Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Niflgaard odkrywanie – ogromne tempo i mocny finiszer!
Morvran Voorhis Nilfgaard Talie

Niflgaard odkrywanie – ogromne tempo i mocny finiszer!

Nilfgaard – odkrywanie

Nilfgaard odkrywanie opisał Kuposz z Hen Ichaer. Jest to talia, która daje ogromne tempo oraz bardzo szybko się odchudza, co pozwala na zbudowanie mocnego finiszu. Autorem talii jest dnbnick.

Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną!

Czytaj artykuły od Hen Ichaer!


Nilfgaard odkrywanie

Uwaga! W talii powyżej wkradł się błąd. Zamiast 3x Alchemik, powinno być 2x Alchemik i 1x Chorąży Brygady Nauzicaa.


Oś talii

Talia bazująca na ogromnym tempie i odchudzaniu, co pozwala na zbudowanie bardzo mocnego finiszu za pomocą Zwiadowców i Geralta na Płotce .


Karty

Złote

  • Susza – używamy, aby wywrzeć presję na przeciwniku oraz zmusić go do ustawiania jednostek w jednym rzędzie, który będzie celem  Niszczącego Gradobicia Merigold .
  • Vattier De Rideaux – karta, która już w pierwszej rundzie wyciągnie nam Płotkę . Może być alternatywą do  Morvrana , aby ujawnić dwie karty przeciwnika, przy czym będzie to mocne combo z Cesarskimi Golemami . Czasami Vattier pozwala nam ujawnić Daerlańskich Piechurów , co narzuci bardzo duże tempo.
  • Leo Bonhart – chyba najbardziej kontrolna karta w grze. Chcemy nim ujawnić Geralta z siła 13 lub Cantarelle z siłą 11. Alternatywą będzie ujawnienie  Ognistego Skorpiona lub Daerlańskiego Piechura.
  • Geralt – karta na ostatnią rundę. Naszym celem jest synergia odkrytego Geralta wraz z Zwiadowcami . Możemy podnieść jego wartość, gdy dobrze poprowadzimy grę i zanim go zagramy, to zdążymy wtasować Płotkę do talii.

Srebrne

  • Płotka – świetna kombinacja przy zagraniu Suszy. Również będziemy starać się wtasować tę kartę ponownie do talii za pomocą Assiry, tak aby zagościła na stole raz jeszcze w ostatniej turze w towarzystwie Geralta.
  • Assire Var Anahid – zazwyczaj będziemy zagrywać tą kartę w drugiej rundzie, bądź na początku trzeciej, aby wtasować Płotkę i Cesarskiego Golema.
  • Cynthia – karta potrafiąca narzucić ogromne tempo i świetnie sprawdza się w kombinacji z Cesarskim Golemem. Jeśli Cynthia znajdzie się w naszej ręce warto użyć ją jako pierwszą, aby odkryła najsilniejszą jednostkę przeciwnika zanim ją użyje. Wyjątkiem jest gra przeciwko taliom Spellatael, gdzie siła jednostek rośnie z czasem. W takim wypadku warto trzymać Cynthię jako finiszer w R3.
  • Cantarella – typowy szpieg do uzyskania przewagi kart. Można ustawić tę jednostkę pod rząd, w który chcemy uderzyć Gradobiciem, a także tworzy mocne combo z Leo Bonhartem.
  • Niszczące Gradobicie Merigold – w połączeniu z presją wywartą przez Suszę daje w dzisiejszej mecie bardzo dobre efekty.
  • Vanhemar – kontra na złote efekty pogodowe.

Brązowe


Rozgrywka

Mulligan

W fazie mulliganu staramy się pozbyć w pierwszej kolejności Cesarskiego Golema . Następnie Zwiadowców i Płotki .

R E K L A M A

Zwiadowców nie chcemy w pierwszej rundzie, jako że naszym priorytetem jest odchudzanie talii. Dlatego, prędzej lub później znajdą się na naszej ręce, co pozwoli wypełnić rolę finiszera.

