Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Mściwe bestie – Dagon pod Zemstę!
Dagon Potwory Talie

Mściwe bestie – Dagon pod Zemstę!

Zemsta!

Potwory już po sierpniowej aktualizacji miały odznaczać się Zemstą, jako ich głównym archetypem. Zemsta okazała się jednak zbyt słaba na tamte czasy i metę. Od grudnia jednak Zemsta naprawdę radzi sobie bardzo dobrze – grają nią na turniejach, ladderze i Pro Ladderze – po prostu jest silna. Dzisiaj przedstawię Wam wersję Zemsty z Dagonem, którą obecnie pogrywam.

Na początku Deathwishem w ogóle mi nie szło – sięgnąłem jednak po inny build tej talii i nagle coś zaskoczyło. Możliwe, że inny szkielet talii Zemsty bardziej przypadnie Wam do gustu – karty z Zamienników pomogą Wam zmodyfikować talię do Waszych potrzeb.

Jeśli poszukujecie wersji z Ciri: Erupcją Mocy, to macie ją tutaj!

Przy okazji, zapraszam Was do zapoznania się z tierlistą od Topdeck na kwiecień!


Mglisto się coś zrobiło…


Oś talii

Celem talii jest stworzenie na stole jak najwięcej jednostek/efektów pasywnie zadających obrażenia – mam tutaj na myśli Gęstą Mgłę (Dagon, Duch Lasu) i Archespory. To pomoże nam wywrzeć presję na przeciwniku i dać nam bezpieczny moment na zagranie D’ao, aby z jego pomocą wyciągać pełne value z Gryfów (17 punktów).

Dodatkowo w naszej Zemście mamy nieco więcej kart „wyskakujących” wraz z innymi – Mglaki, Oszluzg i Płotka wydatnie pomagają nam w odchudzaniu się, co w innych wersjach tego decku nie jest aż takie dobre.

R E K L A M A

Na środkowo – końcową fazę meczu mamy dużo mocnych zagrań – Ozzrel i Ghul w szpiega to odpowiednio 17 i 18 punktów. Do tego grona pewnikiem można dokooptować Ghula z Gniazda Potworów (ok. 16 punktów, może nawet więcej).


Karty

Dowódca

  • Dagon – idealny dowódca dla Zemsty! *fanfary*. Mówiąc serio – jest to po prostu najlepszy lider dla talii Zemsty tylko z tego względu, że nie ma lepszego, który wypełniałby odpowiednio swoje funkcje (Mgła + odchudzenie z Mglaka jest ważniejsze, niż odpalenie 3 zemst z Królowej Krabopająków czy wykradnięcie połowy siły przez Ukrytego, a poza tym w naszym decku już mamy karty od dużych swingów punktowych).

Złote

  • Duch Lasu – tempo, presja, odchudzenie z 2 kart – Duch Lasu odznacza się atutami, które idealnie wpasowują się w naszą wizję wczesnej fazy gry. Zamienniki: Kaganiec (wtedy gracie Vaedermakara za Płotkę lub tylko 1 Mglaka, ale tylko, jak wymieniacie Ducha Lasu, a nie inną złotą kartę), Geralt: Igni , Triss: Telekineza (Rekonesans za Oszulga/Ghula/1 Cyklopa), Klucznik .
  • Szepciucha: Trybut – dostęp do Gniazda i Madragory daje nam spore pole manewru i zagranie na każdą fazę gry. Czasami może być martwa, ale cóż – Mglaki czy Płotka są ważniejsze do wymiany.
  • Kuchta: Rytuał – idealna do wywarcia presji w rundzie 2, aby odrobić przewagę kart. Na początku R3 także stwarza nam pole pod dalsze wykorzystanie naszych Gryfów i Cyklopów. Zamienniki: jak przy Duchu Lasu.
  • Ge’els – najlepszy tutor dla Potworów. Combuje się z Przerazą, wyciąga srebrną lub złotą kartę wtedy, kiedy tego najbardziej potrzebujemy. Zamienniki: jak przy Duchu Lasu.

