Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Przeklęty Frett – droga do 19-tej rangi!
Crach an Craite Skellige Talie

Przeklęty Frett – droga do 19-tej rangi!

Przeklęty Frett

Witajcie, apsik… – przeklęte wiatry Skellige, a no właśnie, przeklęty będzie się w tej talii przewijał jeszcze multum razy. Może i Djenge Frett nie jest przeklęty ale jest zdecydowanym liderem tej całej przeklętej ekipy co czyni go na swój sposób przeklętym Frettem.

Jak się okazuje, nie tylko Branem można grać na przeklętych towarzyszy niedoli. Crach radzi sobie całkiem nieźle, a przy wsparciu Djenge Fretta potrafią nieźle przycisnąć przeciwnika do muru. Autorem talii jest pjalfarero15_unmergedd3e7e727 (ciekawe jak długo wpisuje login, hmmm…?), a tu znajdziecie jego talię: kliknij mnie

Autor twierdzi, że spokojnie można wbić tą talią 19. rangę i myślę, że to prawda, bo sam tę talię testowałem w pobliżu owej rangi, nie mniej nie udało mi się jej zdobyć, dotarłem do 3960 mmr.

Przejdźmy do omówienia kart.


Złote karty

  • CRACH – dowódca, który zawsze ma za zadanie w R1 wyciągnąć nam Djenge Fretta, dzięki czemu zyskujemy niezłe tempo, a w R3 możemy go wskrzesić za pomocą Sigrdrify,
  • GERALT: IGNI – lepiej go wykorzystać w R1, jeśli jesteśmy pewni, że przeciwnik nie ma dobrego finishera, gdyż potrafi w R3 być martwą kartą, a tego nie chcemy,
  • OLAF – finisher na R3 za 20 punktów, jeśli wcześniej zagramy wystarczającą liczbę bestii,
  • CIRI: ERUPCJA MOCY – finisher na R3 za 25 punktów.
  • HIM – albo wyciągamy szpiega do CA albo wyciągamy przeklętych, a ze Skjallem daje sporą liczbę punktów, raczej zagrywany w R1.

Srebrne karty


Brązowe karty

W przypadku brązowych kart najważniejsze jest to, by Berserkera Marudera wzywać na pole bitwy jako ostatniego nawet po Olafie czy Himie. Da nam to dodatkowe punkty na wagę złota. Zielarkę używamy przede wszystkim do odchudzenia talii.

Zdarzają się dzięki niej również ładne kombosy, bo pamiętajcie – możecie nią wyciągnąć Berserkera Marudera. Kościany Talizman wykorzystujemy do wskrzeszenia naszych poległych bestii czy też Svalbloda – nie ma to jak brązowa karta za 14 punktów +1 punkt dla Berserkera Marudera.

R E K L A M A

Rozgrywka

Mulligan

Nigdy przenigdy nie chcemy Dopplera, bardzo mocno nie chcemy Djenge Fretta, zwyczajnie nie chcemy Kościanego Talizmanu bądź Kapłanki Freyii, jeśli wiemy, że nie będziemy mogli nic nią wskrzesić w szybkim czasie, sporadycznie nie chcemy Skjalla.

Ręka Boga

Zdecydowanie  GOLDY w różnych kombinacjach, Sigrdrifa, bo wtedy wiemy, że mamy mocne R3, Odnowa, jednego Wyspiarskiego Tresera, Rozwścieczony Berserker, obu Berserkerów Maruderów, jeśli wiemy, że będzie długa runda.
Bardzo przeszkadza brak Wyspiarskiego Tresera, a jeszcze bardziej gdy go nie mamy a w ręce mamy Odnowę – staramy się go jednak poszukać ale nie za wszelką cenę gdy istnieje ryzyko zaciągnięcia Dopplera.

Runda 1

Zazwyczaj staramy się wygrać rundę i cisnąć do wygranej, ale bez przesady, możemy wykrwawiać przeciwnika wiedząc, że i tak przegramy, ale by zostać z jedną kartą przewagi, w 90% Olaf i 99% Ciri: Erupcja Mocy musza zostać na R3 jako nasz finisher.

Gdy zagramy Wyspiarskiego Tresera, potem Rozwścieczonego Berserkera, następnie Cracha z Djenge Frettem i jest możliwość, żeby uzyskać dwie karty przewagi pasujemy, jeśli nie jesteśmy pewni dorzucamy Odnowę z Wyspiarskim Treserem i też pasujemy, jeśli da nam to 2 CA.

Runda 2

Pasujemy lub zagrywamy szpiega i jeśli trzeba, to Krąg Przywołań, o ile wygraliśmy R1. Jeśli przegraliśmy, to jesteśmy zdani na przeciwnika i staramy się nie dopuścić do sytuacji, w której przeciwnik urywa nam kartę, zawsze musimy go przebić.

