Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Flota wypływa z An Skellig – Drakkary Brana
Król Bran Skellige Talie

Flota wypływa z An Skellig – Drakkary Brana

Płyniemy po łupy!

Odrzucanie na Branie jak i on sam nie łapie się do czołówki obecnej mety. Umiejętność Brana i możliwości Skellige na duże carryover stanowią w dalszym ciągu mocną broń w walce z innymi strategiami. Dzisiaj zaprezentuję Wam talię, którą podpatrzyłem na streamie u Gogola, która opiera się na statkach i Maruderach. Mało wykwintne, ale skuteczne! Wypływamy!


Pograjmy w statki!


Oś talii

Naszym celem jest ustawienie sobie jak największego value z Maruderów. Podstawiamy naszych sojuszników (innych niż Przeklętych) pod łódki, aby te obiły ich co najmniej 1 raz. Należy nie dopuścić do tego, aby zranieni sojusznicy zginęli (na Henselta jest to ekstremalnie trudne, ale jakoś udało mi się ogrywać Henseltów niejednokrotnie, i to nawet jednego pilotowanego przez Tailbota).

Pod koniec rundy przygniatamy oponenta potężnymi Maruderami, ranami zadanymi przez Okręty lub zaskakującym Igni i Koral. Do nadrobienia straty mamy combo Him -> Skjall -> Berserker Maruder.


Karty

Dowódca

  • Król Bran – klasyczny dowódca Skellige. Za jego pomocą odrzucamy trio Morkvarg – Olgierd – Cerys (kolejność dowolna). Jeśli którąś z tych kart mamy na ręce to możemy pozbyć się z talii Okrętu/Kapitana (pod Odnowę)/Zbrojmistrza.

Złote

  • Him – genialna karta. Często zagrywamy z niego Skjalla/Udalryka/Marudera, ale jeśli w naszej talii nie mamy już Przeklętych to druga opcja może dać nam użyteczną kartę (jeśli gracie przeciwko Brouverowi może być z tym różnie, zalecam ostrożność).
  • Koral – staple dla Skellige, po prostu karta kompletna.
  • Geralt: Igni – zawsze znajdzie się duża kreatura do spalenia, a dużych swingów w środkowej fazie gry może nam brakować – z pomocą przychodzi właśnie Geralt: Igni!  Zamienniki: Kaganiec , Triss: Telekineza (dodajcie do talii Rekonesans ), Birna Bran
  • Cerys An Craite – większe carryover za cenę dodatkowych 12 punktów z Brana (Tojad). Te 7 dodatkowych punktów bardzo często robi sporą różnicę, szczególnie w mirrorach. Zamienniki: Tojad .

Srebrne

  • Olgierd i Morkvarg – standardowe carryover, cele pod Brana.
  • Udalryk – szpieg, którego możemy zagrać z Hima i Skjalla. Pamiętajcie, że niewybrana przez Was karta ląduje na cmentarzu!
  • Odnowa – najlepsza srebrna karta Skellige. Najczęściej używamy jej na Kapitana Piratów, ale od czasu do czasu można nią wyciągnąć Zbrojmistrza, Skjalla, Marudera lub Drakkar.
  • Sigrdrifa – zawsze przydatna – może wskrzesić nam wiele użytecznych jednostek. Co ciekawe i warte odnotowania – może wskrzesić Okręt czy Drakkar, ale Marudera już nie 🙁
  • Skjall – do przyzwania dodatkowego Marudera lub szpiega Udalryka.

