Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Spell’tael z Triss: Telekinezą
Eithne Scoia'Tael Talie

Spell’tael z Triss: Telekinezą

Spell’tael z Triss: Telekinezą

Hej, pamiętacie jeszcze stare Spell’tael Swima na Dwójniaku? Po usunięciu z gry Znaku Quen talia nieco straciła na sile i przepadła w zapomnieniu. Z pomocą przychodzi jej jednak Triss: Telekineza!

Zaznaczam, że talia daje radę tylko w chwili, gdy w mecie nie ma zbyt dużo talii kontrolnych – jeśli na takowe trafiacie, to absolutnie odradzam tą talię jako opcję do wbicia GM’a!

Talię wrzuciłem na GwentDB i spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem (najlepiej plusowana talia w tym tygodniu jak na razie). Jeśli macie chęć i Wam się spodoba to zachęcam do zostawienia jej plusa 😉


„Widzę Twoje zwycięstwo”


Oś talii

Celem talii jest jak najszybsze ustawienie enginów (Wyrocznie) i jednostek pod Mahakamskie Dwójniaki, które są serwowane naszym sojusznikom przez Elfich Najemników i Wiedzących (a także Triss). Staramy się spamować Dwójniakami, uważając przy tym na palenia i przesunięcia.

Nie jesteśmy jednak zapatrzeni tylko na swój teren – dzięki Kompresji Artefaktowej, Mandragorze i Eithne potrafimy wyśmienicie odpowiadać na poczynania przeciwnika.

Naszym finisherem są Obrońcy Dol Blathanna, którzy na spokojnie dobijają do 15/16 punktów.

R E K L A M A

Karty

Dowódca

  • Eithne – Pani Brokilonu to wyśmienita karta na każdą sytuację. Dzięki Darowi Natury mamy dostęp do każdego srebrnego lub brązowego Zaklęcia – nie musimy mieć go nawet na cmentarzu!

Złote

  • Isengrim: Uciekinier – zwornik, wokół którego kręci się setup we wczesnej fazie gry. Zawsze będzie naszym pierwszym (Dar Natury w Krzyż Alzura -> Wyrocznia) lub drugim (Dar Natury w Rozkaz Wymarszu -> Elfi Najemnik w Dwójniak) zagraniem w meczu.
  • Agläis – jedynie Skellige nie gra ostatnimi czasy kart specjalnych – na resztę frakcji jest bardzo skuteczna. Dodatkowy Krzyż, Rozkaz Wymarszu czy nawet Rekonesans? Bierzemy w ciemno! Zamienniki: Itlina (do talii dorzucamy Piorun Alzura), Kaganiec, Aguara: Lisica.
  • Dekret Królewski – wszystkie trzy złote jednostki są dla nas bardzo ważne (szczególnie Isengrim) – ułatwiony do nich dostęp + buff dla Obrońców i zagrywanej jednostki to mała, ale ważna część naszej strategii.
  • Triss: Telekineza – najnowsza karta czarodziejki z Mariboru jest przez wielu niedoceniana, a ja jednak znalazłem dla niej bardzo dobre zastosowanie. Nie zliczę ile razy ten dodatkowy Dwójniak, Mazidło (przeciw Alchemii) czy Rekonesans uratowały mi grę. Różnych od siebie brązowych kart specjalnych w taliach nie pojawia się zbyt wiele – praktycznie zawsze mamy pewny Dwójniak.

Srebrne

  • Dar Natury – karta wspaniała w swojej prostocie – po prostu zagrywamy wybraną kartę specjalną (inną niż złota oczywiście) i używamy jej w dowolnym momencie. Dar wyciągnięty Isengrimem tworzy na cmentarzu swoisty toolbox dla Eithne – dzięki temu mamy dostęp do każdego speciala w naszej talli.
  • Kompresja Artefaktowa – granie Pożogi byłoby dla nas samobójcze, dlatego Figurka musi nam wystarczyć do kontroli stołu. Powiem szczerze że dla mnie spisuje się nawet lepiej – w mecie mamy mnóstwo silników do niszczenia, a na carryover, Nekkery czy duże jednostki też się nada.
  • Mandragora – reset nabuffowanej jednostki bywa przydatny, aczkolwiek „Rzodkiewka” to nasza główna broń w walce z nowym I lmlerithem, Nekkerami, Barbegazi czy Calveitem (wyrzucenie go z gry oznacza martwego Cahira dla przeciwnika).
  • Ostatnie Życzenie – po całkowitym odchudzeniu się mamy zawsze gwarancję na Obrońcę lub jakiegoś Wiedzącego, co jest po prostu dobre, ale bez fanfar. Zamienniki: Warto pokombinować i spróbować też czegoś innego na tym slocie – sam zamierzam to uczynić. Jad Mantikory przyda się na Villena, a Zatruty Miód może zaskoczyć i wejść za 18. Runa, Krąg Przywołań czy Gradobicie Merigold też mogą wypalić. Od biedy Ida nie byłaby najgorsza, ale w lineupie jednak lepiej mieć same karty specjalne, aby mieć jak największy potencjał na kontrolę z Eithne.
  • Rozkaz Wymarszu – do zagrania Najemnika/Wiedzącego z talii.
  • Krzyż Alzura – do zagrania Wyroczni z talii.

