Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Pirackie Skellige z Ciri: Nova
Król Bran Skellige Talie

Pirackie Skellige z Ciri: Nova

Pirackie Skellige

Talia opiera się – jak sama nazwa wskazuje – na karcie Ciri: Erupcja Mocy. Łączy w sobie kilka różnych archetypów – mamy tutaj Piratów, Przeklętych, a nawet Drakkary! Jest to więc typowa talia hybrydowa.

Autorem talii „Wyspiarzy” jest… tak naprawdę nie jestem do końca pewny kto. Zauważyłem ją na streamie u Freddybabesa. Jeśli macie namiary na oryginalnego autora to dajcie znać w komentarzu!


Ciri: Nova Skellige


Oś talii

Koncentrujemy się na szybkim odchudzeniu decku za pomocą Brana (Olgierd i dwaj Harcownicy Klanowi) i Kapitanów Piratów (przyzywamy Drakkara do pasywnego generowania punktów lub wskrzeszamy go Korsarzem, którego też możemy przyzwać z jego pomocą).

Gdy rozbudujemy stoliczek (zagrywając Drakkary, Treserów i jak najwięcej Miśków), możemy brać się za przyzywanie Maruderów za pomocą Hima, Skjalla i Rekonesansu.

Kropkę nad „i” postawi Cirilla z 25 punktami.


Karty

Złote

  • Król Bran – odchudza nas z 3 kart – ustawia carryover (Olgierd) i przyzywa 2 Harcowników. Solidne 12 punktów na start rozgrywki (bo Bran jest niemal zawsze naszym rozpoczęciem).
  • Koral – jej chyba nie muszę przedstawiać. Dobranie jej jest kluczowe na Pożeranie. Poza tym dla Lytty Neyd znajdzie się zastosowanie w każdym matchup.
  • Ciri: Erupcja Mocy – finisher za 25 punktów. Zawsze powinna być naszym ostatnim zagraniem.
  • Him – świetny „odchudzacz” talii. Poratuje w sytuacji krytycznej przyzywając Udalryka, ale najczęściej jego celem będzie Skjall.
  • Geralt: Igni – bardzo użyteczny na multum różnych zbuffowanych jednostek przeciwnika. Elastyczna, wszechstronna karta. Zamienniki: wedle uznania i rozsądku.

Srebrne

  • Olgierd von Everec – carryover. Zawsze dostępne dzięki Branowi. Przebija niewzmocnionego Tancerza Ostrzy, co jest dość istotne w kontekście drypassu na Krasnoludy.
  • Skjall – standardowy tutor. Wyciąga z talii Berserkera Marudera lub szpiega (i Olgierda, jeśli jakimś cudem go nie odrzuciliśmy z umiejętności lidera).
  • Odnowa – po nerfie Sigrdrify stała się staplem w każdej talii Skellige. Daje dostęp do każdej jednostki Skellige na cmentarzu, bez względu na oznaczenie klanowe/funkcyjne. Współgra najlepiej z Kapitanem Piratów i Treserem.
  • Sigrdrifa – mimo osłabienia, nadal pełni istotną funkcję. Dodatkowe wskrzeszenie na Tresera czy Skjalla przy ograniczonej liczbie Kapłanek jest przydatne w wielu sytuacjach (np. Na kontrolne talie).
  • Udalryk – szpieg, dodatkowo odchudza nas z aż 2 kart (jedną dobieramy, a drugą odrzucamy, co może być kłopotliwe, ale zazwyczaj pomaga bardziej niż szkodzi).
  • Krąg Przywołań – bardzo popularna karta w ostatnich dniach. Skopiuje szpiega, blokera, czasami użyteczną brązową jednostkę. Zamienniki: Cokolwiek, co przyda się tej talii.

