Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Kroniki Wojny #7 – tierlista od Gwint24 – Sezon Żmii – maj 2018!
Królestwa Północy Newsy Nilfgaard Potwory Scoia'Tael Skellige Talie

Kroniki Wojny #7 – tierlista od Gwint24 – Sezon Żmii – maj 2018!

Majowa meta

Nadszedł sezon Żmii, czas na nową tierlistę! Trochę się od ostatniego czasu pozmieniało w niższych tierach, dlatego prezentujemy pierwszy Meta Snapshot od Gwint24! Tutaj znajdziecie obiektywne i przejrzyste zestawienie najlepszych talii, które będzie aktualne aż do nadchodzącego GWENT Opena, ponieważ po nim, dokładnie 22 maja ma wejść łatka balansująca.

Zapraszamy do dzielenia się opiniami o obecnej mecie!

Raporty ze statystykami od GwentUp znajdziecie tutaj!


Tier 1

Swarm Elfów

Swarm Elfów z Ciri

Brouver od dawna nęka ladder swoim zabójczym combem Barclay -> Tasak, a wymiana Tancerza Ostrzy w mulliganie przed R1 czy R2 umożliwia mu zachowanie CA w konfrontacji z większością talii. Ma też do dyspozycji zastępy elfów na długą, i potężną Ciri: Erupcję Mocy na krótką rundę. Ciężko przejść obojętnie obok tej talii, ponieważ jej możliwości nadal są ogromne, choć gracze z topu nauczyli się grać na tę talię i nie sprawia ona im takiej trudności jak kiedyś.

Zalety:

  • Duże tempo w jednym zagraniu we wczesnej fazie gry (Barclay -> Tasak),
  • Niekontrowalne carryover,
  • Niewrażliwość na rezultat coinflipu,
  • Krótka czy długa runda? Dla tej talii nie ma większej różnicy…

Wady:

R E K L A M A
  • Czasami miewa problemy w fazie mulliganu.

Przydatne linki:


Osłabianie Skellige

Osłabianie Skellige

Talia z Rębaczami An Craite wyniosła emblemat Skellige do czołówki, przez długi czas zachowując najwyższe win ratio spośród wszystkich talii w grze. Okazuje się, że brak takich talii jak Przesuwanie Scoia czy Szpiegów Nilfgaardu w mecie stworzył idealne warunki dla rozwoju popularności tej talii. Pasywna „maszynka”, której częścią są Drakkary Dimun i Rębacze, pozwala jej narzucić swoje warunki, wywierając presję na rywalu. Na późną fazę gry ma olbrzymich Rębaczy do wskrzeszenia. W obecnej mecie ciężko znaleźć archetyp bardziej kompletny na każdej płaszczyźnie od Osłabiania.

Zalety:

  • Sztywny plan na każdą fazę meczu,
  • Praktycznie nie ma słabych matchupów,
  • W pewnych sytuacjach potrafi postawić rywala pod ścianą przez inklinację do dociskania przy wygraniu R1.

Wady:

  • Wrażliwość na kontrolę cmentarza,
  • Talie mocno kontrolne bez najmniejszych problemów neutralizują setup Rębaczy i Drakkarów.

Przydatne linki:


Maszynowy Henselt

Maszynowy Henselt

Henselt jest bez wątpienia najsilniejszym dowódcą Królestw Północy. Jego maszyny potrafią przygwoździć każdą inną talię, a szczególnie dobrze sprawdza się na wszelkiego rodzaju Swarmy czy talie długo rozstawiające się na stole. Kontrola pola bitwy, połączona z paleniami i możliwością odwrócenia wyniku meczu za pomocą Henselta czynią z archetypu Maszyn jedną z najlepszych talii w grze, na którą zawsze trzeba uważać.

Zalety:

  • Łatwy dostęp do szpiega, który umożliwia wysypanie się z talii Lekkiej Jazdy,
  • Nie pozwala w pełni ustawić się wrogom, nieustannie pacyfikując wprowadzone do gry kreatury,
  • Zagranie Henselta potrafi zdemolować stół przeciwnika – jeśli dojdzie ono do skutku w R3, to praktycznie przesądza o zwycięstwie.