Srebrne

  • Bezkost – odchudza nasz deck z D’ao lub Archespora. Zamienniki: Trollica z Vergen (wtedy opcjonalnie możecie wymienić Ghula na Zgnilca).
  • Ozzrel – niemal zawsze będzie stanowić duże zagranie (najczęściej za 18 w szpiega). Kontra na Rębaczy.
  • Płotka – wierzchowiec Geralta wspiera zagranie Ducha Lasu lub innej złotej karty, odchudzając przy tym naszą talię.
  • Przeraza – klasyczny szpieg. Nie mamy tu Zgnilca, więc nie ustawi nam z niego większego value, ale te przesunięcie zawsze się przyda (np. na Drakkar, Vrana, czy nawet Dragoona Vrihedd/Wyrocznię)
  • Gniazdo Potworów – chyba najlepsza karta Potworów, i to mimo ostatniego nerfa. Potrzebujesz dodatkowej presji? Tworzysz Starożytnego Mglaka. Potrzebne Ci carryover? Barbegazi. Liczysz na większą wartość z Zagrożenia? Utopiec w dużą wrogą jednostkę. Potrzebny Ci duży play? Ghul czeka na obiad z Twojego cmentarza. Na stackowanie linii przez przeciwnika przyda się też Zgnilec.
  • Mandragora – tej karty nie trzeba przedstawiać – przydatna zawsze i wszędzie (nawet na talie Skellige).

Brązowe

  • Archespor – pasywnie ostrzeliwuje jednostki przeciwnika (co turę zadaje 1 obrażeń). Największy przyjaciel Rębaczy An Craite.
  • D’ao – ma tylko 6 siły, ale wraz z Gryfami zamienia się w potężny generator punktów.
  • Gryf – uruchamia Zemstę brązowego sojusznika. Najlepszym cel dla niego będzie Żywiołak, a w ostateczności Archespor. Stworzony z Gniazda Zgnilec to też bardzo dobry cel do odpalenia przez Gryfa.
  • Cyklop – zamienia naszego sojusznika w pocisk i ciska nim w przeciwne jednostki, odpalając przy okazji deathwish jednostki, która go miała.
  • Oszluzg – odchudzenie talii. Dodatkowy Gryf lub Cyklop zawsze się przyda.
  • Mglak – uwielbia dochodzić nam na rękę w mulliganie, ale jak już rzucimy na stół Mgłę to posłusznie opuszcza nasz deck.
  • Ghul – wybór Ghula może Was zaskoczył, ale on naprawdę daje radę! Na 95% na Waszym cmentarzu w R3 macie pod niego smakowitego szpiega. 17 punktów z brązowej karty? Biorę w ciemno. Zamienniki: Zgnilec , Rekonesans, Barbegazi .

Rozgrywka

Mulligan

Z ręki powinniśmy wyekspediować z automatu Mglaki, a następnie Płotkę i ew. nadmiarową kartę Organiczną. Blacklist: 1. Mglak, 2. inna brązowa jednostka, której nie potrzebujemy, a mamy jej 2/3 sztuki w talii (Gryf, D’ao, Archespor, Cyklop), 3. Dowolnie.

Poszukujemy za to złotych kart, szpiega, co najmniej 1 Archespora, Gryfa, Da’o i Cyklopa. Uważajcie, aby Wasz Ge’els lub Bezkost nie był pusty.


Runda 1

Jeśli przegraliśmy coina, a rywal nie ma na stole Tancerza Ostrzy to możemy spasować na talie inne niż Henselt. Jeśli wygraliśmy monetę, to możemy grać normalnie R1.

