Karczma na Discordzie Dołącz do grupy Gwint Polska
Strona główna » Gniazdo Potworów – porozmawiajmy o kartach!
Karty Potwory

Gniazdo Potworów – porozmawiajmy o kartach!

Gniazdo Potworów

Gniazdo Potworów to nic innego jak miejsce wylęgania się poczwar wszelakich, które w uniwersum stworzonym przez Sapkowskiego zagrażały mieszkańcom wiosek niszcząc ich gospodarstwa i zabijając ludzi. Z drugiej jednak strony wiedźmini zyskiwali okazję do zarobku w dość nieskomplikowany sposób – wystarczyła petarda wrzucona do środka i problem z głowy!

  • Opis przygotował Mateusz Byliński! Dziękuję! Jeśli i Ty chciałbyś przygotować opis jakiejś karty, to podeślij swoją pracę na ganisz@mmo24.pl!
  • Gniazdo Potworów,  to srebrna epicka karta frakcji Potworów.
  • Umiejętność: Stwórz i zagraj wybranego brązowego trupojada lub insektoida, a następnie wzmocnij go o 3. Można stworzyć takie jednostki jak: Mglak , Starożytny Mglak , Utopiec , Ghul , Krabopająk , Olbrzymi Krabopająk , Zgnilec .
  • Skrawki: -200/+50
  • Zalety:
    • Całkiem spory wachlarz możliwości, pozwala zagrać jednostki o różnych umiejętnościach bez konieczności „techowania” ich jako oddzielne karty. Nie zaburza to wtedy konsystencji (trzymamy się umownie 25 kart w talii) i mamy maksymalną szansę na dobranie potrzebnych surowców do zwycięstwa.
    • W archetypie na pożeranie daje narzędzia do kontroli cmentarza (bazujące jednak na szczęściu) i wysypania Krabopająków , gdy nie mamy jak tego zrobić (brak Vrana , Regisa , Olbrzymiego Krabopająka ) i nie musimy marnować Ukrytego w early game. Dodatkowo w taktyce pod Zemstę zyskujemy ogromne value z combo Zgnilec + Cyklop .
    • Dzięki Gniazdu mamy możliwość ustawić aż 3 Olbrzymie Krabopająki na stole, które zniechęcają rywala do inwestowania w pierwszą rundę, więc w łatwy sposób wpada na nasze konto.
  • Wady:
    • Mglak (siła 7) – Mglaki nie wyglądają już tak dobrze jak kiedyś, poza tym ich celem jest odchudzenie talii i dopakowanie wejścia z Leszym.
    • Starożytny Mglak ( siła 11+) – zanim się wzmocni rywal zdąży oczyścić pole bitwy z mgły lub po prostu go zablokuje
    • Krabopająk (siła 9+12*[wysypka reszty Krabopająków]) – Jak w przypadku Mglaka. W archetypie na pożeranie mamy aż nadto opcji na wysypanie reszty „pajączków” z talii, z resztą Gniazdo oferuje nam Ghula lub Olbrzymiego Krabopająka (w zależności czy brakuje nam zjadacza bądź generatora na ręce), którzy mogą zapewnić trochę więcej punktów (a jak wiemy, czym więcej siły na stole pojawi się po jednym zagraniu, tym lepszy powerplay)
    • Utopiec (siła 10+2/4) – Świetna opcja do przesunięcia w rząd z pogodą lub ustawienia kilku jednostek z tą samą siłą pod Igni. Na Skellige przydaje się do wnerwiania rywala poprzez odsuwanie Rębaczy od Drakkarów i Dzika Morskiego.
    • Ghul (siła 7+) – Trupojad daje opcję na skonsumowanie czegoś mocnego z naszego cmentarza np. Poległego Zgnilca bądź Cyklopa. Jest zdecydowanie stabilniejszym dostarczycielem punktów niż był w poprzedniej wersji gry.
    • Zgnilec (11+??) – Synergia ze wszystkimi zjadarkami i w połączeniu ze spychającymi Utopcami potrafi wyciągnąć duże value i zabić kilka jednostek. Wadą Zgnilca jest powolność. Zanim aktywujemy jego deathwish przeciwnik zdąży rzucić np. Yen w buffa/Róg na tokeny lub przenieść większość jednostek Zoltanem.
  • Przykłady zastosowań:
    • Gniazdo będzie mieć synergię z szerokim zakresem taktyk – mamy tu coś dla Pogodynki (Mglaki, Utopce), Zemsty (Zgnilec) lub Pożerki (Olbrzymi Krabopająk i Ghul)
    • Z reguły stosowana w R1 w Pająka jako podwalina pod powerplay (Pająk->Harpia Cealano->Vran, bądź Pająk->Regis).
    • Gdy dochodzi w R2 czy R3 praktycznie zawsze tworzy Ghula. Gdy przewaga rywala jest mniejsza niż 10 punktów i nie gryzie pogoda niedoceniany Utopiec z siłą 10, potrafi uratować 4 litery.
    • Raz na milion gier, gdy nie zostały odessane Krabopająki, a ich generator i zjadanie jest nieobecne na ręce to tworząc „kraba” wchodzi łącznie 15 punktów (pod warunkiem, że się nie ma się żadnego na ręce).

A Wy stosujecie Gniazdo Potworów w swoich taliach na pożeranie? Czy może wolicie stabilniejsze opcje jak Nekurat czy Morvudd? Zachęcam do dyskusji!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Mateusz Byliński

    Nie dopisałem Zgnilca, już się reflektuję!

    Zgnilec (11+??) – Kombuje się ze wszystkimi zjadarkami i w połączeniu ze spychającymi Utopcami potrafi wyciągnąć duże value i zabić kilka jednostek. Wadą Zgnilca jest powolność. Zanim aktywujemy jego deathwish przeciwnik zdąży rzucić np. Yen w buffa/Róg na tokeny lub przenieść większość jednostek Zoltanem.

  • Emrim

    Kraboająki z olbrzymiego Kraboająka mają teraz fatum, więc dla żalnicy jedzenia będzie mało.

  • Kamil Sołdański

    9 pająków dla pożerki na ukrytym robi robotę. Ja nawet z Tokenowym Dagonem często go gram. 🙂

Discord Gwint24

Najnowsze talie

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...