Karczma na Discordzie
Strona główna » Scoia’Tael Mulligan! Tier 3 obecnej mety!
Francesca Scoia'Tael Talie

Scoia’Tael Mulligan! Tier 3 obecnej mety!

Scoia’Tael Mulligan!

Dziś przedstawiamy talię, którą ograł i opisał StuartWitcher, czyli Scoia’Tael Mulligan. Czy ten archetyp ma prawo bytu w obecnej mecie? Sprawdźcie sami!

<więcej talii omówionych przez Hen Ichaer – click!>


Francesca Mulligan


Oś talii

Talia Scoia’Tael Mulligan polega na technice wymiany kart, która wpływa na Awangardę Vrihedd, dzięki temu mamy na końcu silny finiszer. Dodatkowo, ciągła wymiana pozwala nam dobierać najlepsze karty. Poza tym, setup wzmocniony jest Wiedźminami, którzy wraz z Awangardą mają postawić kropkę nad i.


Karty

Złote

  • Saskia – dla większego tempa.
  • Avallac’h – dla przedłużenia rundy, dobiera brakujące karty, a niepotrzebne możemy wymienić.
  • Zoltan – ratuje nas przed pogodą + solidna złota karta.
  • Shirru – kontrola przeciwnika i jego dużych jednostek (Vrany, Topornicy).

Alternatywy: Ciri, Ciri: Szarża, Geralt Igni (bardziej za Shirru, niż Zoltana).

Srebrne

R E K L A M A
  • Wiedźmini – solidne punkty, odchudzanie, tempo, dobre zagranie jako finiszer lub domknięcie rundy 1.
  • Podwójny Krzyż Alzura – do ściągania Awangardy Vrihedd w dalszej części rozgrywki lub wczesny blok za pomocą Ciarana, ewentualnie Wiedźmini, jeśli Ciaran jest na ręku.
  • Ciaran – blokowanie na Morkvarga lub Toporników, dodatkowo przesuwa jednostki.
  • Aelirenn – idealna w tym decku, bardzo dobre tempo i odchudzanie talii

Brązowe

  • Łucznik Dol Blathanna – kontrola
  • Zwiadowca z Dol Blathanna – dobra karta, która tworzy duże wartości w dłuższych rundach
  • Awangarda Vrihedd – kluczowa karta tego decku, około 13-14 punktów w 3 rundzie
  • Oficer Vrihedd – wymiana kart
  • Brygada Vrihedd – do usuwania pogody, przemieszczania jednostek
  • Elfi Tancerz Ostrzy – darmowa wartość przy mulliganie i odchudzanie talii
  • Kajdany z Dwimerytu – kontrola
  • Piorun Alzura – kontrola

Mulligan

Czego nie chcemy mieć na ręku:

  • W pierwszej rundzie nie chcemy: Saski > Aelirenn > Wiedźminów > Awangardy.
  • Pamiętajcie żeby zostawić chociaż jednego Oficera Vrihedd, na wypadek gdyby po trzecim mulliganie wypadała Saskia lub Aelirenn.

Co chcemy mieć na ręku:

Przystępna ręka to Łucznik z Dol Blathanna lub/i Zwiadowca 1-2x. Kajdany lub Ciaran, Brygada Vrihedd, Oficer, Awangarda i jakaś złota karta. Można, a czasami nawet czasem trzeba zostawić na ręku Tancerzy Ostrzy, wówczas w pierwszym lub drugim ruchu używamy Francesci.


Rozgrywka

  • Jeśli przeciwnik zaczyna, wówczas odpowiadamy na jego ruch lub szukamy potrzebnych kart oficerami / liderem.
  • Jeśli oponent narzuci duże tempo, mamy Francescę, która pozwoli nam je nadrobić.
  • Jeśli musimy rozpoczynać, to najbezpieczniej zagrać Oficera Vrihedd.

Gdy wygramy R1, to warto na R2 przygotować Wiedźminów, wówczas mamy świetną sytuację do spasowania.

W Rundzie 3 używamy Awangardy Vrihedd. Należy uważać na Igni i Koral. Jako finiszer możemy zagrać Podwójny Krzyż Alzura w najmocniejszą kartę. Problematyczną kartą może być również Schirru, więc grajcie go rozważnie, ponieważ przeciwnik będzie świadomy waszej Pożogi.

Jeśli ci się spodobał ten deck, to daj mi plusika na Gwentdb.com!


Podsumowanie

Scoia’Tael Mulligan, to świetna kontra na Królestwa Północy, Skellige z Topornikami i nie najgorzej radzi sobie z Pogodynką Potworów.  Słabą stroną dla tego setupu jest  QueensGuard oraz Pożerka.

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
Discord Gwint24

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...