Wady:

  • Pożoga czy Villen nierzadko bywają zbędne lub problematyczne (szczególnie w mirrorach),
  • Czasami zagranie Henselta za dobre value bywa ciężkie do zrealizowania.

Przydatne linki:


Alchemia Nilfgaardu

Alchemia Nilfgaardu

Alchemia jest najsilniejszym archetypem Cesarstwa po dotkliwym nerfie dla Egzekutorów Brygady Impera, którzy byli rdzeniem dawnej najsilniejszej talii Nilfgaardu – Szpiegów. Niektórzy klasyfikują Alchemię w Tierze 2, ale tak naprawdę ciężko jednoznacznie i ostatecznie to rozstrzygnąć, dlatego u nas wylądowała w Tierze 1. Alchemia jest strategią z mnogością różnych opcji – od wzmacniania sojuszników, przez wskrzeszenia i duże powerplaye, aż do zadawania dużych obrażeń przez Wiedźminów Szkoły Żmii. Owszem, talia bazuje poniekąd na dobrym mulliganie i sile synergii, ale nie brakuje w niej kart, które same z siebie potrafią rozstrzygnąć grę. Łącząc te wszystkie cechy mamy wzór talii wręcz idealnej, która jednak ma swoje problemy konfrontacji m.in. ze Swarmem Elfów Scoia’tael.

Zalety:

  • Elastyczna budowa, którą można bez problemu dopasować do swoich preferencji,
  • Ma do dyspozycji mnóstwo różnych kart skutecznych na różne zagrania i strategie przeciwnika.
  • Bardzo szybko się odchudza i ustawia na polu bitwy.

Wady:

  • Gdy gramy Cahira, musimy bardzo uważać na wygnanie z gry Calveita,
  • Talie spamujące jednostkami mogą ją przytłoczyć.

Przydatne linki:


Tier 2

Przeklęta Flota Brana

Przeklęty Bran

Król Bran przeżywa jeden z najgorszych dla siebie okresów w Gwincie, ponieważ żadna z talii pod jego dowództwem nie należy do Tieru 1. Nie oznacza to jednak, że Bran stał się niegrywalny! Wręcz przeciwnie – odrzucani przez niego Morkvarg i Olgierd nadal są jednymi z najlepszych carryoverów w grze, w czasie gdy samo carryover zyskało na znaczeniu przez Tancerza Ostrzy czy nerf kart dających CA. Przeklęci od patcha zimowego stali się jedną z najbardziej nieprzewidywalnych talii – bardzo często wygrywają 2-0 przy CA przeciwnika i gdy się rozpędzą to naprawdę trudno ich powstrzymać. Co ciekawe, w tej talii nie gra się Kapłanek Freyi, co jest bardzo znamiennym skutkiem ewolucji frakcji Skellige w ciągu kilku miesięcy.

Zalety:

  • Dostępne zawsze i wszędzie carryover,
  • Odnowa w Kapitana to jeden z najlepszych powerplayów w grze,
  • Nieskazitelna synergia między Maszynami a Przeklętymi,
  • Bardzo łatwo rozpędza się i bez problemu radzi sobie bez przewagi w kartach.

Wady:

  • Wrażliwość na kontrolę cmentarza,
  • Czasami ma problemy w krótkich rundach,

Scoia’tael ze Sklepem

Sklep Scoia’tael

Niewiele talii ze Sklepem nadaje się do kompetetywnej gry, ale ta frakcji Scoia’tael zdecydowanie jest zdolna do osiągania sukcesów na ladderze. Silne karty brązowe, w połączeniu z resztą i Sklepem rzecz jasna, tworzą solidny mechanizm, i choć daleko mu do znakomitej budowy, to wszystkie jego elementy się zazębiają. Mamy tutaj m.in. elementy handbuffu, Zasadzki, kilka silników czy silnych jednostek. Warte odnotowania jest carryover z Tancerza Ostrzy, Schirru czy combo Barclay/Tasak, które jest wrzucane w tym momencie do każdej talii z Brouverem. Sam Sklep jest w stanie w pojedynkę rozstrzygnąć losy meczu, a Yaevinn zawsze daje do niego dostęp. Macie chęć pograć Sklepem na Pro Ladderze czy na drabince rankingowej? Oto talia, z której będziecie zadowoleni!

