Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Kontrolny Krwawy Baron
Królestwa Północy Radowid Talie

Kontrolny Krwawy Baron

Krwawy Baron w natarciu

Witajcie – Baron wita Was w swych skromnych progach. Zawsze chciałem tym skurkowańcem zagrać, ale nigdy ten archetyp z Baronem w roli głównej nie był zbyt mocny. Teraz w połączeniu z Kadweńskim Upiorem jest moc. Jesteśmy w początkowej fazie sezonu to i jet szansa pogrania czymś innym, odmiennym i nadal jesteśmy w stanie spokojnie wygrywać potyczki rankingowe. Autorów mamy dwóch, talie są dosyć zbliżone i pozwoliłem sobie obie przetestować i stworzyć z nich najlepszy zestaw. Oto owe zestawy: Pierwszy i Drugi.


Nie mam już nic do stracenia!


Oś talii

Głównym atutem talli jest kontrola stołu. Dzięki tej kontroli, usuwając jednostki przeciwnika, ładujemy Barona a przypakowany Baron w rundzie 3 niszczy system.

Kontrola jest oparta na wszelakich czarach, które w połączeniu z upiorem dają nam super tempo i zalewają stół. Archetyp jest bardzo prosty a zarazem skuteczny – niszcz wszytko co ma przeciwnik na stole, buffuj barona i spamuj upiory, ot cała filozofia.


Karty

Złote

  • Radowid – nasz dowódca, który pasuje idealnie do naszego archetypu, blokuje istotne karty przeciwnika oraz może usunąć 2 karty o mniejszej ilości puntów (dokładnie 4 i mniej) by naładować Krwawego Barona.
  • Adda – drugi dowódca, który również pasuje do tego archetypu, lecz w tym przypadku tworzy nam przeklęta jednostkę, większa losowość ale też przydatny. Warto przetestować obu i wybrać tego, który bardziej pasuje do naszego stylu gry.
  • Krwawy Baron – nasz finiszer, im więcej jednostek rywala zniszczymy tym silniejszy w rundzie 3 będzie, najczęściej uzyskamy około 20 puntów, więc Gigni nam nie straszne.
  • Seltkirk – nasz bardzo dobry kontroler stołu, nie dość, że robi niezłe tempo bo potrafi wejść za 19 puntów bądź usunąć kluczowa kartę przeciwnika. Starajmy się niszczyć karty przeciwnika o wartości 11-13 puntów, to będzie dla nas najlepszy zysk.
  • Vandergrift – dużo jednostek przeciwnika ma 1 siły, plus mając tyle kontrolnych kart jesteśmy w stanie ustawić siłę karty przeciwnika na 1, pod koniec rundy 1 potrafi zasiać duże spustoszenie, mało przydatny w krótkich rundach.
  • Kiyan – przede wszystkim służy nam do wyciągnięcia przedmiotu z talli. Jak nam zabraknie przedmiotów to zawsze zostaje nam losowe stworzenie karty alchemii, więc martwą karta nie pozostanie w razie czego. Niby wchodzi w maksymalnym przypadku za 14 punktów ale zawsze pozostanie dobrym kontrolerem i ładuje Barona.

Srebrne

  • Sheala – pomijając, że jest świetnym odchudzaczem talii to świetnie współdziała z naszymi kartami specjalnymi. Może być martwa jeśli nie mamy żadnej karty specjalnej na ręce.
  • Widmo Sabriny – wskrzesza nam przeklętą jednostkę z cmentarza, najczęściej wykorzystywana w rundzie 3 do wyciągnięcia Upiora.
  • Talar – co tu się dużo rozpisywać, szpieg, który jak zawsze robi nam CA.
  • Pożoga – jedna z najsilniejszych srebrnych kontrolnych kart, ważne by przez przypadek siebie nie spalić. Pamiętajcie, że zawsze możecie ją z ręki odrzucić na cmentarz,  lepsze to niż spalenie własnej jednostki, albo czekanie aż skończy się tura.
  • Miecz Vandergrifta – bardzo fajnie działa w kombinacji z Kiyanem, dzięki tej karcie możemy wygnać kluczowe jednostki przeciwnika o ile je zniszczymy. Nie mniej 9 punktów obrażeń daje nam spory wachlarz możliwości.
  • Detmold – bardzo dobry kontroler, odpogadzacz, ładuje nam Barona.

Brązowe

  • Piorun Alzura oraz Krwawy Korbacz – to typowe removale, które nam tworzą dodatkowe kopie upiora gdy mamy go na stole.
  • Potępiona Czarodziejka – kolejny removal, pamiętajcie by ustawić ją w tym samym rzędzie z inną przeklęta kartą.
  • Udręczony Czarodziej – przede wszystkim odchudzacz talii, wyciąga nam 2 czary czy też przedmioty, zagrywamy jeden i czyścimy stół przeciwnika.
  • Kadweński Upiór – jeśli utrzyma się na polu bitwy tworzy swoje kopie w momencie gdy użyjemy czar lub przedmiot, daje dobre tempo i sporą ilość puntów.

