Strona główna » Pogodynka ma swoje 5 minut! Wbij proste MMR! Oferta ograniczona w czasie!
Dagon Potwory Talie

Pogodynka ma swoje 5 minut! Wbij proste MMR! Oferta ograniczona w czasie!

Niedoceniona Pogodynka zbiera żniwa. Dosłownie!

Dziś przedstawiamy talię – Pogodynka, która podbija Gwinta, na każdym poziomie MMR. Dlaczego? Dlatego, że panuje obiegowa opinia, że pogoda została znerfiona i teraz nikt nią nie gra. Efekt? Brak kontry na pogody! Ludzie wyrzucili z decków Brzask oraz jednostki czyszczące.

Wczoraj wbiłem nią 800 MMR przy WR 70%, chłopaki z Hen Ichaer dobili się do Top100, a autor decku zdobył Top5! Oczywiście, czas tej talii jest policzony, więc korzystajcie póki nie pojawią się obowiązkowe kontry na pogodę!

Talię opisali Himerion i Crasher z Hen Ichaer, autorem talii jest Nadrac.

Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną!

Czytaj artykuły od Hen Ichaer!


Potwory Pogodynka


Inne warianty


Oś talii

Głównym założeniem tej talii jest kontrolowanie stołu za pomocą efektów pogodowych, skrupulatnie odbierając punkty przeciwnikowi, który ze względu na obecną metę nie spodziewa się tak dużej ilości efektów pogodowych.

R E K L A M A

Ponadto za pomocą Czarnego Zwierciadła Bekkera możemy w bardzo szybki sposób skontrować duże jednostki przeciwnika, odrabiając tym samym duże ilości punktów – a tych w obecnie granych deckach jest sporo i chętnie wymienią się mocną z naszymi tokenami mającymi 1 punkt siły.


Karty

Złote

  • Caranthir – po patchu jest to 9 punktów siły w złocie, co samo w sobie jest już dosyć przyjemnym wynikiem. Dodatkowo, przesuwa on 3 jednostki przeciwnika, co doskonale zgrywa się z naszą Wodnicą, a dokładniej Rozdarciem, które tworzy. Nie wspominamy o dodatkowym efekcie mrozu 🙂
  • Imlerith – w najgorszym wypadku jest to 12 punktów, ale z racji licznych efektów Mrozu niemalże zawsze bije on za 8, co łącznie daje nam 16 punktów. Dodatkowo, uderzenie za 8 w jedną jednostkę pozwala nam mocno pokrzyżować plany przeciwnika zabijając jednostkę, na której bardzo mu zależy.
  • Duch Lasu – zawsze jest to 8 punktów siły + dodatkowy efekt mgły na stole, a zazwyczaj jeżeli potrafimy użyć go w odpowiednim momencie dodatkowe 6 punktów z Mglaków. Ponadto, tworzy on świetną kombinację z zwierciadłem Bekkera z racji swoich trzech wściekłych wilków posiadających jeden punkt siły.
  • Ge`els: świetna, a zarazem niedoceniana, złota karta. Pozwalająca nam na wybranie jednej z dwóch kart ( złotej lub srebrnej ) oraz umieszczenie karty odrzuconej na szczycie talii. Pozwala to nam ustawić sobie kartę, którą dobierzemy w następnej turze. Dodatkowo skraca nasz deck.

Srebrne

  • Morvudd – co tu dużo mówić – klasyczny bloker występujący w każdej frakcji, a ponadto karta odbierająca połowę siły przeciwnika, co przy obecnej mecie nastawionej na duże jednostki tworzy bardzo duże wartości punktów.
  • Wodnica –  mag frakcji potworów tworzący jeden z trzech wybranych efektów, w tym przypadku w 95% jest to Rozdarcie, które świetnie komponuje się z Caranthirem, a także doskonale działa na licznie występujące talie pożerania, poprzez rozdarcie w środkowy rząd.
  • Przeraza – szpieg dobierający kartę, a ponadto dający możliwość przerzucenia jednostki przeciwnika do dowolnego rzędu – karta, której używanie wymaga odrobiny ogrania i umiejętności.
  • Ifrit – srebrna karta dająca 13 punktów korzyści sama w sobie brzmi nieźle, a ponadto tworzy on 3 mniejsze żywiołaki ognia mające 1 punkt, co oznacza, że świetnie współgrają one z Czarnym Zwierciadłem Bekkera.
  • Rozkaz wymarszu – służy głównie do skrócenia talii, a często zagrany w odpowiednim momencie do tego, aby wyciągnąć Wodnicę.
  • Czarne Zwierciadło Bekkera – śmiało można powiedzieć, iż jest to główne zagranie dające możliwość zwycięstwa poprzez wymianę siły pomiędzy ogromnymi jednostkami przeciwnika, a naszymi jednostkami z 1 lub 2 punktami siły.