Runda 3

Plusem tej talii jest to, że jeśli zostało Ci sporo kart, to nie szkodzi, bo jesteśmy w stanie sporo ugrać. Jeśli dwie karty zostały, to też super, bo mamy Olafa i Ciri: Erupcja Mocy. Na R3 poza wyżej wymienionymi GOLDAMI zostawiamy Sigrdrifę, która wskrzesza Djenge Fretta oraz Kapłankę Freyii, która wskrzesza napakowanego Wyspiarskiego Tresera. To są nasze cztery najlepsze zagrania, którymi właśnie wykańczamy przeciwnika w finalnej rundzie. Przy dłuższej rundzie przydatne są GERALT: IGNI, Him czy też Berserker Maruder.


Podpowiedzi


Statystyki

Normal

Rankedy

71% na tym poziome rozgrywek to całkiem niezły wynik. W bardziej sprawnych rękach może i można więcej wydusić z tego decku. Na mirrory, Calveit – alchemia, Emhyr i Uzurpator na szpiegach, Henselt i Radovid na machinach oraz Francesce można spokojnie zwyciężyć.

Na Pożerkę, Eithne, Brouvier przy dobrej ręce i coinflipie oraz przy dobrym wykrwawianiu przeciwnika też da radę wygrać ale już trzeba się natrudzić. Na koniec – wszystkie talie, których archetyp oparty jest na pogodzie stanowi nie lada wyzwanie, gdyż nie mamy praktycznie żadnej odpowiedzi, jedynie na co możemy liczyć to, ze z Dopplera wyciągniemy Flaminkę albo Klanowego Płatnerza. Voorhis – odkrywanie jest nie lada wyzwaniem przez szybkie tempo i kontrę na Olafa


Zamienniki

  • zamiast Zielarki i Dopplerów sprawdziłem sobie kapitan Piratów i Drakar, obie opcje są w porządku, sami zdecydujcie, który archetyp Wam bardziej odpowiada.
  • GERALT: IGNI można wymienić na Koral dla większej kontroli kluczowych jednostek przeciwnika,
  • Sreber bym nie tykał chyba, że nie lubicie grać na wojnę szpiegów to wymienił bym Krąg Przywołań na coś co bardziej Wam pasuje albo jeśli potrzebujecie jakiegoś kluczowego srebra do skontrowania przeciwnika.

Podsumowanie

Tą talią na pewno nie dojdziecie do top 100. Mimo to talia jest silna i ma potencjał i gra się nią bardzo przyjemnie. Jest prosta i intuicyjna. Wszelkie komentarze co do ulepszeń talii, miel widziane.

Z pozdrowieniami, Genniuss
Tymczasem.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • pabloski198

    Myślałem, że pojęcie „carry-over” dotyczy jednostek przenoszonych na kolejną rundę (np. Morvarg, Olgiert), a nie takich, które trzeba kitrać do trzeciej rundy

    • Genniuss

      Mi się to kojarzy to z zagraniem, które pozwala nam wygrać grę, i to co piszesz jest prawdą. Zamienię na finisher, zęby jednak nie motać 🙂 dzięki za podpowiedź.

      • pabloski198

        Spoko. „Finisher” będzie trafnym określeniem 😉

  • MPAA7

    Screeny do tego artykułu robione żelazkiem?

    • Genniuss

      Walcem 😛

      • MPAA7

        To wszystko tłumaczy 😀

        • Genniuss

          Tak an serio to greenshotem, jeśli znasz jakieś lepsze za free to zapodaj skorzystam chętnie.

          • MPAA7

            Nie znam, bo nie używam, ale jaki jest sens wstawiania czegos takiego? Lepiej już było zostawić bez screenów.

  • Soofka

    Ok niby wszystko jasne ale skoro tak bronimy się przed Dopplerem to po co on w talii ??

    • Genniuss

      Przede wszytki chcemy rzucać Dopplera przez Zielarkę, ma to na celu odchudzenie tali, co daje nam większa szanse na dobranie kluczowych kart. Jeśli rzucisz dopplera z ręki to zostanie Ci martwa Zielarka i jest szansa, że ją dobierzesz w r3 i pograne (bardzo często przez to przegrywałem gry, bo przeciwnik przebił mnie o 4 punkty a ja nie maiłem odpowiedzi)

      • Soofka

        No brzmi i logicznie i mądrze 😉 dziękuję za odpowiedź. Rzuciła nowe światło na talię 🙂

  • Xavdas

    Od kiedy odnowa rzuca fatum to ta talia traci na sille i to bardzo.

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...