Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Paczka talii dla początkujących – Alchemiczny Nilfgaard, Potwory z Zemstą i Swarm Elfów Scoia!
Brouver Hoog Dagon Jan Calveit Nilfgaard Potwory Scoia'Tael Talie

Paczka talii dla początkujących – Alchemiczny Nilfgaard, Potwory z Zemstą i Swarm Elfów Scoia!

Tanie talie dają radę?

Witajcie! Dawno u nas nie było tanich talii dla nowych graczy, a meta trochę się zmieniła od ostatnich opisów. Dzisiaj zaprezentuję Wam aż trzy niedrogie talie, które poprowadzą Was do minimum rangi 15, a przy Waszej wytrwałości, dobrym ograniu i determinacji nawet do 18 rangi! Każdy znajdzie coś dla siebie!

Uwaga! – tekst uwzględnia w kosztach talii tylko karty, których nie ma w początkowej kolekcji graczy. Jeśli zaczynaliście więc przed zimową aktualizacją, to Wasze podstawowe karty w kolekcji mogą się różnić od tych po zimowym patchu, więc i koszt talii może być wyższy!!!

Zapraszam do zapoznania się z innymi taliami dla początkujących – Krasnoludami Scoia’tael (po nerfie, ale tanie i dają radę), Szpiegami Nilfgaardu (po nerfie, nie polecam!) i Osłabianiem Skellige (silna talia, polecam!).

Tutaj znajdziesz wszystkie poradniki dla początkujących graczy!


Alchemia Nilfgaardu

Całkowity koszt: 1780 fragmentów kart

Informacje o talii

Link do pełnej wersji talii z poradnikiem jak grać: KLIK!

R E K L A M A

Kilka słów o talii: Alchemia od dłuższego czasu wiedzie prymat wśród talii Nilfgaardu po nerfie Szpiegów. Koncentruje się ona na kontroli stołu za pomocą Wiedźminów Szkoły Żmii, przy jednoczesnym wykorzystywaniu brązowych kart Alchemii do wzmacniania sojuszników. Synergia Mahakamskich Dwójniaków z Nadzorcami Niewolników i Nowicjuszami z Vicovaro jest wręcz perfekcyjna – w przeciągu jednego/dwóch zagrań, Alchemia jest w stanie ustawić się pod wzmocnienia i zneutralizować silniki rywala. Łączy w sobie więc i agresję, i kontrolę.

Alchemia radzi sobie bardzo dobrze tak we wczesnej fazie gry, jak i później (o ile odpowiednio poprowadzimy rozgrywkę). W late game wydatnie pomaga Joachim de Wett i Assire, która wtasowując Mazidła lub inne brązowe Alchemie pozwala na zainicjowanie dużego chainu z pomocą Nowicjuszy.

Poziom trudności w grze talią: Umiarkowany

Matchupy

  • Korzystne: Maszynowy Henselt (zależne od coinflipu), Osłabianie Skellige, Handbuff Scoia’tael, Odkrywanie Nilfgaardu.
  • Neutralne: Przeklęci Brana, Pożeranie Potworów, Zemsta Potworów, Topornicy Skellige.
  • Niekorzystne: Swarm Scoia’tael, talie z Ciri: Erupcją Mocy (Zemsta Potworów, Swarm Scoia’tael, Przeklęci Brana).

Czego brakuje względem pełnej talii: W sferze kart srebrnych i brązowych nie brakuje jej niczego. Zdecydowanie gorzej jest z kartami złotymi – budżetowa wersja nie może korzystać z Vesemira: Mentora, Triss: Telekinezy czy Cahira, a w Alchemii widuje się też Vilgefortza i Stefana Skellena. Deck traci bardzo, bardzo dużo szczególnie bez dwóch pierwszych wymienionych kart – bez nich ciężej utrzymać tempo, a pewny dostęp do srebrnych Alchemii okazuje się ważny w wielu matchupach. Na całe szczęście w kartach podstawowych jest Rainfarn, a on jest grany w jednej z wersji Alchemicznego Nilfgaardu.