Brązowe

  • Mróz – efekt pogodowy, pozwalający na kontrolę stołu poprzez rozłożone w czasie ranienie jednostek przeciwnika, który wyciągnąć możemy z wnętrza naszej talii, za pomocą Ogara Dzikiego Gonu, co równoznaczne jest ze skróceniem talii.
  • Ogar Dzikiego Gonu – skraca deck poprzez wyciągnięcie Trzaskającego Mrozu, wrzucając jednocześnie dodatkowe punkty na stół.
  • Gęsta Mgła – następny efekt pogodowy występujący w naszej talii, o działaniu podobnym jak trzaskający mróz oraz przyzywający Mglaki.
  • Mglak – 6 punktów zawarte w trzech brązowych jednostkach, których pozbyć możemy się z talii za pomocą efektów mgły, której mamy pod dostatkiem.
  • Harpia Celaeno – 5 punktów siły, przy czym dwie dodatkowe jednostki na stole posiadające jeden punkt, co daje dodatkowe cele pod Czarne Zwierciadło Bekkera. Maksymalnie 11 punktów, z czego część z nich przenieść można na kolejną rundę.
  • Grom – pozwala uzyskać dodatkowe 12 punktów siły ulepszając trzy jednostki występujące obok siebie, co dzięki kartom, które posiadamy nie jest problemem, ponieważ zazwyczaj mamy na stole wiele jednostek ulokowanych w swoim sąsiedztwie. Uwaga! Nie rzucać na Mglaki!
  • Brzask – zazwyczaj zagrywamy w przełom, co pozwala nam dobrać ostatnie brązowe jednostki występujące w talii, jednakże przy nasilających się wśród graczy taliach zawierających pogodę, pozwala nam jednorazowo oczyścić nasz stół.

Rozgrywka

Runda 1

Zazwyczaj w pierwszej kolejności pozbywamy się jak największej ilości brązowych jednostek, odsączając tym samym z kart naszą talię, a zarazem tworząc na stole liczne efekty pogodowe, pozwalające nam kontrolować rozgrywkę.

Harpie, a w zasadzie ich jaja są dodatkowym utrudnieniem dla przeciwnika, który może się ich pozbyć, dając nam jeszcze większą ilość punktów na stole, bądź pozostawić je samym sobie, co da nam punkty na kolejną rundę.

Zazwyczaj chcemy wygrać rundę pierwszą, jednakże jeżeli uda się nam uzyskać dwie karty przewagi, to z czystym sumieniem możemy oddać ja przeciwnikowi.

Runda 2

Jeżeli wygraliśmy pierwszą, to zagrywamy przerazę niwelując stratę w kartach, bądź powiększając nasza przewagę. Jeżeli przegraliśmy, to kontynuujemy rozgrywkę i czyszczenie naszego decku, zwracając uwagę na to, aby nie pozwolić przeciwnikowi uciec z ilością kart w dłoni.

Runda 3

Gramy tym co pozostało, zazwyczaj jednak polega ona na zagrywaniu kart tworzących jednopunktowe jednostki po naszej stronie stołu, tak aby wymienić się punktami z przeciwnikiem za pomocą Czarnego Zwierciadła Bekkera.


Podsumowanie

Deck wykorzystuje lukę w obecnej mecie, dzięki temu osiąga bardzo dobre wyniki i pozwala wygrać na decki skupiające się na wzmacnianiu pojedynczych jednostek, jak na przykład: Potwory pod pożeranie, które są bardzo popularne oraz Odkrywanie Nilfgaardu.


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Mikołaj Staszkiewicz

    kontra na moje odkrywanie, tfu! >.>

  • dziuga

    sory ale potwory na pożeranie nie mają kontry, no chyba że specjatell

    • Mateusz Suchar

      Mardro

      • dziuga

        pewnie że madro ale co, dajesz do każdego decku 3 grzyby i jak grasz ze skelige czy kp to co, zostaje ci karmienie swoich jednostek. ja bym raczej pożerce zabrał jednostki które trzeba blokować bo to frakcja która ma ich najwięcej, no może jeszcze kp teraz. 3 vrany, 3 pajaki, baba, jaja, sukub, kajdan brakuje.

