Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Pancerny Radowid z Ciri: Erupcją Mocy
Królestwa Północy Radowid Talie

Pancerny Radowid z Ciri: Erupcją Mocy

Radowid nie składa broni!

Radowid od zawsze dobrze sobie radził, zarówno jeżeli chodzi o metę, jak i o gust graczy. Był tym cichym dowódcą, który rzadko kiedy bywał na górze tierlist w OBT, ale niemal nigdy nie był niegrywalny. Dlatego też wielu graczy w okresach zastoju mety zwracało się właśnie w stronę redańskiego władcy, i tak też zrobiłem ja. Przedstawiam Radowida pod Ciri: Novę z odrobiną pancerza.


Defensywnie ofensywni


Oś talii

Na początku zagrywamy karty generujące punkty co turę, podpieramy kilkoma zagrywkami pod tempo i kiedy tylko punkty nam na to pozwalają, dogrywamy Redańskie Elity. Rundę pierwszą zwykle kończymy olbrzymim Vincentem, a potem wyciskamy karty z przeciwnika w rundzie drugiej, by skończyć go w trzeciej Novą i Dijkstrą.


Karty

Dowódca

  • Radowid V – dowódca za stabilne 14 punktów plus dwie blokady na irytujące jednostki przeciwnika. Niemalże nie ma sytuacji, w której byłby słaby, bądź niedomagający.

Złote

  • Dijkstra – karta oferująca wszystko, co w naszym składzie potrzebne: tempo, odchudzanie talii i mocne zakończenie.
  • Shani – mimo że posiadamy w talii kilka jednostek przeklętych to medyczka i tak znajduje w niej swoje miejsce pozwalając nam wskrzesić wcześniej usunięty Trebusz lub Aspiranta, a w późniejszej fazie Stennisa lub Detmolda.
  • Jan Natalis – gramy cztery karty taktyki, wszystkie wyciągające coś innego z talii. W połączeniu z Natalisem daje nam to nie tylko wyjęcie dwóch kart z talii w turę, ale i pokaźne tempo.
  • Ciri: Erupcja Mocy – decki pod Novę zwykle grają Novę. W 90% przypadków zagrywamy jako ostatnią kartę w grze.

Srebrne

  • Vincent Meis – zakończenie pierwszej rundy, zwykle wchodzi za około 20 punktów na sobie plus po 5 za każdą Redańską Elitę.
  • Książę Stennis – dodatkowy pancerz, punkty i odchudzanie talii. Trzeba tylko uważać, bo może zagrać z talii Vincenta, czego raczej nie chcemy na początku gry.
  • Detmold – uniwersalna karta, pozwala szybko usunąć coś ze stołu, pozbyć się Zagrożeń lub zagrać Deszcz na długą rundę.
  • Rozkaz Wymarszu – Udręczony Czarodziej -> Stennis -> Detmold. A to wszystko z dodatkowymi dwoma punktami i możliwością zagrania przez Natalisa.
  • Krzyż Alzura – dodatkowa karta dająca dostęp do Vincenta.
  • Posiłki – zależnie od sytuacji, możemy wybrać co tylko nam będzie potrzebne, od Aspirantów na długie rundy, po Stennisa dla szybkiego tempa.

Brązowe

  • Wzmocniony Trebusz – generator punktów na długie rundy.
  • Redańska Elita – aktywator do Vincenta, może zostać użyta do tankowania obrażeń z Zagrożeń.
  • Rycerz z Kaedwen – przy takiej ilości Taktyk zagrywających jednostki z talii jest to praktycznie zagranie za 13 punktów i 2 pancerza.
  • Redański Aspirant – generator punktów, daje więcej co turę niż Trebusz, ale jest bardziej podatny na efekty zadające obrażenia.
  • Udręczony Czarodziej – zagrywa z talii Piorun albo Grom, jest wyciągany przez Rozkaz Wymarszu.
  • Piorun Alzura – podstawowy removal, zagrywany zwykle z talii przez czarodzieja.
  • Grom – 9 punktów, dodatkowy pancerz dla Vincenta i możliwość odnowienia efektu Aspiranta, któremu usunięto pancerz.
  • Rekonesans – Dodatkowa taktyka dla Natalisa i aktywator Kaedweńskich Rycerzy. Może pomóc przy słabszej startowej ręce.

