Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Osłabianie na Rębaczach
Crach an Craite Skellige Talie

Osłabianie na Rębaczach

Osłabianie na Rębaczach

Osłabianie wreszcie przestało być wrażliwe na przesunięcia Drakkarów przez przeciwników dzięki Flaminice i ulepszeniu samych Drakkarów (ranią sojusznika już przy pojawieniu się na stole). Sprawiło to, że talia stała się stabilna i spokojnie można nią wbić wysokie pozycje w rankingu.

Tym samym ten archetyp mógł swobodnie wskoczyć do Tieru 3 w zestawieniu najlepszych talii. Dzisiaj zaprezentuję moją wersję tej talii, nieco różniącej się od zazwyczaj granego buildu. Zapraszam!

Zachęcam również do sprawdzenia długo wyczekiwanego #4 Wyzwania Karczmarza i talii Ukrytego z GO!


Osłabianie – maszyna której nic nie zatrzyma??


Oś talii

Nasza strategia koncentruje się na uruchomieniu generującej punkty maszynki w postaci Drakkarów osłabiających Rębaczy klanu An Craite, którzy dzięki temu ulepszają się (wzmacniają o bazową siłę).

W skład naszych „zabawek” wchodzi też choćby Djenge Frett, który potrafi wykręcić ogromne value. Dzięki złotym i srebrnym kartom, mamy dość duże możliwości zareagowania na większość dużych zagrań ze strony różnych strategii.

Do tego tej taktyce nie są straszne removale – dużo wskrzeszeń i dociąg nowych jednostek z decku neguje kontrolę boardu ze strony oponenta. Same Kapłanki Freyi są naszym warunkiem zwycięstwa w ostatniej rundzie, ponieważ przywracają ulepszonych Rębaczy.

R E K L A M A

Karty

Złote

  • Crach An Craite – lider. Wyciąga najsilniejszą jednostkę z talii (najczęściej Djenge Fretta lub Flaminikę, rzadziej Rębacza).
  • Geralt Igni – człowiek od rozniecania ognia w rzędzie przeciwnika. Zamienniki: Dekret Królewski (stabilność +dostęp do Dzika Morskiego we wczesnej fazie meczu), Lugos Szalony (removal +odcedzenie talii/dostęp do Rębacza na cmentarzu), Regis (duży swing punktowy), Eskel (klasyczny removal w early game lub odpowiedź na talie Skellige).
  • Dzik Morski – biedny „dziczek” nawet w archetypie dla niego stworzonym nie znajduje miejsca :(. Ja postanowiłem mu zaufać. Wpisuje się w pasywne robienie punktów, dodatkowo ulepsza cel pod wskrzeszenie. Zamienniki: Jak wyżej, dodatkowo Avallac’h (Rębacze lubią długie rundy, a to wydaje się lepsze niż Dzik Morski. Dodatkowo zapewnia dociąg kart).
  • Koral – nie ma tutaj żadnej dyskusji – najlepszy gold frakcyjny, jedynie Rainfarn lub Jan Natalis może się z nią równać.
  • Kaganiec – po turnieju GO zapanowała moda na tę kartę (naszą relację znajdziecie tutaj), co w ogóle mnie nie dziwi. Odpowiedź na ogromną liczbę zagrań we wczesnej fazie gry.

Srebrne

  • Sigrdrifa  – podstawowe wskrzeszenie w każdym Skellige.
  • Gremista – usuwa Zagrożenia i awaryjnie rzuci „zniedźwiedziowienie” na sojusznika, zapewniając awaryjny zastrzyk punktów. Zamienniki:  Skjall (+1 szansa na szpiega. Gremista nie jest aż taki mocny w tej taktyce, ponieważ Rębacze lubią przebywać w rzędzie z pogodą), Krąg Przywołań (sytuacyjny, ale czasem się przydaje).
  • Djenge Frett – duża jednostka do późniejszego wskrzeszenia.
  • Atrapa – możliwość użycia ponownie ważnej jednostki (najczęściej Sigrdrifa lub Kapłanka) lub kontra na Iris bądź przerzucenie szpiega.
  •   Udalryk – klasyczny szpieg, odcedza nas z aż dwóch kart (jedna ląduje na cmentarzu, wybierajcie rozważnie!).
  • Odnowa – w praktyce 7 wskrzeszenie w tej talii. Idealne do użycia na Gremistę, Włóczniczkę lub Drakkar. Zamienniki:  Donar an Hindar (bloker, przydatny w wielu sytuacjach).

