Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Scoia’Tael Zasadzki!
Eithne Scoia'Tael

Scoia’Tael Zasadzki!

Zobaczcie co też kot przyniósł!

Czas na talie egzotyczne, wracamy do archetypu Scoia’Tael Zasadzki, który kiedyś był mocnym ogniwem mety (przypomnijcie sobie!). Nową wersję zasadzek podsyła mistrzzagadek z naszego teamu Hen Ichaer! Traktujcie ją jako ciekawostkę i temat do rozmyślań.

<więcej talii omówionych przez Hen Ichaer – click!>


Scoia’Tael Zasadzki


Oś talii

Talia jest dobrą odpowiedzią na istniejącą metę. Chociaż specjalnie nie góruje nad innymi taliami, to dobrze zagrywana potrafi skutecznie skontrować przeciwnika. Mamy do dyspozycji zestaw zasadzek, które mogą być odpowiedzią na sytuację na stole.


Karty

Dowódca

  • Eithne – na niektóre talie przydałyby się dwa razy kajdany, na inne dwa razy grzyby albo podwójna pożoga. Eithne to nam umożliwia.

Złote

  • Shirru – nie mamy w decku Pożogi, Shirru pozwala nam ją stworzyć w dogodnym dla siebie momencie, usuwając niepotrzebną kartę.
  • Saskia – dodaje siły dowódcy, staramy się ją trzymać na ostatnią rundę, żeby mieć 12 w złocie plus kartę specjalną.
  • Insegrim Faoiltiarna – pozwala odchudzić deck i w razie potrzeby przyzwać Morenn lub Toruviel.
  • Geralt Igni – usuwa największe jednostki przeciwników. Mało osób obecnie nim gra i często zdarza się sytuacja, że usunie więcej niż jedną.

Srebrne

R E K L A M A
  • Braenn – najważniejsza karta w decku. Zbuffowana pozwala obrócić na finiszu rozgrywkę o 180 stopni.
  • Toruviel – przydatna przede wszystkim na Toporników i wszelkiego rodzaju pogodynki. Zakrytej karcie nikt nie zrobi krzywdy.
  • Morenn – najlepiej używać, gdy spodziewamy się ważnej karty za 5 punktów lub mniej. Świetnie działa na Tarczowniczki, Kapłanki, Harpie, Inżynierów oblężniczych.
  • Ciaran – mocna ósemka pozwalająca zablokować lub odblokować jednostkę przeciwnika, dodatkowo przesuwa do wybranego rzędu (np. przygotowuje pod igni).
  • Yaevinn – szpieg pozwalający zbudować przewagę kart.
  • Sheldon Skaggs – ostatnia srebrna karta jest właściwie dowolna. Korzystam z Sheldona, ponieważ większość jednostek mamy w tylnym rzędzie, co jest podatne na pogodę, dodatkowo robi sporo punktów. Można zastąpić Aerilien (kombo z Toruviel jako piąty elf), Idą (znak Quenn na dragonów) lub po prostu kolejną pożogą.

Brązowe

  • Dragoni Vrihedd (3x) – wzmacniają co turę losową jednostkę w ręce o 1.
  • Havekarskie wsparcie (3x) – wzmacniają o 3 punkty wybraną jednostkę w ręce.
  • Elfi najemnik (3x) – odchudza talię i przyzywa brązową kartę specjalną. Może to być przełom, ale również piorun lub kajdany na kluczowe jednostki przeciwnika.
  • Saperzy Vrihedd (1x) – pułapka ściąga na naszą stronę elfich najemników. Obecna w talii przede wszystkim, aby uniknąć sytuacji, że Insegrim nie dodaje karty.
  • Brzask (2x), Piorun Alzura (1x), Kajdany z Dwimerytu (1x), Mardroeme (1x) – kontrola / ochrona przed pogodą

Mulligan

Co chcemy mieć na ręce?

Najlepiej Braenn, co może nam ustawić mecz, w dalszej kolejności jak najwięcej srebra i złota oraz Elfich Najemników. Staramy się odrzucać karty specjalne.

Czego nie chcemy mieć?

Saskii. Trzeba również uważać, czy nie mamy Insegrima i trzech pułapek. Jeśli na ręce pojawi się Faolitiarna, to najlepiej odrzucić Morenn lub Toruviel (Saperzy mogą przyjść z Przełomu).


Rozgrywka

Kolejność wzmacniania

Pomijając wyjątki (jak np. Scoia’Tael na karty specjalne) najlepiej wzmacniać Breann. Jeżeli nie będziemy mieli jej na ręce, to kolejna do buffowania jest Toruviel i Saperzy.

W momencie kiedy mieliśmy naprawdę złe rozdanie, należy wzmacniać jednostki równomiernie, aby uniknąć kart kontrujących typu Sukkub, Pożoga, itp.

Runda 1

Nie ma co się oszukiwać. Bez użycia dowódcy albo tego, że spalimy dwie duże jednostki Igni/pożogą, bez straty karty bardzo trudno wygrać pierwszą rundę. Staramy się spasować w takim momencie, aby mieć kartę przewagi.

Pierwszą rundę wykorzystujemy głównie na przeczyszczenie talii najemnikami, oraz wzmacnianie swoich jednostek za pomocą Dragonów i Wsparcia. Wszystko jednak zależy od przeciwnika. Chociaż Eithne z Saskią lepiej trzymać na finisz, to w przypadku grania przeciwko Topornikom, lepiej od razu potraktować ich dwukrotnie grzybami i usunąć z gry.

Runda 2

Mamy już na ręce silniejsze jednostki niż w R1, dlatego głównym zadaniem są kolejne wzmocnienia, blokowanie kluczowych jednostek przeciwnika i przede wszystkim brak utraty przewagi kart.

Runda 3

W rundzie trzeciej korzystamy z naszych najmocniejszych kart, do tego przy użyciu dowódcy z Saskią kontrujemy przeciwnika.


Podsumowanie

Deck jest ciężki w użyciu ze względu na to, że w pierwszej rundzie często musimy albo oddać wygraną albo dodatkową kartę. Tempo można zwiększyć korzystając z Aerilien (jednak przy deckach kontrujących jednostki może nam się po prostu nie pojawić) lub tradycyjną Płotkę.

Tempo zwiększa również użycie Eithne w pierwszej rundzie jednak zostawienie jej na koniec daje dużo lepsze efekty.

Jak deck spisuje się na tle mety?

Pół na pół. Od początku otwartej bety na 380 meczów dał 190 wygranych, 174 porażki i 16 remisów w trybie rankingowym. Po wejściu nowego patcha procent wygranych spadł do 47%. Testowane przede wszystkim na poziomie 3300-4000 MMR.

Nie ma obecnie archetypów, z którymi wyraźnie by przegrywał, wszystko zależy od doboru kart oraz umiejętności gracza i ogrania talii. Deck na pewno nie wywróci mety do góry nogami, ale z pewnością daje wiele zabawy i pozwala liczyć się w rankingu. Maksymalnie udało mi się nim osiągnąć 24 miejsce, co jak na człowieka, który zakończył poprzedni sezon w TOP1000 uważam za świetny wynik!


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Sławomir

    W opisie talii macie Saskie , a na screenie Cirka 🙂

    • Piotr Kalsztyn

      I to taka mocna za 7! Mój błąd, talię ogrywam od wejścia otwartej bety i podesłałem screen wersji sprzed patcha 🙂

  • Mateusz Suchar

    Czemu tytuł decku to kwestia karty której nawet w tym decku nie ma, lol

Discord Gwint24

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...