Karczma na Discordzie Dołącz do grupy Gwint Polska
Strona główna » Discard Skellige, czyli powrót Kapitanów i Harcowników klanu Tuirseach!
Król Bran Skellige Talie

Discard Skellige, czyli powrót Kapitanów i Harcowników klanu Tuirseach!

Discard Skellige

Dziś kolejna odsłona odrzucania pod Skellige. Autorem talii jest Thanatos, deck został opisany przez członka Hen Ichaer – mmatipa.

Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną!

Czytaj artykuły od Hen Ichaer!


Discard Skellige


Oś talii

Discard Skellige został oparty na mocnych finiszerach w postaci Kapitanów klanu Dimun oraz wskrzeszeniu Harcowników klanu Tuirseach . Talia jest złożona w taki sposób, że odpowiednio grana, przy małym udziale szczęścia jest w stanie się całkowicie przewinąć.


Opis kart

Złote

  • Król Bran pomaga nam w utrzymaniu dobrego tempa poprzez wyrzucenie na cmentarz trzech Harcowników Klanu an Craite (czasem dwóch i jednego Harcownika klanu Tuirseach, jeżeli np. zaciągnęliśmy się jednym Harcownikiem klanu an Craite). Ponadto odrzucamy karty, których nie chcemy dobrać w kolejnej rundzie czy np. za pomocą Myszowora lub Svanrige. Dodatkowo zwiększamy jego siłę bazową przy rzuceniu weterana klanu Tuirseach.
  • Avallac’h – dobiera nam dwie karty i pomaga „przerzucić” całą talię. Chcemy go użyć po zagraniu króla Brana tak, aby nie dobrać kart, które chcemy przy jego pomocy odrzucić.
  • Myszowór – kolejna karta pozwalająca na odchudzenie talii. Pamiętajmy, że odrzucając dwie karty zmieniamy siłę kapitanów klanu Dimun, dlatego należy użyć go w odpowiednim momencie.
  • Lugos Szalony – jednostka strzelająca, odrzucamy kolejną kartę na cmentarz i bijemy za jej siłę bazową (najlepiej używać na Harcownikach klanu Tuirseach, weteranach klanu Tuirseach czy Harcownikach klanu an Craite).
  • Geralt Igni – służy do niszczenia jednostek o bardzo dużej sile, których w tym patchu jest całkiem sporo.

Srebrne

  • Donar an Hindar – jednostka blokująca, dodatkowo przenosząca brązową kartę z cmentarza przeciwnika na nasz cmentarz.
  • Sigrdrifa – kapłanka wskrzeszająca srebrną lub brązową kartę. Stosowana głównie na Svanrige, Harcowniku klanu Tuirseach czy Donarze.
  • Skjall i Udalryk – duet, którego nie chcemy mieć jednocześnie na ręce (zawsze wolimy Skjalla, ponieważ Udalryk jest jedyną przeklętą jednostką w talii). To połączenie sprawia, że zagrywamy szpiega za 7 punktów, dodatkowo odchudzając talię z 2 kart (jedna to Udalryk, druga – to karta odrzucona przez Udalryka).
  • Odnowa – wyciągamy z cmentarza kartę i wzmacniamy jej siłę bazową o 2. Z reguły stosowana na Harcowniku klanu Tuirseach, tak aby jego siła bazowa zwiększyła się o 5.
  • Svanrige – zastosowanie podobne jak w przypadku Myszowora, z tą różnicą, że odrzucamy jedną kartę. Karta z umiejętnością weterana, dodatkowo zwiększająca swoją siłę bazową przy użyciu Weterana klanu Tuirseach.

Brązowe

  • Harcownicy klanu an Craite – odrzucani głównie z króla Brana, ewentualnie za pomocą Myszowora/Svanrige, Udalryka, czy Lugosa Szalonego.
  • Harcownicy klanu Tuirseach – główny cel pod wskrzeszanie. Chcemy szczególnie zwiększyć siłę jednego z nich, aby przy jego odrzuceniu jak najbardziej zwiększyć siłę Kapitanów Klanu Dimun.
  • Kapitanowie klanu Dimun – zwiększają swoją siłę o siłę bazową najmocniejszej karty odrzuconej w konkretnej turze. Pamiętajmy, że jeżeli odrzucimy już największą jednostkę na cmentarz (z reguły Harcownika klanu Tuirseach), a mamy jeszcze na ręce karty do odrzucania, to użyjmy najpierw kapitanów, tak aby ich siła już nie zmalała. Bardzo mocny finiszer, choć podatny na Pożogę.
  • Weterani klanu Tuirseach – karta zwiększająca o jeden siłę bazową wszystkich jednostek klanu Tuirseach. Często używana w początkowej fazie rozgrywki.
  • Kapłanki Freyi – wskrzeszamy brązową kartę. Oczywiście najlepszym celem są harcownicy klanu Tuirseach. Kolejną najmocniejszą kartą jest weteran klanu Tuirseach.

