Karczma na Discordzie
Strona główna » Scoia’Tael Pułapki Braenn!
Brouver Hoog Scoia'Tael Talie

Scoia’Tael Pułapki Braenn!

Nowa odsłona pułapek po aktualizacji

Dziś przedstawiamy Wam talię Scoia’Tael pod pułapki, która nie jest to już tak silną talią, jak przed OBT, ale nadal sprawia mnóstwo funu. Co ciekawe, talia posiada 26 kart! Setup opisał Kuposz.

Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną!

Czytaj artykuły od Hen Ichaer!


Pułapki Braenn


Oś talii

Długa runda z Dragonami w roli głównej, kontrola kluczowych kart przeciwnika, zdobycie przewagi kart i zastosowanie mocnego finishera. Tak w skrócie można opisać cel tej talii.


Karty

Złote

  • Ciri – do zrobienia przewagi kart, która w tej talii jest kluczowa.
  • Isengrim – wyciąga z naszej talii Toruviel bądź Morenn według naszej potrzeby.
  • Geralt: Igni – kontrolna karta w dzisiejszej mecie.
  • Saskia – w połączeniu z Brouverem narzuca duże tempo oraz odchudza talie.

Zamienniki

R E K L A M A

Wartościowe zamienniki złotych kart to Isengrim na Shirru, jako że Brouver sam w sobie ma umiejętność wyciągania srebrnych kart z talii. Shirru idealnie się sprawdzi w drugiej bądź trzeciej turze, aby zamienić wykorzystaną już Ciri na drugą Pożogę.

Srebrne

  • Braenn – rzucana jako ostatnia karta potrafi zrobić około 40 punktów. Oczywiście mam tu na myśli sytuację, w której wzmocnimy jej siłę do 20 przy pomocy Havakerskiego Wsparcia lub Dragonów + zadamy obrażenia w pełnym potencjale. To w aktualnej mecie nie jest trudne do zrealizowania patrząc na Krasnale bądź Żalnice czy Vrany.
  • Toruviel – świetnie się sprawdzą jeśli gramy przeciwko kontrolnym taliom takim jak Radowid, pogoda z lustrem Bekkera lub inne talie posiadające Pożogi. Taka mocno zbudowana Toruviel jest dla tych talii nie do ruszania. Jako że odpala się dopiero po spasowaniu przeciwnika.
  • Morenn – to idealna karta do blefowania. Bardzo często przeciwnik pomyli ją z Toruviel. Daje to nam opcję na zdobycie przewagi kart, ponieważ przeciwnik będzie dogrywał karty uważając, że mamy Toruviel na stole. Sama w sobie Morenn jest idealną pułapką na krasnale, adeptki a zwłaszcza Vranów. Z pożeraniem mamy o tyle łatwo bo wiemy, że jednostka Vrana zawsze wyskoczy jako trzecia, czyli najpierw Olbrzymi Pająk, następnie Harpia i w końcu Vran. Dlatego idealnym momentem jest właśnie wtedy zagranie Morenn.
  • Yeavinn – karta do robienia przewagi kart, ale nie tylko. Grając przeciwko Radowidowi z Baronem, warto jako pierwszą kartę rzucić Ciri a następnie Yaevinna i spasować, jako że siła talii z północy jest oparta na zabijaniu naszych jednostek, to lepiej nie dawać jej celów.
  • Ciaran – Poza blokowaniem takich jednostek jak mangonele, krasnale, vrany czy krabopająki ma umiejętność przenoszenia jednostek do dowolnego rzędu. Więc nie dość, że może naprowadzić jednostki przeciwnika pod nasze Igni, to jeszcze może uratować nasze karty przed kontrami przeciwnika.

