Karczma na Discordzie Dołącz do grupy Gwint Polska
Strona główna » Weterani Skellige
Król Bran Skellige Talie

Weterani Skellige

Weterani Skellige

Po długiej nieobecności Weterani wracają do łask. Przedstawiamy Wam talię autorstwa gracza o pseudonimie The_Odinson, który zdołał wykręcić nią 80% win ratio i wbić się na pierwsze miejsce w Australii i Oceanii. Deck testowałem osobiście przed napisaniem tego opisu i muszę przyznać – grało mi się nim znakomicie!

Przypominamy, aby zapoznać się ze stale uzupełnianej o przekierowania do najnowszych opisów talii tierliście Gwentelmenów i cotygodniowym raporcie ze statystykami na podstawie GwentUp Big Data.


Weterani Skellige


Oś talii

Strategia opiera się na wzmacnianiu Harcowników klanu Tuirseach poprzez zagrywanie Weteranów klanu Tuirseach pomału budując przewagę, by pełnię siły zaprezentować w ostatniej rundzie. W niej kluczowe są Kapłanki Freyi i Sigrdrifa przywracające potężnych wojowników na pole bitwy. Talia przedkłada przewagę kart nad budowanie siły na następne rundy, by z 2-3 zagrań wykręcić ok. 50 oczek.


Karty

Złote

  • Król Bran – lider, praktycznie zawsze zagrywany w pierwszym ruchu. Daje na przestrzeni 3 rund potencjalnie aż 24 punkty, odchudza talię z 3 kart i ma synergię z resztą talii.
  • Tojad – integralna część powerplayu z dowódcy. Odrzucamy go Branem i po 3 turach otrzymujemy z niego wartość maksymalnie 12 punktów. Przy wygranym coinie potrafi dać 2 karty przewagi przeciw nieuważnemu rywalowi. Jest to szczególnie korzystne przy carryover z Morkvarga, dzięki czemu nie zostaniemy zinstapassowani w następnej rundzie.
  • Koral – staple w każdym Skellige. Permanentny removal na wszystko, co nam przeszkadza.
  • Lugos Szalony – kolejna opcja kontrolna, a w tym przypadku jeszcze odchudza talię z nadprogramowego Harcownika, lub Weterana.
  • Eskel – jako że w mecie nieustannie panoszy się Skellige to Eskel znalazł sobie miejsce i tutaj. Na wspomnianych Wyspiarzy genialny w late game, zaś na inne frakcje warto go użyć na wcześnie pojawiające się pasywne jednostki. Zamienniki:  Birna Bran (synergia z talią + pogoda), Regis (dobry na Ukrytego , Tibora i inne Skellige).

Srebrne

  • Sigrdrifa – standard. Wskrzesza wszystko, co jest nam potrzebne do zwycięstwa.
  • Odnowa – gra tutaj rolę awaryjnego wskrzeszenia, co przydaje się często by zagrać Donara, Drakkar Wielorybników bądź Włóczniczkę bez marnowania pozostałych, potrzebnych do przywrócenia jednostek Tuirseach. Zamienniki:  Udalryk (jeśli komuś gra bez szpiega nie leży), Krąg Przywołań (kontra na szpiega lub kopia Weterana).
  • Donar an Hindar – Frakcyjny bloker wrzucony z myślą o Villentretenmerthu i pasywnym jednostkom we wczesnej fazie gry. Zamienniki:  Gremista (gdy złota pogoda i Dagon wróci do mety).
  • Atrapa – wielofunkcyjna i uniwersalna karta. Daje głównie dodatkowe wskrzeszenie. Czasem warto nią przerzucić Donara, Weterana bądź wyrównać CA wrogim szpiegiem.
  • Svanrige – wybór może dziwić, ale syn Birny dobrze sprawdza się w tej talii. Daje dobór karty, ma synergię z Weteranami i pozwala odrzucić coś do późniejszego uzdrowienia, a w sytuacji podbramkowej usuwa Tojad z ręki.
  • Morkvarg – zawsze odrzucamy go Branem. Carryover blokujący drypassy.

