Karczma na Discordzie Dołącz do grupy Gwint Polska
Strona główna » Jak oswoić się z nowym patchem? Prosta talia na start – Krasnoludy!
Brouver Hoog Scoia'Tael Talie

Jak oswoić się z nowym patchem? Prosta talia na start – Krasnoludy!

Krasnoludy nadal dobrze się trzymają

Nowa aktualizacja jest z nami od kilku dni i rozumiem, że może wzbudzać duże zamieszenie. Mamy 30 nowych kart i rework niemal wszystkich pozostałych. Nie wspominając już o złotych kartach, które straciły immunitet.

I stąd pojawia się pytanie, czym grać? Nie ma na dziś mety, ani nawet pierwszego spojrzenia, bo króluje chaos, a talie pojawiają się jak grzyby po deszczu. Rzeczywiście wygląda na to, że w najnowszej aktualizacji Scoia’Tael ma się bardzo dobrze, przynajmniej na dziś.

I właśnie pod ST podrzucę talię, którą spokojnie można rozegrać początkowe mecze i przyswajać sobie wiedzę o nowych mechanikach. Talia nie jest niczym nowym, to właściwie stare Krasnale, podkręcone pod nowego patcha.

Podziękowania dla Korqa z Hen Ichaer za konsultacje 🙂


Krasnoludy


Oś talii

Stare dobre Krasnale, które muszą przyzwyczaić się do zmian. Najważniejszą z nich jest brak przenoszenia siły na kolejne rundy, więc zapomnijmy o chorych wskaźnikach, które wędrowały do R2 lub R3, ale nie zmienia to faktu, że i tak możemy przemycić sporo punktów.

Natomiast głównym założeniem jest stworzenie bardzo mocnego stołu, który będzie wzmacniany za pomocą przenoszenia za sprawą Krasnoludzkich Najemników i Zoltana. Dodatkowo będziemy korzystać pełną gębą z podstawowych synergii działających na Krasnale – Denis, Barcley.

R E K L A M A

Natomiast wisienką na torcie jest z pewnością nowa karta: Krasnoludzki Traper, który czerpie ze wszystkiego i potrafi rosnąć do kosmicznych wartości.


Karty

Złote

  • Brouver Hoog – pozwala nam ściągnąć karty Zasadzki – Toruviel lub Morenn, ewentualnie potrzebnego Krasnala.
  • Zoltan Chivay – mocne złoto, które zazwyczaj wchodzi za minimum 14 punktów, a jeśli przesuwamy Krasnoludzkiego Trapera, to możemy dodać +2 za każdego z nich. Co więcej, czasami warto wykorzystać funkcję kontrolną i osłabić przeciwnika -6, ale to bardzo rzadko spotykana sytuacja.
  • Iorweth – jedna z trzech kart kontrolnych, siła 7 i 7 obrażeń, które pozwalają na ściągnięcie większości kluczowych kart przeciwnika.
  • Isengrim – karta, która ma jedno zadanie – wyciągnąć Morenn, co w sumie może dać efekt w postaci 20 punktów (w tym 5 obrażeń), pod warunkiem, że spełnimy wymagania. Należy uważać, żeby zawsze mieć zasadzkę w talii, inaczej będziemy mieli pustą kartę z siłą 7.
  • Eskel – nowa karta, która wydaje się na pierwszy rzut oka totalnie OP, jednak pamiętajcie, nie zabijemy nic, co jest już wzmocnione! Więc, nie czekajcie, pojawia się jakiś win factor u przeciwnika, lejemy i patrzymy czy równo puchnie!

Srebrne

  • Dennis Cranmer – wzmocnienie wszystkich Krasnali +1 brzmi nieźle, a dodatkowa synergia z Traperem to miód na moje serce.
  • Barclay Els – wyciągamy srebrnego lub brązowego Krasnala, raczej zależy nam na wyciągnięciu Yarpena i Denisa, ale w najgorszym przypadku to zawsze odchudzenie talii i większa siła na stole.
  • Yarpen Zirgin – jegomość, który wzmacnia się za każdego Krasnoluda, idealny na początek rundy lub do wyciągnięcia za pomocą lidera, ale zwyczajowo zostawiam taką opcję na pułapkę. Niestety, priorytetowa jednostka do usunięcia przez przeciwnika.
  • Toruviel – gram jako finiszer, ale można jej użyć w każdym momencie. Jej działanie się nie zmieniło, więc stanowi przykrą niespodziankę na koniec rundy.
  • Morenn – idealne kombo z Isengrimem i fajny bait na przeciwnika, który może ją pomylić z Toruviel, gramy ją pomiędzy karty, żeby dodatkowo zmylić przeciwnika.
  • Podwójny Krzyż Alzura – wyciąga najsilniejszą kartę, czasami pomocne, czasami trudne do wykorzystania, ponieważ mamy aż 4 karty z siłą 8. To karta, którą chcę wymienić na coś innego.

