Karczma na Discordzie Dołącz do grupy Gwint Polska
Strona główna » Najlepsza talia dla początkujących w Gwincie – Scoia’Tael Krasnoludy [otwarte beta testy]!
Brouver Hoog Scoia'Tael Talie

Najlepsza talia dla początkujących w Gwincie – Scoia’Tael Krasnoludy [otwarte beta testy]!

Najlepsza talia dla początkujących

Witajcie, jesteśmy już w otwartych beta testach i jak wiemy, wszystko stanęło na głowie, stąd wracanie do talii Potworów na pogodzie jest już nietrafione. Szukaliśmy najlepszego i najprostszego rozwiązania dla nowych graczy i dziś przedstawiamy efekt naszej pracy, czy najlepsza talia dla początkujących w Gwincie!

Jeśli zaczynasz i czujesz się zagubiony, to zapraszam do Gwint FAQ, czyli pierwsze kroki w grze!

Piszę naszej, ponieważ jest to praca zespołu graczy, którzy dołączyli do Karczmy i wspólnie tworzymy coś dużego, ale o tym usłyszycie już niebawem, wracajmy do talii!

Autor poradnika: Divine1337

<więcej talii omówionych przez Hen Ichaer – click!>


Najlepsza talia na start w otwartych beta testach Gwinta – Scoia’Tael Krasnoludy

Na końcu artykułu znajdziecie wersję docelową!

R E K L A M A


Oś talii

W ramach tego decku, naszym zadaniem jest zbudowanie Kransoludów na wytrzymałości, czyli takich, które przechodzą na kolejną rundę. Dzięki temu inwestycja w pierwszą rundę, opłaci się również w drugiej rundzie.

Jeśli się nie uda wygrać R2, to z pewnością wymusimy na przeciwniku zagranie dużej ilości kart.


Karty

Koszt produkcji talii wynosi jedynie 680 skrawków! Kolejność tworzenia kart:

  1. Karty brązowe – 280 skrawków, kolejność dowolna, musimy mieć je wszystkie zanim zaczniemy grę.
  2. Karty srebrne – 200 skrawków Dennis Cranmer.
  3. Karty srebrne – 200 skrawków Yarpen Zigrin.

Lider

Złote – wszystkie karty mamy na start

  • Saesenthessis – synergia z Krasnoludami, smoczyca wzmacnia się o +1 za każdego Kraśka na stole.
  • Triss Merigold – kontrola stoły i 7 punktów w złocie, nieźle jak na darmową kartę.
  • Geralt – pamiętajcie, że ma znacznik Bohater [patrz słowniczek] – to znaczy, że jeśli zagracie go na stół i przeciwnik będzie miał nadal przewagę w punktach, to wzmocni się o 3 punkty siły!
  • Królewski Dekret – podstawowa karta z talii startowej, nie mamy większego wyboru.

Srebrne – musimy wydać 400 skrawków na: 1. Dennisa Cranmera i 2. Yarpen Zigrin 

  • Atrapa – synergia z Dennisem Cranmerem, Tasakiem i Barclayem.
  • Róg Dowódcy – wzmacnia linię Krasnoludów.
  • Tasak – mamy na start + blokujemy karty przeciwnika – Uwaga! nie blokuje złotych kart!
  • Barclay Els – mamy na start i pozwala nam wyciągać Kransoludy z talii, również srebrne!
  • Yarpen Zigrin – [must have] – wzmacnia się o +1 za każdego zagranego Krasnoluda i ma wytrzymałość (przechodzi na kolejną rundę). 200 skrawków.
  • Dennis Cranmer – [must have] – wzmacnia wszystkie Krasnoludy +1 w talii, na ręku i na stole! 200 skrawków.

Brązowe  koszt inwestycji = 280 skrawków!

  • Obrońcy Mahakamu x3 – podstawowa jednostka przenosząca siłę na kolejne rundy. Na start mamy 2/3, koszt tworzenia 80 skrawków.
  • Straż Mahakamska x3 – karta do wzmacniania jednostek z wytrzymałością i różnicowania siły w obronie przed Pożogą. Na start mamy 2/3, koszt tworzenia 80 skrawków.
  • Krasnoludzki Najemnik x3 – pozwala na ucieczkę z rzędu pod wpływem efektu pogodowego i wzmacnia jednostkę. Nie mamy na start, musimy stworzyć 3/3, koszt 90 skrawków.
  • Krasnolud Harcownik x3 – kontrola stołu, staramy się dobijać jednostki, żeby uzyskać wzmocnienie na tej karcie +2. Na start mamy 2/3, koszt tworzenia 30 skrawków.
  • Brzask x2 – kontrola efektów pogodowych i ewentualne zagranie jednostki z talii.
  • Grom x1 – wzmacniamy naszą linię jednostek, maksymalna wartość 12, ale musimy mieć 3 jednostki obok siebie.

