Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » (po nerfie!) Talie dla początkujących – krasnoludy Scoia’tael
Brouver Hoog Scoia'Tael Talie

(po nerfie!) Talie dla początkujących – krasnoludy Scoia’tael

Budżetowe Krasnoludy Scoia’tael

Witajcie Bywalcy Karczmy! W związku z nowym, przełomowym patchem postanowiłem zabrać się za przedstawienie talii dla początkujących graczy, których pewnie sporo przybyło! Wchodźcie, czym chata bogata!

UPDATE: Krasnale zostały osłabione po ostatniej aktualizacji, ale nadal stosunek ich skuteczności do ceny wypada bardzo dobrze. Polecam wymienić w tej talii Pauliego na Aeromantę lub Płotkę – talia na spokojnie powinna dać radę do 15 rangi. Co do ulepszania jej – Iorweth: Zaduma dostał sporego nerfa, inne złote karty nie są już aż takie mocne – moim zdaniem nie ma sensu inwestować w tę talię więcej Waszych zasobów, ale decyzja należy do Was!

Tworząc decki do tej serii starałem się możliwie jak najmniejszym kosztem zastąpić kluczowe karty… tfu! W Gwincie nie ma czegoś takiego jak budżetowy zamiennik – złotej czy srebrnej karty nie zastąpisz jakąś tańszą, bo każda z nich kosztuje tyle samo! Ponadto nie tracicie żadnych skrawków tworząc chwilowe zamienniki, ponieważ wszystkie brązowe commony i rary są normalnie grane w pełnowartościowej talii!

Zapraszam serdecznie do zapoznania się z moją serią mającą edukować nowych graczy o nazwie Encyklopedia Wiedzy Gwinta! Znajdziecie w niej ogrom przydatnych informacji i wskazówek!

Autorem talii jest użytkownik GwentDB nowrilgwent tutaj znajdziecie oryginalny post autora wraz z pełnym poradnikiem w języku angielskim. Zachęcam do zostawienia mu plusa jeśli talia Wam się spodoba, ponieważ poświęca niesamowicie dużo czasu, aby pomagać nowicjuszom w Gwincie.

Poprzednie talie dla początkujących: Szpiedzy Nilfgaardu.

R E K L A M A

Krasnale Brouvera


Oś talii

Krasnale wymiatają w obecnej mecie (do tego stopnia, że swoje żale wylałem na nie w swoim felietonie) i każda talia musi się z nimi liczyć.

Budżetowa wersja jest niestety bardzo okrojona porównując do oryginału – nie mamy tu wszystkich złotych kart, które same w sobie stanowią największą siłę frakcji Scoia’tael na obecną chwilę ( Iorweth: Zaduma , Itlina , Isengrim: Uciekinier , Schirru , a Aglais też się przydaje).

Naszym celem jest wystawianie swoich karłowatych towarzyszy na stół. Uderzamy Harcownikami we wrogie jednostki tak, aby Ci się ulepszali i wchodzili za pełną wartość 12 punktów.

Naszych głównych żołnierzy wspiera użyteczna Straż, Agitatorzy wyciągający Straż, Huf (skracają talię) i ww. Harcowników.

Ogromne tempo wygeneruje dla nas Barclay Els wraz z Atrapą/Hattorim kiedy tylko tego chcemy (za sprawą Brouvera), a późniejsze dogranie Pauliego Dahlberga powinno być wystarczające do wygrania meczu.

Na koniec wspomnę o tym, że mam dla Was przygotowane dwie wersje tej talii, które różnią się liderem i srebrną kartą- szczegóły w dalszej części tekstu.