Rozgrywka

Mulligan

Wymieniamy Kaedweńskich Rycerzy, Pioruny Alzura i Grom, w podanej kolejności. Jeżeli mamy jeszcze jakieś wymiany po „naprawieniu” ręki możemy poszukać Podwójnego Krzyża albo Vincenta by mieć zabezpieczoną pierwszą rundę.


Runda 1

Zaczynamy od rozstawienia Trebuszów i Aspirantów, a gdy nam jakiegoś usuną można użyć Shani do wskrzeszenia. W międzyczasie zagrywamy Elity i czarodziejów w Gromy i czekamy na pas przeciwnika. Jeżeli nie spasował to gramy ile możemy i kończymy Vincentem. Pierwsza runda jest kluczowa dla tej talii, dlatego niemal zawsze lepiej jest wygrać na -1 niż przegrać na +1. Oczywiście poza zagrywaniem punktów staramy się też odchudzać talię by zwiększyć szansę dobrania Ciri i Dijkstry na R3.


Runda 2

Jeżeli przeciwnik nie ma carryover lub jeżeli nie gra talią pod generowanie punktów co turę to pasujemy od razu, oczywiście tylko wtedy kiedy wygraliśmy pierwszą. Jeżeli jednak ma jakieś punkty na stole lub mamy pewność, że wygra z nami długą rundę trzecią, to zagrywamy tyle kart ile będzie potrzeba, by mieć jak najlepszą rękę na krótką trzecią runde: Nova, Dijkstra i ewentualnie Natalis z Kaedweńskim Rycerzem w talii i jakąś taktyką do jego wyciągnięcia.


Runda 3

Używamy naszych finiszerów, i jeżeli nie byliśmy zbyt dużo kart w plecy, powinno nam to zagwarantować wygraną.

R E K L A M A

Zalety i Wady

Zalety

  • Wszechstronna, dobre długie i krótkie rundy, ma generatory punktów, tempo, finiszera i trochę kontroli.
  • Bardzo rzadko zdarza się słaba ręka, prawie nigdy nie ma też martwych kart spowodowanych zbyt dobrym odchudzaniem.
  • Stabilna, prawie zawsze dobieramy wszystkie karty potrzebne do zwycięstwa.

Wady

  • Przegrana pierwsza runda rzadko prowadzi do zwycięstwa.
  • Podatna na kontrolne talie.

To wszystko, powodzenia w zmaganiach na Gwintowym polu i pamiętajcie – Elfy do piachu!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Maciej Szarecki

    Mógłbym prosić kierownika strony o niedopuszczanie żenujących rasistów do pisania artykułów? Teksty, takie jak ostatnie zdanie w tym artykule obniżają prestiż strony i sugerują, że autorzy są egoistycznymi, niewyochowanymi ludźmi, którzt nie mają za grosz szacunku do swoich starszych braci.

    • wojtek1111

      Ty tak serio?

      • Andrzej Dudeł

        to jest kura żart

    • Karol Wołodźko

      wtf?

    • Baron Corbin

      Lecz się człowieku…

    • kim

      potwierdzam, nieludzie to spoko nieludzie. Stop rasistom.

  • KFR

    Gram podobną talią od kiedy weszła Nova tylko nieco bardziej „odchudzającą” (-Detmold, +Sheala). W ten sposób mam niemal pewność, że dobiorę Ciri. Generalnie często zeruję talię. Poważny problem to tylko Nilfgard mill. Metowe talie, jeśli tylko karcioszka na ręce cokolwiek dopisze, są jak najbardziej do położenia:D Kombosy z udziałem DJ!, Shani w Sheala/ Stenis, plus specjalne, plus Natalis bywają totalnie miażdżące!:D gwentdb:48477-tempo-armor-nova

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...