Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Krasnoludy Swima, czyli talia z tier1 wstępnej mety!
Eithne Scoia'Tael Talie

Krasnoludy Swima, czyli talia z tier1 wstępnej mety!

Krasnoludy Swima

StuartWitcher podrzucił opis tali – Krasnoludy Swima, czyli Ithlinne i 7 krasnoludów, która bazuje na archetypie Krasnali z Ethine jako liderem. Deck jest bardzo mocny i dosyć łatwy w rozgrywce, świetnie radzi sobie na Pożerkę i Pogodę. Twardą kontrą jest kontrolny Radovid.

Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną!

Czytaj artykuły od Hen Ichaer!


Kransoludy Swima


Oś talii

Talia Krasnoludy Swima polega na wzmacnianiu naszych kluczowych jednostek, czyli Krasnoludów i przenoszeniu ich do kolejnych rund. Proste, czytelne i skuteczne.


Karty

Złote

  • Ithlinne – najmocniejsza złota karta w tej talii, bardzo uniwersalna, dająca ogromne możliwości. Świetne zastosowanie w drugiej rundzie żeby dodać 2x wytrzymałość do naszych jednostek lub 2x Grom żeby zapewnić zwycięstwo w rundzie pierwszej.
  • Geralt: Igni – bardzo mocna i znana karta, do usuwania silnych jednostek przeciwnika.
  • Zoltan Chivay – świetna karta przesuwająca i wzmacniająca. Pomaga uciec przed Sukkubem. Można używać agresywnie na kartach przeciwnika aby ułożyć nam ładne Igni.
  • Saskia / Dekret Królewski – karta generująca tempo / karta wyciągająca potrzebne nam złoto (Ithlinne / Geralt:Igni); wymienne między sobą.

Srebrne

R E K L A M A
  • Yarpen Zigrin – [must have] – wzmacnia się o +1 za każdego zagranego Krasnoluda i ma wytrzymałość (przechodzi na kolejną rundę).
  • Barclay Els – [must have] pozwala nam wyciągać Kransoludy z talii, generuje tempo.
  • Rozkaz Wymarszu – karta odchudzająca nasz deck, pomaga dobrać jednostki takie jak Barclay Els (najlepiej) lub Elfi Najemnik. Zawsze można użyć Ethine w tę kartę jeśli nie znajdziesz Barclay Elsa, a potrzebujesz dostępu do Krasnoludów!
  • Podwójny Krzyż Alzura – karta odchudzająca nasz deck, pomaga dobrać jednostki takie jak Yarpen lub Krasnoludzki Najemnik / Obrońca Mahakamu. Zawsze można użyć Ethine w tę kartę jeśli nie znajdziesz Barclay Elsa a potrzebujesz dostępu  do Krasnoludów!
  • Dar Natury – fenomenalna karta, daje nam dostęp do wszystkich potrzebnych kart specjalnych!
  • Róg Dowódcy – wzmacnia linię Krasnoludów, wraz z umiejętnością lidera podwójnie.

Brązowe

  • 3x Obrońcy Mahakanu – na tej karcie opiera się nasz cały deck, chcemy mieć ich najwięcej w pierwszej rundzie i boostować ich wartości, aby przenieśli siłę do następnych rund.
  • 3x Elfi Najemnicy – karta, która zdecydowanie po zmiana jest najmocniejszą kartą ST, i czyni ten deck bardzo mocnym. Daje nam dostęp do 2 brązowych kart specjalnych i daje wybór, którą zagrać.
  • 2x Havekarski Medyk – dobra karta boostująca dwie nasze karty i powiększa rząd.
  • 1x Krasnoludzki Najemnik – w 90% do przesunięcia Yarpena do reszty naszych krasnali, w 10% do przesuwania karty przeciwnika.
  • 3x Grom – 12-punktowa karta specjalna do boostowania naszych wytrzymałych jednostek.
  • Przypływ Adrenaliny – bardzo ważna karta w tej talii, nasz warunek zwycięstwa w rundzie 2. Pamiętaj! Ta karta ma możliwość zdjęcia wytrzymałości z kart przeciwnika!
  • Wzmocnienie – 9-punktowa karta , dobre narzędzie przeciwko KP i pogodzie.
  • Czyste niebo / zarodniki / inny brąz – tutaj wedle uznania, dla mnie najlepiej sprawdza się czyste niebo, żeby znaleźć brakujące jednostki.

Mulligan

Runda 1

W tej talii jest wyjątkowo prosty, jako pierwszego pozbywamy się Gromu / Przypływu Adrenaliny (zawsze chcemy pozbyć się Adrenaliny, żeby znaleźć go w drugiej rundzie).

Kolejność wymiany: Przypływ Adrenaliny, karta specjalna i na końcu Saskia lub Czyste Niebo.

Runda 2

Musimy zdobyć dostęp do Adrenaliny, więc szukamy następujących kart: Ithlinne, Dar Natury, Elfi Najemnik.


