Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Talie dla początkujących – Szpiedzy Nilfgaardu
Emhyr Var Emreis Nilfgaard Talie

Talie dla początkujących – Szpiedzy Nilfgaardu

Budżetowi Szpiedzy Emhyra

Witajcie Bywalcy Karczmy! W związku z nowym, przełomowym patchem postanowiłem zabrać się za przedstawienie talii dla początkujących graczy, których pewnie sporo przybyło! Wchodźcie, czym chata bogata!

UWAGA – talia Szpiegów po dwóch aktualizacjach została bardzo osłabiona. Nie polecam tworzyć jej na ten moment!

Tworząc decki do tej serii starałem się możliwie jak najmniejszym kosztem zastąpić kluczowe karty… tfu! W Gwincie nie ma czegoś takiego jak budżetowy zamiennik – złotej czy srebrnej karty nie zastąpisz jakąś tańszą, bo każda z nich kosztuje tyle samo! Ponadto nie tracicie żadnych skrawków tworząc chwilowe zamienniki, ponieważ wszystkie brązowe commony i rary są normalnie grane w pełnowartościowej talii!

Zapraszam serdecznie do zapoznania się z moją serią mającą edukować nowych graczy o nazwie Encyklopedia Wiedzy Gwinta! Znajdziecie w niej ogrom przydatnych informacji i wskazówek!

Autorem talii jest użytkownik GwentDB nowrilgwent tutaj znajdziecie oryginalny post autora wraz z pełnym poradnikiem w języku angielskim. Zachęcam do zostawienia mu plusa jeśli talia Wam się spodoba, ponieważ poświęca niesamowicie dużo czasu, aby pomagać nowicjuszom w Gwincie.

Zapraszam także do zobaczenia opisów najnowszych talii na Gwint24, takich jak Szepczące Relikty, Przygody Sklepa czy Wielkie Pożeranie!

R E K L A M A

Emhyr na szpiegach


Oś talii

Szpiedzy to jedna z najlepszych talii od kilku miesięcy. Po zimowej aktualizacji nadal trzyma się w ścisłym topie. W budżetowym deczku nie mamy takich tuzów jak Menno Coehoorn czy Vilgefortz , ale to nie stanowi wielkiej przeszkody na starcie.

Naszym celem jest męczyć rywala nieustannie ostrzeliwując go za pomocą Egzekutorów Brygady, dorzucając na jego pole Emisariuszy, którzy uruchamiają wszystkie synergie tej talii z innymi jednostkami (Brygada Impera, Infiltrator). Dzięki fenomenalnemu odchudzaniu i Joachimowi de Wett bez problemu generujemy ogromne punkty.


Karty

Złote

  • Emhyr Var Emreis – dowódca do zdobycia z Wyzwań (startowy przed patchem). Zagrywa kartę z ręki, a następnie podnosi wybraną jednostkę i cofa ją z powrotem. Głównie używamy go na Ceallacha, ale przydaje się też do cofnięcia Vanhemara lub szpiega dla przewagi kart, a nawet Medyka z Vicovaro.
  • Geralt – karta startowa. Narzucamy nim tempo lub nadrabiamy punkty, w ostatniej rundzie też się przydaje, ale nie warto go kisić do końca.
  • Triss Merigold – karta startowa. Zadaje 5 obrażeń, co przydaje się w wielu sytuacjach np. do zabicia małej jednostki.
  • Dekret Królewski – karta startowa. Daje dostęp do pozostałych 3 złotych jednostek, odchudza talię i wzmacnia o 2 zagrywanego golda. Bardzo uniwersalna karta, śmiało możecie nią grać w każdej talii, jeśli brakuje Wam jakiejś złotej części składniowej.
  • Rainfarn – karta startowa (od patcha zimowego). Genialny tutor (zwany potocznie „dosypywaczem” lub „odchudzaczem„). Wyciągnie Iris, de Wetta, Cantarellę lub Emisariusza.

Srebrne

  • Joachim de Wett – karta startowa (od patcha zimowego). Finisher, najlepiej zagrać go w ostatniej rundzie, lub by wydusić rywala z kart. Najczęściej przywoływany z talii przez Rainfarna. Po odchudzeniu się powinien w większości sytuacji dograć Brygadę Nauzicaa, która strzelając w niego dodatkowo się wzmocni.
  • Cantarella – karta startowa (od patcha zimowego). Dodatkowa karta to klucz do zwycięstwa w dzisiejszych czasach. Nierzadko wchodzi nawet za darmo, gdy po naszej stronie mamy Egzekutorów i Brygady Impera.
  • Iris – gdy mamy 2 Egzekutorów możemy od razu ją zabić. Alternatywny finisher. Współgra z Brygadą Nauzicaa. 25 punktowe zagranie ze srebrnej karty – to jest coś!
  • Zdrada – kontrowersyjna sprawa w tej talii, można ją spokojnie zamienić którąś z kart startowych (np. Płotką lub Aeromantą ) jeśli się jej nie ma, i stworzyć za to np. Iris lub Ceallacha. Przeciąga brązową szpiegującą jednostkę z siłą 10 lub mniejszą na naszą stronę (synergia z Infiltratorem). Daje to zastępczy efekt Kagańca czy Menno Coehoorna, ale jest bardziej sytuacyjna i kłopotliwa w zastosowaniu. Mimo wszystko może pokrzyżować plany oponenta, kradnąc kluczową jednostkę oznaczoną Infiltratorem.
  • Vanhemar – odpowiedź na Zagrożenia, sam z siebie potrafi stworzyć Mróz (zadaje on pasywne obrażenia, przydatny na długie rundy) lub Efekt Uboczny (rani on do 6 losowych wrogów o 2).
  • Ceallach – chyba najważniejszy silver. Idealnie komponuje się z Emhyrem, który go podnosi, co pozwala użyć go ponownie. W 95% przypadków tworzymy Emisariusza do odcedzenia talii i przywołania brązowej jednostki. Od czasu do czasu przydaje się też Skrytobójca lub Ambasador .

