Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Polska na pierwszym miejscu rankingu CP!
Esport

Polska na pierwszym miejscu rankingu CP!

Geograficzna analiza sceny Gwinta

Wczoraj pojawił się bardzo obszerny materiał ImpetuousPanda, w którym autor przeprowadził geograficzną analizę profesjonalnej sceny Gwinta na świecie. David bardzo szczegółowo zagłębił się w ten wątek i przygotował ranking państw oraz kilka innych zestawień, wynikających z podziału punktów CP pomiędzy poszczególnych graczy, reprezentujących konkretne kraje. Zdecydowanie polecam przeczytanie tego tekstu.

Jeśli jednak nie macie na to czasu, to przygotowałem dla was streszczenie. Ps. autor korzystał z danych sprzed kilku dni, dlatego będziecie widzieć różnicę pomiędzy wyliczeniami, a dzisiejszym rankingiem, ale nie zmienia to ogólnego przekazu.


Wskaźnik ilościowy

W grupie 100 graczy, znajdujących się na szczycie rankingu CP znajdziemy przedstawicieli z 28 krajów. Zdecydowana większość pochodzi z Europy. Jedynym regionem, którego brakuje w tym ujęciu jest Afryka.

  • Europa – 72% – gracze z 23 krajów. 30% stanowią gracze z Polski i Niemiec.
  • Azja – 18% – gracze z 2 krajów. 16% z tego stanowią gracze z Chin, 2% Japonia.
  • Ameryki – 9% – gracze z 2 krajów.
  • Oceania – 1% – gracz z 1 kraju.

Polacy prowadzą w rankingu CP

W ramach tego zestawienia jasno widzimy, że Polacy okupują pierwsze miejsce i to z taką przewagą, że możemy czuć się pewnie na tej pozycji jeszcze przez długi czas! Co najważniejsze, liczba graczy wskazuje, że mamy długą ławkę zawodników, co oznacza, że mamy ogromne szansę na zaistnienie na profesjonalnej scenie.

  1. Polska: 2,287 CP (19 zawodników)
  2. Chiny: 1,445 CP (16 zawodników)
  3. Niemcy: 1,382 CP (11)
  4. Rosja: 841 CP (8)
  5. USA: 583 CP (7)
  6. Austria: 556 CP (3)
  7. Czechy: 462 CP (5)
  8. Hiszpania: 338 CP (3)
  9. Ukraina: 322 CP (2)
  10. Belgia: 280 CP (2)
  11. Wielka Brytania: 274 CP (2)
  12. Białoruś: 238 CP (2)
  13. Brazylia: 182 CP (2)
  14. Japonia: 177 CP (2)
  15. Australia: 143 CP (1)
  16. Francja: 134 CP (1)
  17. Włochy: 128 CP (2)
  18. Szwajcaria: 125 CP (1)
  19. Litwa: 119 CP (1)
  20. Finlandia: 117 CP (2)
  21. Szwecja: 90 CP (1)
  22. Serbia: 80 CP (1)
  23. Holandia: 76 CP (1)
  24. Irlandia: 72 CP (1)
  25. Grecja: 61 CP (1)
  26. Dania: 60 CP (1)
  27. Bułgaria: 54 CP (1)
  28. Węgry: 50 CP (1)

Oczywiście, liczba zawodników nie decyduje o jakości, ale wskazuje na to, że w naszym kraju gra się dużo w Gwinta i jest sporo osób, które mają ambicje związane z profesjonalnym gamingiem. Warto wspomnieć, że dwa pierwsze miejsca są niemal cały czas okupowane przez Tailbota, który ma 396 CP oraz Adzkiova z 328 CP. W chwili pisania tekstu – 432 i 373.

Poza tuzami, mamy jeszcze kilku graczy, o których mogliście już słyszeć: Fanderman, Vaysh, kacper322, Addom34, Molegion, Nethien, SadFury czy TA_xYazz.

R E K L A M A

Żeby porównać graczy ImpetuousPanda określił średnią CP dla pierwszej setki graczy, która wyniosła 106 punktów. Słowem, zsumował wszystkie CP 1-100 i podzielił przez 100. Dzięki temu, możemy znaleźć punkt odniesienia dla wszystkich zawodników.

Dla Polski oznacza to średnią dla całej grupy 19 zawodników na poziomie 120, co jest bardzo dobrym wynikiem. Oczywiście, jeśli ten wskaźnik miałby decydować 0/1 o jakości graczy, to przy tak zestawionej średniej musielibyśmy uznać, że Austriacy ze średnią 185 albo Ukraińcy z wynikiem 161 CP, są dużo mocniejszymi graczami. Ewentualnie, zawodnik z Australii, który jest jedynym reprezentantem tego kraju i ma CP na poziomie 143 punktów.


Okiem Karczmarza

Bardzo ciekawe zestawienie, które buduje przekonanie, że faktycznie Polska Gwintem stoi. I to nie może dziwić, wszakże CDPR to nasze rodzime studio, choć należy pamiętać, że gro specjalistów pracujących nad grą jest spoza naszego kraju 😉

I nawet jeśli nie odnosimy kluczowych zwycięstw na tym etapie, to przy takiej bazie graczy mamy ogromne szanse na sukces. Trudno wyrokować, czy Gwint się rozwinie tak dobrze jak Hearthstone, ponieważ deweloperzy nie ułatwiają tego zadania.

Na dziś wiemy, że nic nie wiemy i to jest idealnym podsumowaniem powyższych rozważań. Jesteśmy przed kolejną rewolucją w grze, która nadejdzie wraz z Homecoming. Czy to zmieni grę na lepsze? Czy pozwoli wypłynąć na szerokie wody? O tym się przekonamy niebawem, ale z mojego punktu widzenia bez trybu obserwatora i wersji mobilnej będziemy nadal daleko w tyle.

Trzymam kciuki za team CDPR i wierzę, że będzie dobrze, ale musimy w końcu płynąć do brzegu. Liczę, że HC będzie ziemią obiecaną dla nas wszystkich!


Ranking ImpetuousPanda z opisem miejsc 1-9

Kliknij, aby powiększyć.

 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...