Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Kontrolne Skellige – piraci sieją zniszczenie!
Crach an Craite Skellige Talie

Kontrolne Skellige – piraci sieją zniszczenie!

Piraci grasują na wodach Skellige

Kontrolne Skellige przeżywa obecnie mały renesans. Nie jest to taka sama talia, jak ta z CBT na Haraldzie Chromym i pogodach. Uszczypliwi nazywają ją kolokwialnie „talią Toporników bez Toporników”, ale tak naprawdę jej szkielet w porównaniu do talii „toporów” jest nieco inny.

Zapraszam do opisu Pirackiego Kontrolnego Skellige! Aaaa, chwileczkę! Zapraszam także do naszego karczemnego quizu z wiedzy o frakcji Skellige – KLIK!

Informacje o aktualnej mecie znajdziecie na stronie Team Aretuzy (po angielsku).


Matchupy & Win Ratio

Talia weszła do mety całkiem niedawno, więc na razie nie mam do dyspozycji szczegółowych statystyk matchupów.

Źródło: GwentUp


Krótki opis talii

Kontrolne Skellige to talia kontrolująca stół i przeszkadzająca przeciwnikowi w optymalnym pozycjonowaniu jednostek. Biegle wykorzystuje synergie między jednostkami klanu Dimun, aby z łatwością się odcedzić, przyzywając Drakkary i Korsarzy (wskrzeszających statki) do nękania przeciwnika. Główną siłą talii są jednak karty srebrne i złote, które bez problemu niszczą kłopotliwe jednostki oponenta.

R E K L A M A

Budowa talii


„Niszczyć, grabić, palić” to sentencja charakterystyczna dla awanturników i piratów – w tej talii ich nie brakuje, więc w połączeniu z wachlarzem removali deck potrafi zniszczyć wszelkie zagrożenie. Przykładem takiej karty jest m.in. Lugos Szalony , który zazwyczaj strzela za 8 (lub nawet za 11, gdy już nie mamy szans na pełne pozbycie się Piratów z decku) i odrzuca Okręt Wielorybników na cmentarz, odchudzając talię i odblokowując Korsarzy. Reszta goldów to m.in. duet najsilniejszych kart Skellige – Him Koral , których przedstawiać nie trzeba, a także matrona  Birna Bran , która zagrana z pomyślunkiem zgotuje przeciwnikowi istną powódź.

Rdzeń naszej talii stanowią oczywiście wymienieni wielokrotnie Piraci. Kapitan  może nam wyciągnąć Pirata Dimun (zagranie za 12 + odchudzenie z czterech kart) lub Drakkar Łupieżców , który zadaje 4 punkty obrażeń i zazwyczaj ustawia kłopotliwą jednostkę pod dobitkę Zagrożeniem/drugim Drakkarem. Kapitanowie Piratów komenderują także  Korsarzami , tak, że ci posłusznie wyskoczą z talii, aby przywrócić roztrzaskaną maszynę z powrotem na wodę.

Nie należy zapominać o  Okrętach Wielorybników , które wydają się archaiczne, ale wykonują swoje zadania dobrze. Wchodzą czasami za mniej niż można wymagać, ale w kilku matchupach nie tylko dostarczają oczek, ale też psują szyki przeciwnika. Jeden z nich zawsze jest wyciągany przez dowódcę –  Cracha An Craite , o ile w talii nie macie jeszcze Pirata.

Reszta kart w talii to typowe armaty. Czempion Areny  po reworku nie jest jakąś wybitną kartą, ale w tej strategii odnajduje się jak żaden inny Troll Skalny. Vaedermakar  to ostatnio popularna, uniwersalna karta – a to zbije wroga piorunem, a to rzuci Zagrożenie, aby gryzło wrogów w długiej rundzie. Bardzo dobrze współgra z  Atrapą . Ta jednak ma wiele celów, m.in. statki, Korsarzy, a także Czempiona. Do grona sreberek dokooptowano jeszcze  Odnowę  pod Kapitana),  Udalryka (szpiega) i symbol charakterystyczny dla kontroli – Pożogę .


Zamienniki/Alternatywy

Geralt: Igni  -Him/[Lugos Szalony

Okręty mają dużą synergię z Gerwazym. Ja preferuję Lugosa, ale Igni pasuje do tej talii jak ulał.

