Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Najrzadziej używane srebrne karty w OBT #3 – dyskusja
Karty Królestwa Północy Nilfgaard Skellige

Najrzadziej używane srebrne karty w OBT #3 – dyskusja

Najgorsze srebrne karty w Otwartej Becie

Ogromna aktualizacja do Gwinta zmierza do nas na saniach Świętego Mikołaja! CD Projekt zaprezentował już pierwsze nowe karty, a to dopiero początek jak zapowiadają sami deweloperzy. Ja jednak po raz ostatni zabiorę Was do swoistej „galerii zapomnienia”, w której koczują od dawna nieużywane przez większość graczy srebrne karty.

Jeśli przegapiliście poprzednie części to wszystkie znajdziecie tutaj. 

Moje propozycje są bazowane na lore i pasują charakterologicznie do postaci, co nie znaczy że są idealne! Nie jestem mistrzem w wymyślaniu nowych umiejętności ani efektów, ale liczę na Wasze propozycje!

Ogłoszenie: jeszcze przed nowym patchem planuję rozpocząć krótką serię o najrzadziej używanych ZŁOTYCH kartach.


Poroniec i Kłobuk

KłobukPoroniec

  • Umiejętności: Poroniec: wzmocnij Kłobuka z twojej ręki lub talii o 6. Zemsta: zagraj Kłobuka z talii; Kłobuk: wzmocnij Porońca z twojej ręki lub talii o 6. Zemsta: zagraj Porońca z talii.
  • Czy kiedyś były dobre?: w CBT były bezpośrednio tworzone przez Krwawego Barona , który był grany w każdej talii KP. Po późniejszej zmianie Kłobuka nieco odsunął się w cień. Po oddzieleniu obu istot od Barona epizodycznie pojawiały się w Radowidzie, jako opcja na carryover.
  • Co może im pomóc?: jakieś nowe jednostki mogące z nimi współpracować, wzmocnienie siły bazowej, tag Immune (nowy tag Niewrażliwość zapowiedziany przez CDPR).
  • Przykłady zastosowań: brak innych potrzebnych srebrnych kart w danej strategii jako duże carryover, taktyka na wzmacnianie jednostek w talii.
  • Moja opinia: ciężko znaleźć aż dwa srebrne sloty na obydwie kreatury. Owszem, można powiedzieć, że są całkiem stabilne w swojej robocie wraz z Nenneke , ale ich umieszczenie w decku to ogromne ryzyko ze średnią potencjalną nagrodą za jego podjęcie. Wystarczy pospolity blok, by przeciwnik mógł cieszyć się z wyeliminowania z rozgrywki Waszych dwóch srebrnych jednostek.
  • Propozycje zmian: gdyby przywoływały siebie wzajemnie w ostatniej rundzie z cmentarza z minimalną siłą byłyby całkiem dobrą alternatywą dla Ronvida (niedawno opisywałem go w serii Porozmawiajmy o kartach) – tylko czy potrzeba nam więcej niż 1 token na ostatnią rundę kosztem dwóch srebrnych slotów w Królestwach Północy (z Ronvidem 3)?
  • Dlaczego?: nie mam wielu innych pomysłów na wzmocnienie/zmianę tych kart, poza tym ich wzajemna synergia w obecnej postaci jest jak najbardziej do nich pasująca, nieco większa sposobność do użycia Rogu Dowódcy w rozstrzygającej odsłonie.