Zalety:

  • Sklep we własnej osobie,
  • Bardzo dobre odchudzanie, jak na talię bez duplikatów,
  • Dużo różnych brązowych jednostek, które dość dobrze działają ze sobą.

Wady:

  • Bez dobrania Sklepa (na co jest mała szansa, ale jest) wygranie gry jest bardzo ciężkie,
  • Nie możemy korzystać z blacklistu, a to przekłada się na ryzykowną fazę mulliganu.

Przydatne linki:


Topornicy Skellige

Topornicy

Topornicy są typową talią, która jest niesamowicie silna, gdy niegrane są kontry na Zagrożenia, ale gdy takowe są w mecie, to radzą sobie w kratkę. Henselt czy Brouver mają w swoich listach Magów, a Rębaczom Zagrożenia nie robią większej szkody, bo i tak się resetują. Jednak sami Topornicy, dzięki swojej zdolności do bardzo szybkiego wzmacniania się, mogą w 1-2 tury wymknąć się spod kontroli i jak lawina zmieść swojego przeciwnika. Archetyp ten wymaga dużej uwagi przy zarządzaniu środkami i nie każdy jest w stanie odnosić nim sukcesy. Mimo swojej podatności na kontry, Topornicy są potężną bronią w walce z Brouverem i z taliami na nich nieprzygotowanymi, a nawet talie, które grają Brzask czy Maga mogą uznać wyższość Wyspiarzy, gdy Ci zyskają odpowiednie warunki.

Zalety:

  • Nie ma silniejszej talii na długą rundę,
  • Drypass przeciwnika jest dla nich bardzo korzystny,

Wady:

  • Bez Zagrożeń na wrogim terenie nie mają paliwa napędowego,
  • Wrażliwi na removale, palenia i resety.

Przydatne linki:


Potwory z Zemstą

Deathwish

Zemsta z Dagonem od dawna już stanowi flagowy archetyp Potworów, zaraz po Pożerce. Potężne powerplaye, takie jak Gryf w Da’o czy Cyklop w Da’o potrafią namieszać w środku gry, co doprowadza rywala do utraty kontroli nad meczem. Talia Zemsty rozkręca się powoli, a małe zagrania (Da’o, Zgnilec, Archespor), w ciągu gry potrafią wygenerować olbrzymie value, gdy nie są kontrowane, a w nękaniu przeciwnika pomaga także Mgła. Ozzrel czy Gniazdo w Ghula pomagają Zemście w niekorzystnej dla niej krótkiej rundzie, a wersja z Novą potrafi tę słabość zniwelować. Obecnie Zemsta usunęła się troszkę w cień, ale nadchodzące nerfy dla Scoia mogą stworzyć jej drogę nawet do T1.

Zalety:

  • Uwielbia grać długą rundę, więc przy trendzie na drypassy czuje się jak ryba w wodzie,
  • Mnóstwo potężnych zagrań z brązowymi jednostkami,
  • Całkiem nieźle się odchudza jak na talię Potworów.

Wady:

  • Gdy musi gonić wynik, to ciężko jest jej nadążyć, gdy niezagrane zostały karty z małą siłą,
  • Bardzo niekorzystny matchup z Osłabianiem Skellige.

Przydatne linki:


Weterani Skellige

Weterani Skellige

Weterani powstali z martwych po dotkliwych nerfach dla Skellige w grudniu. Mimo iż nie jest to taka sama talia jak kiedyś, to nadal ma swoje atuty, które pozwalają jej na równą walkę z innymi taliami. Combo ze wczesną Odnową na Tresera, aby ten osiągnął jak najwyższą wartość po zagraniu Weteranów i mnóstwo silnych brązowych jednostek – oto Weterani i ich charakterystyka. Prosta do pilotażu i skuteczna!

Zalety:

  • Duże brązowe jednostki, które mogą zostać wskrzeszone,
  • Łatwy dostęp do Weteranów, którzy są rdzeniem tej talii,
  • Bardzo swobodny mulligan – Płotka jest jedyną kartą, której nie chcemy (wyłączając nadmiar Kapłanek).

Wady:

  • Bez Odnowy brakuje dobrego finishera na ostatnią rundę.

