Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Podsumowanie Topdeck Talkshow z Pawłem Burzą!
Newsy

Podsumowanie Topdeck Talkshow z Pawłem Burzą!

Echa ostatniego Topdeck Talkshow

Jak informowaliśmy niedawno na łamach Gwint24, działalność Topdeck chyli się ku końcowi. Wczoraj odbył się ostatni talkshow członków tejże społeczności z Pawłem Burzą. Poniżej przedstawię najważniejsze informacje, jakie można było „wyciągnąć” z transmisji:

Informacje o Homecoming:

  • System dwóch rzędów jest prawdopodobnie ostateczny i należy się spodziewać właśnie takiego układu po premierze Homecoming. Rzędy będą nazywać się inaczej i będą miały duże znaczenie dla rozgrywki,
  • Więcej nt. wyglądu stołu dowiemy się w lipcu (prawdopodobnie pod koniec),
  • Dodania nowych kart należy się spodziewać najwcześniej po premierze Homecoming,
  • W lipcu ma się rozpocząć seria informacyjna o postępach w Homecoming. Mniej więcej co tydzień twórcy Gwinta będą nam zdawać raporty z prac i stopniowo pokazywać ukończone elementy nowego Gwinta. Na początek skupią się na wyglądzie stołu,
  • Odporność złotych kart i Create niemal na 100% nie będą brane pod uwagę przy Homecoming (nie wiadomo czy Create znajdzie miejsce na Arenie),
  • Co do Areny – po ukończeniu Homecoming jest planowany spory lifting tego trybu,
  • Tryb Obserwatora na pewno zostanie dodany, ale na 100% nie razem z Homecoming.
  • Serwery testowe (PTR) będą uruchamiane, ale zaproszenie do większości testów dostaną streamerzy i profesjonalni gracze Gwinta. Publiczne PTRy także są w planach,
  • System zdobywania poziomów i system rang doczeka się dużych zmian.

Elementy, które deweloperzy testują obecnie i co może pojawić się w ostatecznej wersji gry:

  • Zdolności pasywne frakcji na ten moment nie są testowane. Są za to sprawdzane specjalne zdolności dodatkowe liderów, które byłyby „mini-pasywkami” i miałyby przeróżne efekty m.in. wpływające na mulligan,
  • Mechaniki/zdolności kart z kategorii Przedmiot mają być unikalne, mieć przeróżne efekty i mają działać inaczej niż normalne karty specjalne. Mogą być konceptualnie nieco podobne do kategorii Artefaktów z Magic: The Gathering,
  • Plansza ma być ograniczona do +/- 45 jednostek. Ogranicznik jednostek w rzędzie pozostanie, ale oczywiście ma być dostosowany do nowych warunków,
  • Bardzo intensywnie testowane są wszelakie umiejętności na kartach z przeróżnym okresem działania, czasem „odpalania się”. Dla przykładu, jakieś karty będą mogły użyć swojej zdolności po X turach, lub gdy sytuacja na stole spełnia odpowiednie kryteria. Ma być dużo kart (szczególnie jednostek), ktore dopóki gdy będą na stole, będziemy mogli w dowolnym momencie zdecydować się na użycie ich zdolności w sposób manualny (coś w stylu tapowania kart z M:tG)
  • Zdolności kart będą zdecydowanie bardziej rozbudowane. Ich moment działania nie będzie ograniczał się tylko do zagrania ich z ręki lub w ogóle będą karty, które nie robią nic na wejściu, ale np. w trakcie rundy będziemy mogli wykorzystać kilkukrotnie ich umiejętności,
  • Testowany jest system ograniczenia kart w ręce do 10. Polega on na tym, że na starcie gry obaj gracze mają 10 kart, a między rundami dobierają 3 karty. Gdy któryś z graczy miałby 10 kart, to karty, ktore dobierze zostają odrzucone na cmentarz/wygnane. Takie rozwiązanie miałoby zniechęcić graczy do drypassów,
  • Srebrnych szpiegów w Homecoming raczej nie zobaczymy. Czerwoni motywują to tym, że szpiedzy teraz i wcześniej byli zanadto wykorzystywani do niezdrowych zagrywek i naginania balansu,
  • Jeśli chodzi o nowe pole bitwy, to testowane jest też rozwiązanie z tokenami, które nakładając się na siebie tworzą jedną jednostkę/kartę na polu bitwy, aby oszczędzić miejsce na stole (ponownie rozwiązanie jest bliźniaczo podobne do tego z M:tG). Mają być szczególnie prezentowane w Pożerce (pewnie chodzi o Nekkery i jednostki, które tworzą dużą ilość swoich kopii),
  • Tworzony i testowany jest zupełnie nowy zestaw reguł dotyczący tworzenia talii. Zakłada on, że podział na złote, srebrne i brązowe karty zniknie, zaś nowym i jedynym (?) ograniczeniem w składaniu decków ma być pula specjalnych punktów.

