Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Potwory – Dagon Pożerka, powrót wielkiego żarcia i nowy feature na portalu!
Dagon Potwory Talie

Potwory – Dagon Pożerka, powrót wielkiego żarcia i nowy feature na portalu!

Dagon na pożeranie

Grzonu z Hen Ichaer, podrzucił opis pożerki na Dagonie. Wszystkich zainteresowanych talią Potworów odsyłam do opisu. Dajcie suba autorowi poradnika! Dzięki!

Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną!

Czytaj artykuły od Hen Ichaer!


Dagon Pożerka


Oś Talii

Deck polega na tym, aby jak najbardziej zbuffować Nekkery , które bardzo pomagają wygrać rundę trzecią. Jednocześnie generują ogromne tempo.

Do mocnych stron tego decku możemy zaliczyć duże tempo i niezły carry-over. Do słabych, stosunkowo ciężki Mulligan.


Karty

Złote

  • Dagon – liczymy na długie rundy, więc pogoda jest lepsza niż pożeranie Ukrytego , który jest bardzo wystawiony na removale.
  • Klucznik –  Techowa karta zwłaszcza przeciwko Skellige i Królestwom Północy. Dzięki niemu możemy nieźle pokrzyżować plany przeciwnika.
  • Sukkub – Zdecydowanie MVP w tej talii, przy odpowiednim pilnowaniu CA (przewaga kart) potrafi wygrać beznadziejną sytuację. Parafrazując króla Esterada, mieć kartę i nie mieć karty, to razem dwie karty.
  • Duch lasu – Karta, która generuje ogromne tempo. Nie dość, że tworzy Gęstą Mgłę , przyzywa Mglaka , tworzy 3 jednostki, które możemy pożreć, to jeszcze może wysypać Harpie .
  • Eskel – Bardzo mocny removal, może być zamieniony na Kejrana , który dodatkowo buffuje Nekkery , ale Eskel jest bardziej uniwersalny i może zrobić więcej punktów, aczkolwiek trzeba uważać żeby nie stał się zwykłą 7.

Srebrne

  • Morvudd – Po prostu bloker, jeśli nie ma dobrego celu pod zablokowanie, to zawsze możemy wybrać największą jednostkę i obniżyć jej siłę o połowę.
  • Nekurat – Podobnie jak Klucznik świetnie kontroluje cmentarz, jednocześnie buffując Nekkery i generując ogromne tempo.
  • Wodnica – Nasze główne źródło Czystego Nieba. Jeśli nie ma pogody na stole to zaws, ze można uderzyć Toksyną Krabopająka za 12 pkt.
  • Dorregaray – Dosyć uniwersalna karta, w naszym obszarze zainteresowań zwykle będzie Ekkima , którą możemy coś zjeść lub Utopiec , którym możemy wyciągnąć coś z pogody, lub ewentualnie wrzucić w efekt pogodowy.
  • Przeraza – Po prostu szpieg, dzięki możliwości przesuwania ma świetna synergię z pogodą, a także z Niszczącym Gradobiciem Merigold.
  • Niszczące Gradobicie Merigold – Karta obowiązkowa w większości decków obecnej mety. Robi gigantyczny power swing.

Brązowe

  • Nekker – Nasz finisher i jednocześnie carry-over. Przy długich rundach potrafi nieźle urosnąć.
  • Harpia Celaeno – Nasze główny sponsor uczty dla Vranów i Ekimm. Poza generowaniem punktów z jaj, wysypują też Harpie, co odchudza deck.
  • Harpie – odchudzanie decku.
  • Mglak – Mały bonus do Mgły i odchudzanie talii.
  • Vran Wojownik – Główne źródło pożerania.
  • Ekimma – Dodatkowe źródło pożerania z jednoczesnym carry-over.
  • Arcygryf – Czyści pogodę i może nieźle pokrzyżować plany przeciwnika za pomocą kradzieży jendostki z jego cmentarza. Ewentualnie możemy włożyć coś na cmentarz przeciwnika, aby wskrzesić Klucznikiem.
  • Mardroeme – Jako że w mecie jest dużo zbuffowanych jednostek, a Pożoga może być martwa, Mardroeme jest świetną alternatywą, zwłaszcza przeciwko mirrorom (Nekkery).,

Możliwe zastępstwa


Rozgrywka

Mulligan

Na ręce startowej nie chcemy mieć Harpii ani Mglaka i potrzebujemy maksymalnie jednego Nekkera. Dobrze mieć przynajmniej 1x Harpia Celaeno i 1-2 Vrany.

