Najgorsze złote karty w Otwartej Becie
Czas przyjrzeć się kolejnej porcji niedocenianych i niewykorzystywanych kart na ladderze. Zapraszam do lektury!
Poprzednią część znajdziecie tutaj, a jeśli interesują Was też karty srebrne, to zrobiłem już o nich osobną serię!
Moje propozycje reworków są bazowane na lore/moich indywidualnych pomysłach i pasują charakterologicznie do postaci, co nie znaczy że są idealne! Nie jestem mistrzem w wymyślaniu nowych umiejętności ani efektów, ale liczę na Wasze pomysły!
Sihil
- Umiejętność: Wybierz: Zadaj 3 pkt obrażeń wszystkim wrogom o nieparzystej sile lub Zadaj 3 pkt obrażeń wszystkim wrogom o parzystej sile lub Zagraj losową brązową lub srebrną jednostkę ze swojej talii.
- Arena: Raz wziąłem Sihil na Arenę – karta bardzo rzadko wchodzi za te 15 lub więcej punktów zagrywana w obszarówkę. Trzecia umiejka to loteria, szczególnie przy ponad 15 różnych srebrnych i brązowych kartach. Nie polecam. 1,5/5
- Czy kiedyś była grana?: W CBT jej nie było. Na początku jej wprowadzenia ludzie ją testowali w Szpiegach czy Eredinie jako kontra na Swarm, ale trend szybko zaniknął.
- Co może jej pomóc?: Karta z nią korelująca, która wyrównywałaby siłę jednostek wroga do nieparzystej/parzystej siły.
- Propozycje zmian: Zmiana 3 opcji na: zagraj losową srebrną jednostkę z talii i wzmocnij ją o 1.
- Dlaczego?: Większa elastyczność, gorszy Dekret Królewski dla kart srebrnych, wykluczenie kart brązowych zawęża card pool i zwiększa użyteczność tej karty.
Zoltan: Szelma
- Umiejętność: Wybierz: Stwórz Dudę: Towarzysza, który wzmocni 2 jednostki po obu jego stronach o 2 lub Stwórz Dudę: Mąciciela, który zada 2 jednostkom po obu jego stronach 2 pkt obrażeń.
- Arena: Bardzo solidna karta, która może przydać się w wielu sytuacjach, czy po prostu jako bezpieczny, neutralny play. 17 punktów lub 16 + małe przeszkodzenie rywalowi – Zoltan naprawdę daje radę! 3,5/5
- Czy kiedyś była grana?: Jeszcze jak! W CBT, kiedy jeszcze Feldmarszałek Duda mógł zbuffować/zranić wszystkie jednostki w rzędzie o 2 był bardzo często grany (nie było limitu jednostek w rzędzie). Topornicy, Krasnale czy Szpiedzy często korzystali z jego usług, ale Zoltan: Szelma (wcześniej miał przydomek Trener) szczególnie zasłynął w Krasnoludach Swima czy moim ulubionym Skellige Cmela. W OBT po patchu Pozycjonowanie praktycznie przestał grać, czasami pojawiając się w talii Szpiegów.
- Co może jej pomóc?: buff siły bazowej, rozszerzenie siły rażenia Feldmarszałka Dudy.
- Propozycje zmian: zwiększenie siły bazowej do 12 lub zwiększenie liczby jednostek, które Feldmarszałek Duda rani/wzmacnia do 3 po obu stronach.
- Dlaczego?: Dzięki takiej zmianie, Zoltan oferowałby nieco więcej potencjalnego value. Nadal nie miałby konkretnej synergii z archetypami innymi niż Szpiedzy czy Krasnale, ale za to mógłby być dobrym wyborem dla talii, które chcą czymś zapełnić swój złoty slot.
Avallac’h: Wiedzący
- Umiejętność: Stwórz standardowy egzemplarz losowej złotej lub srebrnej jednostki z talii początkowej przeciwnika.
- Arena: losowa do potęgi entej, wybierajcie ją tylko, jeśli nie macie niczego lepszego do wzięcia lub dla zabawy. Owszem, czasami siądzie nam jakieś ciekawe combo, ale zazwyczaj karta ta nie przekracza wartości zwykłego Geralta. Gdyby zamiast Stwórz miał Utwórz byłby o niebo lepszą kartą. 2/5
- Czy kiedyś była grana?: Nie było jej w CBT. W troll deckach, kiedy jeszcze Kajdany z Dwimerytu mogły odzłocić jednostkę.