Ogólne informacje:

  • Następny GWENT Challenger będzie tematycznie powiązany ze Skellige!
  • Paweł Burza przyznał, że wiele z konceptów/elementów/założeń gry, które wejdą wraz z Homecoming było testowane i planowane do wprowadzenia już znacznie wcześniej, ale presja na ciągłe wprowadzanie nowych kart i zawartości do Gwinta nie pozwalała zrealizować tych pomysłów.
  • Nowa frakcja była prawie gotowa do wprowadzenia do Gwinta, lecz ogłoszenie projektu Homecoming przeszkodziło w jej ostatecznej premierze. Nowej frakcji należy się spodziewać dopiero po Homecoming,
  • The Round of Gwent i This Week in Gwent powrócą po Homecoming,
  • Czerwoni są w stałym kontakcie z Lifecoachem, z którym rozmawiali (i będą ewentualnie rozmawiać) o jego odczuciach dot. Gwinta. Lifecoach na pewno będzie przygotowywał się i wystąpi na GWENT World Masters w 2019 roku, ponieważ ma slota na ten turniej.
  • Na targach E3 raczej nie zobaczymy nic związanego z Gwintem,
  • Kampania „Wojna Krwi” jest naprawdę rozbudowana. NPC z którymi walczymy mają różne strategie, w kampanii będą występować nieprzewidziane i poboczne wydarzenia i wątki, na mapie będziemy mieli mnóstwo rzeczy do odkrycia itp.
  • Talkshowy ze Swimem w roli głównej mają jeszcze powrócić, a zakończoną serię transmisji z nich należy uznać za jedynie koniec sezonu numer 1.
  • JJpasak może w każdej chwili zostać odbanowany, o ile przeprosi za swoje zachowanie.

To wszystko, co udało mi się wychwycić. Zapis z transmisji Talkshow znajdziecie w archiwum streamów na koncie Swima – KLIK.

Jesteście zaskoczeni? Co sądzicie o tych wszystkich informacjach? Podyskutujmy!

R E K L A M A

Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Strzelec Bartek

    Najpierw robili z tej gry klona Heartstone’a a teraz MTG. W ogóle czemu usuwają z Gwinta… Gwinta?

    • Mateusz Suchar

      Powiedz proszę w jaki sposób Gwint jest klonem HSa i w jaki sposób usuwają Gwinta z Gwinta. Poczekam.

      • Strzelec Bartek

        Nie będę wdawał się w dyskusję z fanatykiem. Takiemu do rozumu nie przemówisz. Odmawiam dyskusji.

        Rozejrzyj się, tu większości nie podobają się zmiany obecne i przyszłe.

        • Marcin Wieloch

          Tłumacząc słowa @strzelecbartek:disqus „Nie mam żadnych argumentów potwierdzający to co napisałem, więc napisze że jesteś zbyt głupi na moje argumenty bo ja wiem najlepiej. Nie mam swojego zdania ale jak większość osób pisze że jest źle to musi być źle” – Uwielbiam takie wypowiedzi którym autor komentarza jest zbyt dumny i zbyt inteligentny, że jego argumenty są dla nas „zwykłych” ludzi nie do ogarnięcia no i po co on ma się przemęczać się tłumacząc komuś, pisać jakieś sensowne argumenty które powinny potwierdzić jego słowa i może zacząć jakąś sensowna dyskusje na ten temat no ale „takiemu do rozumu nie przemówisz” 🙂

          • Strzelec Bartek

            A może mi się nie chce marnować czasu. Już z jednym takim przygłupem dyskutowałem i gdzieś miał argumentacje. Z Gwintem jest źle i chęć stworzenia dwóch rzędów jest zła, takie są fakty.

