Karczma na Discordzie
Strona główna » Najlepsza talia na start w Gwincie – Potwory Newbie Deck! [update Nilfgaard]
Eredin Potwory Talie

Najlepsza talia na start w Gwincie – Potwory Newbie Deck! [update Nilfgaard]

Najlepsza talia na start w Gwincie

Szanowni, jesteśmy już w otwartych beta testach, stąd talia Potworów pod pogodę przeminęła z wiatrem. Dlatego, zapraszam was do aktualnie najsilniejszego i najprostszego decku na start:


Wszyscy się spalają nad high-endowymi deckami, którymi można walczyć o topy w rankingu, ale co z nowymi graczami, którzy totalnie nie mają pojęcia jak grać? Jak budować talię? Tym bardziej nie wiedzą, jak wygląda najlepsza talia na start w Gwincie!


Aktualizacja update Nilfgaard

Obudziłem się! Lepiej późno niż wcale 🙂 Poradnik zaktualizowany pod update Nilfgaard, który wiele zmienił, a nowi gracze nie będą rozumieli dlaczego grając tym deckiem, mają inne efekty od opisanych. Dlatego, zaktualizowałem opis oraz dodałem sekcje karty. To powinno jeszcze bardziej ułatwić zrozumienie gry tym setupem.

Dodałem również linkę do poradnika o wymianie kart, mega ważna sekcja! Przeczytajcie ją i generalnie zerknijcie w zakładki narzędzia i poradniki, sporo nowych materiałów tam jest.

Powodzenia! ~ Karczmarz


Jasne, można ich odesłać do gwentdb.com lub wrzucić drogi setup, ale żółtodzioby nadal nie będą rozumiały o co chodzi, a tym bardziej nie będzie ich stać na zakup większości kart.

R E K L A M A

Dlatego uznałem, że trzeba ludziom pokazać jak wygląda najlepsza talia na start w Gwincie. Jak ją zbudować tylko i wyłącznie z początkowych, dostępnych kart. Żeby dosłownie każdy gracz, który przejdzie samouczek mógł tę talię stworzyć. 

W tym celu założyłem nowe konto i nawet nie uwzględniałem kart z pierwszej, darmowej beczki, ponieważ to już wprowadza losowość. Zaczynamy!


Potwory Newbie Deck

Zaczynamy od najprostszego i najpotężniejszego decku na początek przygody z Gwintem! Panie i Panowie, przedstawiam najlepszą talię na start w Gwincie – Potwory Newbie Deck!


Najlepsza talia na start w Gwincie – Potwory, pierwsza pogodynka!

Tak, nie raz usłyszycie o tym decku, w sensie z nazwy, bo kartami bardzo się różni od stopnia zaawansowania. To koszmar każdego gracza i setup, który powoduje palpitację serca u przeciwników. Pogodynka, swoją nazwę bierze od efektów pogodowych, które dzielą się na trzy rodzaje:

  • Trzaskający Mróz – zagrywamy na obie linie jednostek walczących wręcz – mieczyk
  • Gęsta Mgła – zagrywamy na obie linie jednostek strzeleckich – kusza
  • Ulewny Deszcz – zagrywamy na obie linie jednostek oblężniczych – katapulta

Efekt pogodowy powoduje, że wszystkie jednostki w danej linii zmieniają swój atak na 1 bez względu na wyjściowy poziom ataku. Wyjątkiem są tylko złote jednostki oraz karty z odpornościami na dany efekt pogodowy.

  • Aktualizacja –  po update Nilfgaard, ef ekt pogodowy, który zostanie usunięty przez Brzask powoduje przywrócenie siły jednostek do poziomu, sprzed zagrania efektu pogodowego. To nieco utrudnia korzystanie z pogody, ale nie czyni tej talii złym wyborem.