Potencjalne zamienniki/alternatywy dla kart (głównie dla tych, którzy mają stare karty podstawowe, lub chcą grać inaczej):

  • Jaskółka – Filtr Petriego, Mardroeme (polecam zamienić ewentualnie tylko jedną sztukę Jaskółki),
  • Czarna Krew – Runa Dażbóg, Zatruty Miód, w ostateczności Bomba Dwimerytowa.
  • Płotka – Atrapa/Peter Gwynleve/Vaedermakar/Dudu/Jad Mantikory/inne karty srebrne, które dostaliście z beczki,
  • Rainfarn – Cahir.
  • Reszta kart złotych – cokolwiek dobrego, co dostaliście z beczki.

Karty podstawowe: Geralt, Triss Merigold, Rainfarn, Dekret Królewski, Płotka, Joachim de Wett, Cantarella.

Kolejność tworzenia kart

Tworzenie podstawy: wszystkie karty brązowe > Mandragora > Assire van Anahid > Czarna Krew.

Kolejność zastępowania kart złotych:

  1. Geralt,
  2. Triss Merigold,
  3. Dekret Królewski,
  4. Rainfarn (opcjonalnie),

Zestaw optymalnych złotych kart granych w Alchemii: Triss: Telekineza, Vesemir: Mentor i dwie karty do wyboru z zestawu Vilgefortz, Jaskier: Poeta, Rainfarn, Cahir i Stefan Skellen.

Ulepszanie talii (w kolejności):

  1. Triss: Telekineza –  neutralny gold, który może zostać wykorzystany w każdej talii. Triss jest obecnie jedną z najsilniejszych kart (szczególnie ważna jest w Alchemii), więc tym bardziej polecam ją stworzyć w pierwszej kolejności.
  2. Vesemir: Mentor – grany także poza Alchemią, której jest niekwestionowanym rdzeniem. Wyśmienity tutor, który w każdym momencie wyciągnie potrzebną Alchemię z talii. Pakiet Mandragora – frakcyjna Runa – Vesemir można wrzucać do każdej talii, więc jest to pewny craft długofalowy.
  3. Jaskier: Poeta – silna karta neutralna, która cały czas będzie się przewijać w topowych archetypach. Gorszy punktowo od Vilgefortza czy Skellena, ale za to nie potrzebuje specjalnych warunków, aby zadziałać – rzucamy go na stół i mamy dodatkowe 5 punktów do zagrania, co może zrobić różnicę (np. ze szpiegiem).
  4. Vilgefortz lub Stefan Skellen – obie karty są często wykorzystywane w Nilfgaardzie przez swoją uniwersalność. Kierowałbym się bardziej ku czarodziejowi z Roggeeven, ponieważ jest po prostu silniejszy w większej ilości sytuacji, choć Skellen to gwarancja dobrego zagrania we wczesnej fazie gry i do tego wspaniale współgra z wieloma kartami w talii.
  5. Cahir – jeśli brakuje Wam pary na krótką ostatnią rundę, to Cahir idealnie się sprawdzi. Jego wielkim problemem jest Mandragora, która może wyrzucić z gry Jana Calveita, a wtedy jest złotą „jedyneczką”, co może przegrać grę.

Potwory na Zemście

Całkowity koszt: 1320 fragmentów kart

Informacje o talii

Link do pełnej wersji talii z poradnikiem jak grać: KLIK!

Kilka słów o talii: Zemsta Potworów bardzo długo czekała na swoje 5 minut w mecie, ale jak już się wyczekała, to od jakichś 5 miesięcy nie wypada z mety. Deck bazuje na uruchamianiu umiejętności Zemsty brązowych jednostek za pomocą Gryfów i Cyklopów. Główną Zemstą, którą chcemy uruchomić, będzie ta u Da’o, ponieważ jest ona najsilniejsza (dodatkowe 2 mniejsze Da’o za łącznie 8 punktów). Talia chce jak najszybciej ustawić swoje silniki (Archespory) i stworzyć Mgłę, aby te zadały jak najwięcej obrażeń w długiej rundzie. Z tego względu bardzo często będziemy drypassować po przegranym coinflipie grając Zemstą.

