Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Talie dla początkujących – Osłabianie Skellige
Crach an Craite Skellige Talie

Talie dla początkujących – Osłabianie Skellige

Budżetowe Osłabianie Skellige

Hej, hej! Wszyscy pewnie żyjecie Areną i pasjonującą zabawą jaką za sobą niesie, ale już niebawem zabierzecie się za gry rankingowe. Jeśli jesteście początkujący i poszukujecie dobrej talii na obecny moment, która nie kosztuje dużo to idealnie trafiliście!

Tworząc decki do tej serii starałem się możliwie jak najmniejszym kosztem zastąpić kluczowe karty… tfu! W Gwincie nie ma czegoś takiego jak budżetowy zamiennik – złotej czy srebrnej karty nie zastąpisz jakąś tańszą, bo każda z nich kosztuje tyle samo! Ponadto nie tracicie żadnych skrawków tworząc chwilowe zamienniki, ponieważ wszystkie brązowe commony i rary są normalnie grane w pełnowartościowej talii!

Zapraszam serdecznie do zapoznania się z moją serią mającą edukować nowych graczy o nazwie Encyklopedia Wiedzy Gwinta! Znajdziecie w niej ogrom przydatnych informacji i wskazówek!

Trzecią talią dla początkujących, jaką dla Was przygotowałem jest Osłabianie Skellige z Rębaczami An Craite. Jest to silna talia, którą z powodzeniem możecie powalczyć o dość wysokie rangi (do 15 – 16, przy determinacji nawet do 18, a po ulepszeniu na spokojnie możecie atakować z nią 21 rangę). Wszystko zależy od Waszego samozaparcia, skupienia i dozy szczęścia oczywiście – żaden deck nie wygra za Was!

Poprzednie dwie talie dla początkujących, czyli Szpiedzy i Krasnale zostały ostatnimi czasy bardzo osłabione – postaram się je zaktualizować w najbliższym czasie, aby dawały rozszerzyć pole wyboru dla nowych graczy, których do Gwinta przyciągnęła Arena i zamierzają zostać z grą na dłużej!


Rębacze Cracha


Oś talii

Nasze osłabianie bazuje na tworzeniu pasywnych punktów na początku rozgrywki i wykończeniu przeciwnika dużymi jednostkami w ostatniej rundzie.

R E K L A M A

Rębacze to nasza ostoja – ulepszają się niemal cały czas gdy są ranieni przez Drakkary, przez co Kapłanki mają wyśmienite cele pod wskrzeszenia. Im dłużej trwa runda, tym więksi będą nasi Rębacze!

Pakiet Piratów Dimun (Kapitanowie i Korsarze) pomogą nam odchudzać się i dają nieprzerwany dostęp do naszego głównego silnika – Drakkara Dimun.

Na koniec gry wykorzystujemy ww. wskrzeszenia i/lub combo Hjalmara z Holgerem Czarną Ręką/Triss.


Karty

Dowódca

  • Crach an Craite – dowódca startowy. Wyciąga nam Rębacza (lub Djenge Fretta, jeśli chcecie go grać) i ulepsza o 2, dzięki czemu jest on odporny na większość klasycznych removali + zawsze mamy do niego pewny dostęp.

Złote

  • Geralt – karta startowa. Narzucamy nim tempo lub nadrabiamy punkty, w ostatniej rundzie też się przydaje, ale nie warto go kisić do końca.
  • Triss Merigold – karta startowa. Zadaje 5 obrażeń, co przydaje się w wielu sytuacjach np. do zabicia małej jednostki. Może zabić Władcę Undvik, co wzmocni Hjalmara.
  • Dekret Królewski – karta startowa. Daje dostęp do pozostałych 3 złotych jednostek, odchudza talię i wzmacnia o 2 zagrywanego golda. Bardzo uniwersalna karta, śmiało możecie nią grać w każdej talii, jeśli brakuje Wam jakiejś złotej części składniowej.
  • Hjalmar An Craite – karta startowa (od patcha zimowego). Niezły finisher, ma synergię z Holgerem Czarną Ręką/Triss/Łowcami. Na start idealny.