Runda 1

Mecz rozpoczynamy od zagrania naszego dowódcy Morvrana , Vattiera lub Cynthi . Każda z tych kart odchudzi naszą talię z Golemów oraz narzuci ogromne tempo, po którym spokojnie możemy spasować i w większości wypadków, jeśli przeciwnik zaczynał, to mamy gwarantowane, że w następnej rundzie będziemy mieć przewagę kart.

Jak to jest możliwe? Załóżmy, że przeciwnik rzucił jednostkę na stół. My otwierając np: Vattierem odkrywamy dwa Skorpiony i uderzamy w przeciwnika za 8. Kładziemy na stół 9 siły Rideaux’a + 4 Płotki + 6 Golemów. W sumie 27 siły.

Jeśli w następnym ruchu przeciwnik nas nie przebija, to możemy spasować i do następnej rundy przechodzimy z przewagą 2 kart. W innym wypadku, jeśli mamy zamiar dalej grać, to warto rzucić Suszę, aby przeciwnik musiał ustawiać jednostki pod nasze Gradobicie .

Kolejno, schematycznie Alchemikami będziemy odkrywać Piechurów , aby odchudzać talię, bądź odkrywać Skorpiony i kontrolować sytuację na stole. W wielu wypadkach możemy także użyć Cantarelli już w pierwszej turze, jako że połączenie kombinacji Alchemik + Piechur lub Skorpion w jednym ruchu daje 12 punktów.

Runda 2

W tej turze warto wycisnąć przeciwnika z kluczowych kart. Nawet jeśli mamy jedną kartę straty i nie użyliśmy Cantarelli, to nadrobimy sytuację za pomocą szpiega.

Jeśli nie szpiegiem, to wciąż możemy liczyć na podstawę naszej talii, czyli duże tempo narzucane odkrywaniem konkretnych kart. Po odchudzeniu przeciwnika z karta lub gdy zauważmy, że uda nam się zakończyć rundę z przewagą kart, przechodzimy do ostatniej tury zachowując Zwiadowców i Geralta.

Runda 3

Rundę zaczynamy od Assiry (jeśli nie użyliśmy jej w drugiej rundzie) i wtasowujemy do talii Płotkę. Następnie w zależności od tego, co możemy zagrać – Golema lub Cynthie .

Jeśli mamy na ręce Cynthie, to oczywiście Golema. Jeśli mamy coś, co odkryje przeciwnikowi kartę, to także Golema. Jednak jeśli używamy Assiry w drugiej rundzie, to możemy liczyć na to, że dobierzemy to, co wtasujemy. Dlatego najlepszym wyborem  jest Cynthia.

Kolejnymi kartami jakie będziemy zagrywać to Zwiadowcy. Warto zaznaczyć, aby pamiętać o odkryciu naszego złotego Geralta wcześniej, ponieważ w innym wypadku Zwiadowcy nie będą mieli celu, na którym będą się wzmacniać.

Na koniec zagrywamy Geralta, który przy pomocy Płotki także doda 17 siły po naszej stronie.


Podsumowanie

Plusy i minusy talii

Plusy talii

  • Szybkie odchudzanie talii powoduje, że na ostatnią rundę mamy jednostki na finisz.
  • Każda karta przy pomocy swoich umiejętności narzuca duże tempo.
  • Możliwość uzyskania dużej przewagi kart.

Minusy talii

  • W miarę trudny mulligan w początkowej fazie gry.
  • Podatność na efekty pogodowe, jako że w talii znajduje się tylko jeden Chorąży Brygady Nauzicaa oraz Vanhemar .
  • Utrata we wcześniejsze fazie gry Geralta, brak możliwości odkrycia go lub po prostu nie dobranie go, oznacza znaczne osłabienie finiszerów.

Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • zimoli

    A gdzie Chorąży ? Powinien być chyba zamiast jednego Alchemika.

    • Ganisz

      Jasne!

  • Krzysztof Kubiś

    jak patrzycie na napis niszczące gradobicie widać ragh nar roog …… wiem że się czepiam 😀

    • Ganisz

      Thx. Poprawię jak wrócę.

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...