Karczma na Discordzie
Strona główna » Jak nowe karty wpłyną na grę? Czy będą meta-breakerem?
Newsy

Jak nowe karty wpłyną na grę? Czy będą meta-breakerem?

Nowe karty w Gwincie

Nowe karty zostały zapowiedziane, czas na podsumowanie i komentarz. Jak nowe karty wpłyną na grę? Czy zmienią obecne meta? Zapraszam do rozważań!

Ps. zobaczcie nowe karty w wersji premium!

Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną!

Czytaj artykuły od Hen Ichaer!


Vesemir

W zależności od tego czym będą „karty alchemii”, może okazać się bardzo mocny. Aktualny konsensus jest taki, że będą to raczej eliksiry, czyli Grom (12 siły) Jaskółka (8), Burza (9 + 9 pancerza) oraz Efekt Uboczny (12).

Oczywiście wartości siły są przy założeniu, że wszystkie eliksiry będą miały cele. Czyli mamy złotą kartę o wartości od 6 (brak jakiegokolwiek celu) do 18 max. Szczerze mówiąc nie są to jakieś porywające wartości dla top tier złotej karty, ale nie są też tragiczne.

R E K L A M A

Dodatkowo eliksir nie jest tworzony, a zagrywany z talii, co sprawia, że karta będzie raczej mogła funkcjonować tylko w taliach już grających eliksiry, a do tego zazwyczaj nie będzie miała opcji wyboru dowolnego z istniejących eliksirów.

To, w połączeniu z faktem, że na niego samego żaden z eliksirów nie działa sprawi, że będzie dochodziło do sytuacji nieoptymalnego zagrywania karty (np. grom tylko w dwie jednostki). Prawdopodobnie będzie grany w Dorfach, a być może też w Swarm Monsters, choć w tym drugim przypadku konkurencja do złotego slota jest dość duża.

Osobiście nie jestem przekonany do tej karty i nie sądzę, żeby była czymkolwiek więcej niż solidnym złotem w bardzo określonych rodzajach talii.


Dorregaray

Wariant karty typu „mag”. Posiada całkiem sporo dobrych opcji, w tym, co ważne, opcję ataku na cmentarz. Wejściowa siła 9, 10 lub 11 jest akceptowalną wartością dla srebrnej karty, a opcje jakie ze sobą przynosi są bardzo atrakcyjne. Bardzo ważne jest też, że kartę tworzy zamiast dobierać ją z talii (co byłoby niemożliwe, bo jego opcje są z różnych frakcji).

Uważam, że to bardzo solidna karta i będzie widziała naprawdę dużo gry. Teraz każdy będzie mógł mieć misia na wejście, nie tylko SK.


Magni Troop

Prawdopodobnie zastępca, a przynajmniej uzupełnienie Brygad Imperia w taliach szpiegowskich. Choć Imperie nie są za bardzo już grane, więc ciężko powiedzieć na ile ta karta będzie widziała grę. Podczas gdy może być niesamowicie potężnym zagraniem w tempo na starcie gry, jak dojdzie później może być niemal bezużyteczny. Jednak przy sile 8 nawet jak się nie przypakuje szpiegami nadal nie jest całkowicie akceptowalną wartością z brązowej karty. Mam wrażenie, że jej bazowa siła może być wręcz za wysoka.

Solidna karta, na pewno będzie grana w szpiegowskich NG, jednak nie mam pewności czy w trzech kopiach. Szczególnie, że otrzymujemy w tym rozdaniu nowych kart całkiem niezłego szpiega, zabójcę.


Zabójca

Karta na pierwszy rzut oka wydaje się bardzo mocna (zabij jednostkę po lewej), jednak aż tak potężna jak może się wydawać wcale nie jest. Przy tak licznej reprezentacji talii pakujących swoje jednostki i tak niskich bazowych wartościach tych jednostek (jak NR, Swarm Monsters czy Dorfy) ta karta będzie generowała dość słabe wartości.

Za to przeciwko taliom o wysokiej sile bazowej jak Skellige (ale nie Skellige na toporach) będzie bardzo skuteczny. Przy dużej ilości synergii między szpiegami i innymi kartami NG może widywać grę. Jedna czy dwie kopie zapewne będą pojawiały się od czasu do czasu.

Nie sądzę, żeby ta karta miała się stać meta-breakerem, ale nie widziałem jej jeszcze w grze, więc ciężko wyrokować. Choć sądzę, że karta mająca tak bardzo niskie zastosowanie przeciwko tak dużej ilości archetypów raczej nie będzie specjalnie popularna.


Wykładowca Wz Ban Ard

Bardzo wielu ludzi uważa, że jest to jedna z lepszych kart jakie pokazano. Ja się do nich nie zaliczam. Tak naprawdę mamy tu mechanikę mulligana jednej karty (fakt, że na wybraną, ale na wybraną spośród nie tylko brązowych, ale do tego specjalnych). I do tego mechanika ta zamocowana jest na bardzo lichym ciałku.

Zagranie karty o sile 4, która nie ma natychmiastowego wpływu na stół może sprawić, że tempo będzie nie do odzyskania. I fakt, że mamy pewien rodzaj „toolboxa”, który może dać nam odpowiedź na liczne zagrożenia na stole nic tu nie zmienia, gdyż pojedyncza brązowa karta z tego gościa też raczej nie pozwoli na odzyskanie tempa, które zagrywając go tracimy.