Karty

Złote

  • Brouver Hogg – dowódca startowy (do zdobycia z wyzwań przed patchem). Potężny lider i niech nie zwiedzie Was jego niski wzrost! Wyciągnie nam w każdym momencie Barclaya Elsa, Hattoriego i resztę sreber. Przydaje się też do wyciągnięcia Agitatora.
  • Geralt – karta startowa. Narzucamy nim tempo lub nadrabiamy punkty, w ostatniej rundzie też się przydaje, ale nie warto go kisić do końca.
  • Triss Merigold – karta startowa. Zadaje 5 obrażeń, co przydaje się w wielu sytuacjach np. do zabicia małej jednostki.
  • Dekret Królewski – karta startowa. Daje dostęp do pozostałych 3 złotych jednostek, odchudza talię i wzmacnia o 2 zagrywanego golda. Bardzo uniwersalna karta, śmiało możecie nią grać w każdej talii, jeśli brakuje Wam jakiejś złotej części składniowej.
  • Xavier Moran – karta startowa (od patcha zimowego). Wyjątkowo dobry do zagrania na domknięcie 1 lub do nawiązania walki w 2 odsłonie. Zazwyczaj wchodzi za mniej więcej 20 punktów.

Srebrne

  • Barclay Els – najważniejsza srebrna jednostka. Starosta Mahakamu pomaga nabrać tempa i zapewnić ogromny swing punktowy.
  • Hattori – „Elf pierogi lepiący” to nic innego jak wskrzeszenie na Barclaya. Os biedy jego celem może być Agitator.
  • Dennis Cranmer – karta startowa (od patcha zimowego). Ulepsza wszystkie krasnale o 1, gdziekolwiek się znajdują. Prosty buff, a bywa przydatny. Zamienniki: Róg Dowódcy , Płotka , Yaevinn .
  • Yarpen Zigrin – karta startowa (od patcha zimowego). Na przestrzeni rozgrywki wzmocni się o spore wartości, a w dodatku ma wytrzymałość. Idealny na start później można ze spokojem go zamienić. Zamienniki: Róg Dowódcy, Płotka, Yaevinn.
  • Atrapa – bardzo wszechstronna karta. Dzięki niej możemy ponownie skorzystać z usług Barclaya, Hattoriego, Agitatora i praktycznie każdej innej sojuszniczej jednostki.
  • Paulie Dahlberg – sprawia problem gdy Barclay wrzuci go nam na pusto z talii, ale przy tym buildzie zdarzy się to niezwykle rzadko. Poza tą wadą jest wyśmienitym finisherem. Niemal zawsze wskrzeszamy nim ulepszonego Harcownika. – jak wyżej napisałem, za Pauliego możemy wrzucić Aeromantę lub Płotkę.

Brązowe

  • Krasnolud Harcownik – rdzeń tej talii. Jedna z najsilniejszych brązowych kart w grze na ten moment.
  • Straż Mahakamska – solidna jednostka wzmacniająca (nie ulepszająca, wbrew opisowi).
  • Ochotniczy Huf Mahakamu – skracają nam talię i wchodzą za ekstra 3 punkty dzięki Agitatorowi.
  • Agitator Scoia’tael – najlepszy tutor w grze. Tworzy kopię losowego brązowego krasnala z naszej talii. W naszym przypadku będą to Harcownicy, Strażnicy i Huf.
  • Rekonesans – odchudza talię i daje dostęp do jednego z karzełków.
  • Tancerz Ostrzy – po wymianie go wskakuje na stół, a my dobieramy inną kartę. W przypadku braku Yarpena będzie naszym jedyną opcją carryover – jest szalenie ważny, ponieważ rywal dzięki obecności Tancerza nas nie spasuje po wygranej rundzie, aby odrobić przewagę kart (jeśli nie ma równego bądź większego sojusznika przechodzącego). Zawsze wymieniamy go w 2 lub 3 mulliganie!

Wersja alternatywna:

W wersji alternatywnej gramy Eithne (do zdobycia z wyzwań) jako dowódcę i Róg (za Cranmera lub Yarpena). Nie zmienia to szkieletu talii, ale daje Wam opcję na zmianę stylu gry. Zagranie 2 razy Atrapy czy Rogu z Eithne niejednokrotnie sprawdzi się lepiej niż Brouver, ale kosztuje to nas łatwy dostęp do Barclaya czy innych Krasnali.

Polecam przetestować obydwie wersje i sprawdzić, która pasuje Wam najlepiej!


