Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Encyklopedia Wiedzy Gwinta #1 – ekonomia i kolekcja (Aktualizacja!)
Poradniki

Encyklopedia Wiedzy Gwinta #1 – ekonomia i kolekcja (Aktualizacja!)

Encyklopedia Wiedzy Gwinta


Aktualizacja, co się zmieniło?

  • Zaktualizowano tekst.

Witam wszystkich serdecznie! Nasza Karczma nie jest tylko miejscem schadzek piwnych, karczemnych wyzwań, świeżutkich newsów, pogadanek o kartach i taliach do Gwinta, ale też miejscem, gdzie można poszerzyć swoją wiedzę!

I dla żółtodziobów, i dla starych wyjadaczy coś się znajdzie! Przedstawiamy Wam pierwszą część Encyklopedii Wiedzy Gwinta spisaną przez Beletrystę Mateusza! Encyklopedia będzie publikowana stopniowo, w formie oddzielnych artykułów.


Spis treści:

  1. Wstęp.
  2. Samouczek.
  3. Kolekcja.
  4. Tworzenie kart.
  5. Zmiany w kartach.
  6. Sklep.
  7. Zdobywanie zasobów – skrawków, złota i pyłu meteorytowego.

Wstęp

O, witaj nieznajomy! Nie widziałem Cię wcześniej w okolicy, pewnie jesteś wędrowcem, co? Zawitałeś do Naszej karczmy, aby kapkę odpocząć? Nie jesteś wędrowcem?

Karty, Gwint?? Ach, tak! Chcesz zacząć grać w Gwinta i przyszedłeś w nasze skromne progi by się podszkolić? Jak Ci na imię? Ach, nie chcesz zdradzać? Rozumiem, mimo wszystko dobrze trafiłeś Panie!

Już niejeden żółtodziób co tu przybywał z dalekich stron, aby się w karty grać nauczyć tera po Północy lata i znamienitych w szulerskim fachu mężów do czysta oskubuje! Dobrze młody, koniec tego paplania! Niemir, przygotuj ino stół jakiś i gramy!


Samouczek

Uwaga: Jeśli już pobrałeś grę i przebrnąłeś przez samouczek – świetnie! Możesz przewijać dalej. Jeśli, nie – zrób to teraz. Zostaniesz tam poinstruowany o absolutnych podstawach rozgrywki (zasady, najważniejsze mechaniki).

R E K L A M A

Ważne: W samouczku nie zostaje wyjaśniona bardzo istotna mechanika blacklistingu. Co to jest i jak nauczyć się to wykorzystywać podczas mulliganu? Wszystkiego dowiecie się z tego artykułu.


Rozdział 1 – kolekcja

Nasz klaser!

Na początku zerknijmy na kolekcję. Na starcie dostajesz niezbyt okazały zasób kart, ale to w zupełności wystarczy Ci na start! Po otworzeniu kilkunastu beczułek Twój klaser powinien w mgnieniu oka się zapełnić. Za pomocą niszczenia kart będziesz mógł pozbyć się tych zbędnych i zamienić je na główną walutę, którą są fragmenty kart, czyli po prostu skrawki.

Podstawowa zasada – każdą zdobytą epicką i legendarną kartę zachowaj, jaka by nie była! Zysk z pozbywania się ich jest niewielki, a później może się okazać, że słabe na ten moment karty dostaną korzystną zmianę i będziesz musiał je tworzyć od nowa!

Wskazówka: Za karty ze względu na ich stopień rzadkości otrzymasz kolejno 10, 20, 50 i 200 skrawków (zwykła, rzadka, epicka, legendarna). Najbardziej opłaca się więc pozbywać się niepotrzebnych kart zwykłych, bo otrzymujesz największy profit w stosunku do wartości ich stworzenia.


Tworzenie kart

Tworzenie kart odbywa się także za pomocą kolekcji – szukasz karty, której nie masz i chcesz stworzyć, a następnie klikasz jej podgląd i przycisk „stwórz„. Na początek lepiej jednak nie marnować skrawków na karty, których nie umiesz zastosować. O zastosowaniu kart dowiesz się w swoim czasie!

Wskazówka: Stworzenie kart kolejno zwykłych, rzadkich, epickich i legendarnych to kolejno 30, 80, 200 i 800 skrawków. Przy tworzeniu kart premium ta wartość rośnie niemal dwukrotnie. Zasoby strzępków warto inwestować tylko w te najrzadsze karty, a żeby je animować najlepiej użyć Pyłu Meteorytowego, ponieważ w miejsce animowanej legendy możemy mieć aż dwie zwykłe!


