Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Omówienie nadchodzących zmian, które zaprezentowano podczas streamu
Newsy

Omówienie nadchodzących zmian, które zaprezentowano podczas streamu

Pierwsze wrażenia po streamie

Jak wiecie, wczoraj odbył się oficjalny stream, w którym zaprezentowano nadchodzące zmiany. Z pewnością nie wszystkie, ale podobno większość. Zatem czas na krótkie podsumowanie i szersze omówienie tematu.


Pogoda

Moim zdaniem bardzo osłabiono  Niszczące Gradobicie Merigold , ale nie za sprawą zabrania mu możliwości obijania złotych kart (to realnie odczuje tylko Ukryty i  Tibor Eggebracht ), a za sprawą zwinności, którą dostanie około 40 jednostek! Dzięki temu, bez problemu rozłożymy jednostki w różnych rzędach.

Drugą ważną kwestią, która mocno zmienia grę jest wprowadzenie leczenia jednostek przez  Czyste niebo – to spowoduje większą popularność tej karty, ponieważ zagranie Czystego Nieba nie będzie już kartą za 0 punktów.

Co za tym idzie, spadnie popularność wszystkich efektów pogodowych. Co również uderzy rykoszetem w Niszczące Gradobicie Merigold, które miało dużą synergię ze złotymi pogodami, ponieważ zmuszało przeciwnika do ustawiania jednostek w jeden rząd.


Królestwa Północy

Zmniejszenie ilości pancerza dodawanych przez Shani i posiadanych przez  Księcia Stennisa ma moim zdaniem marginalny wpływ na siłę archetypu opartego o pancerz.

Zabranie możliwości wtasowania kart zaklęć przez  Nenneke mocno zaboli KP i jeśli będzie grana, to zapewne tylko w połączeniu z Henseltem .

R E K L A M A

Zmiana siły Dijkstry Ciężkiej Jazdy Burej Chorągwi czy też  Foltesta to kosmetyczne zmiany, które raczej nie będą miały większego wpływu na grę.


Skellige

Zmianę Odnowy praktycznie zabija wygrywające combo (wielokrotne wzmacnianie Harcowników Klanu Tuirseach -> Odnowa ->  Svanrige ->  Kapitan piratów Klanu Dimun ) w talii opartej na odrzucaniu.


Podsumowanie

W mojej opinii zmiany najbardziej odczują talie używające pogody, ponieważ Brzask uzyskał dodatkową wartość w postaci leczenia zranionych jednostek.

Królestwa Północy, które miały zostać znerfione, odczują tylko niewielką kosmetyczną zmianę w postaci zmiany wartości pancerza czy siły, ale uczynienie  Ciężkiej Jazdy Burej Chorągwi jednostką zwinną, rekompensuje te nerfy z nawiązką.

Skellige straciło mocne combo, ale po prawdzie nie było ono zbyt często grane ze względu na duże zagęszczenie Potworów i Nilfgaardu w mecie. Te frakcje mają całkiem niezłe możliwości interakcji z cmentarzem przeciwnika, co mocno ukrócało wzmacnianie Harcowników.

Zaskakuje brak zmian w Millu, pomimo wielu uwag ze strony profesjonalnych graczy, że takie rozwiązanie nie wpływa dobrze na grę.


Okiem Karczmarza

Z mojego punktu widzenia dostaliśmy niewielki przedsmak zmian, które nas czekają. Szczerze mówiąc, poza Brzaskiem, Nenneke, Odnową i 40 kartami ze zwinnością, reszta jest czystą kosmetyką, która nie wpłynie w znaczący sposób na metę.

Ewidentnie chodzi o zmianę parametrów gry, które pozwoliły wypłynąć Gradobiciu na powierzchnie, ale zastanawia mnie ruch na zwinności, bo to wyraźnie przymiarka do czegoś większego. Być może w końcu pozycjonowanie będzie miało jakieś znaczenie? Bo z wielkiej rewolucji pozostało jedynie wspomnienie, o którym przypominamy sobie ustawiając na stole Zabójcę lub Vrana.

Najsilniejsza obecnie frakcja – Królestwa Północy dostała właściwie tylko jeden kluczowy nerf – Nenneke, która już nie może wtasowywać kart specjalnych, co oznacza, że kombinacja z podwójnie granym Rogiem Dowódcy czy inną Taktyką przestanie obowiązywać.

Co więcej, zwinna Ciężka Jazda Burej Chorągwi to prezent na gwiazdkę. Rozłożenie siły w rzędach, to jedyny element, którego do tej pory brakowało i który blokował siłę KP (w kontrze do Gradobicia).

Ps. najbardziej się cieszę z wydarzenia w postaci festiwalu piwa! Już nie mogę się doczekać starcia bardów!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...