Dodatkowo większość istniejących archetypów NR niemal nie gra brązowych spelli i na za bardzo nie ma na nie miejsca, gdyż struktura brązowych kart jest w tych taliach bardzo ważna.

Raczej nie wróżę tej karcie wielkiej przyszłości.


Wojownicy Klanu Drummond

Brązowa karta odrzucająca karty była czymś, czego brakowało SK. Dobrze, że coś takiego się pojawiło. Przy zrzuceniu nimi harcownika mają siłę 12 – 14, czyli solidnie jak na brązową kartę. Jednak kart, które chcą zrzucać harcowników jest w Skellige bardzo dużo, a Harcowników jest trzech. Jednak istnienie brązowej karty odrzucającej inne z talii sprawi, że talie SK bazujące na tej mechanice (lub na Ciri:Dash) będą miały zwiększoną ilość opcji budowania.

Co za tym idzie, mogą zwolnić sobie srebrne i złote sloty na silniejsze karty, gdyż efekt przekopania talii uzyskają z kart brązowych. Problem jednak polega na tym, że talie Skellige potrafią się bardzo skutecznie przeciągać już teraz, i wcale nie muszą do tego wykorzystywać zbyt wielkiej ilości slotów. Być może jednak dzięki tym kartom zamiast Myszowora pojawią się w tych taliach inne, silniejsze złote karty. Aczkolwiek Myszowór jest bardzo dobrą kartą, więc nie jestem pewien czy sam będę chciał iść na tą wymianę.

Na pewno to dobrze, że taka karta się pojawia, gdyż zwiększa opcje zbudowania skutecznej talii przerzucającej się w całości. A więcej opcji to większa różnorodność. Co za tym idzie ciekawsza gra.


Kuroliszek

Ta karta będzie próbowała stworzyć nowy, na ten moment nieistniejący archetyp potworów. Miejmy nadzieję, że jej się uda. Potwory posiadają bardzo solidne karty z zemstą (choćby nekkery czy harpie), więc może okazać się, że archetyp na stałe zagości w meta. Ponownie, zwiększenie ilości archetypów jest bardzo pozytywnym aspektem i należy się z niego cieszyć. Czy jednak sama ta karta jest w stanie archetyp stworzyć? Nie jestem pewien.

Nie jestem też pewien co do składni na karcie, gdyż może być tak, że karta ta wzmacnia się jak karty typu zwiadowca Nilfgaardu czy ODB, czyli gdzie by nie była dostaje +2 za każdym razem jak zagramy kartę z zemstą, a potem jeszcze pakuje się za 2 za wszystkie takie karty na stole. Jeżeli tak jest, to karta jest idiotycznie OP.


BPP

Piechota wraca. Jeśli plotki są prawdziwe, to te dwie pozostałe piechoty, które tworzy mają siłę 1. Co za tym idzie jest to karta o sile 8. I to właściwie tyle. Nudna karta bez rewelacji. Harpia działa podobnie, ale jej jajka są o całe niebo lepsze. Może jako zagrywka przygotowująca pod zagranie eliksirów (być może z nawet z Vesemira) będzie grywane, ale raczej nie widzę tej karty jako zmieniającej wiele w meta.


Podsumowanie

Ogólnie wydawać się może, że ta niewielka ilość kart raczej nie przyniesie zbyt drastycznych zmian. Być może niektóre talie będą odrobine skuteczniejsze, być może pojawi się więcej wariacji już ugruntowanych archetypów.

Prawdopodobnie największy wpływ na grę jako całość będzie miał Dorregaray, gdyż jest pierwszą neutralną kartą typu „mag”. Zapewne będzie widział sporo gry, a fakt, że ma wbudowaną opcję ataku na cmentarz może zmniejszyć skuteczność, a co za tym idzie częstotliwość występowania, talii opartych na cmentarzu. Ale wcale nie musi, gdyż karty atakujące cmentarz już istnieją, a archetyp ma się w miarę nieźle. Ta jednak jest neutralna i to może być największym jej atutem.

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Mateusz Byliński

    Niepotrzebny artykuł. Zanim karty te nie wejdą do gry nie ma co ich spisywać na straty czy się nad nimi „spuszczać”.

    • Ganisz

      No właśnie temu dedykowana jest dyskusja. Przecież znamy już opis umiejętności 🙂

    • Lokalny Zakapior

      Właśnie jedną z większych radości gier karcianych jest tak zwany rumor mill, czyli plotkowanie o nowych kartach, spekulowanie na temat możliwych buildów itp. Nie każdy musi to lubić, ale raczej tego nie unikniesz.

  • Miłosz Czestkowski

    Make BPP great again!

  • Mario Juana

    To co z tym zabójcą? Rozstawienie: zrań jednostkę po lewej stronie o bazową wartość siły tej jednostki – oznacza wartość jednostki ranionej, a nie raniącej?

    • Lokalny Zakapior

      Tak, ranionej. Jakby było raniącej to ta karta byłaby absurdalnie bezużyteczna.

      • Mario Juana

        Nie sposób się z Tobą nie zgodzić. I tak z bezużytecznej karta została dość mocną ku ogólnej uciesze.

Discord Gwint24

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...