        • Mateusz Suchar

          Mardro, Igni, Letho, Dbomb, Peter Saar, każdy frakcyjny lock, Pożoga, własne tempo. I skill.

          • dziuga

            i muligan i dobór kart i kondycja psychiczna i poziom zmęczenia i… a pożerka sobie gra

          • Mateusz Suchar

            Złej baletnicy…

          • dziuga

            dobrze że są tacy baletmistrzowie „forumowi” jak ty, pouczający słabych graczy jak ja. nie koniecznie merytorycznie uzasadniający swoje zdanie ale na pewno robiący to w sposób ostateczny.

          • Mateusz Suchar

            Tu nie ma żadnego forum :l Jak mam merytorycznie uzasadnić użycie kontry na daną jednostkę? „Użyj jej. Dobrze. Powodzenia.”

          • dziuga

            nie ma, a na czym dyskutujemy??? może w ten sposób: uzasadniam swoje zdanie w ten sposób, że… Jeśli odpowiadasz, że kontrą na pożerkę jest mardro i na tym kończysz swoją wypowiedź, to cóż tu dodać…może gramy w inną grę po prostu. piszesz o igni, leto, dwimerycie, eganie czy peterze tylko co z tego, skoro pożerka ma ok 10 jednostek do zablokowania i ok. 3 zbufowanych zanim je zje ukryty.

          • Muge225

            „Dyskutujecie” w komentarzach, a nie na forum. I jeżeli potrzebujesz uzasadnienia na temat tego dlaczego Madro to kontra na pożeranie, to chyba faktycznie nie gracie w tę samą grę. Albo nie wiesz jak ta gra działa lub trzeba ci wszystko łopatologicznie przedstawić. Ale niech będzie. Potwory buffują swoje jednostki poprzez zjadanie do szalonych wartości 20-30 kilka. Madro sprowadza to do 2 punktów lub do zera, jeśli ktoś chce zrobić sobie carry-over nekkerami lub wąpierzami.

          • dziuga

            serio, pożerka polega na zjadaniu bo to buffuje jednostki??? wow, dzięki. napisz czy odrzucanie polega na odrzucaniu, bo nie mam pewności. grzyby super kontra, jednymi grzybami zbiję vrana, po ja wiem, 3 zjedzeniu, żeby go nie zjadł ukryty i co mi z tego jak do tego czasu vran spowoduje urośnięcie nekkerów o 3 pkt. a pająk wysra z siebie małych pająkow na 18 pkt. mam kajadany albo blokera i co dalej, zablokuje pająka ma jeszcze 2, vrana ma jeszcze 2, do tego nekkery i na koniec baba, na którą też warto mieć kajdany. rozumiem, gram na 3 mardro, 3 kajdany, dwimeryt i blokera tylko na czym zbuduję swoje punkty? czekaj, też wiem, nie zbuduję bo nie potrafię grać.

          • Muge225

            No właśnie forum czy komentarze to wielka różnica. I tak, zapewne nie potrafisz grać, dobrze, że już to ustaliliśmy, bo to nam sporo oszczędza. Wiesz chociaż, że masz też własne jednostki do gry z potworami? Igni, Coral, Letho+D-Bomba, cokolwiek? Własne karty pod budowę własnego tempa? Nie? Bo gra nie wygląda tak, że te złe potwory to srają tymi punktami, a ty masz tylko słabiutkie jedynki i dwójki, no jak tu nadążyć, panie. Robisz własne tempo i przy okazji grasz kilka kary, by przeszkodzić przeciwnikowi w budowaniu swojego. Jest KP na swarm jednostek, NG na odkrywanie, które z kilkoma kontrolnymi kartami nie ma problemów z potworami, Krasnale, ludzie tym grają i jakoś nie płaczą, że pokonuje ich consume, są nawet konkurencyjni, a to, że ty nie możesz z nimi wygrać, cóż, GIT GUT. Btw brawo, najpierw chcesz wyjaśnienie, czemu Madro to kontra na pożeranie, więc ci wyjaśniłem, a potem się przyczepiasz, że potraktowałem cię jak kogoś ujemnego (słusznie w sumie) i prawie truizmy.