Zmiany w kartach – potencjalne korzyści

Warto wiedzieć, że może się wydarzyć tak, że deweloperzy zmieniają za mocne czy za słabe karty. Jeśli jedną z posiadanych przez Ciebie kart poddali „liftingowi”, to wtedy masz prawo przez 3 doby do zniszczenia takowej i otrzymania pełnego zwrotu za jej stworzenie.

Refundacja kart na powyższych screenach już nie obowiązuje! (red.)

Wskazówka: Opcja „Zniszcz nadmiarowe karty” zamienia na skrawki karty, których masz więcej niż 3 (zwykłe, rzadkie) i 1 (epickie, legendarne). Warto wiedzieć, że jeśli masz kartę premium i normalną np. Srebrną, to ten guzik nie zniszczy żadnej z nich, ponieważ obie są traktowane jak oddzielne egzemplarze tej karty!


Sklep – jego sekret tkwi w naturze!

Warto wiedzieć też o opcji transmutacji kart, aby były animowane za pomocą pyłu meteorytowego. Opłaca się to zdecydowanie bardziej niż stworzenie ruchomej karty za główną walutę, dlatego warto ten pył zbierać!

Wskazówka: Jeśli masz duże parcie na animowane karty, możesz dokupić sobie pył meteorytowy za prawdziwe pieniądze. Wspierasz tym deweloperów i zyskujesz możliwość zdobycia swoich ulubionych animowanych kart!

Odnośnie beczułek to sprawa ma się tak, że udajesz się do Skalnego Trolla o imieniu Sklep. U niego za sztuki złota możesz kupić specjalne beczki, aby wzbogacić kolekcję. Każda beczka kosztuje 100 sztuk złota, a w niej masz gwarantowane co najmniej 4 zwykłe i 1 rzadką brązową kartę z trzech do wyboru. (minimalna wartość beczki – 60 skrawków).

Jak masz szczęście, to możliwym jest nawet zdobycie najlepszych srebrnych i złotych kart! Paradoksalnie jednak to brązowe karty są najważniejsze, iż na nich opierasz siłę swojej talii.

Wskazówka: Jeśli Gwint wciągnie Cię na dłużej i masz zamiar zainwestować realne pieniądze, to absolutnym priorytetem powinien być dla Ciebie Pakiet Startowy. Za 20,49 zł zyskujesz 10 beczek, 400 pyłu meteorytowego i losową, animowaną legendę!


Dzienna praca na farmie – jak zbierać obfite plony?

Złoto możesz otrzymać za konkretną ilość wygranych rund z graczami na co dzień. Za każde 2 wygrane rundy na potyczce, rozgrywce ProLadder lub rozgrywce rankingowej (do progu 24) dostajesz 15 złota, skrawków lub pyłu meteorytowego, a za 6 i 18 (12) kolejno 100 i 75 złota na beczki! 

Wskazówka: Zdobycie codziennej nagrody za pierwsze wygrane 6 rund (100 złota) powinno być Twoim priorytetem. Nie zabiera to wiele czasu, a możesz bardzo szybko wzbogacić swój arsenał o ważne przy składaniu talii jednostki bądź karty specjalne, które dostaniesz z beczek. Wygranie dzienne 18 rund także nie powinno zająć Ci więcej niż 2 godziny, a dodasz sobie jeszcze więcej zasobów!

To jednak nie wszystko! Więcej złota możesz uzyskać poprzez wykonywanie dziennych zadań! Ich wartość waha się między 40 a 80 sztukami złota, ale za to nie są zbyt wymagające – ot przykładowo „wygraj 3 gry” lub „rozegraj 5 pojedynków Nilfgaardem„.

Zadania dzienne możesz wymieniać – masz prawo do odrzucenia jednego z zadań w Panelu Społeczności dziennie, a w jego miejsce otrzymasz nowe, być może bardziej pasujące do Twoich planów w dany dzień! Najhojniejsze są zadania w trybie Areny, ponieważ nagrody za ich wykonanie oscylują w granicach 60 a 80 złota.