Brązowe

  • Drakkar Dimun – nasz główny generator punktów, silnik napędowy talii. Gwarantowany 1 punkt co turę (2 jeśli uderzy w pancerz) + tworzy ranną jednostkę pod Maruderów.
  • Kapitan Piratów – skromna jednostka z funkcją tutora – wyciągnie nam Korsarza lub Drakkar. Cel pod Odnowę.
  • Korsarz Dimun – przywraca nasze statki z cmentarza na planszę.
  • Okręt Wielorybników – daleko Okrętowi do jego dawnej świetności, ale nadal potrafi wyciągnąć dużo punktów, szczególnie na Zemstę i Elfy. Przydaje się też do przesunięcia jednostki (Osłabianie i Pożerka jest na to wrażliwa). Zamienniki:  Drakkar Łupieżców .
  • Zbrojmistrz – daje 2 pancerza i ulepsza o 2 wybranego sojusznika (warto ulepszać nim maszyny, bo praktycznie tylko do nich mamy wskrzeszenia). Bardzo użyteczny do podtrzymania Morkvarga przy życiu lub do wyciągnięcia większej wartości z Drakkarów.
  • Berserker Maruder – to pod nich stworzona została ta talia. Potrafią wejść ze spokojem za 16, a nawet więcej punktów.

Rozgrywka

Mulligan

Czasami może być problematyczny. Nie polecam bycia chciwym przy wymianie, aby na naszą rękę nie trafiło trio pod Brana. Po pierwszym blackliście brązowej karty możemy bezpiecznie wymienić Cerys, Olgierda lub Morkvarga (jeśli mamy wszystkie te 3 karty to można zaryzykować wymianę nie blacklistując nic). Blacklist: 1. Nadmiarowy (czytaj: 3 na ręce) Korsarz/Drakkar Dimun, 2. Dowolnie, 3. Dowolnie.

Szukamy standardowo kart złotych i srebrnych (z wyłączeniem tria pod Brana), co najmniej 1 Drakkara Dimun, 1 Berserkera Marudera i 1 Kapitana Piratów.


Runda 1

Tutaj mamy dwie opcje na start – albo Kapitan w Drakkar dla dodatkowego 1 punktu, albo po prostu Bran. Później ustawiamy resztę Drakkarów, starając się przebijać przeciwnika, aby jak najdłużej utrzymywać presję. Pamiętamy, aby ustawiać nasze jednostki po prawej od Drakkara, aby te zostały zranione (tutaj należy ustawić board tak, aby Zbrojmistrz mógł opancerzyć obijaną aktualnie jednostkę). Wypatrujemy okazji do optymalnych zagrań Okrętów czy nawet dużego Igni lub Lytty Neyd.

R E K L A M A

Rundę możemy grać do końca, szukając jednak odpowiedniego passu na wygranym i przegranym coinie – mamy carryover do blokowania drypassów i szpiega do odrobienia CA/odwrócenia coina.


Runda 2

Jeśli szpiega już nie mamy, to śmiało możemy oddać rundę, aby grać odpowiednio długą R3 gdy wygraliśmy R1. Przy przegranej rundzie 1 najprawdopodobniej zostaniemy zmuszeni do skrócenia sobie R3, bo rywal będzie naciskał. Na krótką R3 absolutnie należy trzymać Odnowę. Nie warto też greedować z Igni i Koral – na ostatnią mogą nie wejść za optymalną ilość punktów.


Runda 3

Szybko ustawiamy Drakkary (Odnowa w Kapitana -> Korsarz -> Drakkar). Jeśli mamy Maruderów, to zagrywamy ich jak najpóźniej. Him w srebro przeciwnika może dać nam sporo punktów. Koral czy Igni także mogą przesądzić o naszym zwycięstwie.


Plusy i minusy

Plusy

  1. Duże i łatwe w ustawieniu carryover.
  2. Pasywne silniki i pancerz potrafi wywrzeć sporą presję.

Minusy

  1. Mulligan czasami daje w kość.
  2. Usunięcie naszego carryover przez przeciwnika zabiera połowę siły tej talii.
  3. Wolno się rozkręca i jest wrażliwa na obszarówki.

Podzielcie się swoją opinią nt. tej talii – na pewno warto nią przetestować, bo gra się nią przyjemnie, a ona sama jest skuteczna mimo swoich wad.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Emrim

    mandragora i alghul pozdrawiają 😀

  • Lisek616

    Bawiłem się ta talią dość długo, wr na rankedach w okolicach 20 rangi na 67% z ta drobną różnią w goldach, zamiast cerys i geralta grałem jaskra poete i tojad, minus jest taki ze skracamy deck praktycznie do zera 😉 a ta talie opisywal freddybabes chwile po dodaniu nowych kart

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...