Karczma na Discordzie Dołącz do grupy Gwint Polska
Strona główna » Handbuff Scoia’tael
Francesca Scoia'Tael Talie

Handbuff Scoia’tael

Handbuff Scoia’tael

Handbuff Scoia’tael obecne było w Gwincie już od dawna. Scoia’tael to frakcja, która na różne sposoby może wzmacniać jednostki w ręce gracza. Dlaczego by więc tego nie wykorzystać?

Liderem w naszej dzisiejszej propozycji prosto od gracza jointime’a jest Francesca . Jest to bardzo mocna pozycja w obecnej mecie. Najlepszym tego potwierdzeniem, jest obecność Pięknej Elfiej Pani zarówno w naszym podsumowaniu statystyk z GwentUp, jak i przeglądzie aktualnej mety Gwentelmenów.


Handbuff Scoia’tael


Oś talii

Osią całej talii z pewnością jest Mistrzyni Miecza oraz wszystkie wzmacniające ją jednostki. Dodatkowo talia została wzbogacona o kilka kart kontrolnych, dzięki czemu możemy fajnie kontrować poszczególne zagrania przeciwnika.

W obecnej mecie użycie Pożogi jest na pewno dobrym pomysłem, ponieważ nie brakuje talii z jednostkami, które zyskują w trakcie gry bardzo dużo siły.

Talia ta charakteryzuje się jednak pewną bardzo konkretną i sztywną strategią, którą postaramy się dla was opisać w dalszej części.


Karty

Złote

  • Francesca – silny lider, dzięki któremu możemy wymienić jedną wybraną kartę z ręki na inną wybraną kartę z talii. Używamy w zależności od sytuacji i naszych potrzeb.
  • Dekret Królewski – wyciąga nam wybraną złotą kartę z talii. Będziemy na ogół używać do zagrania  Isengrima Faoiltiarna w pierwszej rundzie lub  Ithlinne Aegli . Oczywiście nie zaszkodzi użyć również do wyciągnięcia  Iorwetha . Ta talia jednak opiera się na jednym konkretnym otwierającym zagraniu, do którego potrzebujemy  Isengrima . To tłumaczy obecność Dekretu .
  •  Isengrim Faoiltiarna – zagrany wyciąga nam z talii wybraną kartę pułapkę. Gramy go w pierwszej rundzie, wyciągając  Toruviel . To nasz sposób na pierwszą rundę. Dzięki temu zyskamy albo bardzo szybką wygraną rundy, albo całkiem sporą przewagę kart.
  • Iorweth – po prostu silna złota karta Scoia’tael. Na wejściu zadaje siedem obrażeń, a jeśli w ten sposób zniszczymy ranioną jednostkę,  Iorweth dodatkowo wzmacnia wszystkie elfy w ręce o jeden siły.
  •  Ithlinne Aegli – używamy jej praktycznie zawsze ze  Znakiem Quen . Wzmacniamy na ogół  Mistrzynie Miecza oraz  Dragonów Vrihedd .

Srebrne

  • Pożoga – silna kontrolna karta, która jest bardzo przydatna w obecnej mecie. Sporo w niej bowiem talii, które wzmacniają swoje jednostki. Fajnie współgra z  Myrgtabrakke , dzięki której możemy odpowiednio ustawić siłę wrogich jednostek, tak aby  Pożoga zrobiła jak najwięcej punktów.
  •  Toruviel – wyciągamy ją zawsze  Isengrimem w drugim zagraniu pierwszej rundy. Jest to karta Pułapka, a więc odkrywa się dopiero w konkretnych okolicznościach. W przypadku  Toruviel następuje to wtedy, kiedy przeciwnik spasuje. Dodatkowo nasza Elfica wzmacnia po dwie jednostki po obydwu stronach o dwa punkty siły, co w sumie daje nam osiem punktów wzmocnienia oraz sześć punktów z samej  Toruviel .
  •  Morenn – kolejna karta pułapka. Zadaje pięć punktów obrażeń jednostce zagranej przez przeciwnika, zanim jeszcze owa jednostka zdąży uruchomić swoją umiejętność.
  •  Yaevinn – karta typu Agent. Zagrana na stronę przeciwnika pozwala nam dobrać kartę specjalną oraz jednostkę i wybrać, którą chcemy dostać do ręki. Gramy zwykle w drugiej rundzie, ale tylko w konkretnych okolicznościach. Ale o tym za chwilę.
  •  Aelirenn – wyskakuje nam z talii wtedy, kiedy na stole pojawi się pięć sojuszniczych Elfów. Zwykle w naszym przypadku dzieje się to w pierwszej rundzie, kiedy przeciwnik spasuje, a  Toruviel się odsłoni.  Aelirenn stanowi istotną część naszego zagrania.
  •  Myrgtabrakke – przy wejściu zadaje łącznie pięć punktów obrażeń jednostkom przeciwnika. Są one jednak rozdzielone na trzy części (dwa, dwa i jeden). Dzięki temu możemy odpowiednio ustawić siłę jednostek wroga pod naszą  Pożogę .

Brązowe

  •  Mistrzyni Miecza – trzon naszej talii. To te karty będą dostawały wszystkie wzmocnienia. Działają podobnie do  Braenn , czyli wchodząc na stół zadają jednostce przeciwnika tyle obrażeń, ile aktualnie posiadają siły.
  •  Dragoni Vrihedd – będąc na stole co turę wzmacnia losową jednostkę w ręce o jeden siły. Fajnie jeśli trafia na  Mistrzyni Miecza . To właśnie na  Dragonach Vrihedd używamy  Znaku Quen , ponieważ chcemy, aby jak najdłużej utrzymali się na stole.
  •  Havekarskie Wsparcie – wchodząc na stół wzmacnia wybraną kartę w ręce o trzy punkty siły. Wzmacniamy nimi na ogół  Mistrzyni Miecza i na tym kończy się ich zadanie.
  •  Komandos z Gór Sinych – zagrywając jeden egzemplarz z ręki sprawiamy, że z talii wyskakują pozostałe dwa (o ile mamy je w talii a nie na ręce). Zwykle gramy w pierwszym ruchu pierwszej rundy. Te jednostki stanowią część naszej strategii.
  •  Elfi Najemnik – wyciąga nam z talii dwie brązowe karty specjale i pozwala jedną z nich zagrać. Zwykle jest to  Piorun Alzura lub  Brzask .
  •  Znak Quen – wzmacnia nam wszystkie egzemplarze wybranej srebrnej lub brązowej jednostki i w talii i w ręce o dwa punkty siły i daje im tarczę. Warunek jest jeden, wzmacniana karta musi być w naszej ręce. Zwykle używamy podwójnie dzięki efektowi  Ithlinne Aegli i wzmacniamy  Mistrzynie Miecza oraz  Dragonów Vrihedd
  •  Brzask – czyści nam Zagrożenie z naszej strony w postaci pogody lub wyciąga losową brązową jednostkę z talii za pomocą Przełomu. Używamy w zależności od potrzeb.
  •  Piorun Alzura – zadaje wybranej jednostce siedem punktów obrażeń. Po raz kolejny używamy w zależności od potrzeb.

Rozgrywka

Mulligan

W ręce chcemy mieć tylko jednego  Komandosa z Gór Sinych oraz  Isengrima Faoiltiarna .

R E K L A M A

Nie chcemy mieć natomiast  Toruviel , ponieważ wyciągniemy ją za pomocą naszej złotej karty, oraz  Aelirenn . To bardzo ważne. Jeśli nie mamy  Isengrima to zawsze możemy wyciągnąć go za pomocą Dekretu Królewskiego .

Warto zachować w ręce również  Ithlinne Aegli , ponieważ przyda nam się później. Jeśli mamy ją w ręce, to nie chcemy mieć  Znaku Quen .