Brązowe

  • Elfi Najemnik – odchudzanie talii.
  • Obrońcy Mahakamu – już nie kluczowa jednostka, ale zawsze przeniesie 6 punktów na kolejną rundę.
  • Krasnoludzki Najemnik – lokomotywa tego decku, przesunięcia pozwalają uniknąć niebezpiecznych sytuacji, a synergia z Krasnoludzkim Traperem jest genialna!
  • Krasnoludzki Traper – mega karta! Cokolwiek się stanie – wzmocnienie, czy zranienie – Traper dostaje +2. Świetna synergia z Najemnikiem i Zoltanem.
  • Agitator Scoia’Tael – tworzy kopię losowego Krasnala (brązowego), który znajduje się w talii. W myśl zasady, co jest lepsze niż trzy piwa? Cztery piwa!
  • Brzask – odchudzanie talii.

Rozgrywka

Mulligan

Nie chcemy mieć na ręku Brzasku i dwóch pułapek. Najlepiej nie mieć żadnej, bo możemy je zagrać za pomocą lidera lub Isengrima. Wywalamy również Obrońców Mahakamu, jest tyle opcji na ich dobranie, że faktycznie warto je odrzucić.

Runda 1

Ja gram R1 do końca. Starając się odchudzić talię za pomocą Elfich Najemników i zagrać jak najwięcej Krasnali z wytrzymałością. Zwyczajowo gram również Brouvera z Morenn. Nie mamy prawie żadnej kontroli, bo idziemy tylko i wyłącznie na budowanie stołu, a przy zagraniu Trapera i przesuwaniu go za pomocą Krasnoludzkich Najemników, dostajemy spore tempo, które trudno nadgonić.

Warto pamiętać, że Dennis Cranmer daje na Traperach dodatkowe +2, czyli warto najpierw zagrać Trapera, a później Dennisa.

Runda 2

Jeśli nie gramy przeciwko NG, to coś przejdzie do tej rundy. Nie powinniśmy mieć problemów, żeby przerzucić przynajmniej dwóch Obrońców. Zazwyczaj po wykrwawiającej R1, przeciwnik – jeśli wygrał wcześniejszą rundę, odda R2 bez niczego, chcąc ocalić karty. Nam to pasuje, bo mamy Obrońców.

Generalnie nie mamy szpiega więc, gdy wygraliśmy możemy oddać R2 lub zagrać karty, które zostaną na R3 – Obrońca, Yarpen (o ile jeszcze go nie graliśmy). Ta inwestycja nam się opłaci, a przeciwnik będzie zmuszony oddać kilka kart.

Runda 3

Ja gram to pod Toruviel, starając się ustawić tak jednostki, żeby zmaksymalizować wzmocnienie, czyli 4 karty w rzędzie i elfka po środku. Nic nowego. Jeśli jej nie mamy, to zagrywamy wszystko co nam zostało, licząc, że wzmacnianie będzie na tyle duże, że nasz przeciwnik nie będzie mógł odpowiedzieć.

Warto zwracać uwagę na dwie rzeczy: Isengrim – żeby zawsze miał pułapkę do wyciągnięcia; Lambert – żeby miał co zabić.


Podsumowanie

Krasnoludy radzą sobie całkiem sprawnie, a o mecie nie ma jeszcze sensu mówić, więc jeśli szukacie jakiegoś łatwego i skutecznego decku, który pozwoli wam pograć i nauczyć się nowego Gwinta, to moim zdaniem ta talia idealnie do tego pasuje.


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • SALIOS

    Dobrze że pokazałeś tą talię a nie te popierdzielone spelle

  • Mateusz Grzywacz (Nitras)

    Deck Swima wymiata. 🙂

    • SALIOS

      Wyjdź mi z tym

      • Mateusz Grzywacz (Nitras)

        Hejże karczmarzu, pozwolisz żeby ktoś wyrzucał twojego gościa z karczmy? Uważam, że należy grać tym co jest skuteczne, bezwzględu na to czy lubimy lub nie gościa który wymyślił taki deck. 😉

        • czsk

          Zasrani nieludzie…

        • Flint_PS

          Nie chodzi o autora talii, tylko o to, że to destylat raka.

          • Mateusz Grzywacz (Nitras)

            Bo jest skuteczny? Czemu określasz deck jako rakowy?

          • Flint_PS

            Bo to esencja NPE. To talia do gry w pasjansa.

          • Mateusz Grzywacz (Nitras)

            A tam, ja się bawię dobrze w trakcie podbijania rankingu. 😉

  • er kerzaer

    Jak na razie kontrolne scoia tael ( to z czterema pożogami ) dla mnie wymiata . Wymieniłem jedną karte na Eskela i deck jest , uwaga odważne stwierdzenie : NIEKONTROWALNY. Btw wprowadzili w koncu ten czat ?

  • 3k51t

    Nifgaard pod szpiegow daje rade… niestety rozwalili archetyp odkrywki 🙁

    • ImComingAfterU

      Nilfgaard pod szpiegów jest razem z kontrolnym scoia top tier talią. Z odkrywaniem jest trochę gorzej, ale do 15 rangi można nim śmiało grać z sensownym winrate(~75%)

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...