Mulligan

Nie jest straszny, nie chcemy przedmiotów i czarów ponieważ chcemy je wyciągnąć za pomocą Czarodzieja. Zawsze musimy mieć jeden czar w przypadku gdy mamy na ręce Shaele. Mulliganujemy miecz ze względu na to, że wyciągniemy go za pomocą Kiyana.


Ręka Boga

Bardzo chcemy mieć Vandergrifta ponieważ w długiej rundzie a taka najczęściej jest R1 jest bardzo silny. Pożoga plus Sheala jest bardzo mocną kombinacją wiec fajnie mieć ją na ręce. Jeśli mamy Sabrinę to wiemy, ze damy radę wskrzesić Upiora w R3 i nie musimy ich oszczędzać w R1, warto ich mieć jak najwięcej. Wszystkie Goldy są jak najbardziej pożądane. Baron w ręce daje nam tą pewność, że mamy finishera na koniec.


Rozgrywka

Runda 1

Staramy się wygrać tę rundę i mamy ku temu dużo argumentów. Spamujący się Upiór, mnóstwo removali. Zależy nam na tym by zabić jak najwięcej jednostek przeciwnika, aby ładować naszego Barona na R3. Jak się uda to doprowadzamy do tego by choć jedna karta przeciwnika w każdym rzędzie miała jeden siły i odpalamy Vandergrifta i patrzymy jak wszytko płonie. Zdarza się, że nie mamy żadnego Upiora na ręce, więc pasujemy i szukamy go w następnej rundzie. Jeśli naszym dowódcą jest Adda to możemy nią poszukać Upiora. Olgierd przyzwany za pomocą Addy bardzo się przydaje jako carry over. Czasami na początku jest wolne tempo, nie doprowadzajmy do sytuacji gdzie wygrywamy rundę ze stratą dwóch kart. Ciężko jest wtedy ugrać grę choć nie jest to nie możliwe.

R E K L A M A

Runda 2

Jak mamy to rzucamy szpiega, staramy się wykrwawiać przeciwnika tak by pozbył się swoich najsilniejszych zagrań.

Runda 3

Tu zagrywamy nasza gwiazdę wieczoru – Barona. Udało mi się napakować go do dwudziestu paru puntów, szczególnie jak parę jednostek wpadło pod pożogę. Dochodziło również do sytuacji gdy zostawała mi w ręce Sabrina, jakieś 2 czary i Baron, też wtedy mamy dobrą końcówkę. Ważne jest to by nie zaczynać rundy 3, nie dość, że nikt nam nie tknie Barona to jeszcze mamy cele dla naszych czarów.


Zamienniki

  • Wiadomo Krwawy Baron jest nie wymienialny, nie mniej pozostałe goldy możemy wymieniać dowolnie na DjikstreKeiręYennefer, a na mirrorach widziałem jak przeciwnicy używali Sihil,
  • Detmolda też można spokojnie wymienić na coś co Wam bardziej pasuje np: Plotkę dla lepszego tempa.
  • Przeklęty Rycerz za Czarodziejki, zmniejsza naszą kontrolę ale utrzymujemy dzięki niemu tempo. Przy dobrej kombinacji wpada za 14 punktów.

Podsumowanie

Przedstawiona powyżej talia jest typowo na początkową część rankingu, jest bardzo łatwa w grze, i posiada łatwy mulligan. Jej minusem jest fakt, że bardzo łatwo jest ubić Upiorów i tracimy wtedy tempo. Świata tym zestawem kart nie zwojujemy ale na początek jest w sam raz. Przede wszystkim ma bardzo fajny klimat.

Z pozdrowieniami Genniuss.

Tymczasem.

Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • tester drink

    Ciekawa propozycja,
    Będzie trzeba ją sprawdzić 😉

    • Genniuss

      Bardzo fajny archetyp, nie mniej myślę, że działa tylko do pewnego poziomu bo potem jest po prostu za slaby.

  • Marcin Izi

    Grałem Krwawym Baronem na maszynach Henselta i było średnio.
    Sprawdzę tę konfigurację, może Baron w końcu się przyda 🙂

    • Genniuss

      Dużo zależy przeciwko komu grasz, jeśli masz cele które ubijesz to bardzo dobrze się baron ładuje.

      • Marcin Izi

        Ograłem talię, jest jak w mojej wcześniejszej wersji.
        Gram głównie KP i stwierdzam że nie jest to najmocniejsza frakcja. Czegoś jeszcze jej brakuje.
        Niby dodano przeklętych ale lider jest nijaki jak wspomniano o tym w felietonie.
        Ale cóż, walczę dalej!

        • Genniuss

          Lider bardzo słaby… zdecydowanie przydał by się rework Addy, z resztą był o tym artykuł na gwnt24.

  • gru

    Kuurła było wziąć vadergrifta z beczki

    • Genniuss

      A co wziąłeś innego?

      • gru

        Isengrima Faolitarnę

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...