R E K L A M A

W pierwszej kolejności odrzucamy Harpie, potem Mglaka, a na końcu Nekkery (poradnik mulligan). Z 2 Nekkerami jeszcze nie ma tragedii, ale zostanie z Mglakiem albo z Harpią na ręku to duży kłopot.

Runda 1

Im dłużej trwa, tym lepiej – o ile jesteśmy w stanie generować duże tempo. Staramy się oczyścić talię z Harpii, Mglaka i jak najbardziej zbuffować Nekkery.

Runda 2

Zwykle wyciskamy przeciwnika tak długo, jak możemy – jeśli widzimy, że jest duża szansa na 2:0 – warto zaryzykować. To jest dla nas też runda, gdzie chcemy zbudować CA.

Runda 3

W te rundę powinniśmy wejść z niezłym carry-overem w postaci Nekkera i możliwe, że jakiejś Ekimmy. Jeśli mamy odpowiednią przewagę kart możemy próbować grać Sukkuba, który świetnie sprawdza się jako finiszer.


Przykładowy mecz


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Mateusz Byliński

    Czy za Wodnicę/Dorregaraya można grać Ifryta/Królewicza Ropucha?

    • Mateusz Byliński

      Pytam, bo wczoraj wywaliłem uwaga 400 pyłu na animowaną Nauzicę xD

      • Metryl

        Wodnicę raczej zostaw, bo dużo złotej pogody jest granej. Ropuchę możesz wrzucić za Dorregeraya, ale dodaj wtedy Ekimmę za coś, np. za Vrana albo grzyby.
        Choć nie wiem, co ma Dagon na pożeraniu do twojej animowanej Nauzici xD

        • Grzonu

          Bez drugiej ekkimy mozna życ ale jeden vran mniej to mniejsza szansa na dobranie go w pierwszej rundzie i moze wtedy nie zrobić takiego tempa. A grzyby są techem zwłaszcza na wysyp spelltael(combo klucznik -> elfi najemnik -> grzyby)

        • Mateusz Byliński

          Ma, bo przez to nie mam pyłu na Dorre

      • Grzonu

        Ifrita bym nie grał, predzej ropucha, tylko do ropucha przydałaby sie mantikora – testowalem tez bez i czesto nie ma dobrego targetu poza mantikorą, a chyba jesli juz to zamienilabym morvuda na mantikorę. Aczkolwiek zarówno Dorregaraya i Morvud moim zdaniem lepiej sie sprawdzają.

  • er kerzaer

    To to cholerstwo jeszcze nie umarło ? ZABIĆ TO BO JESZCZE POWRÓCI ! Tylko NG !

    • Mateusz Byliński

      Dagon już tyle razy umierał i wracał że jedynym sposobem na unicestwienie go byłoby usunięcie go z gry #morkvarg

      • Barry Liders

        Opis zobowiązuje: ,,Nie jest umarłym ten, kto spoczywa przed wiekami” xD

  • Wolffe

    Sukkub nadal jest efektywny? Ja osobiście grałem na niego chyba z 10-15 razy w tym sezonie i uruchomił się tylko raz, ale przeniosłem najsilniejszą jednostkę Utopcem i Sukkub przeniósł na swoją stronę tylko Harpię o wartości 3. Poza tym za każdym razem zdejmuję go bez najmniejszych problemów. I logiczne jest, że grając na potwory pilnuje się CA. Tylko talie bez szpiegów są na niego podatne, a teraz prawie wszystkie talie tych szpiegów grają.
    Ja osobiście w Dagonie gram Uzdrowienie, Kejrana, Ducha Lasu i Ge’elsa i sprawuje się taka wersja świetnie, zwłaszcza przeciw mirrorom takim jak tutaj.

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...