- Co może jej pomóc?: sytuacja w mecie, kiedy to w taliach nie ma zbyt wielu złotych bądź srebrnych jednostek, przez to mamy większą szansę na w miarę kontrolowane przyzwanie czegoś ciekawego.
- Propozycje zmian: kompletny rework; siła 2; Fatum; jeśli w Twojej talii początkowej nie ma duplikatów, wybierz ze swojej talii początkowej brązową, lojalną jednostkę i Stwórz jej kopię wzmocnioną o 2. Stworzona jednostka ma Fatum.
- Dlaczego?: Wspiera unikalną talię ze Sklepem, całkiem nieźle pasuje do ilustracji karty, wydaje się podobna do Operatora i ma się z nim combować (dzięki temu możemy ominąć restrykcję talii bez duplikatów dla Sklepa, ponieważ możemy mieć aż 3 takie same brązowe jednostki).
Aguara
- Umiejętność: Wybierz dwie opcje: Wzmocnij najsłabszego sojusznika o 5; Wzmocnij losową jednostkę w swojej ręce o 5; Zadaj najsilniejszemu wrogowi 5 pkt obrażeń; Rzuć urok na wrogiego Elfa o sile 5 lub mniejszej.
- Arena: wchodzi za te 15 (w ekstremalnych przypadkach nawet 20) punktów. Powiedzmy że jest nawet niezła, ale są karty, które oferują po prostu więcej. 2/5
- Czy kiedyś była grana?: Nie było jej w CBT. Do tej pory incydentalnie widywana była w jakimś Handbuffie Scoia’tael czy talii z Imlerithem: Sabat.
- Co może jej pomóc?: Zwiększenie siły bazowej lub siły wzmacniania/zadawania obrażeń/zastąpienie umiejętności Rzucenia Uroku na Elfa jakąś inną.
- Propozycje zmian: mały rework; siła 7; wybierz dwie opcje: trzy pierwsze bez zmian; ulepsz sąsiadujących sojuszników o 2.
- Dlaczego?: Dzięki temu ma nieco większy potencjał w Skellige i wydaje się być po prostu silniejsza.
Geralt: Yrden
- Umiejętność: Zresetuj wszystkie jednostki w rzędzie i usuń ich znaczniki.
- Arena: Od biedy przyda się do usunięcia Adrenaliny czy resetu sojuszników lub wrogów, ale bardzo często nie spełnia pokładanych w niej nadziei na wejście za więcej niż te klasyczne 15. Jest to jednak bądź co bądź niezłe utility. 2,5/5
- Czy kiedyś była grana?: Nie było jej w CBT. Do tej pory nigdzie jej nie widziano.
- Co może jej pomóc?: szczerze powiedziawszy to nie wiem, może pojawienie się talii niesamowicie buffujących się, które grają tylko na 1 rzędzie? Ale po co, skoro srebrna Mandragora wypada lepiej, mimo braku obszarowego działania?
- Propozycje zmian: Zwiększenie zasięgu resetu do 2 rzędów (innych niż środkowy).
- Dlaczego?: Nie wiem, czy to nie byłoby zbyt mocne, ale myślę, że w ten sposób Geralt: Yrden stałby się kartą, której trzeba się bać i wokół której należy grać. Pytanie tylko, czy gracze nie wykorzystywali by tego faktu, aby zmuszać rywala do stackowania linii i ustawiania sobie dużego Gradobicia/Rozdarcia? Poza tym, ograniczenie jednostek w rzędzie też stanowiłoby ogromny problem, który ustawicznie przeszkadzałby tej karcie w byciu zbalansowaną.
Co wy myślicie o tych kartach? Macie jakieś pomysły na zwiększenie ich przydatności? Zapraszam do dyskusji!
Prośby Karczmarza
I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii!
- Ponad 3,1 tys. fanów polubiło nasz profil na Facebooku!
- Dołącz do Karczmy na Discordzie!
- Dołącz do naszej grupy na FB, gdzie wino się leje strumieniami, a dyskusje trwają po świt! Jest nas już ponad 1000!
- Ponad 4 tys. naszych gości subskrybuje Gwint24.pl!