowi dwie możliwości odświeżenia zdolności dowódcy.

Równie groźni będą truciciele. Przy użyciu Strategicznego Odwrotu lub Taktycznej Decyzji przeciwnik w jednym zagraniu jest w stanie unieszkodliwić nasze cenne jednostki z rozkazem.

Królestwa Północy

Głównym utrudnieniem ze strony KP będzie likwidacja pancerzy naszych Kuszników. Wadą opisywanego decku jest znikoma ilość removalli na małe jednostki, których u Niebieskich nie brakuje. Podstawą jest zatrzymywanie i likwidacja silników zanim zaleją nas swoją mnogością.

Nie musimy spodziewać się potężnych niszczycieli, co za tym idzie, nasze jednostki z rozkazem wzmocnione dowódcą powinny przetrwać turę.

Scoia’tael

Znowu króluje w mecie. Często przewijające się obecnie Precyzyjne Uderzenie w parze z removallem jest w stanie skutecznie wyeliminować wzmocnionego Damiena czy Skellena. Dlatego warto właśnie Puszczyka zagrywać jako pierwszego.

Bonhart z pewnością znajdzie cel w postaci Młodych Driad czy Percivala Shuttenbacha.

Skellige

Nieszczęśni Wyspiarze. Nie pozwólmy im na granie R3. W rundzie drugiej wyrzucamy wszystkie silne karty, używamy dowódcy etc. Robimy wszystko aby wymusić Dagura, Dzika Morskiego i zdolność dowódczą przeciwnika.

Jeżeli tylko nadarzy się sposobność Pana Dwa Ostrza wykradamy Magicznym Wstrząsem!

Ogromną zaletą naszej talii jako oponenta Fioletowych jest posiadanie dużej ilości jednostek z pancerzem, a także wzmacnianych przez Formację. Złagodzi to znacznie skutki zagrania Dzika.

Syndykat

Znowu w pełni sił. Tym razem ze zwiększoną ilością pasywnych silników. Kolejne doskonałe cele dla Wstrząsu oraz Leo Bonharta. Warto jednak rozważyć zachowanie Inwokacji Yennefer do usunięcia ze stołu Passiflory.

Nasz jedyny Turniej rycerski powinien cichutko czatować na morderczego Ewalda Borsodiego.

Najgorsze co może nas spotkać ze strony Novigradzkich rzezimieszków to przejęcie Damiena przy pomocy Filippy Eilhart. Musimy ją przeczekać oraz wystrzegać się Moreelse’a.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja