Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Hybrydowy Foltest – nadzieja Królestw Północy
Foltest Królestwa Północy Talie

Hybrydowy Foltest – nadzieja Królestw Północy

Wielki powrót Foltesta

Meta po majowych nerfach na dobre się ustabilizowała. Królestwa Północy straciły Henselta, który był głównym dostarczycielem win ratio i procentów popularności dla tej frakcji.

Nordlingowie nie byli tak słabi, jak teraz od początków OBT. Jednak Pojedynek Frakcji wlewa w stronników Północnych Królestw nowe nadzieje na wydźwignięcie ich z marazmu. Nowym głównym liderem KP – przynajmniej na razie – jest Foltest. Oto jego najpopularniejszy build z Maszynami i Temerczykami.

Informacje o aktualnej mecie znajdziecie na stronie Team Aretuzy (po angielsku).


Matchupy & Win Ratio

Źródło: GwentUp

Źródło: Team Aretuza Meta Snapshot


Krótki opis talii

Hybrydowy Foltest to mieszanka Maszyn, jednostek z Załogą i kontrolnych kart. Stawia na szybkie odchudzanie, ustawiając sobie przy tym jednostki z Załogą, które zwiększają wartość punktową Maszyn. Szybkie tempo, optymalne odchudzanie i jak najlepszy Dijkstra to trzy kluczowe założenia Hybrydowego Foltesta.

R E K L A M A

Budowa talii


W talii nie znajdziemy szpiega ze względu na zwięzłą strategię, która zakłada jak najlepsze odcedzenie się i zagrywanie dużych jednostek po rozstawie Załogi ( Niebieskie Pasy: Zwiadowca , Foltest, Ronvid). Brak Talara optymalizuje też Dijkstrę. CA musimy więc wypracować sobie odpowiednim passem lub drypassem w R2.

W decku nie brakuje removali, które są zawarte w uniwersalnych kartach jak Keira Metz, Vaedermakar czy Detmold. Zwiększa to nasze szanse z Rębaczami Skellige. Seltkirk też może odegrać rolę niszczyciela kluczowej jednostki, ale jego gramy najczęściej pod punkty.

Wieże Oblężnicze i Tarany to jedyne obecne tutaj Maszyny. Wieże to czyste value, pewne 13 z Ronvidem do wyciągnięcia na kilka sposobów. Zaś Tarany niszczą mniejszych wrogów.

Posiłki , Rozkaz Wymarszu i Książe Stennis pomagają w odchudzaniu i zagrywają przydatne jednostki. Posiłki to dobra opcja do wyciągnięcia Zwiadowcy Pasów, Zwiadowcy Rębaczy czy Ronvida. Rozkaz wyciągnie nam Stennisa czy Vaedermakara/Detmolda, gdy w talii nie mamy Zwiadowcy Rębaczy. Stennis przyzywa jednostkę z topdecku, więc przy tempie i precyzji pozbywania się z talii Piechurów i Niebieskich Pasów można z łatwością zaplanować jego zagranie.

Niebieskie Pasy, Zwiadowca Rębaczy i Temerscy Piechurzy pomagają nam wyłącznie w odsysaniu talii i generują tempo w R1 (Piechurzy są przydatni w R2).

Na koniec warto omówić najsilniejsze zagrania, do jakich mamy dostęp, pilotując tę talię. Może być to Seltkirk we wroga z 12 siły (21), Shani -> Stennis -> Wieża (21+), Keira w Jad Krabopająka (19), Piechurzy (21, jeśli wszyscy Zwiadowcy byli zagrani) i oczywiście Dijkstra.


Zamienniki/Alternatywy

+ Villentretenmerth, -Shani

+ Pożoga/Mandragora, -Vaedermakar,

Pakiet kart niszczących pomoże wam w starciu z taliami z Ciri czy na Pożeranie. Jeśli gracie już Villena, to warto zaopatrzyć się w Mandragorę, bo Pożoga z Dijkstry czy nawet martwa w ręce może być obosiecznym orężem przy Wieżach Oblężniczych.

+ Vernon Roche, -Shani,

+ Margarita, -Vaedermakar,

Vernon pasuje w miarę do archetypu, ale jego zasięg punktowy zadawanych obrażeń jest nieco za mały na obecną metę. Margarita to MVC na Pożerkę czy Spell’tael, ale moim zdaniem już lepiej grać Mandragorę, aby osłabić Klucznika/Hima przeciwnika.