Przydatne linki:


Pożeranie

Pożerka

Na nieszczęście wszystkich przeciwników tego archetypu – Pożerka ma się dobrze i znów przejawia tendencję do wzrostu swojej popularności. Ciężko się o niej jakoś szczególnie rozpisywać, po prostu kopiuje Nekkery, ustawia Vrany i mknie do przodu, nie patrząc na CA! Albo przeciwnik uderzy Mandragorą, Figurką czy Kagańcem w Nekkera i powie „dobra basta”, albo nabuffowane Nekkery przytłoczą go w ostatniej rundzie.

Zalety:

  • Prosta w obsłudze, nie patrzy zanadto na przewagę kart w ręce,
  • Potężne zagranie z Kuchtą i Feniksem na R3 stawia kropkę nad „i”.

Wady:

  • Bez Nekkera i „dosypek” z Wojowników nie wygra gry.

Przydatne linki:


Tier 3

Kontrolne Scoia’tael

Kontrolne Scoia

Wszyscy miłośnicy piromancji mogą być zawiedzeni tym, że ich ulubiona talia plasuje się dopiero w Tierze 3. Według mnie, w obecnej mecie taka duża ilość paleń bywa zbyt problematyczna, dlatego też wylądowała dopiero w trzecim tierze. Nadal jednak potrafi utrzeć Pożogą nosa zuchwałym taliom, które nie różnicują siły swoich kreatur i masowo buffują je, przez co w dalszym ciągu jest jedną z najbardziej irytujących talii, z której gracz o odpowiednich umiejętnościach wyciśnie pełnię potencjału.

Zalety:

  • POŻOGA!!!
  • Dużo kontrolnych kart,
  • Łucznicy i Myrgtabrakke wygrywają rozgrywki, gdy zostaną zagrani w odpowiednim momencie,
  • Bardzo dobry deck thinning.

Wady:

  • Zbyt dużo Pożogi – nieraz palenie okazuje się martwe i ciężko z niego skorzystać,
  • Brak stałego win condition.

Handbuff Scoia’tael

Handbuff

Handbuff jako samodzielny archetyp nigdy nie błyszczał. Teraz też nie wyściubia nosa spoza swojej niszy, ale dostęp do silnych kart, takich jak Tancerz Ostrzy czy combo Barclay/Tasak z miejsca ulepszyły tę talię. Sporo jej brakuje do bycia jedną z silniejszych, ale w zastałej gwintowej mecie warto po nią sięgnąć, jeśli lubi się buffowanie słabszych jednostek, zanim te powąchają zapach pola bitwy.

Zalety:

  • Dostęp do potężnych kart Scoia’tael,
  • Fajna odpowiedź na Skellige, które w tym momencie bazuje swoją siłę na enginach.

Wady:

  • Brak dobrego zakończenia meczu – nawet najbardziej wzmocniona Mistrzyni Miecza często nie wystarcza do wygrania, szczególnie bez ostatniego słowa w meczu.

Przydatne linki:


Przeklęte Skellige z Cerys

Przeklęci z Cerys

Ta talia Skellige tylko z nazwy nawiązuje do jej „krewniaka” z Tieru 2. Jest trochę inaczej zbudowana i gra Cerys zamiast Tojadu. Brak Drakkarów czy Piratów, które stanowią o sile Skellige w obecnej mecie może wydawać się dziwny, ale ten deck ma inny plan na zwycięstwo, mianowicie jak najczęstsze wskrzeszanie Cerys i spamowanie Niedźwiedziami. Czy rzeczywiście jest gorsza od wersji z enginami? Nie powiedziałbym, ale brak tak dobrego celu pod Odnowę, jak Kapitan czy brak Drakkarów do generowania punktów może stwarzać takie wrażenie.

Zalety:

  • Inne podejście do Skellige, które daje powiew świeżości,
  • Dostęp do carryover
  • Wsparcie Cerys bardzo pomaga przy budowaniu przewagi.
  • Kompatybilność z Olafem, którego można tutaj fajnie wykorzystać,
  • Nie daje rywalowi celów do natychmiastowego usunięcia.

Wady:

  • Brak opcji do wykończenia przeciwnika poza Odnową,
  • Miśki z jednakową siłą prowokują dużą Pożogę.

