Strona główna » Talia Królestw Północy – Kontrolny Radowid!
Królestwa Północy Radowid Talie

Talia Królestw Północy – Kontrolny Radowid!

Kontrolny Radowid

mmatip podesłał opis talii – Kontrolny Radowid, która ostatnio stała się bardzo popularna ze względu na Potwory panujące w mecie. Autorem talii jest Truedawn, a wariant, który opisujemy różni się kilkoma kartami.

Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną!

Czytaj artykuły od Hen Ichaer!


Królestwa Północy – Kontrolny Radowid


Oś talii

Celem talii jest kontrola stołu przeciwnika i wzmacnianie Krwawego Barona. Dodatkowo, jesteśmy zabezpieczeni Sarą przed niechcianym doborem Barona do ręki.


Karty

Złote 

  • Krwawy Baron: karta, która rośnie w siłę, gdy jest w talii. Bardzo dobra przeciwko Potworom, ponieważ wyrzucają one dużo jednostek na stół. Dodatkowo,  podczas pożeranie Vranem, również nasz Baron się wzmacnia!
  • Villentrettenmerth: kontrola naszego przeciwnika i wywieranie presji. Skuteczny przeciwko dużym jednostkom, czy np. zbuffowanym przez Triss: Zaklęcie Motyli.
  • Vernon Roche: może nam dać w najlepszym wypadku aż 20 punktów (6 siły + 6 za strzały w przeciwnika + 6 za dwóch Komandosów Niebieskich Pasów + 2 do siły Barona). Dobra jednostka kontrolująca przeciwnika.
  • Ciri: pozwala na uzyskanie przewagi kart, która jest bardzo istotna w graniu tą talią.

Srebrne

R E K L A M A
  • Sara: pozwala wymienić Barona na inną złotą jednostkę (zależy nam, poza małymi wyjątkami, aby Baron był w talii w rundzie pierwszej i drugiej).
  • Posiłki: zwiększają prawdopodobieństwo dociągnięcia Sary (przydatne na przykład, gdy w fazie mulliganu, jako trzecią kartę dociągniemy Barona).
  • Ocvist i Talar: karty pozwalające uzyskać przewagę kart (Talar – natychmiastowo, Ocvist – po czterech ruchach. Jest to także karta wywierająca presję na przeciwniku).
  • Pożoga: karta kontrolująca przeciwnika. Natychmiastowe palenie, które pozwala odrobić stratę punktową.
  • Myrgtabrakke: pozwala zabić do trzech jednostek przeciwnika, zwiększając siłę naszego Barona lub wyrównywać jednostki przeciwnika pod Pożogę.

Brązowe 

  • 3x Adeptka z Aretuzy i 3x Mróz: Adeptki pozwalają wyciągnąć pogodę, która rani jednostki „od dołu”, co zwiększa szansę ich zabicia, jednocześnie zwiększając siłę Barona. Dodatkowo Adeptki „odchudzają” naszą talię z kart.
  • 3x Redański Rycerz: karta docelowo z 8 siły (lub więcej jeżeli jest wrzucona w pogodę).
  • Kajdany z Dwimerytu: karta używana głównie w pojedynkach, gdy gramy na podobną talię na Radowidzie. Kajdan używamy z reguły na Barona. Przydatne także na kartę Triss: Zaklęcie motyli w taliach potworów.
  • Pozostałe karty specjalne służą do kontrolowania sytuacji na stole i zdejmowania jak największej ilości kart przeciwnika.

Mulligan

Ogólne

  • Jeżeli mamy na ręce Barona, to staramy się dobrać także Sarę lub Posiłki (aby od razu wymienić Barona za pomocą Sary na inną złotą kartę. Wyjątek: nie gramy tak, jeśli na ręce mamy cztery złote karty). Jeżeli nie dobierzemy żadnej z dwóch wymienionych kart, to wymieniamy Barona jako trzecią kartę.
  • Jeśli mamy na ręce Adeptkę, to pozbywamy się Mrozu jak najszybciej, żeby nie dobrać kolejnego.

vs frakcje

  • vs Pogodynka i Mglaki – są to talie grające dużą ilość jednostek, chcemy więc dobrać karty mogące zabić dużą ilość jednostek w jednym ruchu (Rozdarcie, Jad Mantikory, Myrgtabrakke itd.).
  • vs Pożerka – chcemy dobrać karty, które zabiją zarówno Olbrzymiego Krabopająka oraz dużą ilość jednostek (jeden lub dwa Pioruny i Rozdarcie powinno wystarczyć).
  • vs Kontrolny Radowid (mirror) – zależy nam na Piorunach, które będą zabijały Redańskich rycerzy oraz na Kajdanach, które usuną złoto z Barona.
  • vs Krasnale: chcemy mieć jak najwięcej wszelkich kart usuwających jednostki przeciwnika (Pioruny, Pożoga, Jad Mantikory, Adeptki z Aretuzy). Jeżeli skontrolujemy wytrzymałość Krasnali, rozgrywka stanie się dużo łatwiejsza.
  • vs Straż królowej: zależy nam głównie na Pożodze i Jadzie Mantikory.

Rozgrywka

Runda 1

Z reguły chcemy wygrać pierwszą rundę nawet za cenę straty dwóch kart. Mamy w talii Ciri, Talara i Ocvista, którzy są w stanie odrobić tę stratę.

Jeżeli nie jesteśmy w stanie wygrać pierwszej rundy, to starajmy się chociaż zyskać jedną kartę przewagi. Jeżeli to my zaczynamy, to z reguły rzucamy Mróz za pomocą Adeptki (z reguły na ostatni rząd, ponieważ przeciwnik grający np. Dagonem lubi od razu odcedzić talię z Mglaków przy okazji raniąc Adeptkę. Wtedy Mglaki wpadają w mróz).

