Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Krasnale z Mety, czyli ochotnicy Mahakamu!
Brouver Hoog Scoia'Tael Talie

Krasnale z Mety, czyli ochotnicy Mahakamu!

Z Krasnalami za pan brat!

Meta zaczyna się już formować, a razem z nią powracają krasnoludy. Poprzednio Czarujące Wiewiórki były praktycznie na samym szczycie, a teraz nadeszła pora na krasnale z Brouverem Hoogiem na czele.

Talię przygotował Dunkoro, ze świetnym opisem. Polecam zajrzeć w przypadku wątpliwości. Na stronie już pojawiły się skelligijskie misie, jak również talia szpiegów NG dla początkujących w nowym patchu. Do tego dochodzi nowy dowódca Potworów, a konkretnie sama Królowa Krabopająków.


Ochotnicy Mahakamu


Oś talii

Podstawą talii są Agitatorzy i Harcownicy – to oni zdobywają dla nas punkty i szykują pole dla Denisa Cranmera. Elfi zwiadowcy potrafią wyciągnąć bardzo przydatną kartę której nie musimy mieć w decku, a na pewne sytuacje staje się zbawienna.

W razie chęci usunięcia kluczowych dla przeciwnika kart sprawę ratuje Itlina, która jest swoistym Hironexem z Yennefer, tyle że rani tylko wrogów! Kontrolę dopełnia najnowszy Iorweth wespół z Schirru (który de facto powrócił do wielkiej gry po buffie).


Karty

Złote

  • Brouver Hoog – wspaniały dowódca, wręcz stworzony do tej talii. Synergia z prawie każdym brązem w decku, a do tego potrafi wyciągnąć potrzebne srebro (wyciąga tylko jednostki).
  • Schirrú – Pożoga, albo Epidemia. Do wyboru, do koloru. Geralt mógłby się od niego uczuć.
  • Itlina – w talii mamy dwa spelle, które czarodziejka dobrze wykorzysta. Świetna jako removal i obszarówka.
  • Isengrim: Uciekinier – w razie potrzeby może wyciągnąć z talii Atrapę lub Runę Morana, albo pozwala dobrać przydatne srebro Scoia’tael, tylko trzeba mieć szczęście. (pamiętajcie, że opis jego 1 umiejętności jest błędny). Zamienniki: Dekret Królewski (łatwiejszy dostęp do pozostałych goldów).
  • Iorweth: Zaduma – sprawia, że wrogowie toczą pojedynek i zabijają się nawzajem. Nic dodać, nic ująć.

Srebrne

  • Dennis Cranmer – ulepsza każdego krasnoluda o 1. Nie próbujcie używać go więcej niż jeden raz, aby Hattori mógł wskrzesić starostę Barclaya!
  • Barclay Els – krasnal, co potrafi namówić swoich towarzyszy do wejścia na stół.
  • Hattori – wyciąga z cmentarza jednostkę słabszą od siebie, albo z taką samą siłą.
  • Paulie Dahlberg – wskrzesza brązowego krasnoluda, który nie należy do wsparcia.
  • Atrapa – pozwala użyć zdolności wybranej jednostki jeszcze raz. Mamy do niej łatwy dostęp za sprawą Uciekiniera.
  • Runa Morana – magiczny kamień, tworzący trzy losowe karty Wiewiórek, a my wybieramy jedną z nich. Duża szansa na szpiega. Zamienniki: Yaevinn (pewny szpieg pod CA).

Brązowe

  • Krasnolud harcownik – prawie zawsze wejdzie za 12 punktów, do tego może posłużyć jako removal do 3 punktów.
  • Agitator Scoia’tael – służy do wyciągania Harcowników i Mahakamskich ochotników.
  • Ochotniczy Huf Mahakamski – jednostka, która automatycznie rzuca na stół wszystkie jej egzemplarze.
  • Tancerz ostrzy – zamiast pasować na pusto, lepiej mieć go pod ręką. W przypadku wymiany, ląduje w dowolnym rzędzie. Swoiste carryover blokujące drypass.
  • Elfi zwiadowcy – może stworzyć jednostkę Scioa’tael, której nie było w początkowej talii.
  • Trzęsienie ziemi – zadaje wszystkim jednostkom wroga jeden punkt obrażeń, a jeśli zniszczy jednostkę, po naszej stronie pojawia się Pomniejszy strażnik. Synergia z Itliną.
  • Piorun Alzura – removal za 9 punktów, kolejny spell dla Wieszczki.

Rozgrywka

Mulligan

Na pewno na ręku nie chcemy Ochotników, ponieważ ich wyciąga Agitator. Następnie należy zawsze wymieniać trzeciego Harcownika – Agitator musi mieć przedstawiciela do negocjacji. Spelle również nie są potrzebne, je z kolei podwoi Itlina.

Tancerz Ostrzy jest oczywistym wyborem na odrzucenie, ale nie należy go wymieniać! Może być bardziej przydatny w drugiej turze, jako wiewiórczy carryover.

R E K L A M A

Pierwsza runda

Zaczynamy klasycznie od Agitatorów. Najważniejsze, aby cały czas utrzymywać tempo gry. Harcownicy skutecznie utrzymują lekką kontrole na polu i zyskują na tym punkty. Jeśli mamy Atrapę to można ją wykorzystać na Harcownikach, ponieważ później Paulie Dahlberg będzie mógł wskrzesić dużą jednostkę.

W pierwszej rundzie musimy przygotować sobie karty do ożywienia przy pomocy Hattoriego i Dahlberga, dlatego jeśli mamy Runę to wykorzystujemy ją od razu. Tak samo w przypadku Zwiadowców i Agitatorów.

Druga runda

W drugiej rundzie passujemy, jeśli wygraliśmy. W przypadku przegranej, dobrze byłoby wygrać samym Tancerzem Ostrzy, ale jeśli nie to ponawiamy taktykę z rundy pierwszej.

Trzecia runda

Tu podstawą jest wykorzystanie w dobry sposób krasnoludów, które już są na cmentarzu. Nawet w przypadku rzucenia przez przeciwnika Ciri: Nova, to można to nadrobić jednym ruchem z Dahlbergiem lub Schirru ją spali.

Hattori może ponownie użyć Elsa, a ten z kolei wyciągnie Harcownika, albo pozostałego Agitatora. Warunkiem wygranej w trzeciej rundzie jest dobre wykorzystanie jednostek w pierwszej.


Podsumowanie

Aktualnie jest to jedna z najczęściej spotykanych talii na rankedach. Wbicie nią 20 rangi nie jest trudne, ale jak to na rankedach bywa, jest do tego potrzebna cierpliwość i szczęście. Do tego po aktualizacji, tego drugiego potrzeba jeszcze więcej.

Plusy

  • Dobrze zorganizowany mulligan.
  • Kontrola nad deckiem.
  • Ogromna synergia kart.
  • W ostatniej rundzie łatwo zdobyć przewagę punktową.

Minusy

  • Brak blokerów.
  • Podatność na karty pogody.

Ogromne podziękowania dla ładnie opisanej talii przez Dunkoro i powodzenia na ladderze. Koniec sezonu zbliża się wielkimi krokami, nie zapominajcie!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Qba

    Skoro podatność na pogody, to może teraz jakąś pogodynkę?

    • Pablo Pablo

      Ja walczę pogodynką Grzona, z tą zmianą że zamiast wojowników gonu wstawiłem lodowe trolle.. Jeśli przeciwnik jest pod wpływem mrozu wchodzimy za 12… Czekam aż wróci Queen by rzucić na trolle właśnie ten czar by wchodziły na mrozie za 32…

      • Granie Z Jajem

        wojownicy też wchodzą przy mrozie za 12 i do tego nikt im nie odda ; P

  • Janusz Stefko

    taaak Eredinem dobić 4k nie jest teraz trudno przy tej mecie – powyżej trzeba już trochę bardziej kombinować 😉

  • mitek22ify

    Jeden stworzy deck, reszta podpatrzy i wszyscy tym graja, juz nikt nie potrafi sam talii stworzyc ehh, nudne sie juz to robi, 3 krasnale z rzedu od rana i kazdy wrzucal karta po karcie tak samo

  • Ganisz

    Teraz jest update – Eithne za Hooga i Róg za Denisa. Polecam.

Discord Gwint24

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...