Srebrne

  • Holger Czarna Ręka – jarl klanu Dimun niestety jest kartą dosyć mierną, ale na start jako zapychacz się przyda. Ma widoczną synergię z Hjalmarem + ulepsza jednostkę do wskrzeszenia z naszego cmentarza o 3. Zamienniki: Djenge Frett, Aeromanta, Róg Dowódcy, Atrapa.
  • Sigrdrifa – nadal must have w Skellige. Tylko jakaś całkowita zmiana byłaby w stanie zabrać jej pozycję numer 1 wśród srebrnych kart Wyspiarzy.
  • Mandragora – bardzo pomaga nam utrzymać ledwo trzymającego się na nogach Rębacza. Zawsze znajdzie sobie cel u przeciwnika, resetując jego dużą jednostkę lub potencjalnie niebezpieczną (np. Nekker). Zamienniki: Djenge Frett, Aeromanta, Róg Dowódcy, Atrapa.
  • Płotka – karta startowa (od patcha zimowego). Skraca naszą talię i dopełnia wejście naszej złotej jednostki. Zamienniki: Djenge Frett, Aeromanta, Róg Dowódcy, Atrapa.
  • Odnowa – druga po Sigrdrifie najlepsza srebrna karta dla frakcji Skellige. Bardzo dobrze działa z Kapitanem Piratów, Włóczniczką, a także Drakkarem. Uważajcie jednak aby pamiętać, że przywracana jednostka z naszego cmentarza otrzymuje Fatum (czyli po zniszczeniu całkowicie wypada z gry)!
  • Udalryk – klasyczny szpieg dający przewagę w kartach. Należy uważać na jego efekt uboczny (odrzucenie niewybranej karty na cmentarz)!

Brązowe

  • Rębacz an Craite – kluczowa część naszej talii, ulepsza się o 2 i resetuje po 2 turach od osłabienia. Idealnie współgra z Drakkarem Dimun i neguje obrażenia od Zagrożeń.
  • Drakkar Dimun – nasz silnik generujący wraz z Rębaczami pasywne punkty.
  • Kapitan Piratów – odchudza nas z Drakkarów lub Korsarzy. Dzięki niemu mamy łatwiejszy setup. Bardzo dobry cel pod Odnowę.
  • Korsarz Dimun – wskrzesza roztrzaskaną „łódkę”.
  • Włóczniczka Heaymey – dzięki niej odchudzamy talię i łatwo rozstawiamy Rębaczy po liniach, od razu odpalając ulepszenie jednego z nich. W razie potrzeby przyzwie kolejnego Drakkara.

Notka – opcjonalnie możecie spróbować skrócić po jednym Kapitanie, Korsarzu i Włóczniczce i dodać 3 Łowców Tuirseach, aby zaoszczędzić 240 skrawków. Nie są oni jacyś wystrzałowi, ale współgrają z Hjalmarem i wchodzą za solidne 11 punktów.


Rozgrywka

Mulligan

Na ręce nie potrzebujemy Korsarzy, więcej niż 2 Drakkarów Dimun i Rębaczy (tak samo z Łowcami, jeśli ich gracie), więcej niż 2 Kapłanek Freyi (szczególnie jeśli na ręce mamy Odnowę i Sigrdrifę), a także Płotki. Uwaga na pusty Dekret!

Poszukujemy bezwzględnie Kapitana Piratów, co najmniej 1 Rębacza, 1 Włóczniczki i 1 Drakkara. Poza tym nie ma co być agresywnym w wymianie kart – nie mamy specjalnie mocnych goldów, a ze srebrnych kart na wczesną fazę gry przyda się tylko Mandragora.

Oczywiście wszystkie srebrne/złote karty zostawiamy, jeśli takowe na ręce mamy.


Runda 1

Klasyczne rozpoczęcie, czyli Rębacz, a później po lewej stronie od niego ustawiamy Drakkar. Jeśli nie gramy Fretta to najlepiej jest rozpocząć z Cracha, aby ten najsilniejszy Rębacz był ulepszany. Jeśli Łowcę Nagród w talii posiadamy, to naturalnie z użyciem herosa czekamy do pełnego rozstawienia jednostek na planszy.

Co więcej? Dogrywamy Włóczniczki, aby się odchudzić i ustawić Rębaczy/Drakkary. Kapitana także naturalnie używamy do wystawienia dodatkowej „łódki” lub do wskrzeszenia jej Korsarzem. Wypatrujcie okazji do zagrania nieprzebijającego Was Udalryka!

Ze złotymi kartami nie czekamy – jeśli macie okazję do zamknięcia rundy Geraltem czy Triss to naturalnie z niej skorzystajcie. Jedynie Hjalmar z Holgerem może przydać się na później, ale to combo w razie potrzeby możecie wykorzystać do zwycięstwa w rundzie 1 w której raczej chcemy wygrać.


Runda 2

Drypass do odrobienia karty lub szpieg. Jeśli rywal ma jakieś carryover możecie spróbować zagrać w tempo, wskrzeszając dużego Rębacza lub używając Odnowy w Kapitana -> Korsarza, który wskrzesi Drakkar. Wymusi to mocną kartę/palenie od przeciwnika lub pozwoli Wam odrobić więcej niż 1 kartę.

Gdy przegraliśmy to gramy analogicznie jak rundę 1, starając się nie stracić wszystkich wskrzeszeń na ostatnią rundę.