Przydatne linki:


Handbuff Nilfgaardu

Handbuff

Ia_POROgise zabrał Handbuff na profesjonalny turniej, i choć nie zagrał nim ani jednej gry, to symbolicznie przełamał memiczny stereotyp tej talii. Handbuff miał więc swoje 5 minut i wywalczył sobie jako – tako miejsce w gwintowej mecie, mimo słabych matchupów. Zwiadowcy za 23 punkty i Tarcze za 18 potrafią zrobić robotę i jak się okazuje, pewnym taliom ciężko przeciwstawić się sile takich dużych zagrań. Nadal jednak nie jestem przekonany, aby ta talia miała większy potencjał na bycie najsilniejszą talią Nilfgaardu w najbliższej przyszłości i Tier 3 zdaje się dla niej odpowiednim miejscem.

Zalety:

  • Zalewa stół nabuffowanymi jednostkami, na które w krótkiej rundzie czasami ciężko odpowiedzieć.

Wady:

  • Wrażliwość na resety, zakrycie, palenia itp.
  • Fatalny matchup z Alchemią.

Przydatne linki:


Mglisty Księżyc Potworów

Moonlight

Choć Dagon z Moonlightem okres popularności ma dawno za sobą, to znalazł się w tym zestawieniu. Gdy rzucane przez tę talię Korzyści i Zagrożenia nie spotkają się z kontrą, to w mgnieniu oka ta talia Potworów rośnie w siłę, z którą mogą walczyć tylko Pożogą. Jako że jednak bardzo często przeciwnik potrafi zagrać wokół Księżyca i Mgły, to i sam archetyp nie wyróżnia się nadmierną siłą i tkwi w cieniu Pożerki i Zemsty.

Zalety:

  • Bazuje siłę na Korzyściach i Zagrożeniach, które mogą zaskoczyć nieprzygotowanego przeciwnika,

Wady:

  • Łatwa do skontrowania,
  • Wzmocnione Wilkołaki tworzą cel pod wyśmienitą Pożogę.

Przydatne linki: 


Pancerny Radowid z Ciri: Nova

Pancerny Radowid

Pancerne Królestwa Północy miały swój okres dominacji w roku ubiegłym, ale po licznych nerfach już nigdy nie wróciły do topki. Ostatnio strategia z pancerzem powróciła do łask z Ciri: Erupcją Mocy i choć pojawiała się częściej tylko podczas Pojedynku Frakcji, to trzeba przyznać, że ma swoje atuty. Takie karty jak Stennis czy Shani nadal mają spory potencjał, a Aspiranci wygrywają walkę z innymi frakcyjnymi silnikami. Talia na pewno jest warta uwagi, może zaskoczy, gdy Henselt zostanie osłabiony, bo w tym momencie KP = Henselt.

Zalety:

  • Dostęp do wielu silnych kart i zagrań,
  • Radowid to świetna odpowiedź na Skellige czy Potwory, a znajdzie cel także na inne frakcje,
  • Kompatybilność z Ciri bez utraty siły synergii.

Wady:

  • W zasadzie to brakuje jej takiej karty, jaką jest Odnowa czy Gniazdo Potworów, która mogłaby zrobić różnicę.

Przydatne linki:


Temerski Swarm Foltesta

Temerski Swarm

Klasyczny swarm Temerczyków z Panem patriotą od dawna znajduje się na równi pochyłej. Nie jest to talia w żadnym stopniu tak silna, jak Swarm Scoia czy inne tego typu talie, a ma też swoje problemy na wielu płaszczyznach. Sam Foltest od OBT znajduje się w niezbyt dobrej kondycji, a to jest chyba jedyna talia, która pod jego zwierzchnictwem coś gra, bo ta na 41 kart z Hubertem Rejkiem, jest lekko mówiąc niestabilna.

Zalety:

  • Prosta w obsłudze,
  • Bardzo dobrze się odchudza.

Wady:

  • Brak jakichkolwiek perspektyw w krótkiej rundzie,

Przydatne linki:


Kontrolni Przeklęci

Przeklęci

Przeklęci to chyba najbardziej przehypowany archetyp, który zaprezentowano przed patchem zimowym. Nie ma sensu rozwodzić się na powodem niepowodzenia Przeklętych, ponieważ zyskali oni jakąś popularność w wersji kontrolnej i z Ciri: Novą, która jest w stanie zmienić słaby archetyp w przynajmniej średni. Najbardziej popularny build Przeklętych przypomina trochę kontrolnego Henselta, ale raczej daleko mu do jego majestatu. Upiory nie generują tak dobrego value, jak maszyny i bardzo łatwo wokół nich zagrać. Sama talia ma jednak parę zalet. Odpowiednio zagrany Vandergrift i irytujące removale w postaci Piorunów sprawiają problemy, a w razie potrzeby Bura Chorągiew przyjdzie nieumarłym z odsieczą.