Brązowe

  • Harcownik Klanowy – jegoh jedynym celem jest eskorta Króla Brana, gdy ten pojawia się na stole.
  • Drakkar – mobilny generator punktów. Genialny na długie rundy. Ponadto, dzięki zagraniu pod niego Tresera lub Kapitana mamy automatycznie cel pod Odnowę lub Kapłankę.
  • Kapitan Piratów – pierwszy raz możemy go zaobserwować w zmienionej roli. Wyciąga z talii Drakkara lub Korsarza do jego wskrzeszenia. Nie możemy go wskrzesić z Kapłanki, ale Sigrdrifa i Odnowa (w szczególności) już z nim zadziała.
  • Korsarz – wskrzeszenie na nasz Drakkar, możliwy do zagrania poprzez Kapitana Piratów.
  • Skelligijski Treser – solidne 12 punktów. Dzięki swojej minimalnej sile bazowej sprawdzi się jako tank na Zagrożenie, podstawiony pod „łódkę” umrze i da cel pod Kapłankę.
  • Berserker Maruder – wzmacnia się o 1 za każdego rannego i Przeklętego sojusznika. Synergia z Treserami i Drakkarami, a także Skjallem i Himem. Solidny powerplay na zamknięcie długiej rundy.
  • Kapłanka Freyi – wskrzeszenie na Tresera i Berserkera.
  • Rekonesans – odchudza talię i daje możliwość zagrania swojej jednostki. Jedna z lepszych brązowych kart specjalnych.

Rozgrywka

Mulligan

Smacz.. tfu, łatwy i prosty – na ręce nie chcemy mieć Harcowników, Olgierda i nadmiaru jednostek klanu Dimun, aby Kapitanowie nie byli puści (czyli Korsarzy i Drakkarów). Tak samo z Berserkerami – uwaga na pustego Skjalla i Hima.

R E K L A M A

Runda 1

Za każdym razem naszym pierwszym zagraniem jest Król Bran w Olgierda i 2 Harcowników (wyjątek stanowią Potwory, kiedy przy wygranym coinie pojawia się Nekker , czyli idealny cel pod Koral).

Następnie ustawiamy Drakkary za pomocą Kapitanów – jeśli poleci w nie removal ( Itlina ) to od razu przywracamy je za pomocą Korsarza zwerbowanego ze stoczni. Staramy się ustawić Treserów tuż po prawej stronie od Drakkarów, abyśmy mogli w każdej chwili wskrzesić ich swoimi Kapłankami lub Odnową.

Pierwszą rundę powinniśmy wygrać, ale nie ma tragedii, jeśli oddamy ją ze znaczną przewagę w kartach (minimum 2). Ze względu na Drakkary i Berserkerów, długa runda zawsze będzie korzystna dla nas, o czym warto pamiętać. Wypatrujcie okazji na korzystne Igni lub Koral.


Runda 2

Drypass, jeśli mamy większe lub równe carryover od przeciwnika i wygraliśmy poprzednią rundę. Można pokusić się też o szpiega, choć jest to w dobie Brouvera , opozycyjnego Hima i Rainfarna nieco ryzykowne, ponieważ rywal może go skontrować swoim i w dodatku przebić (więc szpiega warto zagrać kombinacją Him -> Skjall -> Udalryk lub sam Him).

Jeśli zorientujemy się, że oponent chce grać z nami długą rundę aby wycisnąć nas z finishera, to ustawiamy Drakkary ponownie. Pamiętajcie, aby zostawić sobie Ciri na sam koniec. Warto jest też mieć inną kartę w przypadku Schirru lub Pożogi , by nie przegrać przez to rozgrywki.


Runda 3

Gramy swoje, a zwieńczeniem będzie 25 punktowe „Lwiątko z Cintry„. Na Odkrywanie bardzo dobrze jest mieć Udalryka – wtedy zablokujemy rywalowi Yen: Czarnoksięstwo w Pożogę i Villena , a sami zyskamy dodatkową kartę. Uwaga na Schirru, Olafa i opozycyjną Ciri.


Plusy i Minusy

Plusy

  • Wyśmienity deck thinning.
  • Mnóstwo pasywnych punktów dzięki Drakkarom.
  • Łatwy dostęp do kluczowych kart i szpiega

Minusy

  • Matchup z Millem…
  • Zdarzają się sytuacje, w których Kapitanowie i Skjall są martwi.

Jak grać Pirackim Skellige?


Deczek jest dość prosty w obsłudze i bez problemu powinniście nim wbić wysoką rangę i podbić punkty na Pro Ladderze. Polecam.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • mathum1

    Czy him wyciągnie szpiega od przeciwnika teraz po hotfixie?

    • Mateusz Byliński

      Od rywala już nie.

  • Heerooy

    Bardziej mi podeszła wersja od SadFury z berserkerami zamiast rekonesansu, przy dobrej ręce na koniec zostają 4 karty w talii. Biorąc pod uwagę, że znów pojawił się mill na Morvanie te kilka kart zapasu się przyda.

    • Mateusz Byliński

      Ja też ją sobie przetestuję.

Discord Gwint24

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...