Rozgrywka

Runda 1

  • Pierwszym zagraniem powinien być Yarpen, mamy kilka możliwości żeby go zagrać: Podwójny Krzyż Alzura, Dar Natury –> Podwójny Krzyż Alzura lub z ręki.
  • W wielu przypadkach zostanie on zniszczony od razu, ale to i tak najlepszy moment na jego zagranie. Następnie chcemy zagrać Barclay Els’a żeby z niego pojawił się nam Obrońca Mahakamu lub Krasnoludzki Najemnik.
  • Później kolejno zagrywamy naszych innych obrońców, jeśli nie mamy ich na ręce, możemy ich wyciągać za pomocą Krzyża Alzura i kolejno Ethine w Krzyż.
  • Następnymi zagraniami będzie buffowanie naszych krasnali do ogromnych wartości punktowych za pomocą Elfich Najemników + Gromów itp. Pamiętajcie żeby nie ustawić ich pod Igni lub Pożogę! Warto czasem poświęcić punkty, aby zrobić różnicę pomiędzy najsilniejszymi jednostkami.
  • Rundę pierwszą wydłużamy jak się da! Nie interesuje nas pass nawet jeśli będziemy musieli nadganiać wynik 2/3 kartami! Zawsze możemy użyć Ithlinne w Grom, aby zabezpieczyć wygranie rundy, lecz wtedy musimy być pewni wygrania również rundy 2.

Runda 2

  • Głównym założeniem tej rundy jest zagranie Ithlinne w Przypływ Adrenaliny (lub sam Przypływ Adrenaliny) i przenieść 1-2 jednostki to rundy 3.
  • Nawet jeśli przegramy rundę pierwszą, to ilości przeniesionych punktów do rundy drugiej gwarantuje nam zwycięstwo. W większości przypadków w tej rundzie przeciwnik od razu spasuje nie mając odpowiedzi na nasze pkt.

Runda 3

  • W większości przypadków jeśli wszystko pójdzie z planem runda 3 to automatyczne zwycięstwo, ponieważ mamy przeniesione duże wartości punktowe.

Podsumowanie

Talia bardzo przyjemna do gry. Na wyższych rangach również wydajna, wcale nie tak łatwa do skontrowania jak się wydaje. Nawet w najgorszym scenariuszu (straciłem wszystkie krasnale w pierwszej rundzie z Radowidem), udało mi się wygrać używając wytrzymałości na Elfach i przenosząc punkty z R2 do R3.

Osobiście posiadam 70% winrate na randze 17 (100% winrate na Potwory). Autor decku, Swim wbił na niej top100.


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Maciej Janik

    Dzień dobry chciałbym się dowiedzieć na jakiej podstawie krasnoludy świetnie radzą sobie z pożerką gdyż totalnie tego nie widzę i chciałbym aby zostało mi to sensownie wytłumaczone. Pozdrawiam

    • Mikołaj Staszkiewicz

      Outpower. No carryover.

    • suicone

      Obydwa decki bazuja na podobnej zasadzie. Im wiecej pkt tym lepiej. Tylko, ze kransoludy przenosza wiecej jednostek do nastepnej rundy. A pozerka zwykle nie ma w tali nic co je niszczy lub blokuje. Pozerka wygrywa zawsze tylko jesli ma 1 karte przewagi w ostatniej rundzie.

      • Lazar

        Krasnale może i przenoszą więcej jednostek ale tylko do R2, w R3 to już rzadkość. Jeśli wygra się pierwszą rundę przy pomocy np Igni to krasnale do R3 nic nie przeniosą. Pożerka natomiast z pomocą nekkerów, ekim, harpii jest wstanie przenieść więcej jednostek do R3 niż krasnale. Grając swoją pożerką na krasnale praktycznie zawsze miałem więcej pkt na start w R3.

        • Mikołaj Staszkiewicz

          krasnoludy są 4, igni pali jednego 4-1 = 3 , mamy 3 krasnale w 2 rundzie. Ithlinne + ARush = 2 krasnale w R3

          • Lazar

            Nigdy nie zdarzyło mi się żeby przeciwnik miał trzy krasnale w R2, ARush zdarzył mi się ledwie dwa razy na 10 gier.

          • Moczymorda

            przecież wystarczy wygrać 1 runde, a drugą spasować. Zawsze kończy się tak, że mam 2 karty więcej, a on ma tylko 20 siły z 2 krasnali w 3 rundzie.

        • suicone

          Dokladnie jak kolega napisal. Srednio ogarniety gracz nie bedzie buffowal 3 jednostek w jednym rzedzie z taka sama liczba pkt;) odbierzesz im wytrzymalosc to w tali maja karty specjalne pod to. Jedynie grzybki dadza rade, ale trzeba 3 karty zmarnowac. Cos mi sie wydaje, ze radowid z nastepnym patchem dostanie tez mozliwosc resetowania jednostek

          • Lazar

            Ja krasnale zwykle niszczę zanim przeciwnik je mocno naboostuje nie dając mu tym samym okazji do przenoszenia ich na R3. Na 10 potyczek na krasnale tylko 2 razy zdarzyło mi się przegrać bo Ithlinne przeniosła krasnale do R3, w pozostałych wypadkach wygrywałem R3 mając więcej pkt na start rundy. Wszystko zależy od sytuacji na stole.