Brązowe

  • Mahakamski Dwójniak – wchodzi za 12 punktów przy pionowym ustawieniu + buffuje Obrońców, co wzmacnia Wyrocznie.
  • Wyrocznia – nasz engine. Ustawiamy je najszybciej jak się da, aby za każde nasze zagranie karty specjalnej (gdy mamy Obrońcę na ręku) wzmacniały się o 2.
  • Elfi Najemnik – wyciąga z talii Mahakamski Dwójniak, dodatkowo sam sobie będąc ciałem do wzmocnienia „piwkiem”.
  • Wiedzący – wskrzesza i wygania brązowe Zaklęcie lub Alchemię. Jego główny cel to Dwójniak, ale jeśli Triss wyczaruje Mazidło (jeśli gramy na Alchemię) to może zrobić chain nie gorszy od Nowicjuszy z Vicovaro!
  • Obrońcy Dol Blathanna – nasze finishery. Gdy zagramy ich trzech mamy pewne 45/48 punktów.

Notka: jeśli trafiacie na Dagona czy Foltesta na 41 kart to można wtechować Brzask do talii.


Rozgrywka

Mulligan

Na ręce nie chcemy żadnego Mahakamskiego Dwójniaka, więcej niż 2 Wyroczni i więcej niż 2 Obrońców. Poszukujemy za to Dekretu/Isengrima, co najmniej 1 Elfiego Najemnika, 1 Obrońcy i 1 Wyroczni. Gdy mamy Isengrima i wszystkie potrzebne karty, to warto wymienić Rozkaz Wymarszu/Krzyż Alzura, aby Isengrimem w 1 ruchu ustawić sobie Dwójniaki za pełną wartość. Uwaga na pusty Dekret!


Runda 1

Zaczynamy najczęściej moim ulubionym zagraniem w tym sezonie – Isengrim -> Dar Natury – > Krzyż Alzura w Wyrocznię lub po prostu Krzyż z Daru lub z ręki. Następnie ustawiamy Wyrocznię numer dwa (trzecią warto przetrzymać na później, jeśli oponent nie usunął innych). Pamiętajcie o pionowym ustawieniu jednostek!

Po zagraniu złotego elfa rozpoczynamy Octoberfest – spamujemy Dwójniakiem ile się da najpierw z Najemników, a później z Wiedzących. Wyrocznie bardzo szybko urosną do wartości 25 punktów – reset czy palenie raczej będzie nieuniknione, dlatego w rzędzie z nimi najlepiej ustawić do 2/3 Najemników/Wiedzących (jeśli nie brakuje nam jednostek na innych liniach), aby te zaabsorbowały trochę buffów z Dwójniaków, co zmniejszy szkody wyrządzone przez Schirru, Pożogę itp.

Rundę staramy się grać do końca (im dłuższa runda, tym lepiej dla nas), o ile przeciwnik nie rzuci szpiega przy naszym przegranym rzucie monetą – wtedy pass (jeśli mamy przewagę w punktach). Do walki z carryover macie Figurkę i Mandragorę (ale z Branem w Olgierda i Tancerzem nic nie zrobicie). Wygranie rundy 1 jest bardzo ważne, ponieważ zawsze drypassujemy w 2.


Runda 2

Drypass. Jeśli przeciwnik przeniósł jednostkę na następną rundę to możemy pokusić się o próbę wyrównania kart na ręce przy przegranym coinie – jeśli nam się jednak nie uda, to na 100% przegramy, dlatego nie zawsze warto ryzykować.

Jeśli rundę numer 1 przegraliśmy, to tylko nadążanie za rywalem i trochę szczęścia pomogą nam w zwycięstwie – jest naprawdę ciężko, szczególnie przy niebieskiej monecie.


Runda 3

Najlepszy scenariusz na tę rundę to posiadanie 4/5 kart na ręce – 2/3 Obrońców, Wiedzącego i jakąś inną jednostkę/special. Zagrywając najpierw jednego Obrońcę, a później wzmacniając go Dwójniakiem, mamy gwarancję bezpieczeństwa dla reszty przed dużym paleniem (chyba, że gramy na Odkrywanie – wtedy i tak, i tak czeka nas podwójny grill od Yen i Villena).


Plusy i Minusy

Plusy

  • Bardzo dobry deck thinning.
  • Narzucamy duże tempo przy jednoczesnej kontroli nad wrogimi jednostkami.
  • Duże, stabilne jednostki na finisz.

Minusy

  1. Łowcy Czarownic, Ognista Eithne i Odkrywka po prostu nas niszczą…
  2. Brouver ze swoją kontrolą monety przy przegranym coinie jest dla nas nie do pokonania.

Spell’tael nie jest takie silne jak kiedyś, ale po lekkim liftingu spisuje się nienagannie. Bardzo dobra propozycja do ogrania – mi ten deck siadł, polecam!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Bartłomiej Rudzki

    Echhh, no w końcu ktoś musiał wrzucić deck spelliatael na gwentdb i skończyły się czasy bezkarnego żerowania na ladderze 🙁

    No nic, pora się przerzucić na kolejny deck z tych, które kiedyś mordowały a teraz z jakiegoś dziwnego powodu poszły w odstawkę…

    • Mateusz Byliński

      Spelle nie są nawet talią tier 3 ATM, więc nie ma co się martwić 😉

  • Bartosz Trojanowski

    Nigdy nie zrozumiem, czemu Spell’tael, a nie Scoia’spell xD

  • Krzysztof G

    Ciekawy deck, spisywał się dobrze puki potworki z isengrimem królowały. Teraz pożerka, SK i Eithne z paleniem nie mówiąc juz o Morswinie robia z tej talii sieczke. Moze na niskich rangach coś jeszcze zwojuje ale od 18 rangi trzeba przestawić się na cos innego.

    • Mateusz Byliński

      SK, a tym bardziej Pożerka nie jest duzym problemem tej talii. Odkrywka, Henselt i Ethne z Pożogą są dla nas kilkanaśvie razy gorsze.

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...