          • dziuga

            Parafrazujac yaevina, to nie ja rozpetalem te wojne. Wam? Mowisz w liczbie mnogiej, ciekawe ale spoko nie oceniam nie jestem lekarzem. W sumie to nie obchodzi mnie dlaczego tak bardzo nie chcesz zeby miejsce w którym można wyrażać poglądy i o nich dyskutować nazywac forum ale coz. Zostałem głównym haterem pozerki, bo nikt inny wczesniej nie pisal ze jest op, spoko, zawsze to jakies wyróżnienie. Dobrze że mozna liczyc na społeczność w kwestii rzeczowej dyskusji.

          • Muge225

            Nie chcę, żebyś nazywał forum miejsce, które nie jest forum tylko komentarzami pod wpisem na stronie internetowej, bo to nie jest forum, jeśli to jeszcze do ciebie nie dociera :). I nie, nie zostałeś głównym haterem pożerki, jesteś kolejnym z gromadki osób, która nie radząc sobie z daną talię płacze w internecie jaka to nie jest OP, więc niech dostanie nerfa, chociaż ewidentnie przesadzasz. Well, nie jesteś też lekarzem jak wspomniałeś, ale może powinieneś sprawdzić czy masz autyzm lub aspergera, jeśli nie jesteś w stanie zrozumieć, że „nam” w mojej poprzedniej wypowiedzi odnosi się do ciebie i mnie. Czyli nas.

    • xHimerion

      Odpowiednie poprowadzenie rozgrywki tą talia od pierwszego Mulliganu i jest bardzo wysoka szansa na ogranie consume 🙂
      Nie jest to wręcz takie absurdalnie trudne.

    • Piotr Popielewicz

      Śmiechłem. Pożerka to najprostszy do skontrowania archetyp.

  • Ganisz

    Z pożerką idzie jak spłatka. Mrozem kontruje Jajka, Babą Wodną całą linię do 3 punktów – to boli na maxa. I mam zawsze DOTy w postaci pogody. Jedyny przypadek, to jak tracę CA, co się niezwykle rzadko zdarza i nie mam jak skontrować Baby Cmentranej. Największy problem z KP na Pancerzu i Spellateal.

    • Piotr Popielewicz

      Może dlatego, że Pożerka to najłatwiejszy do skontrowania archetyp…

  • NC

    Do tej pory z efektów pogodowych tykałem tylko mróz (rozumiem czemu został zmieniony, ale ugh), ten deck to jednak jakaś samograjka. I to trochę przerażająca, szczególnie dla kogoś jak ja, kto nie lubi mieć zbyt dużo kart na stole, a tutaj nagle jest tego zatrzęsienie (harpie + leszy + mglaki + ifryt, za gęsto, za gęsto…)
    Chociaż Imleritha imo można spokojnie wymienić na Klucznika np, drobny terror psychologiczny i jeszcze można coś fajnego podwędzić. Albo rozkaz wymarszu na białe zimno, jak komuś jest jeszcze za mało mrozu

  • Bartłomiej Rudzki

    Szacun za wymyślenie talii. Ja wrzuciłem Jotunna za Ifryta i Igni za Imleritha i chodzi przepięknie.
    Oczywiście tylko przez najbliższe kilkanaście godzin 😉

    • Ganisz

      Myśmy jej nie wymyślili, ale jestem w szoku, że nadal nikt nie gra kontry na pogodę, a ja już dobijam się do 16 rangi 🙂

  • gderciol

    Harpia Celaeno to 11 punktów a nie 9 – 5 w jednej, 6 w drugiej rundzie 😉

    • Ganisz

      Racja, poprawione 🙂

  • Mark Zark

    Się zastanawiałem o co chodzi, że tylu ludzi gra na pogodę dziś WTF!? Se myślę co za moda przecie nerfa dostała a tyle tali na rankedach.
    Wchodzę na Gwint24 i wszystko jasne,dzięki za info.
    Zostawcie tą pogode już nie aktualna. Ehh wy ludzie, ludzie…

  • Jakub Radochoński

    Kto mi wyjaśni jak działa ta talia , bo ciągle grając nią jestem kontrowany tu blokadą , tu poprostu większą ilością pkt i nwm jak tym cokolwiek wygrywać :/ .

    • Ganisz

      W czym problem? Jak mogę pomóc?

  • UNDEAD

    Ktoś wytłumaczy jak tym deckiem skontrować odkrywkę ?

  • krzysiudupmen

    ta talia jest nadal dobra? czemu ona jest w T1 jak niedlugo wszyscy beda wsadzać czyste nieba?

  • Mateusz Wojciechowski

    ta talia jest źle dobrana, prawie nikt na wyższych mmr nie gra na mróz, zamiast tego wrzuca się do decka triss efekt motyla + pożeracze jednostek

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...