Brązowe

  • Elfi Najemnik x3 – rzucanych w czyste niebo, a następnie w posiłki przyzywające kolejne brązowe jednostki. Efektem tej kombinacji będzie narzucenie tempa oraz korzystne odchudzanie talii.
  • Dragoni Vrihedd x3 – ważne aby mieć na uwadze, żeby te karty rzucać bardzo wcześnie, jeśli mamy zamiar prowadzić długą rundę, ponieważ dragon potrafi zrobić dodatkowe 10 punktów na jednostce w ręce, a co dopiero trzech dragonów.
  • Łucznicy z Dol Blathanna x3 – jednostki, które w krótkiej chwili potrafią nadgonić spore ilości punktów, a co najważniejsze wyrównać siłę jednostek przeciwnika pod wydajną Pożogę lub Igni.
  • Havakerskie Wsparcie x3 – tymi kartami będziemy starać się podbudowywać siłę Braenn. Jeżeli jednak nie dostaniemy na rękę rudowłosej łuczniczki, wtedy wsparcie wzmacniać będzie Toruviel bądź jednego z Łuczników z Dol Blathanna.
  • Mardroeme x1 – sytuacyjna karta specjalna, którą można nieraz całkowicie pokrzyżować plany przeciwnika.

Czyste Niebo x3 – do wyciągania jednostek przy pomocy kombinacji Elfich Najemników.


Mulligan

W mulliganie przy rozpoczęciu rundy nie mamy dużych problemów. Jako pierwsze staramy się odrzucić:

  • Czyste niebo
  • Saskia
  • zostawmy choć jedną kartę srebrną w talii, żeby nasz lider mógł wykorzystać swoją umiejętność, podobnie z Isengrimem!

Rozgrywka

Runda 1

Mecz rozpoczynamy w zależności od tego, co mamy na ręce i od przeciwnika. Jeśli nie jest to kontrola, to możemy zacząć od Dragonów Vrihedd, aby już od najwcześniejszej fazy meczu przynosili nam profity w postaci punktów siły na kartach w ręce.

Jeśli natomiast nie mamy Dragonów, warto wyszukać ich za pomocą Elfich najemników. Kolejne karty w tej rundzie już będą mocno sytuacyjne. Czyli mamy o wyboru wzmacnianie Braenn lub Toruviel przy pomocy Havakerskiego wsparcia, bądź kontrolowanie kart przeciwnika Łucznikami.

Runda 2

W drugiej rundzie, jeśli udało nam się wygrać R1, rzucamy Ciri oraz Yaevinna. W tym momencie mamy do wyboru pasować z przewagą kart i zostawić wszystko na ostatnią rundę lub przycisnąć przeciwnika w drugiej rundzie, aby wyciągnąć jego kluczowe karty. Na ostatnią rundę zostawiając tylko finishera Braenn.

Runda 3

W trzeciej rundzie, jeśli mamy przewagę kart, to zwycięstwo mamy raczej gwarantowane. Jedynym problemem może być tutaj fakt, że słabo wzmocniliśmy finishera lub przeciwnik ma tylko złotą jednostkę silniejszą od Braenn czy Toruviel.


Podsumowanie

Talia Idealna na mecze przeciwko Krasnalom i Pożeraniu. Największe problemy sprawiają talie Dagona pod hordy małych jednostek.

Naszym atutem jest przewaga kart, element zaskoczenia wynikający z zasadzek, bądź pojawienia się nagle ogromnej jednostki wzmocnionej wcześniej na ręce, a także szeroki wachlarz kontrolnych możliwości.

Plusy talii

  • Łatwy do opanowania mulligan.
  • Łatwość kontrolowania przeciwnika.
  • Możliwość narzucenia dużej ilości punktów w krótkim czasie.
  • Szybkie odchudzanie talii.
  • Wzmacnianie jednostek niewidocznych dla przeciwnika.
  • Możliwość blefowania.
  • Łatwość w zdobyciu przewagi kart.

 Minusy talii

  • Utrata finishera we wczesnym stadium gry oznacza przegraną potyczkę.
  • Nasz finisher jest narażony na umiejętność Serrita jeśli zostanie wykryty.
  • W przypadku, gdy gramy na talie, które opierają swoją ostatnią rundę na złotych kartach takich jak Baron, Tibor lub Kejran nasza Braenn ma znacznie ograniczoną efektywność.
  • Utrata przewagi kart wystawia Braenn pod Igni bądź Pożogę, a także uniemożliwia skontrowanie Żalnicy.
R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
Discord Gwint24

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...