Na ostatnią, krótką rundę deck ma spore problemy. Ozzrel bardzo często nie wystarczy do zwycięstwa, ale do talii można dodać Ghula czy Gniazdo Potworów, aby tę wadę zminimalizować. Jednakże przy wygranym coinie i wygranej R1 można spokojnie grać na 2-0, aby nie doprowadzić do korzystnej, krótkiej rundy dla rywala.

Poziom trudności w grze talią: Łatwy

Matchupy

  • Korzystne: Handbuff Scoia’tael.
  • Neutralne: Swarm Scoia’tael, talie z Ciri: Erupcją Mocy (Zemsta Potworów, Swarm Scoia’tael, Przeklęci Brana), Alchemia Nilfgaardu, Odkrywanie Nilfgaardu.
  • Niekorzystne: Maszynowy Henselt, Osłabianie Skellige, Przeklęci Brana, Topornicy Skellige.

Czego brakuje względem pełnej talii: Zemsta jest jedną z tańszych talii na start, ale im wyżej w rankingu będziecie grać, tym bardziej odczujecie brak kluczowego golda – Kuchty: Rytuał, która umożliwia poprawę sytuacji w krótkiej rundzie czy narzucenie presji. W Zemście gra się naprawdę sporą ilość różnych złotych kart, w zależności od mety. Najczęściej wykorzystuje się m.in. Klucznika (na Skellige), Kejrana, Ge’elsa, Kaganiec, Triss: Telekinezę czy Szepciuchę: Trybut.

Potencjalne zamienniki/alternatywy dla kart (głównie dla tych, którzy mają stare karty podstawowe, lub chcą grać inaczej):

  • Zgnilec – dodatkowy Rekonesans lub Cyklop/Ghul/Starożytny Mglak/Barbegazi/Oszluzg,
  • Da’o (polecam zamienić ewentualnie tylko jedną sztukę!) – dodatkowy Rekonesans, Zgnilec lub Cyklop/Starożytny Mglak/Ghul/Barbegazi/Oszluzg,
  • Rekonesans – dodatkowy Cyklop lub Zgnilec/Starożytny Mglak/Ghul/Barbegazi/Oszluzg,
  • Atrapa – Mantikora/Dudu/Pożoga/Róg Dowódcy/Jad Mantikory/Ifryt/inne karty srebrne, które dostaliście z beczki,
  • Vaedermakar – Gniazdo Potworów/Mandragora/Trollica z Vergen/Królewicz Ropuch/Olgierd von Everecc,
  • Duch Lasu – Imlerith.
  • Reszta kart złotych – cokolwiek dobrego, co dostaliście z beczki.

Karty podstawowe: Geralt, Triss Merigold, Duch Lasu, Dekret Królewski, Płotka, Vaedermakar, Atrapa.

Kolejność tworzenia kart

Tworzenie podstawy: wszystkie karty brązowe > Bezkost > Ozzrel > Przeraza.

Kolejność zastępowania kart srebrnych:

  1. Atrapa,
  2. Vaedarmakar lub Płotka (opcjonalnie).

Kolejność zastępowania kart złotych:

  1. Geralt,
  2. Triss Merigold,
  3. Dekret Królewski,
  4. Duch Lasu (opcjonalnie),

Zestaw optymalnych złotych kart granych w Zemście: Duch Lasu, Kuchta: Rytuał, Szepciucha: Trybut, Ge’els, Kaganiec, Kejran, Triss: Telekineza.