Wskazówka: Na starcie najlepiej wykonywać najprostsze zadania, zamiast męczyć się z trudniejszymi na Arenie czy rankingach, dlatego czasami lepiej odrzucić trudnego questa za 60 złota, aby otrzymać łatwiejszego za 40 złota. Jest to szczególnie opłacalne, gdy masz pełną tablicę zadań, a nie masz zbyt wiele czasu na wykonanie questa, a nie chcesz stracić złota, przez nieotrzymanie dziennego zadania dnia następnego.


Bardziej sowite nagrody można zdobyć pnąc się na drabince rankingowej. Za zdobycie konkretnej rangi uzyskujemy przypisaną do niej nagrodę, a po zakończeniu sezonu rankingowego (co miesiąc) otrzymamy beczki, skrawki, pył meteorytowy, a nawet specjalne ramki, tytuły i awatary!

Nie należy zapominać o innych bezcennych nagrodach, jaką otrzymasz za pojedynki na ladderze – doświadczenie i ogranie. Dzięki niem stajesz się lepszym graczem. Dlatego już od samego początku (czyli od 10 poziomu, kiedy to dostajesz przepustkę na rankedy) powinnieneś większość czasu spędzać właśnie w tym trybie.


Choć poziom doświadczenia jest istotny tylko do odblokowania rozgrywek rankingowych, to niesie za sobą profity. Nie tylko dostaniesz dodatkowe skrawki, beczki czy pył meteorytowy, ale co 10 poziomów dostajesz losową kartę legendarną lub epicką! (nie pamiętam dokładnie, za którą dziesiątkę dostaje się złotą, a za którą srebrną, nikt nie pomyślał, żeby to dokładniej opisać).

Na koniec napomknę o pomniejszej metodzie bogacenia się (i to mimochodem) – poprzez pomeczowe gratulacje. Jeśli przeciwnik Ci pogratuluje (a robi to zdecydowana większość graczy) otrzymasz 5 skrawków lub sztuk złota, co może się okazać zbawienne w pewnych sytuacjach (akurat brakuje Ci 5 golda do beczki lub skrawków do stworzenia karty).

Nie zapomnij odwdzięczać się tym samym po meczu, klikając przycisk w dolnej części ekranu!


Pewnie już zdążyłeś się zorientować, że został wprowadzony tryb Areny. W nim możesz w dość szybkim tempie zwiększyć swoje dzienne plony, co pomoże Ci w szybszym kompletowaniu kolekcji. Nie będę się tutaj rozpisywał nad Areną, po prostu zapraszam do oddzielnej części EWG, w której omówiłem podstawy gry na Arenie – KLIK!


To tyle o podstawowych zasad ekonomii w grze. W następnej części – już bardziej obszernej – zaprezentuję, w jaki sposób stworzyć swoją pierwszą talię z podstawowych kart. Do następnego!


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • felo

    Mam pytanie odnośnie pakietu startowego. Jest jakiś limit czasowy na jego kupno? Zacząłem grać pod koniec sierpnia i grałem kilka tygodni, kiedy pojawił się pakiet startowy to stwierdziłem, że na razie poczekam. Potem pod koniec września zrobiłem sobie przerwę ponad miesiąc, a teraz jak patrzę, to nie widzę tego pakietu ani w grze, ani na gogu.

    • Mateusz Byliński

      Ja u siebie mam w dalszym ciągu, pewnie jakiś błąd gry 🙂

    • maurize

      Parę dni temu kupiłem sobie pakiet startowy. Nie dlatego, że potrzebuję beczek (mam w grze >12000 skrawków) tylko dlatego żeby trochę wynagrodzić Redom pracę i stworzenie gry która zapewnia mi dużo rozrywki 🙂
      Gram od początku bety i cały czas miałem pakiet startowy dostępny, ale teraz po zakupie u mnie zniknął.

      • Mateusz Byliński

        Ja także zamierzam jeszcze w tym miesiącu pakiet startowy sobie zakupić – mało mi brakuje do pełnej kolekcji, ale chcę także CD Projektowi podziękować za całokształt ich pracy nad grą 🙂 Powiem szczerze, że gdyby na początku mojej przygody z Gwintem (bodajże październik roku poprzedniego, gdy zobaczyłem Gwinta na kanale Zagrajmy z Gimperem) byłby taki pakiecik dostępny to bym już dawno go kupił.

  • Mateusz Mlody

    Rok grania w Gwinta a dopiero teraz dowiaduj się, że Skalny Troll ma na imię Sklep 🙂

    • Mateusz Byliński

      😀

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...