Skellige

Mistrz Mistrzów

Mistrz mistrzów

  • Umiejętność: Jeśli na początku twojej tury ta jednostka jest jedyną w rzędzie, ulepsz ją o 2. Rozmieszczenie: daj tej jednostce 4 punkty pancerza.
  • Czy kiedyś była dobra?: od czasu do czasu w CBT pojawiała się w różnych deckach (głównie w strategii na Kambim ), później całkowicie wypadła z używalności.
  • Co może jej pomóc?: łatwiejsze do spełnienia warunki do uruchomienia jej pasywnej umiejętności, pojawienie się talii na stackowanie jednego rzędu, wielki powrót taktyki wokół Kambi do mety, zwiększenie siły bazowej.
  • Przykłady zastosowań: jw. Głównie nadaje się tylko do troll (sic!) decku z Kambim na czele.
  • Moja opinia: od chwili pojawienia się tej karty w Gwincie ją polubiłem (ogólnie lubię Skalne Trolle) i trochę mi smutno i wstyd, że ja sam od niemal +/- 4 miesięcy ani razu jej nie użyłem. Mistrz Mistrzów absolutnie nie jest złą jednostką – pasywnie ulepsza się, co idealnie komponuje się z Sigrdrifą , która go później może wskrzesić. Problem w tym, że ciężko nie wstawić żadnej innej jednostki do rzędu w którym urzęduje Mistrz, już nawet nie wspomnę o milionie kontr na jego umiejkę w postaci przesuwania, bloku itp. Poza tym zwykli, brązow Harcownicy klanu Tuirseach są w stanie zapewnić podobny cel pod wskrzeszenie i nie potrzebują do tego specjalnych warunków.
  • Propozycje zmian: usunięcie z opisu „Jeśli (…)ta jednostka jest jedyną w rzędzie„.
  • Dlaczego?: powyższe argumenty.

Jutta An Dimun

Jutta An Dimun

  • Umiejętność: Weteran 1. Zrań tę jednostkę o 1.
  • Czy kiedyś była dobra?: nie.
  • Co może jej pomóc?: zwiększenie siły bazowej o jakąś kosmiczną liczbę, dodanie jej synergii z innymi jednostkami klanu Dimun (Piratami).
  • Przykłady zastosowań: ?
  • Moja opinia: karta, która jest o 1 (słownie: JEDEN) punkt lepsza od jej brązowego odpowiednika ( Wojownik klanu An Craite ) po prostu nie może być dobra. Może jeszcze w erze, kiedy Okrzyk Bojowy był czymś grywalnym (teraz jest to jednostka Ochotnicy klanu An Craite , która jest jedynie marną profanacją dawnego Okrzyku) w Skellige na osłabianiu by pograła.
  • Propozycje zmian: zmniejszenie siły bazowej do 8 i zmiana umiejętności na: wybierz dowolną jednostkę z talii, odrzuć ją i ulepsz o 5.
  • Dlaczego?: synergia z Ciri:Dash i Kapitanami Piratów , pasuje do archetypu na odrzucanie i wskrzeszanie jednostek.

Nilfgaard

Serrit

Serrit

  • Umiejętność: zrań wybranego wroga o 6 lub zmień siłę ujawnionej jednostki przeciwnika na 1.
  • Czy kiedyś była dobra?: nie.
  • Co może jej pomóc?: rework.
  • Przykłady zastosowań: odkrywanie całej ręki przeciwnika w Nilfgaardzie.
  • Moja opinia: wejście do gry Dywizji z Venendal (która po pierwszych dniach miała być pierwszą w kolejce do nerfa, zaś teraz nie gra w ogóle) tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że Serrit w obecnej formie znów jest daleki od choćby powąchania wielkiej gry.
  • Propozycje zmian: zmiana umiejętności na: wybierz odkrytą brązową jednostkę z ręki przeciwnika i wygnaj ją z gry. Zastąp ją Trupem z siłą 1. Trup: licznik 1. Po zakończeniu odliczania zniszcz tę kartę. (oczywiście gdy zostanie zagrana z ręki, odliczanie nie zaczyna się na ręce).
  • Dlaczego?: umiejętność wydaje się podobna, a jednak jest o niebo lepsza. Po pierwsze ma większe znaczenie taktyczne, a pod drugie różni się od Dywizji z Venendal.