Ulepszanie talii (w kolejności):

Ciężko jest ustalić jednoznacznie poprawną kolejność, bo wersji Zemsty jest wiele. Kierujcie się własnymi upodobaniami i uniwersalnością kart, które chcecie do danej wersji scraftować. Oto moja lista, stworzona w oparciu o te kryteria.

Srebrne:

  1. Gniazdo Potworów – niemalże karta podstawowa w Potworach. Niesamowicie uniwersalna i silna. Warto ją posiadać.
  • Opcjonalnie – za Płotkę czy Vaedermakara możecie stworzyć i wrzucić takie karty jak Mandragora, Morvudd czy Trollica z Vergen. Wszystkie trzy są silne i pasują do tej talii.

Złote:

  1. Kaganiec, Kuchta: Rytuał i Triss: Telekineza – wszystkie trzy karty są niesamowicie silne, ale będąc na Waszym miejscu wybrałbym Kaganiec – bardzo silna neutralna karta, która przyda się Wam do innych talii, gdy Zemsta się Wam znudzi. Kuchta jest silniejsza i ważniejsza w tym archetypie, ale to karta frakcyjna, więc ma węższe pole zastosowań.  Triss jest na tyle silną kartą, że może grać wszędzie (neutralna) – wystarczy dla niej Rekonesans lub inna brązowa karta specjalna.
  2. Szepciucha: Trybut, Klucznik, Ge’els – Szepciuchę można zastąpić Vesemirem lub w ogóle jej nie grać, choć nie powiem, przydaje się w wielu taliach Potworów jak i Zemście do wyciągania Gniazda Potworów. Klucznik jest wyśmienitą kartą frakcyjną, którą wrzucicie do każdej talii Potworów i w obecnej mecie jest dla niego miejsce (dużo Skellige na ladderze). Ge’els to także podstawa Potworów i zawsze będzie dla niego slot w jakimś ich archetypie. Wybór należy do Was.
  3. Kejran – można go upchnąć do talii, dodatkowy removal zawsze w cenie. Lepiej radzi sobie jednak w Pożeraniu, a Zemsta ma już Cyklopy do zadawania obrażeń, a srebrny Morvudd może odgrywać podobną rolę.

Swarm Elfów Scoia’tael

Całkowity koszt: 1670 fragmentów kart

Informacje o talii

Link do pełnej wersji talii z poradnikiem jak grać: KLIK!

Kilka słów o talii: obecnie zwykła wersja Swarmu Elfów z Tasakiem została wyparta przez wersję z Ciri: Erupcją Mocy. Klasyczny build też sobie jednak radzi, choć cierpi na podobną przypadłość co Zemsta, choć złoty Xavier Moran po zagraniu Tasaka na ostatnią rundę potrafi wejść za 20 punktów, czyli prawie jak Ciri (ale nie możecie zagrać innego krasnala niż Tasak). Talia jest banalna do gry i skuteczna – wystarczy wyrzucać elfie jednostki na stół, aby później je zbuffować Awangardami i Oficerami.

Combo Barclay -> Tasak po rzuceniu naszego szpiega wygrywa nam gry i tworzy okazję, aby odpowiednio spasować w R1 i zyskać pewne CA, co daje przewagę nad przeciwnikiem i zmusza go do pójścia na R3 ze stratą karty do nas (Tancerz Ostrzy robi robotę, kiedy wymienimy go w mulliganie przed R2).

Poziom trudności w grze talią: Łatwy

Matchupy

  • Korzystne: Handbuff Scoia’tael, Alchemia Nilfgaardu.
  • Neutralne: Swarm Scoia’tael, Przeklęci Brana, talie z Ciri: Erupcją Mocy (Zemsta Potworów, Swarm Scoia’tael, Przeklęci Brana), Odkrywanie Nilfgaardu, Zemsta Potworów.
  • Niekorzystne: Maszynowy Henselt, Osłabianie Skellige, Topornicy Skellige, Pożeranie Potworów.

