Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Budżetowe talie na start przygody z GWINTEM! | Krwawa Klątwa
Królestwa Północy Nilfgaard Potwory Scoia'Tael Skellige Talie

Budżetowe talie na start przygody z GWINTEM! | Krwawa Klątwa

Talie dla nowych!

W każdej z dziedzin życia każdy kiedyś zaczynał – czy to w pracy, czy to w hobby. Jak wiem z autopsji, początki, choć mogą być przyjemne, to nigdy nie są łatwe. Skutkować one mogą zderzeniem się ze ścianą doświadczenia, którego jeszcze nie mamy, lub siłą, którą na starcie nie dysponujemy. Podobnymi prawami rządzi się GWINT – startowe kolekcje nie oferują zbyt wiele, ale całe szczęście twórcy już pracują nad ich przemodelowaniem. Do tego czasu jednak wielu nowych graczy jeszcze napłynie – zgaduję, że jednym z nich jesteś TY, Drogi Czytelniku!

W tym artykule znajdziesz tanie talie, które można zbudować bardzo szybko i które pomogą Ci postawić pierwsze kroki w Gwincie – po jednej dla każdej frakcji!

Chcesz więcej? Zajrzyj do naszej strony FAQ ze spisem przydatnych poradników!

Uwaga – przedstawione talie są złożone tak, aby wykorzystywać w miarę możliwości najwięcej kart startowych. Najlepiej nadają się na rangi między 30 a 15. Do każdej talii został przygotowany krótki poradnik, zarówno do gry jak i do procesu ulepszania do optymalnej listy (z wyjątkiem Nilfgaardu).

Listy optymalnych list talii zaczerpnięte ze strony Team Aretuzy.


Potwory | Duże Potwory (880 skrawków + 10 PN na Ducha Lasu)

Z całego serca polecam tę jakże prostą i mocarną talię. Oparta na tanich jednostkach z Pokrzepieniem i „koksach” z dużą bazówką. Deck wręcz stworzony dla początkujących, a w dodatku bardzo silny w mecie, więc po ulepszeniu uzyskacie kombajn, którym bez problemu będziecie farmić plony w rozgrywce rankingowej.

R E K L A M A

Jak grać?

Wygrać pierwszą rundę za pomocą kreaturek z Pokrzepieniem, dogrywając do nich coraz silniejszych sojuszników, tworząc w ten sposób efekt kuli śnieżnej. Dzięki masakrycznemu tempu w R1, po kilku zagranych kartach można poszukiwać dobrego pasu, aby uzyskać CA, co na niskich rangach będzie banalnym sposobem zwyciężania. Deck chce w miarę możliwości dociskać w rundzie drugiej, by mieć gwarancję krótkiej R3, w której zagrywamy dużego finishera wzmocnionego Duchem Lasu.

Jak ulepszać?

  1. Wiedźmini -> Szepciucha, Prządka, Kuchta
  2. 2x Ghul -> Stary Grot i Katakan
  3. 2x Lodowy Gigant -> Protofleder i Wilkołak Alfa
  4. 2x Utopiec -> Hrabia Caldwell/Dorregaray i Kulawy Gerwin/Dorregaray
  5. Gryf -> Krwawa Miazga/Dorregaray/Kulawy Gerwin

Talia po ulepszeniu


Królestwa Północy | Pseudo-Engine KP (1240 skrawków)

Najdroższa talia budżetowa – niestety KP do prawidłowego działania potrzebuje chociaż tych kilku epików w postaci Nenneke, Porońca i Anny, bez nich ani rusz. Mimo nieco większego kosztu, ten deck wcale nie jest lepszy od wyżej zaprezentowanych Potworów (które pod względem budget decku tak naprawdę nie mają konkurencji).

Jak grać?