I tu dochodzimy do meritum, najlepsza talia na start w Gwincie – Potwory Newbie Deck, opiera się na trzech nogach:

  • Efektach pogodowych
  • Jednostkach z odpornościami na efekty pogodowe
  • Kartach specjalnych, kontrolujących stół (tak, efekty pogodowe do tej grupy należą, ale ze względu na charakter talii wyodrębniłem je w osobnej kategorii)

Kombinacje

  • Mgła – Mglaki – Starożytny Mglak (we mgle dostaje +1, co turę)
  • Mróz – Wojownik Dzikiego Gonu – dobicie jednostki wroga +2 ataku
  • Mróz – Epidemia
  • Grom – Mglaki / Jeźdźcy Dzikiego Gonu
  • Eredin – Róg Dowódcy – Pass (pierwsza runda)
  • Przypływ Adrenaliny – z braku laku, zagrywamy jak mamy np. Eredina i Mantikorę na stole, wówczas na 2 rundę przejdą dwie jednostki.

Karty

  • efekty pogodowe są x2 w tej talii
  • piorun Alzura x2
  • Epidemia zabija najsłabsze jednostki! Uważajcie jak ją zagrywacie! Największą siłę ma jednak, gdy przeciwnik zagrywa na pusty stół silną jednostkę, która nie jest złota. Wówczas my możemy grać epidemię, która zabije najsłabszą kartę na stole, a że to będzie np. wroga Mantikora 10, to nie ma znaczenia. Warunek został spełniony. Jako jedyna karta na stole, jest zarówno najsilniejszą, jak i najsłabszą kartą. Pamiętajcie o tym! Jeśli na stole są dwie lub więcej kart o tej samej sile, np. nasza Manti i przeciwnika, to epidemia spali obie!
  • Analogicznie działa Pożoga, tylko dotyczy najsilniejszych jednostek na stole. Pozostałe uwagi z epidemii działają dokładnie tak samo.
  • Grom zadziała na wasze Mglaki, Starożytne Mglaki, Wojowników i Jeźdźców Dzikiego Gonu, słowem każdej duplikowanej jednostce na stole, to istotne, bo zamiast 4 punktów dostaniecie 8.

Rozgrywka

  • Nasze wszystkie jednostki, poza Mantikorą są odporne na efekty pogodowe, dlatego nie potrzebujemy brzasku w talii. Ze względu na bardzo ograniczoną ilość kart, dodałem Mantikorę, bo ma 10 ataku, a generalnie deszcz jest grany najrzadziej, nie wspominając już o początkowych etapach gry.
  • Wymieniając karty na ręku pamiętajcie, że Jeźdźcy Gonu przyzywają się wzajemnie, więc zostawiamy zawsze tylko jedną kartę! Zagrana, przyzwie drugiego kamrata prosto z talii! Koniecznie przeczytajcie jak działa mulligan, czyli artykuł o odrzucaniu i wymianie kart!
  • Wywalamy również z ręki Mglaki, one automatycznie pojawią się na stole jeśli zagramy mgłę! Nawet jak padną, to kolejna mgła je przyzwie z cmentarza. 2 x zagrana mgła spowoduje podniesienie siły Mglaków o +1!  Mglaki pomimo utraty wzmocnienia od Mgły nadal są ważnym elementem!
  • Wojownika Dzikiego Gonu najlepiej wystawić po zagraniu efektu pogodowego i dobić jednostkę przecinka zadając 1 punkt obrażeń, dzięki temu nasza jednostka dostanie bonus +2 do ataku.
  • Pamiętajcie, że w przypadku talii Potworów, zawsze po rundzie zostaje losowa jednostka na stole – z wyłączeniem złotych. Dlatego warto zagrać Eredina i skupić się na kontroli stołu za pomocą pogody i piorunów. Zaoszczędzamy wówczas karty, a Eredin przechodzi do kolejnej rundy (o ile go nie spalą).
  • Aktualizacja – patch Nilfgaard zmienił umiejętność pasywną talii Potworów:
    • Umiejętność Potworów będzie zatrzymywać kartę, która pojawiła się lub została zagrana jako ostatnia (nie może być złota ani nie może mieć umiejętności dzięki której zostaje między rundami). Musi też należeć do talii Potworów lub być Neutralna.
    • To oznacza, że najsilniejsze jednostki warto zagrywać jako ostatnie – np. Eredin czy Mantikora lub zagrać Starożytnego Mglaka i dać mu się ładować przez 2-3 tury, a w tym czasie grać karty specjalne, które będą kontrolować stół.
  • Eredin jest odporny na mróz!
  • Grając wzmocnienia na Jeźdźców czy Mglaki lub Wojowników, zagrywajcie najpierw Jaskółkę + 8, a następnie Grom 2 x +4, pomoże to wam uniknąć Pożogi palącej obie jednostki. Przy tym setupie, tego jeszcze nie odczujecie, ale grając 2 x Gromy na np. Jeźdźców dostajecie 2 x 7 punktów i Pożoga spali obie jednostki, a zagranie najpierw Jaskółki uchroni waszego drugiego jeźdźca przed spaleniem 3 i 3 + 8 = 11 + 3 i gramy Grom = 15 + 7. Jasne, stracimy 15, ale zostanie nam nadal 7 punktów!

