Karczma na Discordzie
Strona główna » Dagon Tokeny, czyli Potwory pod Iris i ogromny swing siły!
Dagon Potwory Talie

Dagon Tokeny, czyli Potwory pod Iris i ogromny swing siły!

Potwory na Iris? Da się!

Uwielbiam takie talie, ponieważ potrafią zaskoczyć i są skuteczne. Divine podesłał ciekawy deck, którym wbił 15-3 na poziomie 3,8 tys. MMR. Talia jest inspirowana dawną talią Swima, ale została mocno zmodyfikowana i ulepszona.

Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną!

Czytaj artykuły od Hen Ichaer!


Potwory na Iris


Oś talii

Założeniem tego decku jest stworzenie jak największej ilości potworów na stole dzięki takim jednostkom, jak: Harpie, Żywiołaki, Mglaki oraz wykorzystując Iris i Yennefer doprowadzić do jednorazowego swingu siły!

Dodatkowo, poprzez kontrolne karty możemy wywierać presję na przeciwniku i kontrolować jego część stołu.


Karty

Złote

R E K L A M A
  • Yennefer: działa zarówno wspomagająco jak i kontrolnie. Idealna na talie Potworów, ale również potrafi wzmocnić nasze jednostki.
  • Caranthir: pomimo nerfów, dalej mocna karta, która ustawia nam stół pod Wodnice na rozdarcie i często usuwa jaja harpii i słabe jednostki, żeby dać miejsce pod Czarne Zwierciadło Bekkera.
  • Duch Lasu: wrzuca na stół 6 dodatkowych jednostek i zagrywa mgłę na przeciwnika. Świetna karta.
  • Ge’ els – dobór kart, z reguły zawsze wyciąga nam to, co potrzebujemy.

Srebrne

  • Iris: kluczowa karta w tym zestawie, którą możemy łatwo usunąć i aktywować. Potrafi stworzyć nawet kilkadziesiąt dodatkowych punktów, jeśli gramy na przeciwnego Dagona. Co ciekawe, Harpie potrafią ja aktywować, dzięki czemu, raz zrobiłem z jej pomocą wartość 200 punktów!
  • Czarne Zwierciadło Bekkera: potrafi wyciągnąć dużo punktów i zneutralizować duże, przeciwne jednostki.
  • Róg dowódcy: łatwo możemy go aktywować po zagraniu Nekkera wojownika na Mglaki, dzięki temu mamy od razu 5 jednostek.
  • Ifrit: 4 jednostki na stół, dodatkowo może wyczyścić na przykład Jaja Harpii.
  • Wodnica: usuwa pogodę oraz ma synergię z Caranthirem.
  • Przeraza: przewaga kart.

Brązowe

  • Piorun Alzura: kontrola.
  • Kajdany z Dwimerytu: w kombinacji z Czernym Zwierciadłem Bekkera jest w stanie kontrolować duże złote jednostki – Baron, Hjalmar, Tibor.
  • Mgła: oczywiste.
  • Harpie: 3 jednostki na stół + harpie na kolejna rundę. Wspaniała synergia.
  • Żywiołaki: solidna karta za 6 punktów z tarczą, dodatkowo powiększa nam liczbę jednostek na stole.
  • Nekker wojownik: daje nam dodatkowo 2 Mglaki, które wraz z Rogiem Dowódcy dają nam pełną kombinację.
  • Arcygryf: usuwa pogodę.
  • Wiverna: aktywator Iris oraz zawsze pozwala nam na dobijanie jednostek.

Zamienniki

Nekker wojownik oraz Kajdany z Dwimerytu można zamienić na Mardroeme/Arcygryf/Żywiołak Ziemi. Reszta kart nie może być wymieniana.


Dlaczego ten deck działa?

Po pierwsze, problemem tego decku zawsze były Niedźwiedzie, które niszczyły nam przyzwane jaja i Harpie. Po drugie, osłabiono pogodę, dzięki temu nie można w jednej rundzie usunąć wszystkich jednostek.


Rozgrywka

Runda 1

Zaczynam zawsze od mgły albo Dagona z mgłą, żeby nie dociągnąć Mglaka na rękę. Jeśli mamy Nekkera Wojownika, to zagrywamy go na Mglaki.

Następnie, rozstawiamy się z Harpiami i Żywiołakami, starając się przeciągać rundę, bo i tak na R2 nam coś powinno zostać. Jeżeli posiadamy Iris, to mamy dwie możliwości:

  • zagrać ja wcześnie i prawdopodobnie wygrać rundę od ręki,
  • albo zostawić ją jako finiszer na R3.

Uwaga! Nigdy nie używamy Ducha Lasu w R1! Zostawiamy go na R3 albo na R2, o ile chcemy wygrać 2:0.

Runda 2

Jeżeli wygraliśmy możemy albo użyć Przerazy, ewentualnie natychmiast pasujemy. Wariant 3 to próba zwycięstwa 2:0, ale tylko, gdy jesteśmy przekonani o swojej przewadze.

Uwaga! Natychmiastowy pass dajemy, gdy mamy 10+ punktów siły przewagi, inaczej starajmy się wyciągnąć karty przeciwnika.