          • Marcin Wieloch

            No dobrze jaki nie masz ochoty to czemu po cholerę zaczynasz dyskusje na którą „nie chcesz marnować czasu” na rozmowę z „plebsem” Twoje ostatnie zdanie kolego to nie jest „fakt” ale subiektywna twoja opinia i nie wrzucaj wszystkich do jednego worka no bo „już z jednym dyskutowałem i on nie przyjął mojej argumentacji bo był zbyt głupi to na pewno inny też tacy będą i nie przyjmą mojej jedynej słusznej prawdy” i trochę odbiegłeś od tematy bo @mateuszsuchar:disqus pytał o twój pierwszy komentarz gdzie porównujesz Gwinta do HS i MTG ,a nie o tym co sądzisz o zmianach. (Kącik szkolny) po pierwsze jeśli chciałeś żeby ostatnie zdanie było faktem powinno brzmieć ” chcą stworzyć dwa rzędy” jest to zdanie prawidłowe bo potwierdzasz to jakimś argumentem (np. tym artykułem) ale piszesz że ” chęć stworzenia dwóch rzędów jest zła, takie są fakty” to zdanie nieprawidłowe bo jest to twoja opinia w której piszesz ze jest to złe choć nie masz na to dowodów i napisanie ze takie są fakty nie zmieni magicznie to zdanie w fakt. Jeśli chciałeś wyrazić swoje emocje dotyczącej tego ze coś ci się nie podoba to powinno on brzmieć „sądzę że stworzenie dwóch rzędów jest złe ponieważ… (dalej pisze sensowne argumenty)” (koniec kącika szkolnego) 🙂

          • Toxin Symbiont

            I nagle @strzelecbartek:disqus przestał pisać. Czyżby nie miał wytłumaczenia na to co napisał ? Nie, to przecież niemożliwe, aby taka osoba mogła się mylić lub popełnić błąd. Zapewne teraz obmyśla jak się wyplątać z tej sytuacji.

    • Henryk Kwiatek

      Miał być powrót do korzeni, a jest zwrot o 180° i wykręcenie wszystkiego na lewą stronę. Może prawdziwy homecoming nastąpi za rok.

    • czsk

      „Powrót do korzeni” – to bardzo myląca nazwa w niektórych aspektach.

  • Dybak

    Co zrobił pasak że go zbanowali?

    • Mateusz Byliński

      Obraził CDPR na Twitterze.

      • LT

        To tylko wierzchołek góry lodowej który dopiął tego że dostał bana, ogólnie dostał bana za całokształt, za jego toksyczne zachowanie i wielokrotne obrażanie Redów, głównie Rethaza

  • sp rik

    Bardziej wygląda mi to na ponury żart, a nie Homecoming.

  • Grillowana Kiełbasa

    Ja pierdole po co usuwać rząd przecież nikt o to nie prosił dla mnie gwint na telefon nie musi wogule istniec. Po co zmieniac też system tworzenia talii który jest dość fajny(wprowadzi jakiś powiew świeżości ale o to też nikt nie prosił). Ptry powinny być otwarte zawsze i dla każdego gracza który np.minimum 2 razy wbił np.20 rangę? Po co usuwać drypassy jest w nich coś nie tak?(może jest ale mi tam pasi) reszta zmian spoko ale rzędy powinni zostawić i nadać każdemu konkretną funkcje albo możliwość zapewninia jakieś wzmocnienia kartom które są pod tamten rząd skonstruowane. I liczę na powrót odporności na pogodę.oby wyszło lepiej niż sądze bo z tygodnia na tydzień coraz bardziej się boje czy podołają. Tak czy siak liczę na nich w końcu ważą się losy mojej ulubionej gry .(o dziwo nadal)

    • Samael

      To że coś działa dobrze nie znaczy że nie można tego poprawić. Trzeba się pogodzić że w grach multi zmiany były i będą, najgorsze co mogliby zrobić to zostawić gwinta w obecnej postaci. To ich gra, oni podejmują decyzje, może w takim razie trochę mniej roszczeniowa postawa. Najlepiej żeby każdy robił swoją wizję gwinta 😉 A odporność na pogodę tylko dobiję tę mechanikę doszczętnie.

  • maurize

    Coraz bardziej sceptycznie podchodzę do homecoming. Dwa rzędy = redukcja opcji taktycznych.
    Szpiedzy są integralna częścią dotychczasowej rozgrywki. Teraz coin będzie miał jeszcze większe znaczenie.
    To już będzie całkiem inna gra i raczej nie podoba mi się to.

  • Samael

    Jestem bardzo podekscytowany nadchodzącymi zmianami, szczególnie jeśli chodzi nową frakcję, wojnę krwi i usunięcie jednego rzędu 🙂 Jeśli wybór rzędu będzie miał znaczenie, dojdzie element taktyczny. Śmieszą mnie ci ludzie którzy narzekają na te zmiany, chociaż ich nie widzieli i nie wiedzą jak będą działać. Poradzę wam coś, w wiedźminie 3 jest nadal gwint którego kochacie i jedna grywalna frakcja! 😉

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...