+ Villentretenmerth -Him/Lugos Szalony/Birna Bran (za nią Skelligijski Sztorm ); – Pożoga, +Donar An Hindar/Mandragora/Myrgtabrakke

Piękny smok oczywiście znajdzie swoje miejsce w tym decku, ale wtedy Pożoga będzie kłopotliwa do zagrania. Powyższe zamienniki powinny spisać się nienagannie.


Styl gry

Mulligan: 1. Okręt/Korsarz/Pirat Dimun/inny duży lub największy blacklist, 2. Pirat Dimun, 2. dowolnie

Szukamy: Co najmniej 2 Kapitanów. Jeśli tych nie mamy, to na pewno potrzebujemy Pirata i Drakkarów Łupieżców. Mile widziane goldy, szpieg, Okręty i srebrne karty.

Uwagi: uwaga na martwych Korsarzy i Kapitanów.


Niebieska moneta

Są pewne problemy przy zaczynaniu pierwszym, szczególnie, gdy nie ma naszego sztandarowego startowego zagrania – Kapitana w Pirata, lub samego Pirata. Czasami trzeba zagrywać Cracha w Okręt za 15, co nie jest w żadnej mierze optymalne. Jeśli jesteśmy dwie karty w plecy, to przeciwnik nas trafi i zatopi… za wszelką cenę należy tego uniknąć.

Czerwona moneta

Komfort. Wygranie R1 na -1 w pełni nas urządza, a zgarnięcie połówki korony na even to już w ogóle święto. Należy jedynie skoncentrować się na własnej strategii i kontrolować przebieg gry.

Runda 1

Nasz piracki abordaż inaugurujemy, zagrywając Kapitana w Pirata Dimun lub samego Pirata z ręki. Szybkie wyrzucenie ich za burtę to priorytet. Jeśli zaczynaliście jako drudzy, to możecie się z tym wstrzymać, usuwając engine, jeśli takowy został posłany w bój przez oponenta.

Dalej to już ostrzał z dział okrętowych – używamy naszych armat (Lugos, Czempion, Drakkary, Okręty) do wykurzenia groźnych wrogów. Jeśli gracie na Swarm lub inną talię bez enginów, to warto zagrać Vaedermakara w Zagrożenie. Chciwe podniesienie go Atrapą i zagranie w drugą pogodę czasami jest warte upuszczenia skrzynki z łupami w głębiny. Tym bardziej, gdy w waszej ręce Birna aż prosi się o zagranie, a druid pomoże wymusić Czyste Niebo, torując drogę dla Sztormu.

Runda 2

Na even, gdy my i rywal wykorzystaliśmy szpiegów w R1 zawsze pasujemy. Gdy mamy szpiega, a rywal nie – rzucamy go w tej rundzie. W sytuacji odwrotnej, radziłbym uważać, jeśli macie Pożogę na ręce.

Jeśli chcecie wycisnąć rywala do zera (gracie na np. Alchemię i chcecie wymusić Cahira) to oczywiście można, ale ostrzegam – gra z topdecku częściej bywa niekorzystna. Z drugiej strony, w R3 nie będziemy w stanie dorównać punktowo Cahirowi czy Triss.

Runda 3

Pożoga, Koral i Odnowa to najsilniejsze bronie w waszym ekwipunku. Jeśli odpowiednio rozplanujecie ich wykorzystanie, to macie pewne zwycięstwo.


Ocena

+ Niszczy talie pasywne,

Bardzo szybko się odchudza, przez co dobór najważniejszych kart jest praktycznie pewny,

+ Potrafi popsuć szyki przeciwnika, przesuwając, obijając i neutralizując jednostki,

Wymaga ogrania i podejmowania dobrych decyzji,

Poza Odnową brakuje jej mocniejszych zagrań w late game, jeśli wróg będzie grał wokół Pożogi/Igni/Villena.


Jak grać Kontrolnym Skellige?


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • maliszewski1

    Layout opisu poprzedniej talii jest bardziej uporządkowany.
    Pozdrawiam i dziękuję za nieocenioną pomoc w ogarnianiu tajników gry.

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...