Kierunki rozwoju

Co do zasady, bez względu na poziom zaawansowania Pogodynka zawsze opiera się na tych samych filarach, z tym, że karty się różnią. Celem rozwoju najlepszej talii na start w Gwincie jest rozbudowywanie decku o karty jednostek, które są odporne na efekty pogodowe, a jednocześnie same je zagrywają.

W zależności od ilości środków do talii dokładamy (zachowując 25-28 kart)

Zmiany:

  • dodany Mglak (30)
  • dodany Jeździec Dzikiego Gonu (80)
  • dodany Caranthir (200) i Duch Lasu (200) – fajnie mieć obu, ale to duży wydatek, już jeden z nich będzie robił robotę w początkowej fazie gry!
  • dodane dwa eliksiry Grom (2 x 80)
  • dodane Rozdarcie (30)
  • wyrzucono Przypływ Adrenaliny, Ulewny Deszcz (nie ma potrzeby na tym etapie gry), Jaskółka, Mantikora
  • koszt: 700 skrawków / koszt minimum 500 skrawków

Pogodynka z 4,4 tys. MMR

Pojawiały się pytania o finalny build. Takiego nie ma w mojej opinii, bo cały czas się wszystko zmienia, ale podrzucam wam build Pogodynki z MMR 4,4 tys. żebyście mogli zobaczyć jak to się kształtuje w dalszych etapach gry.

Na dziś pogodynka nie znajduje się w ścisłej mecie, zwłaszcza po nerfie efektów pogodowych, ale zanim dojdziecie do tak wysokiego MMR, to z powodzeniem będziecie niszczyć niskie rangi.


Podsumowanie

Do 10 poziomu ta talia zmiecie niemal każdego. Z każdym poziomem zdobywacie coraz więcej surowców, ważne żeby je dobrze wykorzystać. Postaram się stworzyć talię początkowe pod inne frakcje, ale zdecydowanie najlepszym deckiem dla nowicjusza jest Pogodynka. 

Możecie się zżymać, wkurzać na ten setup i iść pod prąd (tak jak ja, grający od początku KP), ale najszybszy progres zrobicie na tej talii. Dokładanie coraz to lepszych kart bardzo mocno wzmocni ten deck i pozwoli wam odnosić zwycięstwa w dalszych etapach gry.

Co do kolejnych upgrade’ów talii, to już zostawiam w Waszych rękach, do tego czasu będziecie już mieli sporo doświadczenia i sami pokierujecie swoimi losami. Oddaje Wam, w mojej opinii, najlepszą talię na start w Gwincie, czyli Potwory Pogodynka!

Zachęcam do zapoznania się z:

Powodzenia!

Ganisz – Gruby Karczmarz

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Exostin

    Wczoraj zacząłem grać i jest świetny 😀

    • Ganisz

      Świetnie! Muszę zaktualizować ten deck, ponieważ jesteśmy już w nowej rzeczywistości Nilfgaardu :D, ale poczekam jeszcze chwile do zmian związanych z pozycjonowaniem.

    • Ganisz

      Exo, dałem aktualizację, przeczytaj 🙂 Powodzenia!

  • Strzelec Bartek

    Najlepsza talia na start to Foltest i Komandosi.

    • Ganisz

      Przeczytaj założenia talii 😉

  • Gracz1

    Drobna uwaga. Niektóre ilości kart w decku na screenshotach są przykryte przez inne karty. Istniała by możliwość, by wypisywać karty w postaci listy. Pomogło by to też wyszukiwać karty w kolekcji po nazwach.