 


Fałszywa Cirilla

Fałszywa Cirilla

  • Umiejętność: na początku każdej twojej tury, jeżeli ta jednostka szpieguje, wzmocnij ją o 1. Jeżeli ta jednostka szpieguje, kiedy przeciwnik spasuje, przenieś tę jednostkę do przeciwnego rzędu. Rozmieszczenie: kiedy zagrasz tę jednostkę po twojej stronie ulepsz ją o 3.
  • Czy kiedyś była dobra?: epizodycznie pojawiała się w troll deckach.
  • Co może jej pomóc?: zwiększenie siły bazowej, jakaś mechanika ukrycia (?), może Immune?
  • Przykłady zastosowań: ?
  • Moja opinia: umiejętność Fałszywej Cirilli nie jest wcale najgorsza – jej problem tkwi w rzucaniu się w oczy. Każdy, kto ją zobaczy z automatu zrobi wszystko, aby się jej pozbyć. Gdyby była chroniona przed targetowalnymi blokami/zaklęciami być może byłaby za mocna, ale ciężko znaleźć inną ratującą ją przed kompletną zmianą opcję.
  • Propozycje zmian: zmniejszenie siły do 1 i zmiana umiejętności na: Nieustępliwa. Fatum. Jeśli już zagrałeś kartę lidera, po zagraniu tej karty przenieś ją na jego miejsce i usuń tę umiejętność. (na jego miejsce, czyli w to czarne, puste pole, w którym wcześniej był nasz dowódca).
  • Dlaczego?: nawet pasuje do postaci, daje przewagę kart, a tak naprawdę zagranie na tak zwane „przeczekanie” tury w oczekiwaniu na lepszą sytuację do wykorzystania np. Pożogi czy Geralta Igni .

Zdrada

Zdrada

  • Umiejętność: przenieś do przeciwnego rzędu brązowego wrogiego szpiega o sile równej lub mniejszej niż 10.
  • Czy kiedyś była dobra?: grana w CBT z Cantarellą do łatwego przebicia przeciwnika po jej zagraniu, a jeśli przeciwnik nie pasował to było to dewastujący swing punktowy (Zdrada jeszcze wzmacniała tego szpiega o 6/8)
  • Co może jej pomóc?: usunięcie ograniczenia tylko do brązowych kart.
  • Przykłady zastosowań: nieźle sprawdza się z Infiltratorem .
  • Moja opinia: tak się cieszyłem, gdy przywrócono jej pierwotną umiejętność, jednak jednocześnie byłem wściekły, że ograniczono jej działanie do brązowych jednostek. Kompletnie nie rozumiem tej decyzji. Ta karta potrzebuje dodatkowej jednostki z konkretnym efektem by być lepsza niż Kaganiec , więc absolutnie nie pojmuję jakie mogłaby stanowić zagrożenie do nadużyć (w grze nie istnieje szpieg dający CA mniejszy niż 10). Jeśli ta karta przestanie działać tylko na brązowe jednostki, to może być grana z nowym Letho, czego z całą moją sympatią jej życzę.
  • Propozycje zmian: jw.
  • Dlaczego?: po prostu jest dzięki temu bardziej użyteczna.

Co wy myślicie o tych kartach? Macie jakieś pomysły na zwiększenie ich przydatności? Zapraszam do dyskusji!


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Zagrycha

    Bardzo lubię wasze artykuły, ale ostatnio stwierdzam, że chyba nie wiecie nawet o jakiej grze mówicie. 3/4 kart które tutaj opisaliście nadal są grywane i to wcale nie rzadko, wkurza mnie to, bo dużo z opisanych kart widuję w meczach.

    • speedor123

      Jaką masz rangę ?