Z najważniejszych rzeczy to chyba tyle. Cała reszta zależna od sytuacji. Fajnie też zachować  Mistrzynie Miecza oraz  Dragonów Vrihedd , jednak nie kosztem wspomnianych wcześniej kluczowych kart.

Runda 1

Jeśli wygraliśmy rzut monetą to zaczynamy zabawę. Na początek rzucamy  Komandosów z Gór Sinych , a w drugiej turze kładziemy na stół  Isengrima Faoiltiarna , który wyciąga nam  Toruviel , którą z kolei ustawiamy tak, aby zrobiła nam najwięcej punktów.

 Toruviel musi mieć po dwie jednostki z obydwu stron, aby móc je wzmocnić. Na tym kończymy rundę pierwszą i pasujemy.

Kiedy przeciwnik spasuje,  Toruviel się odkrywa, dając nam na ogół czternaście punktów siły, a z talii wyskakuje  Aelirenn , dając dodatkowe sześć punktów.

Spełniamy bowiem warunek jej wyjścia z talii, czyli mamy pięć elfów na stole. Jeśli przegramy rzut monetą, to twórca talii radzi nam pass na sucho. Sam twierdzi, że tutaj bardzo ważna jest przewaga kart, którą stosunkowo łatwo uzyskać, jeśli zastosujemy się do jego strategii.

Runda 2

Jeśli wygraliśmy pierwszą rundę (bo przeciwnik na przykład źle policzył lub nie uwzględnił  Aelirenn ), to gramy  Yaevinna dla przewagi kart.

Jeśli przegraliśmy, to w zależności od tego czy przeciwnik chce ciągnąć długą drugą rundę, czy od razu zamierza pasować, gramy albo najbardziej zbędną jednostkę, albo wrzucamy na stół  Ithlinne Aegli , używając Quen na  Mistrzyniach oraz  Dragonach  i „jedziemy z koksem”.

W zależności od sytuacji chcemy po prostu przejść do rundy trzeciej, zachowując przy tym przewagę kart.

Runda 3

Jeśli wszystko poszło po naszej myśli, to powinniśmy być dwie lub nawet trzy karty do przodu. Jeśli nie zrobiliśmy jeszcze naszego combo z  Ithlinne Aegli oraz Quen , to robimy je jak najszybciej.

Jeśli coś nam nie pasuje w ręce, to zawsze możemy wymienić według potrzeb za pomocą naszej liderki. Na stół jak najszybciej powinni wejść też  Dragoni Vrihedd , aby po prostu robić swoje.

Wzmacniamy więc  Mistrzynie Miecza , kontrolujemy sytuacje i wygrywamy. Talia jest naprawdę mocna, jeśli fajnie zgrała nam się ręka i używamy jej odpowiednio.


Jak grać Handbuff Scoia’tael

Jointime jest z Rosji, a więc cały poradnik wideo nagrany jest w jego ojczystym języku. Być może jednak znajdzie się ktoś, dla kogo wszystko będzie zrozumiałe. Nawet jeśli nie to i tak warto zobaczyć, jak ktoś gra daną talią i chłonąć wiedzę wzrokiem.


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Tomasz Grzebyk

    Ta talia dostaje cięgi od Pancernego Radovida xD

    • Wolffe

      Radovid Africa?

  • Marek Miacz

    A o to zagranie pozoga na 147 punktow
    https://youtu.be/vbBNjUAlxZs

  • beef07

    W opisie na GwentDB jest napisane o tej zamianie 🙂

  • Sebastian Kulczycki

    obecnie jest to talia przewidywalna, nie jeden raz grałem na nią i dało się nia skontrowac.
    Chociaż to wszystko zależy od tego jaką się ręke dostaje 🙂

  • Sebastian Kulczycki

    hehehehehehehehhehehehehehhehehehehhehe 😀

Discord Gwint24

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...