          • suicone

            Czym je niszczysz? Ogarniety gracz tez rzuci wytrzymalosc na inna jednostke. Fillipa? Promien? Igni/pozoga?

  • Karol Janyst

    Z tym gier 1 to przesada. Talia jest mocna, ale tylko na niższych rangach, bo bardzo łatwo ja skontrować. Powiedział bym, ze tier 3, może tier 2 jeśli zagra się coś niestandardowego. Na kontrę jest masa kart, Gigni, D-bomb, Zwieciadło bekkera, Peter, czy chociażby grzyby. Grając odkrywką NG, i potworami na pogodzie lub pożerce przeciwko krasnalem mam na 17-19 randze ponad 90% WR…

  • Oliuss

    Drugi taki sam post z mojej strony, sorry:
    Pytanie z innej beczki. Czy tylko u mnie w zakładce karty, nowe nie chcą się odznaczyć? Po otrzymaniu nowych kart wyświetla się tam cyferka przy frakcji ile jest nowych kart. Odznaczam to, ale po ponownym uruchomieniu gry jest tak jakbym nic nie odznaczył. Trochę irytujące…

    • Lazar

      U mnie też nie chcą ostatnio. Chociaż ten bug zdarza się rzadko, mi zdarzył się dwa razy dopiero, ale trwa kilka dni zazwyczaj zanim się naprawi jakoś.

    • Majroneri

      Ja mam tak samo, to musi być jakiś błąd ale wkurza niesamowicie 🙂

  • Dusiciel

    Nie zgodzę się z tym że ta talia jest Tier 1- niestety, ale na ten moment walka z tą talią jest tak prosta jak budowa cepa. Osobiście spotkałem się z tą talią na Casualach (czasem na rankedach, 15 ranga), ale mój GwentUP wskazywał że zazwyczaj mieli 2,8-3,5k mmr. Tak łatwo wygrywałem, że aż żal, nie wiem może po prostu gracze nie byli uświadomieni czy jak, bo grając przykładowo Pogodynką na Dagonie często zdarzało się że przeciwnik boostował jednego krasnoluda, max. 2 i w ten sposób dostawał potężnego swinga punktowego po Czarnym Zwierciadle Bekkera. Myślę że na niektóre talie jest tak samo. Pół biedy Radowid, gorzej jak napotka się NG z Eganem i Atrapą (czasem z Peterem)- w sumie to przez tą kombinację krasnoludy były blokowane 2 patche temu. Do tego teraz praktycznie w każdej talii widujemy teraz Madroeme i G:Igni, co dalej kosi kransoludy. Ten deck po prostu zbytnio wystawia się na palenie i resetowanie :/

  • Lazar

    Talia potrafi napsuć krwi tylko wtedy gdy nie mamy większego tempa i nie mamy jak zlikwidować naboostowanych kransli. Jeśli mamy większe tempo i pożogę/igni/blok/grzybki ect ect to ta talia jest śmiesznie łatwa do skontrowania. Niby czemu ta talia jest oznaczona jako tier 1?

  • Majroneri

    Ha ha ha przecież to jest budżetowa wersja talii Swimm’a a nie jego ostateczna wersja 🙂

  • Strzelec Bartek

    Co to reklamy po prawo i na lewo?

  • czsk

    Pytanie z innej beczki. Jak długo trwa sezon w gwincie? Miesiąć ?

    • Kamil Kondysiak

      2 miesiące, ale obecny ma trwać nieco dłużej

  • Kamil Kondysiak

    Krasnoludy tier 1? :coolstory:

  • Robert Majer

    Gram NG odkrywką, w talii mam petera; GIgni; zabójstwo; d-bomb, ale najbardziej lubię tą konsternację po tym, jak zagram letho. Czekam tylko do momentu, aż na stole pojawia się wszystkie krasnale.

  • KejDzej

    W jakim sensie dobrze sobie radzi na pożerkę? Sukkubem wyciągam najmocniejszą kartę z wytrzymałością (czym zazwyczaj wygrywam rundę) a Ekimmą pożeram swojego Vrana i mam średnio 40-50 punktów na następna rundę.

  • SlimyMen

    Genialna talia gram nią 1 dzień mam 6 wygranych 2 przegrane (5 wygranych to pas przeciwnika).
    Owszem są na nią kontry takie jak Kambi, Letho + bomba dwimerytowa, kajdany itd. ale w większości przypadków da się wyjść z trudnej sytuacji. Serdecznie wszystkim ją polecam.

Discord Gwint24

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...