Zalety:

  • Dużo removali i paleń, co trochę ożywia wspomnienia o kontrolnym Radowidzie z CBT, ale przede wszystkim ustawia w ryzach talie oparte na enginach,
  • Adda potrafi wyczarować carryover, co może dać przewagę.

Wady:

  • Bardzo łatwe do zabicia Upiory, które są jednymi z głównych jednostek w tej talii,
  • Ogólna przeciętność archetypu Przeklętych.

Przydatne linki:


Kontrolne Odkrywanie

Odkrywka

Fatum przeciętności Odkrywania trwa od początku wprowadzenia frakcji Nilfgaardu do Gwinta. Nie było momentu, w którym ta strategia zdominowałaby metagame, a jeśli nawet, to bardzo szybko spadała w czeluść przeciętności. Nie jest to jednak talia tak słaba, jak kiedyś, ponieważ jej ewolucja z talii bazującej na dużych Zwiadowcach do talii kontrolnej przyniosła jej korzyści i ukształtowała jej tożsamość. Czas pokaże, czy Odkrywanie kiedyś dostąpi zaszczytu pojawienia się na jakimś turnieju, skoro Nilfgaard oprócz Alchemii nie ma tylu mocnych talii do gry.

Zalety:

  • Najpotężniejsze rozpoczęcie rozgrywki – nieskontrowana Mangonela z Morvranem potrafi zrobić miazgę.
  • Bardzo łatwo się odchudza,
  • Yennefer: Wstrząs potrafi odwrócić losy gry.

Wady:

  • Jak w przypadku Kontrolnej Eithne, zbyt dużo Pożogi w R3 prowadzi do problemów,
  • Brak stabilnego win condition.

Przydatne linki:


Eredin z Ciri: Novą

Nova Eredin

OceanMud to gracz, który w pojedynkę utrzymuje przy życiu Eredina, za co należy się mu dozgonny szacunek. Król Gonu jest w najsłabszej kondycji od wieków. Mimo swojej słabości talia pod jego dowództwem z Ciri: Erupcją Mocy jest grywalna, i mimo oczywistych wad radzi sobie przyzwoicie. Na pewno nie jest to dobra opcja do wbijania najwyższej rangi, ale miłośnicy Eredina mogą w końcu pograć swoim ulubionym liderem.

Zalety:

  • Wiele różnych jednostek w jednym, co daje przewagę w konkretnych sytuacjach,
  • Iris, Goliat czy Ciri potrafią wyciągnąć z najcięższych sytuacji.

Wady:

  • Niski power level w stosunku do innych talii.

Przydatne linki:


Nilfgaardzki Spam Żołnierzy

Spam Żołnierzy

Spam Żołnierzy Nilfgaardu jest jedną z najnowszych talii, które pojawiły się w mecie. Nie jest zanadto odkrywcza, ot spam jednostkami i masowe wzmocnienia na nie. Na pewno jest to interesująca opcja do wyboru dla graczy zmęczonych grą tym samym.

Zalety:

  • Aż dwa różne silniki w postaci Konnicy i Oficera,
  • Wartownicy potrafią zrobić różnicę,
  • Vreemde!

Wady:

  • Brak alternatywy dla de Wetta na krótką rundę, gdy skorzystamy z niego wcześniej.

Przydatne linki:


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Strzelec Bartek

    Tak naprawdę można by zkopiować poprzednie Kroniki Wojny i by wyszło na to samo.

  • Maciej Szarecki

    Handbuff nigdy nie grany? A pierwszy challanger?
    Swoją drogą w tier 3 widać spory rozstrzał. Niektóre talię opisane jako dobre, niektóre tragiczne.

  • Henryk Kwiatek

    Świetna robota, krótko i treściwie. Fajnie zaprezentowane

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...