  • эхний

    Czy mógłbyś zaprezentować pogodynkę w finalnej wersji, ze wszystkimi potrzebnymi kartami.

    • Ganisz

      Wrzuciłem pogodynkę z 4,4k MMR. Zerknij.

  • M laexmegl

    To chyba mocno nieaktualne, w startowym deku karty są całkiem inne. Czyli nie jest to talia na startowe karty.

    • Ganisz

      Hej, masz rację, to jest setup pod update Nilfgaard, a nie Pozycjonowanie. Aktualizacja w trakcie 🙂

    • Ganisz

      Ps. karty są nadal takie same, zmieniły się jedynie proponowane decki.

      • Mihau Uek

        Kiedy aktualizacja? Gram od 2 dni dopiero i odczuwam brak artykułów o taliach startowych dla ubogich w beczki. Po pozycjonowaniu nadal warto się w takim przypadku skupić na monsterach czy może lepiej iść w inne talie – na początku chciałbym rozwijać tylko jedną talię by w miarę szybko farmić beczki, kupowanie to może w open becie dopiero.

        • Ganisz

          Hej, pojawił się ostatnio opis decku KP, tego startowego wraz zasugerowaniem zmian w ramach kart, które są dostępne dla każdego. Przeczytaj. Będę tak opisywał kolejne decki. Co do monsterów, nadal są silne na początku, bo mają pogodę. Duch Lasu jest słabszy, bo rzuca już mgłę tylko na naszą stronę, ale nadal pozwala zagrać 16 punktów jeśli masz Mglaki w talii.

          Co do aktualizacji, nie ma takiej, bo w sumie setup na tym etapie się nie zmienił.

          • Mihau Uek

            Ok, dzięki. Pomęcze potwory.

          • Mihau Uek

            Dlaczego czasem Eredin spawnuje dwie karty za1 gdy przejdzie do następnej rundy, niekiedy nekker zwiększa swoje życie mimo że nie mam żadnego pożeracza, który by coś wcinał i trzeci dziwny przypadek: w drugiej turze miałem krowę 1 obok rzuciłem eredina i spasowałem. Na początku trzeciej odrodziła mi się krowa za 9, Eredin i przyzwało mi jeszcze bodajże ghoula lub nekkera (nie pamiętam teraz) – czyli na początku 3 rundy miałem 3 karty – za cholerę nie wiem jakim cudem bo imo nic takiego nie powinno mieć miejsca jak czytam opisy kart i talii. To są bugi czy jakieś ukryte mechaniki nie opisane na kartach?

        • Ganisz
  • WildWolf

    Drugi screenshot nie działa, można prosić o reupload?
    Czy aktualizacja z pozycjonowaniem coś zmieniła? Jakiś update? 🙂

    • Ganisz

      Właśnie zauważyłem, ale zmiany masz podane w formie tekstu.

  • Ganisz

    Dodałem Pogodynkę z 4,4 tys. MMR, czyli czym grają wysoko w rankingu. Zerknijcie 😀

  • Sikorek

    @Ganisz:disqus Jaką talię polecasz na start (chodzi najlepiej o pogodynkę). Bez dodatkowych kosztów nie mam takich kart jak: 2 x Jeździec dzikiego, Gonu, 1 x Piorun Alzura, 1 x Trzaskający Mróz, Przypływ Adrenaliny, Epidemia, Ulewny Deszcz. Czyli trochę tego brakuje :/

    • WildWolf

      Obawiam się, że zmienili karty „podstawowe” lub jak kto woli „startowe” w jednym z ostatnich aktualizacji. Znajomy gra od wczoraj i jego bazowe karty są zupełnie inne niż moje na początku tej fazy testów były.

      • Sikorek

        Jakoś daję radę. Brakuje mi tylko 2 x Jeździec dzikiego Gonu 🙂

  • sessamo

    Czy to dalej aktualne?

    • NotMeRly

      . (kropka obserwacyjna)

      • sessamo

        Czyli co 🙂

        • NotMeRly

          Też jestem ciekaw odpowiedzi 🙂

          • sessamo

            Chyba się nie doczekamy odpowiedzi 🙂

Discord Gwint24

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...