Ważne zagranie

Odnowa Harcownik klanu Tuirseach o największej sile → Svanrige (ew. Myszowór) → odrzucenie tego samego Harcownika.

Powyższą kombinację dobrze użyć jako ostatnie odrzucenie karty na cmentarz, przed wyrzuceniem Kapitanów klanu Dimun . Później możemy wskrzesić jeszcze większego Harcownika klanu Tuirseach. Zagranie stosowane z reguły w rundzie trzeciej.


Rozgrywka

Faza Mulliganu

Najgorszymi jednostkami na ręce są dla nas Harcownicy klanu an Craite, Harcownicy klanu Tuirseach i Udalryk. Jeżeli mamy na ręce Myszowora czy Svanrige, to możemy sobie pozwolić na posiadanie na ręce Harcownika klanu an Craite czy Tuirseach.

R E K L A M A

Runda pierwsza

Jeżeli przeciwnik nie ucieka nam za bardzo z punktami, możemy grać weteranów klanu Tuirseach. W pierwszej rundzie chcemy także zagrać Brana, zrobić tempo i odrzucić jednostki, których nie chcemy dobrać w dalszej fazie rozgrywki.

Warto również wskrzesić jednego Harcownika klanu Tuirseach, aby jego siła bazowa się zwiększała. Dalsza część rozgrywki zależy od tego jak mecz się ułoży. Czasem warto użyć Skjalla w Udalryka, aby nie dobrać go w późniejszym etapie gry.

Runda druga

Możemy po raz kolejny wskrzesić Harcownika klanu Tuirseach, ponieważ tworzymy w ten sposób duże tempo i ponownie zwiększamy jego siłę bazową. Szukamy dobrego momentu do pasu, aby grać ostatnią rundę na przewadze kart.

Runda trzecia

Staramy się zachować odnowę, Svanrige, Kapitanów i chociaż jedną kapłankę Freyi/Sigrdrifę na ostatnią rundę, aby możliwe było wykonanie kombinacji opisanej powyżej.

Oczywiście jeżeli jest taka konieczność, to możemy użyć Kapitanów wcześniej, ale gdy mecz układa się po naszej myśli warto mieć powyższy zestaw na ręce.


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Łukasz Gładysz

    Tam gdzie jest to ważne zagranie opisane jak najedzie się myszką to pokazuje harcownika Craite a nie Tuirseah

    • Ganisz

      Dzięki! Poprawione 😀

  • Jakub Konstanty

    Talia efektowna ale przeciwnik szybko się skapnie o co chodzi. Nie daj Boże ktoś zagra klucznika albo pożogę :[.

    • dziuga

      klucznik klucznikiem szkoda że donarem odzyskasz jednego góra dwóch harcowników wyciągniętych przez arcygryfy :/

  • Majroneri

    Gram tą talią od początku sezonu i bardzo ją lubię, doszedłem spokojnie do 16 rangi z przyzwoitym win ratio. Faktycznie trzeba uważać grając z frakcjami, które oddziałują na nasz cmentarz ale wszystko jest do przeżycia. O pożogę to się w ogóle nie martwię, nawet jak ją rzucą to jeżeli dobrze to rozegraliśmy zostanie nam jeszcze kilka jednostek o wartości powyżej 20 i spokojnie odrabiamy:) Wprowadziłem do talii małe modyfikacje, raz, że nie mam wszystkich kart a dwa, żeby mieć ciut kontroli i kontrę na pogodę: za Avallaha i GIgni wrzuciłem Koral i Ragh Na Rogh, za Skjala i Uldaryka wrzuciłem Gradobicie Merigold i Gremiste i jednego Harcownika Craite wymieniłem na czyste niebo. Polecam gra się świetnie a uczucie jak rzucasz kapitana piratów z 28 punktami bezcenne 😀

  • Mikołaj Szumigalski

    Ja zamiast Donara wolę Operatora na Kapitanów Dimun. Przeciwnik zostaje z reguły z 4 pkt (mało kto odrzuca karty, najwyżej mirror się może trafić), a przy dobrych wiatrach robią ok 30pkt więc myślę, że to warty uwagi pomysł. Sam tak gram i całkiem spoko jest

Discord Gwint24

Najnowsze talie

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...