Runda 3

Zaczynamy od Ducha Lasu i gramy wszystkim co mamy. Jeśli mamy Iris i aktywator (removal) to traktujemy je jako finiszer i win condidtion.


Podsumowanie

W aktualnej chwili deck sprawuje się bardzo dobrze. Pogoda nie niszczy nam wszystkich kart. Zmiana w Skellige również nas zabezpiecza od Miśków. Największym przeciwnikiem tego decku jest sam gracz, nie bądźcie zbyt chciwi, bo to się mści!

Plusy

  • buduje dużo punktów siły
  • w aktualnej mecie możemy stworzyć dużo jednostek w rundzie
  • poniekąd kontroluje stół, a zarazem pozwala nam tworzyć jednostki
  • mało grywalny, przez to posiada element zaskoczenia

Minusy

  • podatny na kontrole, ale jesteśmy w stanie się przed nią obronić, wymaga ogrania
  • nieco uzależniony od dobory kart, na przykład Harpii

Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Jan Kowalski

    Nie lepiej Triss Motyle wsadzić np. za Caranthira?

    • Cezary Szamocki

      lepiej.

      • Divine1337

        Nie ponieważ jest dużo potworów na ladderze i wykorzystuje go do niszczenia jaj harpii żeby wykorzystać zwierciadło bekkera + robi wciąż synergie z babą wodną

  • Mateusz Byliński

    Jak można grać Caranthira, który jest w praktyce słabszy od Jottuna, który jest srebrem? Lepiej ten złoty slot wykorzystać na Triss: Motyle.

    • Dusiciel

      Nie jest słabszy. Jottun przenosi 3 sąsiadujące kreatury, natomiast Caranthir przenosi jednostki które chcemy- to w tych kartach jest kluczowe, bo jakby to było tak spoko, to każdy by grał G:Aard. Często zdarza się że jednostki są osłonięte złotą kartą, przez co nie możemy wyciągnąć maksymalnego value. Dzisiaj próbowałem grać Pogodynką właśnie z Jottunem bo nie mam Caranthira, i nie, nie sprawdzał się.

  • Kamil Kondysiak

    „mało grywalny, przez to posiada element zaskoczenia”- Chyba chodziło o mało grywany. Jakby był mało grywalny to znaczy, że nie da się nim grać.

  • Mateusz Grzywacz (Nitras)

    Nie mam tylko Caranthira, bo zabrakło skrawków. Ale ciężko wygrać tą talią, szału nie ma. Więcej przegranych niż wygranych.

  • Ber Berys

    Przed paczem i modą na toporników grałem czymś podobnym z bardzo dobrym WR (zamiast mglaków, grałem w R1 kontrolę mrozową). Świetną sprawą było wrzucanie Iris w Skelligijski Sztorm zagrany wcześniej (najpierw po prawej, a po poprawce po lewej stronie rzędu) i jeśli się dało dla pogrążenia przeciwnika, klucznikowanie jej w następnym ruchu w tenże sztorm.

  • sew

    Iris była grana w potworach przed patchem.
    Tylko nie rozumiem dlaczego wszyscy narzekali na miśki uderzające w spamowane jednostki, a nikt nie widzi jak bardzo przegięte jest bufowanie przez Iris jednostek zostawianych na następną rundę.

  • Piotr Popielewicz

    Yennefer to karta słabo przydatna. Zazwyczaj bardziej szkodzi niż pomaga. Może w Skellige na ranienie ma sens, ale ulepszanie czy zranienie wszystkich jednostek na planszy zazwyczaj nie prowadzi do niczego. Już chyba lepiej byłoby tam wsadzić Motyle.
    Neker wojownik zbyteczny. Po co kopiować Mglaki? To tylko 4 siły, co można zastąpić jakąkolwiek inną kartą – o wiele bardziej przydatną. Choćby Ekkimą.
    Ogólnie deck słaby, z małą ilością synergii. O wiele lepiej z buffami współgrałaby taka pół-pożerka, niż to.

    • Dariusz Olejnik

      chyba nie zrozumiałeś idei tej talii – jak to „po co kopiować mglaki”?? mamy więcej jednostek dzięki temu pod Yen/Iris, a poza tym te 4 siły może być przyzwane kilkukrotnie. a ekkima tu pasuje jak wół do karety – na co chcesz ją zagrywać? na Gryfa?

  • Oliuss

    Pytanie z innej beczki. Czy tylko u mnie w zakładce karty, nowe nie chcą się odznaczyć? Po otrzymaniu nowych kart wyświetla się tam cyferka przy frakcji ile jest nowych kart. Odznaczam to, ale po ponownym uruchomieniu gry jest tak jakbym nic nie odznaczył. Trochę irytujące…

  • KejDzej

    Najlepsza obecnie pożerka:

    Wódz:
    Ukryty

    Złoto:
    Triss Motyle, Klucznik, Sukkub, Regis

    Srebro:
    3xWiedźma, Żalnica, Wodnica, Nekurat

    Brąz:
    3 x Krabopająk, 3 x Olbrzymi krabopająk, 2 x Vran, 2 x Ekimma, 3 x Harpia Celaeno

    Specjalne:
    Kajdany, Brzask

  • Robert Majer

    Iris wygnana przez letho nie aktywuje się – sprawdzone.

Discord Gwint24

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...