Zaprezentowany tutaj deck skupia się na aktywowaniu Rozkazów i robieniu pasywnych punktów. Kulminację swojej siły osiąga w długiej rundzie, więc dążenie do długiej R3 jest dla niego priorytetem. Dzięki Foltestowi zyskujemy Zapał na wybranej jednostce z Rozkazem, co pozwala na użycie go od razu po pojawieniu się jednostki na polu bitwy. Po setupie kilku enginów w R1 (którą praktycznie zawsze warto wygrać, by od razu spasować w R2), zyskujemy fajne value na przestrzeni rundy, co z kolei zmusza przeciwnika do reagowania na nasze enginy, bo jeśli tego nie zrobi to nie będzie w stanie wygrać tej kluczowej rundy i stworzy dobre warunki do korzystnego pasu. W rundzie trzeciej, jak napisałem wcześniej, deck uzyskuje moc, dzięki takim kartom jak Anna Stenger, Poroniec czy Ocvist jako „creme de la creme”.

Jak ulepszać?

  1. 2x Balista -> 2x Zaklinaczka z Cintry
  2. 2x Aedirnski Rębajło -> 2x Grawer z Cintry
  3. Jaskółka -> Ves
  4. Król Foltest -> Królowa Meve (15 PN)
  5. 2x Grom i Krowa Czempionka -> Król Żebraków, Windhalm z Attre/Vincent Meis i Płotka
  6. Wiedźmini -> Rozdarcie, Avallac’h/Vissegard i Seltkirk
  7. 2x Niebieskie Pasy: Zwiad -> Królewicz Anseis i Vysogota z Corvo

Talia po ulepszeniu


Nilfgaard | Żołnierze (1090 skrawków)

Nilfgaard od „wieków” ma się słabo – jedyne grywalne talie, jakie oferuje ta frakcja polegają na strategii Midrange, czyli takiej, która angażuje silne złote karty do pracowania na jej value – nie ma w tym za grosz tożsamości frakcji, są tylko szczątkowe synergie. Czarnym brakuje własnej twarzy, ale całe szczęście już w następnym patchu zostanie to zmienione.

Jak grać?

Archetyp Żołnierzy w mecie nie istnieje, lecz niestety po prostu nie ma innej drogi do zbudowania budżetowej talii dla Cesarstwa. Odkrywanie ma kilka fajnych tanich kart, ale tej strategii nie polecę początkującym z własnych doświadczeń – nikt nie chce się frustrować przez RNG, prawda? Prezentowany tutaj deck opiera się na combie z Maćkiem, Niewolniczą Piechotą i Vreemdiem, którego możemy zagrać dwukrotnie, dzięki umiejętności Emhyra var Emreisa. Celem tej talii jest doprowadzenie do średniej R3, w której możemy w 4/5 kartach zagrać nasze combo i wykończyć oponenta. Niestety przez braki w sile ciężko jest wygrywać R1 bez używania głównych armat, a co za tym idzie – jest duże ryzyko tego, że rywal będzie chciał nas wykrwawiać w R2 lub po prostu nie ma czym wygrać w ostatniej rundzie. Mimo to, na niższych rangach raczej niewielu graczy wie co to znaczy bleedowanie czy dobry pas, więc deczek bez problemu sobie poradzi.

Jak ulepszać?

  • Zmienić deck na Midrange Nilfgaard – jest on piekielnie drogi, ale niestety, do momentu aż Nilfgaard nie zostanie odrestaurowany nie ma nic innego do zaoferowania.

Midrange Nilfgaard


Scoia’tael | Handuff Filavandrela (1070 skrawków)

Frakcja Wiewiórek zyskała z tuzin grywalnych kart w najnowszym dodatku, a co za tym idzie urosła w siłę. Brylują decki złożone na Danie Meadbh, ale jako że mamy ograniczenia budżetowe to nie mamy co myśleć o skorzystaniu z jej usług. Dlatego formując budget deck, skupiłem się na zbudowanie czegoś wokół Filavandrela, który może nie jest najlepszym herosem w grze, lecz daleko mu od słabości. Do tego świetnie współgra z kartami startowymi Scoia i jeśli miałbym być szczery to uważam, że startowa kolekcja Wiewiórek jest najsilniejsza.

