Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Talia Scoia’tael – tańczący Strzelcy z Dol Blathanna!
Brouver Hoog Scoia'Tael Talie

Talia Scoia’tael – tańczący Strzelcy z Dol Blathanna!

Tańczący Strzelcy z Dol Blathanna

Deck Scoia’tael – Tańczący Strzelcy z Dol Blathanna to próba stworzenia rozwiązania, które z powodzeniem mogłoby wykorzystywać mechanikę przesuwania jednostek po stole. Talię opisał Kuposz z Hen Ichaer.

Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną!

Czytaj artykuły od Hen Ichaer!


Scoia’tael przemieszczanie


Oś talii

Archetyp przemieszczania Scoia’tael daje nam możliwość wykorzystywania umiejętności specjalnych poszczególnych kart i niesamowitej synergii, która wiąże cały deck. Podstawą talii są Strzelcy Wyborowi z Dol Blathanna, którzy rozstrzeliwują przeciwnika za pomocą wsparcia Brygady Vrihedd i Krasnoludzkich Najemników.


Karty

Złote

  • Susza – używamy już w pierwszej rundzie, aby w połączeniu z Płotką oraz Yeavinnem wymusić w miarę szybki pass przeciwnika.
  • Dekret Królewski – dzięki tej karcie będziemy mieć możliwość narzucenia presji poprzez wyciągnięcie Suszy już w pierwszych chwilach rozgrywki, bądź do wyciągania kluczowych kart w ostatniej turze.
  • Zoltan Chivay – tworzy idealną synergie z całą talią oraz narzuca ogromne tempo, którego przeciwnicy często nie przewidują. Zwłaszcza w połączeniu z Komandosami z Gór Sinych lub Strzelcami z Dol Blathanna.
  • Geralt Aard – staramy się użyć w ostatniej turze, gdy przeciwnik będzie miał już wystarczająco dużą liczbę jednostek, które zabijemy przy kombinacji tej karty ze Strzelcami z Dol Blathanna. Warto zwracać uwagę na użyteczność tej karty, aby ustawić przeciwnika w jednym rzędzie pod Niszczące Gradobicie Merigold.

Srebrne

  • Płotka – świetnie zgrywa się z Suszą. Dzięki niej przeciwnik nie będzie mógł od razu spassować.
  • Yaevinn – to drugi ruch w planie gry tą talią. Gdy przeciwnik nie narzuci dużego tempa możemy użyć Broover Hooga, aby wyciągnąć Yaevinna, który daje złudzenie przeciwnikowi, że chcemy za chwile spasować. Realnie, Yaevinn kosztuje nas tylko 6 punktów, jeśli mamy pogodę na stole (Brouver Hoog 4 siły + 2 obrażenia wynikające z pogody).
  • Sheldon Skaggs – bardzo mocna kombinacja zaraz po zagraniu Komandosów z Gór Sinych, narzuca ogromne tempo.
  • Ciaran – to silna karta kontrolna. Świetnie sprawdza się nie tylko blokując umiejętności przeciwnika, ale również idealnie zgrywa się z Niszczącym Gradobiciem Merigold oraz Strzelcami z Dol Blathanna.
  • Niszczące Gradobicie Merigold – dzięki możliwości ustawiania przeciwnika w jednym rzędzie, ta karta tworzy ogromną wartość i swing.
  • Krąg Przywołań – najlepiej używać w ostatniej turze, aby skopiować jednego z naszych Strzelców z Dol Blathanna. Warto używać tej karty także w momencie, gdy możemy skopiować szpiega, bądź jakąś jednostkę przesuwającą np: Utopca.

Brązowe


Rozgrywka

Mulligan

W fazie mulliganu staramy się pozbyć Komandosów z Gór Sinych – jeśli posiadamy więcej niż jednego. Następnie Krasnoludzkiego Najemnika , aby narzucić na niego blacklisting.