      • Sttark

        ja mam 18 i np. Ciri widywałem od czasu do czasu :v

        • No właśnie, a graczy Gwinta jest kilka tys. razy więcej 😀

        • Dominik Woźniak

          Nie kwestionuje w żaden sposób Twoich umiejętności, ale mam wrażenie że 18 ranga to chyba jednak nie jest ranga którą można by określić wysoką. Gram mało w tym m-cu + na początku m-ca grałem tylko proladder, ale tak się składa że kilka dni temu miałem na 18-randze ciekawy pojedynek, w którym przeciwnik najpierw spalił pożogą swoją jednostkę a w kolejnej rundzie zrobił to ponownie przy użyciu Villena samemu ustawiając swoją jednostkę jako najwyższą tuż przed spaleniem. Mam nawet filmik, ale uznałem za niestosowne by to gdzieś umieszczać. W tym dniu miałem też 2 inne mecze gdzie przeciwnicy sumiennie pomagalii mi w szybkim wbiciu 6 rund… oczywiście pewne, nawet kosmiczne błędy zdarzają sie każdemu, ale po sposobie prowadzenia gry można odróżnic gracza skillowego od gracza tylko mającego mocne karty. Doświadczenie podpowiada, że na 18 randze więcej jest tych drugich.

          • Mateusz Byliński

            Dokładnie taka jest rzeczywistość.

      • Józef Pająk

        Kłobuk-Poroniec, Serrit, Zdrada to karty które sam stosuję lub stosowałem w tym sezonie. To, że nie występują w mecie wcale nie znaczy, że są słabe.

        • Niestety takie są fakty. Liczy się to z jaką czèstotliwością te karty wykorzystuje WIĘKSZOŚĆ GRACZY a nie jednostka 🙂

        • Mateusz Byliński

          Jednak ktoś z jakiegoś powodu ich nie gra. Dlategi warto zwrócić na nie uwagę.

  • Paweł Paweł

    Jeśli Zdrada otrzymałaby możliwość oddziaływania również na srebro byłaby naprawdę dobrą kartą. Sam nieraz próbowałem jej w talii.Zdarzały się sytuacje że robiła sporą przewagę taktyczną to jednak stanowczo za czestą korzyści z niej okazywały sie nijakie

  • gallanonim

    Serrit mógłby mieć umiejętność: zablokuj lub odblokuj odkrytą na ręce lub na polu bitwy brązową lub srebną kartę .

    • Mateusz Byliński

      Jak najbardziej dobry pomysł!

      • speedor123

        Według mnie taka opcja odpada bo nilfgaard ma już swojego frakcyjnego blokera

  • Człowiek Iluzja

    W kwestii zdrady z cbt. Ten myk z cantarella który opisujesz był fajny ale nie był tak kozacki i wyczesany jak ze starym letho kiedy oo zjedzeniu 4 jednostek przeciwnika przebiegało się to na nasza stronę.

    • Mateusz Byliński

      Haha, przypomniałeś mi starą umiejkę Calveita, który był obszarową zdradą 😀

      • Człowiek Iluzja

        No to tez bylo kozackie 😛

  • Maciej Lendzionowski

    Zdrada powinna móc oddziaływać na srebrnych szpiegów, a poza tym Cantarella powinna mieć 13 pkt siły.
    Teraz Nilfgaard jest mocny bo rzucamy Cantarelle z 11 pkt, możemy poobijać Egzekutorami 2-6 pkt, dostajemy jeszcze do Brygady Impera 2-6 pkt. i w najlepszym wypadku możemy być na plus 1 pkt. i jeszcze dodatkową kartę. Na końcu możemy zniszczyć Cantarelle za pomocą Menno

    albo dokończyć ją Brygadą Nauzicaa, która moim zdaniem też jest za mocna (16 punktowy brąz)

  • Paweł Paweł

    Grając Cantarelle wyrzucasz na stronę przeciwnika 1pkt. Załatwia nam to Dywizja z Venendal. Serrit działa tylko w drugą strone.
    Mógłby jeszcze resetować jednostkę z ręki jeśli jest wzmocniona lub osłabiona.. dodatkowo +/- 3

  • Paweł Paweł

    Naturalnie jednostkę z ręki ujawnioną

Discord Gwint24

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...