Brązowe

  • Brygada Impera – wzmacnia się za każdego szpiega, którego rzucimy. Należy zagrywać Brygadzistów tak, aby nie mieli tej samej siły i w różnych liniach (aby nie nadziać się na Pożogę czy Geralta: Igni ).
  • Egzekutor Brygady Impera – strzela w wybranego wroga za każdego szpiega, gdy pojawia się na planszy, lub gdy pojawi się takowy przy jego obecności. Zabija kluczowe jednostki oponenta, aktywuje Iris, po prostu core tej talii.
  • Emisariusz – odchudza nas i uruchamia synergię z Brygadami.
  • Brygada Nauzicaa – jednostka do zakończenia meczu, ale gdy mamy ją na ręce od początku przyda się. zadając spore obrażenia wrogowi z oczkiem szpiega.
  • Medyk z Vicovaro – głównie wskrzeszamy dzięki niemu Emisariusza, ale nierzadko służy do pacyfikowania przeciwnego cmentarza z silnych jednostek (przeciwko Skellige)
  • Infiltrator – ustawia wybranego „niemilca” jako szpiega. Uruchamia to umiejętność Brygad i daje cel pod Zdradę.

Rozgrywka

Mulligan

Na ręce nie chcemy mieć więcej niż 2 Emisariuszy, 2 Infiltratorów, Brygady Nauzicaa, a także więcej niż 2 Brygad Impera i Egzekutorów (wyciągamy je Emisariuszami). Szukamy sreber i złotek (uwaga na pusty Dekret lub Rainfarna!!)


Runda 1

Rozstawiamy się na stole korzystając z Emisariuszy. Buffujemy Brygadę Impera i strzelamy za pomocą Egzekutorów (staramy się nie zabijać samych Emisariuszy, ale zazwyczaj TRZEBA zlikwidować choć jednego, aby wskrzesić go ponownie Medykiem). Pamiętajcie, aby skupić się na likwidacji upierdliwych przeciwników, nie zaś strzelać na oślep!

Jeśli nie gramy na talie z Zagrożeniami warto wymusić presję Vanhemarem w Mróz. Warto także od razu wykorzystać Cantarellę przy przegranym coinflipie – z łatwością nadrobimy stratę tych 13 punktów dla rywala. Nie bójcie się wykorzystać Triss czy Geralta.


Runda 2

Insta pass lub Szpieg, jeśli 1 runda trwała krótko to dociskamy rywala w miarę możliwości (uwaga na przewagę kart!). Jeśli 1 rundę przegraliśmy staramy się za każdym razem przebijać oponenta, aby nie przystępować do kolejnej rundy ze stratą karty (zostawiamy na ręce coś mocnego na ostatnią rundę, by mieć jak walczyć).


Runda 3

Wyrzucamy pozostałe karty, swing z Joachima powinien być wystarczający (staramy się zawsze zagrywać go na końcu).


Tworzenie kart/zamienniki/ulepszanie

Kolejność tworzenia kart: Karty brązowe, których nie macie > *Rainfarn > Ceallach > *Joachim de Wett > Iris > *Cantarella > Vanhemar > Zdrada (opcjonalnie) = łączny koszt (bez kart z *): 1200 fragmentów kart (bez Zdrady)

Kolejność tworzenia kart brązowych: 3x Egzekutorzy Brygady Impera i Brygada Impera > 1x Emisariusz > 2x Medyk z Vicovaro >1x Brygada Nauzicaa = łączny koszt: 600 fragmentów kart

(* – karty z gwiazdką od zimowego patcha są kartami startowymi dla nowych graczy. Dla tych, którzy zaczynali przed aktualizacją niestety będzie im brakować, zaś koszta stworzenia całej talii są zdecydowanie większe. Jak sobie z tym poradzić wykorzystując stare karty startowe? Zamiast Rainfarna ze spokojem możecie grać Cahira, za Cantarellę może wejść Peter , dodatkowo możecie także wykorzystać Róg Dowódcy lub Pożogę za pozostałe brakujące ogniwa tej talii).

Złote karty, które ulepszą talię:

  • Optymalne: Vilgefortz i Menno Coehoorn to absolutny must have na wyższych rangach. Czwartym goldem w tej strategii był dotychczas Kaganiec lub Uzdrowienie , ale tutaj może się to zmieniać w zależności od mety.
  • Nieoptymalne (jeśli Wam wypadły z beczki lub z codziennej nagrody to można je grać): Zabójstwo, Cahir, Shilard, Stefan Skellen, większość neutrali.

Podsumowanie

Deczek nawet bez niektórych kart srebrnych i złotych przy odpowiedniej grze (bo to od Was zależy, jak sobie poradzicie, nie ma talii – samograjów) wprowadzi Was do 16 rangi. Da Wam to olbrzymi boost w kolekcji w związku z hojnymi nagrodami sezonowymi i za rangi + codzienne złoto za wygrane rundy.

Po ulepszeniu jej do optymalnego stanu bez problemu będziecie mogli grindować nią co sezon rozgrywki rankingowe do 19 rangi minimum, a jeśli zbierzecie doświadczenie i po prostu nauczycie się grać to nawet ranga 21 jest możliwa do zdobycia!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • gh s

    pożoga/atrapa/peter za zdradę, cahir za triss i na takim decku spokojnie do 4000 mmr dobijamy. cahir jest w talii startowej?

    • Mateusz Byliński

      Już nie jest, atrapki/pożogi/petera też już nie ma

Discord Gwint24

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...