Rozgrywka

Mulligan

Na ręce nie chcemy mieć ani jednego Hufu, więcej niż 1 Harcownika, więcej niż 2 Straży, więcej niż 2 Agitatorów (jeden z nich może przydać się dla Barclaya) i martwego Pauliego bądź Dekretu. Resztę kart zostawiamy, choć w razie braku dobrej ręki śmiało możemy próbować wymieniać inne, nieprzydatne na daną chwilę karty.


Runda 1

Rozpoczynamy Mahakamską Fiestę! Zagrywamy Agitatorów, aby jak najszybciej wyciągnąć Huf. Przed nimi powinniśmy wykorzystać także Yarpena, aby się wzmacniał.

Prowadzenie rundy jest bajecznie proste – pilnujemy naszego tempa, co dzięki Harcownikom, Strażnikom i Barclayowi powinno być błahostką. Powinniśmy ze spokojem wygrać tę rundę, a nawet jeśli ją przegramy to mamy szeroki wachlarz narzędzi, aby wygrać pozostałe.


Runda 2

Wymieniamy Tancerza i jeśli nic nam nie wadzi (czytaj: mamy dobrą rękę, jesteśmy odcedzeni i rywal nie ma carryover większego od nas) to pasujemy dla CA, jeśli rundę 1 wygraliśmy. Oczywiście jeśli chcecie, to spokojnie możecie rywala wycisnąć z kart na rundę 3, ale jeśli nie macie do tego zasobów to lepiej jest po prostu zagrać asekuracyjnie.

Jeśli tak się nie stało (nie wygraliście 1 rundy), to po prostu wyrzucamy nasze Krasnale do momentu passu, zostawiając sobie na ręce Pauliego i Hattoriego. Śmiało możemy się pozbyć złotych kart, gdy rywal będzie nas dociskał – Paulie w Harcownika i Hattori w Barclaya wystarczą nam do wygrania 3 rundy jeśli rywal nie ma mocniejszej kombinacji/Ciri Nova/Sklepa/whatever.


Runda 3

Hattori w Barclaya, Paulie w największego Harcownika, ew. Jeszcze Atrapa w Elsa lub Pauliego = zwycięstwo. Uwaga na pustego Barclaya!


Tworzenie kart/zamienniki/ulepszanie

Kolejność tworzenia kart: Karty brązowe, których nie macie > Barclay Els > Atrapa > Hattori > *Dennis Cranmer > ^*Yarpen Zigrin >^*Xavier Moran = łączny koszt (bez kart z *): 870 fragmentów kart (bez Pauliego i Dennisa)

Kolejność tworzenia kart brązowych: 3x Agitator Scoia’tael > Tancerz Ostrzy =  łączny koszt: 270 fragmentów kart

(* – karty z gwiazdką od zimowego patcha są kartami startowymi dla nowych graczy. Dla tych, którzy zaczynali przed aktualizacją niestety będzie im ich brakować, zaś koszta stworzenia całej talii są zdecydowanie większe. Jak sobie z tym poradzić wykorzystując stare karty startowe? Zamiast Xaviera ze spokojem możecie grać Saskię: Niszczycielkę , za Dennisa może wejść Róg Dowódcy. Jeśli zaczynaliście przed patchem macie jednak także stronę pozytywną – w swojej kolekcji posiadacie Atrapę!).

(^ – karty ze strzałką są przekreślone ponieważ nie są one niezbędne do działania talii!!! Są to użyteczne karty startowe z zimowego patcha, które stanowią naszą wartość budżetową. Nie twórzcie ich!!!)