Jak grać?

Kluczem do zwycięstwa jest karta Sheldona Skaggsa – dzięki wzmocnieniu go, gdy jest w naszej ręce uzyskujemy potężnego finishera w średniej R3, który po prostu wygrywa nam grę samą swoją prezencją. Ten gameplan jest wsparty kartami zadającymi obrażenia i enginami. Mamy wiele silnych kart do wygrania R1 bądź R2 (najczęściej chcemy oddać R1 na 7 kartach, by w R2 zbuffować całą rękę Filavandrelem i obronić się przed dociskiem rywala) bez używania Sheldona, m.in. Gregoira, Milaen, Sirrsy czy Obrońców Mahakamu (w długiej rundzie).

Jak ulepszać?

  • Decki na Fili nigdy nie były w ścisłej mecie – dlatego w tym przypadku zasugeruję lekką zmianę koncepcji, przeobrażając deck w Deathblow Eithne, która jest dobrą opcją w obecnej mecie. Deck do ulepszenia jest bardzo drogi, ale warto!
  1. Filavandrel -> Eithne (10 PN)
  2. 2x Obrońcy Mahakamu -> 2x Obrończyni Brokilonu
  3. 2x Oficer Vrihedd -> 2x Dragoni Vrihedd
  4. Piorun Alzura -> Strzelec z Dol Blathanna
  5. Rozdarcie -> Morenn/Ciaran
  6. Wiedźmini -> Regis: Żądza Krwi, Wielki Dąb i Ithlinne Aegli
  7. 2x Grom -> Barnaba Beckenbauer i Milva
  8. 2x Havekarski Przemytnik -> Ostrze Hen Gaith i Gabor Zigrin

Deathblow Eithne


Skellige | Bieda Bran (1150 skrawków + 10 PN na Króla Brana)

Skellige niezmiennie od początku Homecoming bryluje. W przeszłości Crach czy Eist, a teraz Król Bran radzi sobie świetnie na ladderze. Dzięki możliwości odrzucenia słabych kart, zadania obrażeń i dobrania nowych, lepszych, Bran i ogólnie Wyspiarze mają ułatwione zadanie w wygrywaniu. W tej budżetowej wersji, nie bez powodu nazwanej przeze mnie „Bieda Branem” brakuje rdzennych dla Skellige legend w postaci Koral i Birny Bran, ale tak naprawdę tylko ich potrzeba do seryjnego wygrywania na wyższych rangach.

Jak grać?

Sprawa jest prosta – odrzucamy, dobieramy i robimy tempo w R1, a po uzyskaniu najlepszych kart z talii oddajemy rundę (jeśli nie wygraliśmy jej w trakcie tego procesu), by obronić się przed bleedem w R2 i wygrać R3 potężnymi zagraniami. Pasywne obrażenia z Brana + fajna paczka brązowych kart + karty pod tempo jak Morkvarg, Donar, Gregoire czy Jutta robią robotę w R1, zaś Błogosławieństwo w Juttę w krótkiej R3 +  to jedno z naszych głównych win conów.

Jak ulepszać?

  1. Piorun Alzura -> Koral
  2. 2x Zdziczały Niedźwiedź, 2x Mocarz Svalbloda i Płatnerz an Craite -> 2x Krwawy Połów/Bomba Dwimerytowa, 2x Zarodniki i Pierwotny Zew
  3. Wiedźmini -> 1x Weteran Tuirseach, 1x Grasant Svalbloda i Birna Bran
  4. 2x Grom -> Olaf i Knut Okrutny
  5. 2x Drakkar Dimun i Donar an Hindar -> Totem Svalbloda, Hjalmar an Craite, Kulawy Gerwin/Skjall

Talia po ulepszeniu


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
Discord Gwint24

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...