Rozgrywka

Runda 1

W pierwszej kolejności wyciągamy Brouverem Hoogiem – Dennisa Cranmera. Jeśli jest już na ręku to Yarpena. Idealnie, jeśli mamy już Saskię, wówczas robimy duże tempo, czyli przyrost punktów siły za pomocą jednego zagrania.

Jeśli nie mamy staramy się zagrać Atrapę na Dennisa, by ponownie wzmocnić nasze Krasnoludy. Ewentualnie możemy zostawić Atrapę na podniesienie zablokowanej jednostki z wytrzymałością (rzucenie łańcuchów, oznacza, że tracimy wytrzymałość i nasza jednostka nie przechodzi do kolejnej rundy, Atrapa podnosi kartę i zagrywa ją raz jeszcze, co oznacza, że Wytrzymałość pojawia się ponownie).

Generalnie staramy się jak najdłużej rozgrywać tę rundę. Wzmacniamy Krasnoludy i wymuszamy kontry przeciwnika. Ważne, staramy się różnicować siłę naszych jednostek, żeby uniknąć Pożogi i przesuwać je po rzędach Najemnikami, żeby unikać 20 siły w rzędzie, co uchroni nas przed Igni.

Ważne! Nie zagrywamy wszystkich Krasnoludów z wytrzymałością, bo jeśli przegramy R1, to całkowicie tracimy nasz kluczowy atut i na R3 zostajemy z pustym stołem.

Runda 2

Jeżeli wygramy mamy dwa wyjścia, albo próbujemy skończyć grę 2:0, jeśli mamy sporo siły z R1 i dobrą rękę. Jeśli jest inaczej, albo mamy obawy (nie bądźcie zachłanni!), to pasujemy, co oznacza, że przeciwnik musi wyrzucić się ze sporej ilości kart, żeby przeskoczyć naszą siłę z R1.

Ciekawym zagraniem jest Atrapa na Yarpena, który podniesiony ze stołu jest ponownie zagrany i pozwala przenieść siłę do R3.

Jeśli przegramy, to staramy się wystawiać jednostki z wytrzymałością, o ile nie zagraliśmy wszystkich w R1.

Runda 3

Wszystkie karty na stół. Tu nie ma filozofii.


Podsumowanie oraz słabe i mocne strony talii

Wskazówki

  • warto poczekać i nie odpalać się za szybko z jednostkami z wytrzymałością – wymusić pożogę, pioruny, itp.
  • nie wzmacniać tylko jednej jednostki
  • nie doprowadzić do sytuacji, gdzie mamy trzy jednostki o tej samej wartości np. 11/11/11
  • zawsze starajcie się różnicować siłę jednostek
  • gramy przede wszystkim na swój stół

Mocne strony

  • mocna runda 1
  • dobre tempo
  • mechanizm przenoszenia punktów na kolejną rundę
  • duża synergia
  • talia odpowiednia dla początkujących graczy

Słabe strony

  • brak kontroli stołu
  • podatność na kontrolę przeciwnika (w każdej postaci)

Kierunki rozwoju

Co dalej? Jeśli chcemy ulepszyć deck i mamy na to zasoby, to powinniśmy wprowadzić następujące zmiany:

Kolejność tworzenia

  1. Karty złote: Saskia – Zoltan Chivay – Ithlinne Aegli – Geralt Igni
  2. Karty srebrne: Yeavinn – Olgierd von Everec

Karty srebrne – koszt 400 skrawków

  • Yaevinn za Tasaka – przewaga kart i dobór jednostki. Koszt 200 skrawków.
  • Olgierd von Everec za Róg Dowódcy – przenoszenie siły na kolejną rundę. Koszt 200 skrawków.

Kart złote – koszt 3200 skrawków

  • Geralt Igni  – kontrola stołu.
  • Saskia – genialne kombo i rozpoczęcie R1 – Brouver – Dennis Cranmer – Saskia – 19 punktów na stole.
  • Zoltan Chivay  – synergia z talią, wzmacnianie linii Krasnoludów i ewentualne wyciąganie ich z efektów pogodowych.
  • Ithlinne Aegli – staramy się zawsze zagrać ją w R1, bo mamy wówczas największy stół i zwyczajowo przeciwnik daje pass po zagraniu 2x Gromu.