Złote karty, które ulepszą talię:

  • Optymalne: Naturalnie takimi kartami są Itlina (mocarna synergia z Trzęsieniem Ziemi , sprawdza się też z Piorunem ), Iorweth: Zaduma (potężna karta wykręcająca ogromne wartości, gdy jest odpowiednio użyta), Isengrim: Uciekinier (stracił na popularności po nerfie kart tworzących, ale nadal stanowi bardzo dobrą opcję) i Schirru (tworzy Pożogę lub Epidemię , fenomenalna karta). W grę wchodzi jeszcze Aglais, ale ona przydaje się na wyższych rangach, aby ułatwić grę na mirrory.
  • Wybór między powyższymi kartami pewnie sprawi Wam olbrzymi ból głowy, ale ciężko wyróżnić najsilniejsze złotko ze wszystkich 5. Wszystkie te karty praktycznie same z siebie wprowadziły Wiewiórki na szczyt tierlisty i grają w niemal każdym decku Scoia. Jeśli jednak byłbym na Waszym miejscu, wybrałbym następującą kolejność tworzenia – Schirru lub Itlina > Iorweth: Zaduma > Isengrim lub Aglais.
  • Nieoptymalne (jeśli Wam wypadły z beczki lub z codziennej nagrody to można je grać): Saskia , Zoltan lub większość kart neutralnych.

Podsumowanie

Talia jest tania (dużo kart startowych), silna i łatwa w obsłudze. Ze spokojem wbijecie nią nawet 19 rangę przy dobrej grze, skupieniu i lekkim upgradzie talii.

Czy jest lepsza od szpiegów? Obie talie są na takim samym poziomie (powiedziałbym, że jednak Szpiedzy są może nieco słabsi w krótkim zwarciu, ale na długie rundy po prostu masakrują każdy inny deck) – jeśli ktoś lubi Nilfgaard wybierze Szpiegów, a jeśli Wy wolicie Wiewiórki to naturalnie złożycie sobie te oto Krasnale.

UP: Szpiedzy po nerfach są strasznie trudną talią do grania, moim zdaniem jednak lepsze byłyby te Krasnoludy.

Archetyp krasnali po zakończeniu sezonu może dostać nerfa, ale nawet jeśli to dostaniecie zwrot za osłabione karty, więc nie martwcie się!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • orango orangon

    ach wspomnienia budżetowe kraśki (znalazłem je na tej stronie) były moją piereszą talią

    • orango orangon

      te piękne czasy gdy grało się krasnale na wytrzymałości

      • orango orangon

        pamiętam że tamtą talią wbijałem 10 level by mieć rankedy. od 7 do 10 poziomu miałem tylko jedną przegraną na potyczkach

  • gru

    Ach się przypominają krasnale pod chore buffy i wytrzymałość które gnoiły wszystko

    • orango orangon

      i to w nich kocham

      • gru

        Pamiętam jak raz ziomek mi rzucił letho i zabił całą 4 z wytrzymałością ale z pomocą ithliny i eithne dało radę zagrać 3 na inne jednostki i wygrać

        • orango orangon

          to były piękne czasy jak levelovałem konto i wbijałem 10 rangę a potem był handbuff scoia na mistrzyniach potem moja własna talia scoia na mulliganie potem krasnale na dwójniaku potem szpiedzy a teraz pożerka na królowej a potem….

          • orango orangon

            … pisanie komentarzy pod budżetowymi ktasnalami i wspominanie starych dobrych czasów

          • orango orangon

            krasnalami

  • orango orangon

    tak wogóle to czemu zoltan jest nieoptymalny

  • neo0210

    Crapowa talia…,na dzis bardzo slaba,ale co ciekawe nikt sie nie spodziewa wiec 1 raz na 10 moze odpalic.

  • Stary Wąż

    Jako że rankedy powyżej 4 K są jak zawracanie kijem Wisły postanowiłem założyć nowy profil i grać od nowa. Każdemu polecam!
    PS. Trochę zbyt łatwo i szybko idzie.

    • XYZ

      A jakie dają teraz goldy startowe?

      • Michał Wyrwas

        Triss, Gerald i Dekret oraz po 1 goldzie frakcyjnym: Rainfarn, Hjalmar, Priscilla, Duch lasu i ten nowy krasnal

        • XYZ

          Pozmieniało się . . . Na takie mocne goldy jak Rainfarn czy Duch Lasu musiałem kiedyś sam uzbierać skrawki . . .

          • Stary Wąż

            3 dni i ranga na złoto

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...