Jeżeli gramy na talię polegającą na kopiowaniu jak największej ilości Mglaków, to po zagraniu Adeptki lubię blokować dwa Mglaki za pomocą Radowida, aby przeciwnik nie miał już żadnego na stole i nie mógł ich kopiować.

Jeżeli to przeciwnik zaczyna, to staramy się kontrować i zabijać jego jednostki, pamiętając o utrzymaniu tempa i możliwości dogonienia go na tyle szybko, aby nie mieć straty większej niż dwie karty.

Nie boimy się czasem rzucić Ciri już w pierwszej rundzie i podpuścić naszego przeciwnika, że zaraz będziemy pasować. Jeśli wygramy rundę tracąc Ciri na równowadze kart, to i tak jesteśmy w świetnej sytuacji.

Runda 2

Jeżeli wygraliśmy rundę pierwszą, to wyrzucamy Barona z powrotem do talii, aby znów móc zwiększać jego siłę (przeciwnik i tak musi grać, ponieważ to my wygraliśmy pierwszą rundę).

Odchudzamy naszego przeciwnika z jak największej ilości kart. Jeżeli nadal mamy Villentrettenmertha, to raczej staramy się go zostawić na ostatnią turę, aby wspólnie z Baronem i inną kartą (pamiętamy, że ma licznik ustawiony na 3) stworzył świetny finisher.

Jeżeli przegraliśmy rundę pierwszą, to czasem warto zostawić Barona na ręce. Pamiętajmy, że w takiej sytuacji będziemy musieli wyrzucić jakąś jednostkę na stół, aby wygrać tę rundę (np. gdy przeciwnik natychmiastowo spasuje). Warto wtedy zostawić sobie np. Redańskiego Rycerza.

Runda 3

Z reguły chcemy w niej mieć maksymalnie trzy karty (Vilena, Barona i inną kartę, aby Vilen się odpalił). Czasem wystarczy jedna, np. sam Baron. Mamy mocny finisher i na tym opiera się zakończenie partii w talii kontrolnego Radowida.


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Mark Zark

    Dobra talia, wyczerpujący opis. dzięki.

  • Mateusz Byliński

    Na to czekałem wielkie dzięki dla autora 🙂 Mały błąd się wdarł w nazewnictwie (zamiast Mantikory powinien być Krabopająka).

  • Kaiduss

    Jakiś pomysł kim zastąpić złote karty? Chciałbym zagrać tą talią, ale na razie stać mnie na uzupełnienie brązowych i srebrnych + kupno Barona (bo on jest zdecydowanie najważniejszą ze złotych kart tutaj). Kim zastąpić (przynajmniej na ten moment) Ciri, Villentrettenmertha i Roche’a? Poza domyślnymi złotymi (Filippa, Triss, Geralt, Dekret) trafiłem w beczkach Dijkstrę, Keirę Metz i Geralt: Igni. Chyba najlepiej będzie zagrać Baron + Filippa + Igni + ? Z góry dzięki za opinie 😀

    • Jakub Przybylik

      Dijkstra jest ryzykowny, bo wyciąga dwie z góry, czyli często Barona, próbowałem i nie polecam. Igni może z powodzeniem zastąpić pożoga, rzadko przeciwnikowi udaje się wyhodować jednostki na tyle duże, by Igni prawdziwie siadało. Lepsza może okazać się Keira ze swoją epidemią, szczególnie, że najpopularniejszym archetypem jest szarańcza na Dagonie i KP szybko uzupełniające jednostkami (setnicy, komandosi i piechota temerska. Wszystko na jednej sile)
      Gratuluję i zazdroszczę dropu z kart z beczek. Nie chciałbyś może pomóc w otwieraniu?

      • Kaiduss

        Zapomniałem dodać Regisa, też dropnięty z beczki. A dziś jak na złość trafiłem Barona. Ogólnie drop legendarnych jest u mnie niesamowity, łącznie trafiłem 6 legendarnych, a nie gram nawet tydzień. 13 lvl i 13 ranga w rankingowym obecnie, więc beczek też nie było jakiejś ogromnej ilości (nigdy za kasę nie kupowałem).
        Spróbuję z Keirą zamiast hmm… może tego Igni. Z drugiej talii postaram się wycisnąć jeszcze ile się da (jest coraz ciężej na wyższych rangach) i będę mógł scraftować którąś ze złotych. Zacząć od Roche’a, Ciri czy Villena?
        I chętnie pomogę, tylko nie do końca orientuję się co oznacza „pomoc w otwieraniu” ^^

  • Kacper Płeszka

    Widziałem oprócz tej wersji kotrolnego Radovida jeszcze dwie, jedna z nich nie miała Ciri i Ocvista, zamiast tego grano tam Yennefer i skeligijską burzą, a druga również bez Ciri ale z Avallachem i również bez Ocvista z Sile i tu pojawia się moje pytanie, lepiej jest grac tą wersją decku na przewadze kart, czy z większą ilością removalu/ z większą ilością doboru kart (gram od tygodnia i to będzie drugi deck który stworzę i mam już prawie wszystko oprócz silvera i golda, a nie mam za dużo srapsów, więc pytam)

    • Jakub Przybylik

      Avallach analogicznie jak Dijkstra – wyciąga dwie z góry, więc często weźmie barona, odradzam. Z Shealą ma się inaczej, sam nią gram, bo w kombinacji z jadem to jest 18 pkt w jednym ruchu. A dobieranie jednej to dwa razy mniejsze prawdopodobieństwo wyciągnięcia niż dobieranie dwóch.

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...