Na starcie ustawiamy Archespory na stole, aby te jak najszybciej obijały wrogie jednostki. Z Dagonem czy Duchem nie należy się spieszyć – poczekajcie na dużą jednostkę w jakimś rzędzie (lub kilka mniejszych) i dopiero wtedy użyjcie herosa lub Leszego, aby Gęsta Mgła wyciągnęła jak najwięcej. Protip – granie 2 Mgieł na raz to zazwyczaj zły pomysł na Brouvera i Henselta (obaj grają klasowego Maga).

Gdy już ustawimy nasze silniki i Zagrożenia, możemy zabierać się za ustawić D’ao pod nasze Gryfy. Z jego pomocą praktycznie co turę będziemy dodawać na swoje konto mnóstwo punktów. Pod koniec rundy możecie się posiłkować Szepciuchą w kartę Organiczną dla dużego swingu.


Runda 2

Wygrana Runda 1 – drypass, jeśli przeciwnik nie ma/ma mniejsze carryover od Was. Jeśli na ręce macie niewykorzystanego szpiega, to warto go zatrzymać na R3 (szczególnie, jeśli macie jeszcze źródło Mgły). Nigdy nie rzucajcie szpiega bezpośrednio z ręki jako 1 w tej rundzie – Rainfarn, Him czy Skjall z łatwością ustawią rywalowi korzystną wymianę szpiegów. Jeśli naprawdę chcecie rzucić Przerazę, to musicie się nastawić na dociskanie rywala (czyli z automatu gracie Kuchtę w Archespora i D’ao, aby ustawić sobie powerplaye).

Przegrana runda 1 – pewnie R1 oddaliście, bo przegraliście coina – w takiej sytuacji po prostu gracie R2 jak R1. Zawsze przebijajcie przeciwnika, aby nie uzyskał CA bez szpiega.


Runda 3

Ozzrel, Ghul, Gniazdo Potworów czy D’ao z Gryfem i Cyklopem – to nasze silne karty na krótką rundę numer 3. Jeśli runda 3 zapowiada się na dłuższą, to Waszym atutem powinna być Kuchta w Archespory.


Plusy i minusy

Plusy

  1. Nie do zdarcia na długą rundę.
  2. Silne zagrania za sprawą kart brązowych.

Minusy

  1. Wrażliwość naszych dużych zagrań (Ghula i Ozzrela) na reset.

Którą talię Potworów lubicie bardziej – Pożerkę czy Zemstę? A może wolicie Dagona w Świetle Księżyca? Zapraszam do dyskusji i testowania talii!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Michuu

    Jest błąd, zamiast do Ozzrela jest link do Barbegazi.

  • Bartosz Trojanowski

    Osobiście wolę build na Ukrytym. Zamiast Mglaków gram dwa Widłogony. Wejście za 24 punkty z D’ao zawsze jest mile widziane. Barbegazi za Oszluzga i trzy D’ao. Ze sreber Trollica (wtedy Zgnilec), Bezkost, Wodnica, Ropuch, Gniazdo i Rozkaz wymarszu pod Trollicę/inne srebra. Złote to Ge’els, Kuchta, Sukkub i Igni. Talia się spisuje dość dobrze, na rankedzie podobnie.

  • Hexiu

    Od początku tego sezonu gram Dagona i idzie dobrze. 19 ranga póki co 🙂 Tylko że u mnie zamiast ghula jest drugi oszluzg, ale w sumie to nie wiem czy właśnie nie zamienić go tak jak Wy proponujecie.

  • Camill

    Bardzo dobry deck… wczoraj dwa razy wygrywałem R1 ze stratą dwóch 2 kart (przeciwko Brouverowi) i tak dociskałem rywala w R2, że w obydwu przypadkach rundę kończyliśmy z identyczną ilością kart, czyli to ja kończyłem R3. 2 wygrane z rzędu przy grze w R2 ze stratą 2 kart.

    Przy umiejętnym użyciu Cyklopów nie są straszni nawet Rębacze Cracha.

  • Barry Liders

    Warto dodać, żeby w rundzie 1 nie pasować na pożerkę 😀

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...