Koszt talii: 3 600 skrawków.


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • drakkaiN

    Polecam zajrzeć do niedawnego filmiku swim’a na YouTube gdzie zmodyfikował tę talie (m.in. ma 3 traperów w talii dających większą kontrolę na stole)

  • Karol

    W aktualnym patchu trzeba wymieniać Olgierda? Czy jest wystarczająco dobry? Jakieś jeszcze modyfikacje?

    • Ganisz

      Olgierd przenosi siłę nadal, ale w nowym patchu sporo traci, jak zostanie usunięty z gry. Przejrzymy ten deck i damy update.

      • Karol

        Super by było, bo kiedy Skellige zostało osłabione, Krasnale wydają się bardzo silne 🙂
        P.S. To moja ulubiona talia. Dzięki za fajny poradnik!

      • Majroneri

        To też moja ulubiona talia ale chyba ma spore braki. Głównie brak kontroli – tylko GIgni i Harcownik oraz brak reakcji na blokowanie, zabijanie naszych jednostek z wytrzymałością przez przeciwnika. Wystarczy, że przeciwnik nas zablokuje lub zabije i tracimy nasz kluczowy atut, w zasadzie możemy się poddać. Ja gram tak (nie mam wszystkich kart w kolekcji więc działam tym co mam): Harcownicy out, dodałem przypływ adrenaliny i piorun alzura, gromy ok (ale można też rozważyć wzmocnienie), za Yaevinn’a wróciłem do Tasaka i gram dwóch elfich najemników do wyciągania zaklęć z talii. Dodatkowo jako kontrola 1xtraper z dol blathanna, pożoga, 1xmardroeme i kontrola pogody 1xbrygada vrihedd. Talia chyba nie potrzebuje czystego nieba bo ma Najemników, którzy pomagają w ucieczce przed pogodą. Złotych kart bym nie ruszał wydają się ok. Olgierd faktycznie został osłabiony i nie wiem czy nie wymienić go na np. na atrapę. Czekam na waszą propozycję update’u.

        • kherdar

          a za co wrzuciłeś pożogę bo jakoś nie mogę tego wyłapać

          • Majroneri

            Pierwotnie pożogę wrzuciłem za atrapę (Olgierd nie był wtedy jeszcze osłabiony przez patch), ale teraz zastanawiam się nad wyrzuceniem Olgierda i jego kosztem wstawienie atrapy. Tak jak pisał Karol, to jest dobra kontra na blokowanie wytrzymałości lub użycia jednostki dwa razy: Tasak, Dennis, Barclay.

        • Karol

          Ja gram z Atrapą zawsze ponieważ: Barclay jak jest na stole i użyjesz atrapy to fajnie przywołuje 2x jednostki, dwa razy na Dennisa, do „podnoszenia” zablokowanych jednostek z wytrzymałością i do używania Tasaka dwa razy. Tasaka podbnie jak Ty, kompletnie bym nie ruszał, bo jest bardzo uniwersalny. Za Olgierda to: Rozkaz Wymarszu albo Pożogę zależy czy chcesz kontrolę czy więcej jednostek (znowu wchodzi Barclay). Ja preferuje Rozkaz Wymarszu, bo na zboostowane jednostki (NG na odkrywanie, Scoia pod wymianę czy najedzone Potworki) mam 2x Mardroeme, o czym ludzie kompletnie zapominają, no i Igni.
          Czystego Nieba bym nie ruszał, bo Dagon mocno stoi w mecie, a zawsze można użyć do przywołania jednostki lub wykorzystać przy Ithlinne na kolejne dwa brązy. Adrenalina wydaje się jak najbardziej spoko, chyba coś wywalę i dam Adrenalinę. Elfiego Najemnika chyba też włożę, a za jednego Groma również polecam Wzmocnienie bo czasami gra się na KP czy jakieś inne Misie 🙂
          Polecam talie jak najbardziej. Wbiłem nią teraz 2,5k MMR z ~70% win ratio. Przed tym polecam pooglądać Swima jak gra jakimiś krasnalami, bo pokazuje jak jeszcze efektywniej używać Scoia.

    • Divine1337

      @disqus_ShID5Q5XLd:disqus cześć możesz wymienić olgierda na rozkaz wymarszu dzięki czemu spokojnie wyciągniesz sobie barclaya albo inne jednostki po nerfach nie uważam żeby w dorfach dobrze sie sprawował 😉 Pozdrawiam Serdecznie

Discord Gwint24

Najnowsze talie

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...