Runda 3

Szybko wskrzeszamy napakowanych Rębaczy i używamy reszty kart do zwycięstwa. Uwaga na karty kontrolujące cmentarz i Pożogę!


Tworzenie kart/zamienniki/ulepszanie

Kolejność tworzenia kart: Karty brązowe, których nie macie > Sigrdrifa > Odnowa > Udalryk > Mandragora > ^*Płotka > ^Holger Czarna Ręka > ^*Hjalmar An Craite = (bez kart z *): 1690 fragmentów kart

Kolejność tworzenia kart brązowych: 3x Rębacz An Craite i 3x Drakkar Dimun > 1x Kapłanka Freyi > 2x Kapitan Piratów i 2x Korsarz > Włóczniczka Heymaey = łączny koszt: 890 fragmentów kart

(* – karty z gwiazdką od zimowego patcha są kartami startowymi dla nowych graczy. Nie przejmujcie się jednak – w tej talii karty startowe nie odgrywają praktycznie żadnej kluczowej roli. Jak sobie poradzić z ich brakiem wykorzystując stare karty startowe? Zamiast Płotki na spokojnie możecie grać Atrapę, a za Hjalmara może wejść Myszowór).

(^ – karty ze strzałką są przekreślone ponieważ nie są one niezbędne do działania talii!!! Są to użyteczne karty startowe z zimowego patcha, które stanowią naszą wartość budżetową. Nie twórzcie ich!!!)

Złote karty, które ulepszą talię:

  • Optymalne: Pierwszym wzmocnieniem talii byłaby absolutnie Koral, która jest podstawą 90% talii Skellige. W dalszej kolejności możecie stworzyć Kaganiec (uniwersalna karta, która radzi sobie bardzo dobrze jako kontrola i jest szczególnie dobra dla tej talii) lub Geralta Igni (najbardziej wszechstronny gold w grze). Trzecie i czwarte miejsce zajmuje kolejno Dzik Morski (wyspecjalizowany silnik ulepszający dla Rębaczy) i Vesemir/Him (Vesemir do wersji z dodatkowo Runą/Zatrutym Miodem, a Him do buildu ze Skjallem).
  • Nieoptymalne (jeśli Wam wypadły z beczki lub z codziennej nagrody to można je grać): Birna Bran, Lugos Szalony, Ulfhedinn, Myszowór lub większość kart neutralnych.

Podsumowanie

Osłabianie jest najmocniejszą talią Skellige na ten moment. Owszem, w talii nie ma złotych kart kontrolujących przeciwnika jak Koral czy Kaganiec, ale nadal deck spisuje się bardzo dobrze w wersji bez tych kart.

Jak pewnie już zauważyliście, Osłabianie na Rębaczach jest najdroższą talią ze wszystkich innych propozycji jakie przygotowałem. Wynika to niestety ze słabości kart startowych Skellige. Cena jaką musicie wydać szybko jednak Wam się zwróci – Rębacze to talia najbardziej przyszłościowa i najstabilniejsza spośród pozostałych (czyli Krasnali i Szpiegów).

Oczywiście na najwyższych rangach (od 19 wzwyż) nie ma mowy o większym powodzeniu tej talii, dlatego po stworzeniu Osłabiania ciułajcie już skrawki na Koral, a później Kaganiec!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Zaiker107

    Takie malutkie sprostowanie: obecnie karta „Aeromanta” nazywa się „Vaedermakar” 😉

    • Mateusz Byliński

      Ha, wiem ale strach przed literówkami zniechęcił mnie do zmiany jego nazwy na tą nową 🙂

    • gru

      Sapkowski miał jakiś fetysz trudnych nazw?

      • Barry Liders

        To akurat wymysł RED-ów 😛

  • ES

    Podczas ulepszania talii z Koral i Kagancem, wstawiamy je zamiast Geralta i Triss?

    • Mateusz Byliński

      Zależy. imo wywaliłbym hjalmara i geralta.

      • Kuba

        A do buildu z Himem i Skjallem jakie karty dorzucić?

        • Mateusz Byliński

          Hima i Skjalla, ale za Skjalla może być też Płotka.

  • S. B.

    Jestem początkującym i świetnie mi się gra tym deckiem. Wszystkim polecam, a autorowi dziękuję 😀

  • Dawid

    Ten deck jest chory! Po raz pierwszy gram w Gwinta na poważnie i po skompletowaniu wszystkich brązowych i srebrnych kart mam wynik 30/2! Zamieniłem jedną włóczniczke na rekonesans żeby mieć praktycznie zagwarantowane wskrzeszenie na ostatnią runde. Polecam!

  • Kuba

    A do buildu z Himem i Skjallem jakie karty dorzucić?

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...