Brązowe

  • Rębacz klanu An Craite – core naszej talii. Gdy otrzyma obrażenia po 2 turach resetuje się do siły bazowej i przy tym ulepsza o 2. Idealny partner dla Drakkarów. W ostatniej rundzie gwarantuje ogromną wartość po wskrzeszeniu.
  • Drakkar – pasywna jednostka ulepszająca się i dodająca punkty do naszego wyniku w miarę trwania rozgrywki. Wyśmienity cel pod Przypływ Adrenaliny z Zielarki.
  • Włóczniczka klanu Heymaey – genialny tutor, nie dość, że przyzywa nam kopię Rębacza/Drakkara to osłabia o 1, przez co umiejętność pasywna Rębacza zostaje uaktywniona.
  • Zielarka – zapewnia dostęp do Przypływów Adrenaliny. Możemy ją skrócić, jeśli wolimy wrzucić coś z większą ilością punktów.
  • Przypływ Adrenaliny – dzięki niej mamy szansę na ogromne carryover. Wyciągana przez Zielarkę. Zamienniki:  Mardroeme (dużo Spell’tael na ladderze).
  • Kapłanka Freyi – wskrzeszenie, zbyt dobre żeby nie grać. Przywraca dużych sojuszników w ostatniej rundzie lub po ich zabiciu we wczesnej fazie meczu.
  • Flaminika Gaju Gedyneith – tech na przesuwające jednostki (np. Utopiec , Krasnoludzki Najemnik , Caranthir ). Usuwa Zagrożenia z rzędu. Uwaga: Jest trochę problematyczna dla tego buildu, ponieważ jej 8 punktów siły „gryzie” się z resztą kluczowych jednostek, przez co Crach nierzadko wyciąga właśnie ją zamiast Rębacza, gdy nie ma w talii Djenge. Jeśli Wam to nie odpowiada, to możecie ją skrócić.

Rozgrywka

Mulligan

Nie mamy się za bardzo czym zaciągnąć poza Przypływem Adrenaliny (jeśli mamy Zielarkę na ręce), więc śmiało możecie próbować szczęścia w poszukiwaniu kluczowych kart. Na ręce pożądany jest co najmniej 1 Drakkar, 1 Rębacz, 1-2 Kapłanki i reszta złotych i srebrnych kart.

Warto „kopać” po Włóczniczki – im więcej ich mamy, tym większa szansa, że nie dojdą nam później, a w dodatku oczyszczają talię. Zalecam także poszukiwać rzeczy przydatnych na dane matchupy (np. Flaminiki na Eredina/Brouvera lub Kagańca na Emhyra).

Runda 1

Rozstawiamy Drakkary obok Rębaczy narzucając tempo w miarę trwania rundy. Rzucamy także Dzika Morskiego jeśli go mamy. Im dłużej trwa runda tym więcej korzyści dla nas. Należy uważać na kontrolne zaklęcia bądź jednostki od rywala.

Jeśli przeciwnik zdecyduje się na zużycie Wam szpiega to wtedy rozważcie pass – on ma te kilka punktów do nadrobienia + sojusznicy generują pasywne punkty. Generalnie jest to dla nas kluczowa runda, ale nie warto się w nią pchać, jeśli przeciwnik rzuca ogrom removali i bloków.

Runda 2

Jeśli poprzednią wygraliśmy po prostu wykorzystujemy Udalryka do nadrobienia/zbudowania CA. Gorzej gdy ją przegraliśmy, ponieważ przeciwnik może wydusić nas z Kapłanek. Próbujemy wygrać ją jak najmniejszym kosztem.

Runda 3

Kapłanki w Rębaczy i Sigrdrifa w Djenge Fretta. Uwaga na kontrolę cmentarza (np. Klucznik, Arcygryf, Katakan).


Plusy i minusy

Plusy

  1. Wysokie pasywne punkty.
  2. Możliwość przywrócenia na pole gry zabitych jednostek.
  3. Niewrażliwość na Zagrożenia.

Minusy

  1. Podatność na kontrolę cmentarza.
  2. Przegranie 1 rundy skutkuje słabą sytuacją w 2.
  3. Bez Flaminiki ciężko się gra na Przesuwanie.

 


Jak grać Osłabianiem na Rębaczach?


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Dawid Wojacki

    Ja zamiast kagańca mam Eskela, by uniknąć niesczęśliwego wypadku ukradnięcia mistrza mistrzów, lu jango fetta przez klucznika. I counter-skellige też się spisuje.

Discord Gwint24

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...