Zwracamy też uwagę, czy jest na naszej ręce Płotka , którą wymieniamy jako trzecią. Ważne, żebyśmy nie mieli 4 złotych kart, bo nasz Dekret Królewski będzie martwy. Tym jednak powinniśmy martwić się na końcu, jeśli nie da się inaczej, to wymienimy złoto w R2.

R E K L A M A

Runda 1

Mecz rozpoczynamy od zagrania Suszy lub Królewskiego Dekretu w Suszę. Wyciągnie nam to Płotkę z talii oraz narzuci dużą presję na przeciwnika. Jeśli nie udało nam się dobrać Suszy ani Dekretu, to zagrywamy Brouvera w Yaevinna , który bardzo prawdopodobne, że dobierze nam Suszę lub Dekret Królewski, ponieważ mamy tylko 4 karty specjalne w talii.

Nie musimy się martwić, że przeciwnik spasuje, gdyż  Agitator , którego zagramy natychmiast po spasowaniu przeciwnika da nam 12 punktów, ponieważ zawsze wyciągnie on Krasnoludzkiego Najemnika .

Jeśli runda po zagraniu Yaevinna dalej trwa, warto rzucić Komandosa z Gór Sinych w rząd gdzie wskoczyła Płotka oraz zagraliśmy Brouvera. Pamiętajcie, aby wrzucać na początku wszystkie jednostki w jeden rząd, ponieważ zaraz po Komandosach zagramy srebrną kartę Sheldona Skaggsa .

To zagranie powinno zakończyć zwycięstwem pierwszą rundę.

Runda 2

Jeśli wszystko idzie po naszej myśli, to natychmiast passujemy, ponieważ naszym celem jest użycie jak największej liczby Strzelców z Dol Blathanna w ostatniej rundzie.

Runda 3

Staramy się zacząć od Strzelców i skopiowania ich Kręgiem Przywołań . Tak, aby od razu zacząć kontrolować i obijać jednostki przeciwnika.

Strzelcy są trzonem tej talii. Tworzą kombinacje z Brygadą Vrihedd , która pozbywa się efektów pogodowych i przenosi nasze jednostki, bądź przeciwnika. Co wystawia je na ostrzał naszych Strzelców.

Podobnie z Krasnoludzkimi Najemnikami, możemy przenosić naszych Strzelców, aby ich wzmocnić i aktywować ostrzał lub przemieszczać przeciwnika i wystawiać go na ostrzał.

Kombinacja z Zoltanem i Geraltem Aard niszczy siły przeciwne wroga, dla przykładu jeśli posiadamy 4 Strzelców na stole i zastosujemy Geralta w duże siły przeciwnika, to możemy osiągnąć 39 punktów, a nawet 41 jeśli zagraliśmy Geralta z Dekretu Królewskiego!

Na sam koniec zostawiamy Gradobicie Merigold. Ważne, żebyśmy przez cały ten czas ustawiali przeciwnika w jeden rząd.


Plusy i minusy talii

Plusy talii

  • Szybkie odchudzanie talii
  • Każda karta w talii ma synergie z archetypem
  • Bardzo łatwe narzucanie tempa powoduje, że trudno złapać nas na utracie przewagi kart

Minusy talii

  • W miarę trudny mulligan
  • Jeśli nie uda nam się utrzymać Krasnoludzkich Najemników w talii, to Agitatorzy są bezużyteczni
  • Podatność naszych kluczowych kart, czyli Strzelców na Piorun Alzura.
  • Jeśli nie uda nam się wygrać pierwszej rundy, a przeciwnik będzie na nas napierał w drugiej rundzie, nasze kombinacje Strzelców z przemieszczaniem w ostatniej turze się nie sprawdzą.

 


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • nettik123

    Ja pod tę talię gram Operatora zamiast Ciarana (na ostatnia turę na Agitatora albo Brygadę robi różnicę), no i Ithilinę z Quenem zamiast arda i najemnika.

Discord Gwint24

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...