+ 2 Trebusz, -2 Taran

Tarany są stabilniejsze, ale Trebusze robią robotę przeciw Pożerce, Skellige i kilku innym taliom. Gdy dojdą późno, są jednak znacznie gorsze od Taranów, więc ja rekomenduję ten rodzaj Maszyn.


Styl gry

Mulligan: 1. Wieża/Taran (pierwsza wymieniona karta ma 50% szans na bycie na szczycie talii, więc lepiej mulliganować najpierw najlepsze brązowe, o ile nie macie zbyt dużo Piechurów i Niebieskich Pasów na ręce), 2. Temerski Piechur/Niebieskie Pasy, 3. Jak w 2.

Szukamy: Co najmniej 2 Zwiadowców Niebieskich Pasów, co najmniej 1 Wieży Oblężniczej, Posiłków, Rozkazu Wymarszu, Keiry i ew. Detmolda, Seltkirka i Vaedermakara.


Niebieska moneta

Zawsze gramy na niebieskiej monecie, chyba że wierzycie w swoje szczęście w mirrorze lub na Swarm Pożerkę, mieliście perfekcyjny mulligan i chcecie, aby rywal pozaciągał się słabymi kartami. Najbezpieczniej jest jednak zagrać, aby maksymalnie się odchudzić, bo to Wy w większości przypadków będziecie zagrożeni zaciągnięciem się bustem.

Czerwona moneta

Jak na niebieskiej, tylko macie większe szanse, aby wejść w R3 na even/+1, więc w R2 powinniście wywalczyć sobie pewny drypass. W R1 możecie nawet poszukać passu na +2 CA, ale to zależy, na jaką talię gracie i jaka jest wasza sytuacja.

Runda 1

Zagrywacie Zwiadowców Pasów/Ronvida/Foltesta obok siebie (Załoga), ale starajcie się jednak nie stackować wszystkiego w jednym rzędzie. Odchudzenie się ze wszystkich Zwiadowców to wasz priorytet i musicie dopilnować, aby żaden Komandos nie ostał się w waszej talii. Nie zapominajcie o kontroli stołu, gdy pojawią się enginy (Rębacze, Odkrywka, Handbuff Scoia, Pancerne KP). Warto zużytkować Tarany i Wieże, uważając przy tym na Igni i Pożogi. Absolutnie nie możecie przegrać tej rundy!

Runda 2

Duże zagranie (Piechurzy, Stennis, Shani w Stennisa) powinno pozwolić wam na wejście do R3 na równych kartach, o ile przeciwnik nie miał szpiega w R1. Uciekajcie z tej rundy jak najszybciej po odrobieniu CA, o ile macie sytuację pod kontrolą. Jeśli nie – jedziecie All In albo do momentu wyrównania kart.

Runda 3

Sigismund Dijkstra aka Sigi Reuven to wasze win condition. Przy odpowiednim odchudzeniu powinien Wam wyciągnąć pozostałe goldy/silvery czy Wieże Oblężnicze.


Ocena

Szybkie tempo w rundzie pierwszej, dzięki któremu można narzucić swoje warunki gry,

Doskonały deck thinning, który wykorzystujemy na maksa dzięki Dijkstrze czy Stennisowi,

Kilka uniwersalnych kart, które mogą odegrać kilka różnych ról w zależności od sytuacji,

Mimo pasywnego charakteru talii, mamy dostęp do removali, które są bezcenne przeciwko Skellige,

– Mulligan,

– Bez Dijkstry ciężko wygrać mecz.


Jak grać hybrydowym Foltestem?


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Strzelec Bartek

    Pakiet Jana Natalisa bez Jana Natalisa, kto to widział.

    • Mateusz Byliński

      Po pierwsze nie ma na niego miejsca, a po drugie i tak odchudzamy się do po DIjkstrze.

  • Gruby Kolega

    A seltkirk w wroga z 12 pkt to nie jest przypadkiem 19 a nie 21 pkt?

    • Damian Olszewski

      Wzmocniony przez Foltesta Seltkirk robi 21, bez wzmocnienia 19.

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...