Czego brakuje względem pełnej talii: bez Ciri: Erupcji Mocy jest strasznie ciężko w krótkiej rundzie. Takie karty jak Schirru, Aglais czy Saskia są bardzo ważne dla tej talii i bez nich w niektórych matchupach nie będziemy w stanie dorównać przeciwnikowi. Ida Emean także bardzo się przydaje, nie mówiąc o Hattorim, który może dać nawet trzy tokeny elfów do zbuffowania w R3.

Potencjalne zamienniki/alternatywy dla kart (głównie dla tych, którzy mają stare karty podstawowe, lub chcą grać inaczej):

  • Obrońca Mahakamu – Rekonesans/Krasnolud Harcownik/Brzask,
  • Płotka – Pożoga/Dudu/Róg Dowódcy/Jad Mantikory/inne karty srebrne, które dostaliście z beczki,
  • Vaedermakar – jak przy Płotce,
  • Xavier Moran – Saesenthessis,
  • Reszta kart złotych – cokolwiek dobrego, co dostaliście z beczki.

Karty podstawowe: Geralt, Triss Merigold, Xavier Morab, Dekret Królewski, Płotka, Vaedermakar, Atrapa.

Kolejność tworzenia kart

Tworzenie podstawy: wszystkie karty brązowe > Barclay i Tasak >  Yaevinn > Aelirenn.

Kolejność zastępowania kart srebrnych:

  1. Płotka,
  2. Vaedarmakar.

Kolejność zastępowania kart złotych:

  1. Geralt,
  2. Triss Merigold,
  3. Xavier Moran,
  4. Dekret Królewski,

Zestaw optymalnych złotych kart granych w Swarmie: Ciri: Erupcja Mocy, Saskia, Aglais, Schirru, Iorweth.

Ulepszanie talii (w kolejności):

Srebrne:

  1. Hattori – wskrzeszenie i synergia z buffowaniem ręki (Elfi Zwiadowcy mają sporą szansę na przyzwanie jednostki wzmacniającej jednostki w ręce). Bardzo przydatny w wielu sytuacjach, szczególnie w rundzie trzeciej.
  2. Ida Emean – frakcyjny mag, czyszczenie Zagrożeń czy removal z Pioruna zawsze znajdą zastosowanie.

Złote:

  1. Ciri: Erupcja Mocy – Swarm jest narażony na rozpracowanie i zmuszenie do grania krótkiej ostatniej rundy – w tej Ciri jest bezkonkurencyjna. Pamiętajcie, że jak ją wrzucicie do talii to musicie zmienić też jej strukturę – na dole macie screen talii dostosowanej pod Novę. Cirkę będziecie mogli wykorzystać także do zbudowania na niej wielu innych talii dla innych frakcji, więc naprawdę warto w nią zainwestować.
  2. Saskia – genialnie combuje się z Awangardami, niejednokrotnie wchodząc na ustawiony stół za ok. 30 punktów, gdy je wymieni. Potrafi odblokować rękę z pustymi Najemnikami, Aelirenn czy innymi niepotrzebnymi kartami.
  3. Schirru i Aglais – Schirru to win condition na mirrory, inne talie z Ciri czy Pożeranie. Zawsze znajdzie się duża jednostka do spalenia (byle nie Wasza!). Aglais, gdy znajdzie cel na cmentarzu rywala, potrafi odmienić grę. Swing z zagrania nawet brązowego Rekonesansu czy Dwójniaka jest na tyle duży, że rywale nawet grając wokół niej, będą nierzadko ograniczeni w możliwościach.
  4. Iorweth – mniej popularny od pozostałych kart, ale niemniej skuteczny – removal z buffem jednostek w ręce.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Michał Wyrwas

    Przez krasnala z wytrzymałością jest 50% szansy na tasaka z barclya

  • Qba

    Ale wywalcie tą drugą jaskółkę, już jedna jest wkurzająca jak dojdzie na rękę, a dwie to abominacja

    • Mateusz Byliński

      Lepsza Jaskółka w ręce niż dwa Mazidła z Nowicjusza 😀

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...