Karczma na Discordzie Dołącz do grupy Gwint Polska
Strona główna » Królestwa Północy – Rój Henselta!
Henselt Królestwa Północy Talie

Królestwa Północy – Rój Henselta!

Królestwa Północy Rój Henselta

Przedstawiamy kolejną talię, która znajduje się w obecnej mecie, czyli Rój Henselta z Rębaczami. Setup znany i lubiany, chociaż na pierwszy rzut oka, może wydawać się nieco skomplikowany. Talię opisał i przesłał Paandemonium.

Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną!

Czytaj artykuły od Hen Ichaer!


Rój Henselta


Oś talii

Naszym zadaniem w talii Rój Henselta, jest wykorzystanie olbrzymiego tempa, które dają nam Setnicy i Komandosi. Jednocześnie zostawiając sobie potężny finiszer w postaci Rębaczy z Crinfrid.


Karty

Złote

  • Jaskier: najbardziej uniwersalna i potrzebna karta w tej talii. Jako że mamy jednostki o bardzo podobnych siłach Jaskier może w łatwy sposób różnicować ich siłę chroniąc nas przed mocnymi efektami kontrolnymi. Dodatkowo to dość pewne 17 punktów.
  • Geralt Igni: kolejna uniwersalna karta w tej talii. Mając Dijkstrę oraz Talara, czyli 14 punktów dla przeciwnika, nasze Igni prawie zawsze się odpali robiąc dość solidną robotę.
  • Dijkstra: odpowiednio użyty zwykle jest potężną bronią wyciągając 2 karty na stół z naszej talii (w tym złote). Wymaga dobrego ogrania i użycia w odpowiednim momencie. Warto pamiętać, że to gdzie go zagramy również ma znaczenie. Staramy się blokować ważne dla przeciwnika jednostki oraz zmniejszać siłę jego wzmocnień .
  • Keira Metz: kolejna z serii uniwersalnych, złotych kart. Każdy wariant jej umiejętności znajduje zastosowanie. Czyszczenie harpii, które zostały z poprzedniej rundy, ochrona swoich rębaczy znakiem Quen bądź najzwyklejszy tempo play w postaci gromu na swoje jednostki.

Srebrne

  • Ves: karta, która chroni nasze główne zagranie przed Pożogą i Igni dodając dodatkowego tempa i odchudzając talię.
  • Operator: dodatkowy Rębacz do naszego zestawu, dla przeciwnika zwykłe 5 siły dla nas potencjalnie około 13.
  • Posiłki: uniwersalna karta, która znajduje się w większości talii, w zależności od sytuacji wyciągamy dowolny brąz lub srebro (często szpiega).
  • Detmold: przyjemny mag klasowy, który dodatkowo wyciąga nam Komandosa Niebieskich Pasów. Często używany jako anty-pogoda, a w mirrorach łatwo usuwa Setnika bądź pierwszego Rębacza.
  • Margarita Laux-Antille: bloker z dodatkowym resetem siły do bazowej. Uważam osobiście, że w aktualnej mecie jest jednym z lepszych blokerów klasowych.
  • Talar: szpieg, bez którego aktualnie mało talii ma prawo istnieć, daje nam przewagę karty oraz ustawia potencjalne Igni.

Brązowe

  • Zestaw kart z siłą 3, których Kaedweńscy Setnicy buffują robiąc bardzo duże tempo.
  • Rębacze z Crinfrid: służą za bardzo dobry finisher w postaci ~ 60 punktów.
  • Redański Aspirant: bardzo przyjemny buffer, który różnicuje jednostki i pozwala nam utrzymywać tempo w długich rundach.
  • Wzmocnienie: Używane głównie z Aspirantami, których pancerz jest celem działań przeciwnika.

Mulligan

Mulligan w talii Rój Henselta, zawsze staramy się zostawiać jednego Setnika, jednego Piechura, co najmniej jednego Rębacza na ręce, tak aby użyć na niego Operatora. Pozostałe kopie muszą trafić do talii aby maksymalizować efekty naszych zagrań.


Rozgrywka

Runda pierwsza

Zawsze rozpoczynamy Kaedweńskim Setnikiem w pierwszy rząd, jeśli nikt nam go nie zabije kontynuujemy zagranie Henseltem w kolejnych Setników i ustawiamy wszystko w pierwszym rzędzie, tak aby z naszych komandosów odpaliło się trio i Ves weszła na stół.

R E K L A M A

W zależności, co przeciwnik na to odpowie możemy spasować jeśli nie zrobił dużego tempa bądź grać dalej.

Rundę pierwszą chcemy odpuścić zwykle w sytuacji kiedy przeciwnik będzie na -2 karty.

Runda druga

W tej rundzie, zależnie czy wygraliśmy poprzednią zagrania będą się całkiem zmieniać. Możemy użyć szpiega bądź Piechurów i dodatkowo wzmocnić ich Aspirantami, Rębaczy staramy się zachować na rundę trzecią. Możemy również spokojnie użyć Operatora bądź wszystkie złota poza Dijkstrą.

Runda Trzecia

Wykańczamy naszego przeciwnika swoimi wzmocnionymi Rębaczami, dodatkowo zagrywając pewnego Dijkstrę, który namiesza w rzędach przeciwnika.


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Mateusz Byliński

    Nie chcę nic umniejszać tej talii, ale kombo z setnikiem jest zbyt czytelne dla rywala i w 90% przypadków zginie od Lugosa, Detmolda lub Imlerita.

    • Franticoss

      Dlatego powinno się mieć 2 setników tak na wszelki wypadek albo nawet cały komplet, żeby Henselta na rębaczy użyć jako finisher. Wyjątkiem jest pożerka bo tam zwykle nie ma sensownego removalu.

      • Jan Kowalski

        Zazwyczaj prawie cała talia zostanie przewinięta, więc nie opłaca się trzymać Henselta na rębaczy.

      • Mateusz Byliński

        Pożerka zaczęła grać Drauga na drakkary i setników właśnie. Przy odrobinie szczęścia Setnika strąci.

  • Strzelec Bartek

    Północ bez Wiedźminów to słaba Północ.

  • Krzysztof Falkowski

    Przydały by się kajdany, gdyż rębacze bardzo ładnie płoną w ostatniej rundzie od villena

  • Miłosz Czestkowski

    Nekkery też miały kiedyś rój :v

Discord Gwint24

Najnowsze talie

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...