Brązowe


Rozgrywka

Mulligan

Bajecznie prosty. Jedyne karty jakich nie chcemy na ręce to Morkvarg, Tojad i Harcownik klanu An Craite. Jeśli szukamy konkretnej karty podczas mulliganu nie musimy się więc stresować o zaciąg. Warto dodać do blacklisty Harcownika klanu Tuirseach, bo nie warto jest mieć ich wszystkich na ręce.

Runda 1

Naszym pierwszym zagraniem zawsze będzie Bram w Tojad, Morkvarga i mniejszego Harcownika (kolejność odrzucania dowolna). Naszym celem w tej rundzie jest złapać przeciwnika w momencie na dobry pass pod odpalenie się Tojadu i zbudowanie dużego CA przy wygranym conflipie, a także wykorzystanie removali na pasywne jednostki jeśli trzeba i użycie Weteranów do ulepszenia reszty jednostek. Jeśli go przegraliśmy warto wygrać tę rundę, likwidując carryover rywala pod drypass w drugiej.

Runda 2

Jeśli poprzednią odsłonę przegraliśmy nie powinniśmy mieć problemu z wygraniem tej, ponieważ rywal prawdopodobnie nie jest w stanie wycisnąć nas ze wszystkich wskrzeszeń – ma za mało kart na ręce. Gdy do drugiej rundy wchodzimy jako zwycięscy poprzedniej, po prostu drypassujemy – nie ma sensu wyciskać rywala, ponieważ to my mamy silniejsze jednostki i ostatnie zagranie, no chyba, że chcemy się odcedzić z potencjalnie nieprzydatnych w ostatniej rundzie kart. Gdy jesteśmy na równi w kartach i gramy na talie z dużymi finiszerami jak np. Spella’tael to oczywiście dociskamy rywala na ile możemy.

R E K L A M A

Runda 3

Wskrzeszamy wzmocnionych Harcowników i Weteranów. Należy uważać na potencjalną agresję na cmentarz w postaci Medyków z Vicovaro i wcześniej wspomnianych kart Potworów. Na Villena warto mieć w pogotowiu Donara na ręce lub cmentarzu.


Plusy i Minusy

Plusy

  1. Duże wartości punktowe w ostatniej rundzie.
  2. Spora ilość kart kontrolnych.
  3. Pełne wykorzystanie mechanik wskrzeszania i odrzucania.
  4. Szybkie odchudzanie.
  5. Oryginalny koncept talii.

Minusy

  1. Duże narażenie na karty kontrolujące cmentarz.
  2. Sporo kart dających małe tempo w 1 rundzie.
  3. Brak w talii Rozdarcia umożliwia rywalowi ustawienie się w jednej linii, aby uniknąć Drakkarów Wielorybników.

Jak grać Weteranami?



Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Mateusz Kosiński

    W ogóle nie rozumiem tego opisuXD

    • Ganisz

      W czym pomóc?

      • Mateusz Kosiński

        Nie no śmieję się ze „slangu”, który akurat w tym opisie mocno komplikuje transparentność treści:P Może jakiś krótki artykuł ze słowniczkiem? Nie znajduję w necie definicji takie słowa jak np. drypass przez co nie bardzo ogarniam.

        • Mateusz Byliński

          Drypass – Spasowanie 1 lub 2 rundy bez rzucania jakiejkolwiek karty, by zyskać przewagę kart nad przeciwnikiem.

  • Kamil Kowalski

    pograłem tym troche i wg mnie to sie nadaje tylko na potyczki, a nie rozgrywki rankingowe :/

    • Mateusz Byliński

      Na jakim mmr? 😉

      • Kamil Kowalski

        2900

        • Mateusz Byliński

          Widocznie trafiasz na dużą liczbę Potworów z kontrolą cmentarza.

  • Janusz Stefko

    nie rozumiem tylko dlaczego nie ma tu Brina Bran z klanu Tuirseach: http://www.gwentdb.com/decks/35491-top-100-hannibhals-veteran-deck

    • Mateusz Byliński

      Po pierwsze masz ją napisaną w zamiennikach, a po drugie ja opisałem build The_Odinsona, a nie Hannibhala 😉

Discord Gwint24

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...