Karczma na Discordzie Dołącz do grupy Gwint Polska
Strona główna » Dagon Tokeny
Dagon Potwory Talie

Dagon Tokeny

Dagon Tokeny

Dziś w końcu przedstawiamy talię Dagon Tokeny, której wariacje można spotkać niemal we wszystkich taliach Potworów. Nie jest to nowy deck, ba! Był obecny w lipcowym zestawieniu, ale jakimś cudem uciekł nam opis i teraz to nadrabiamy, ponieważ talia jest nadal obecna w mecie.

Deck opisali Koreq i omnomnomnom. 

Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną!

Czytaj artykuły od Hen Ichaer!


Potwory – Dagon Tokeny


Karty

Złote

  • Yennefer –Talia bazuje na dużej ilości jednostek, więc sprawdza się tu idealnie jako buf za duże pkt. Plusem też jest to, że zależnie od sytuacji daje nam dwie możliwości działania.
  • Triss Motyle – Mając dużo jednostek jest to karta dająca ogromne ilości pkt w czasie. Również wymusza na przeciwniku konkretne zachowania, co jest jej plusem.
  • Duch Lasu – mocna karta dająca dodatkowe trzy cele pod Czarne Zwierciadło Bekkera. Często używana jako finiszer, ale czasem warto użyć jej wcześniej.
  • Ge’els – karta zagrywająca złotą lub srebrną. Ponadto ustawia niewybraną kartę na górze talii.

Srebrne

  • Czarne zwierciadło Bekkera – karta, która ułatwia bardzo grę na krasnale czy Skellige (w przypadku tych drugich musimy uważać na kapłanki i odpowiednio wybrać moment na rzucenie naszego zwierciadła). Na mirrory z reguły mniej użyteczny, rzucany głównie w swojego szpiega lub zbuffowaną jednostkę przeciwnika.
  • Róg dowódcy – karta, która pozwala szybko dogonić przeciwnika, zrobić przewagę punktów lub mocny finisz.
  • Ifrit – karta robiąca w najlepszym wypadku 13 punktów i dająca dodatkowe 3 cele pod Zwierciadło Bekkera.
  • Wodnica – używana głównie pod rozdarcie lub dodatkowe czyste niebo.
  • Przeraza – szpieg, który dodatkowo przesuwa jednostkę w inny rząd. Można np. przenieść jednostkę przeciwnika w pogodę lub ustawić ją pod rozdarcie.
  • Morvuud – przydatny, aby zablokować krasnale, drakkary, Morkvarga, Nekkery, Żalnicę, żywiołaka itd. i obniżyć ich siłę.

Brązowe

  • Gryf – mocna ósemka, bardzo skuteczna na Skellige, gdy możemy np. ukraść przeciwnikowi Olgierda czy Straży Królowej. W meczach na Dagony zawsze możemy ukraść przeciwnikowi Mglaka.
  • Mglaki – główny cel, to odcedzenie talii z reguły za pomocą Dagona. Duża ilość punktów i dobra odpowiedź na mocne otwarcie przeciwnika.
  • Mgła: oczywiste.
  • Harpie Celaeno – karta mająca na celu przeniesienie punktów na następną rundę, natychmiastowy cel pod grom czy wzmocnienie, a w przyszłości pod róg dowódcy.
  • Żywiołaki: solidna karta za 6 punktów z tarczą, dodatkowo mogą uzyskać synergię z harpią wysypując kolejne 4 pkt. Przenosi 2 jednostki po 2pkt na kolejną rundę.
  • Grom i Wzmocnienie – karty wzmacniające 3 jednostki. W przypadku meczów na talie pogodowe czy strzelające warto rzucić Wzmocnienie, aby uodpornić się na ataki przeciwnika. Grając np. na krasnale cenniejszy jest dla nas Grom. Pamiętajmy o odpowiednim różnicowaniu jednostek, aby były odporne na Pożogę czy Igni. Czasami warto nawet rzucić te karty specjalne na stronę przeciwnika, gdy gramy na talię, w której spodziewamy się Pożogi czy Villentrettenmertha (Kontrolne Scoia czy Nilfgaard pod Ciri: Szarżę).

Rozgrywka

Mulligan

Pierwsze i najważniejsze,to nie zostawić sobie na ręce żadnego Mglaka. Dlatego jeśli mamy je na ręce, to odrzucamy jednego z nich, aby żaden nie doszedł nam w tej fazie mulliganu. Jeżeli nie mamy Mglaka na ręce i nie doszedł nam w dwóch pierwszych kartach, to z reguły  nie odrzucamy trzeciej karty, aby nie dobrać jednego z nich. Pozostałe karty zależą od frakcji na którą gramy. Np. na krasnale staramy się dobrać Morvudda i Zwierciadło Bekkera. Na Skellige przydatny będzie gryf.

Runda 1

Jeżeli to my zaczynamy, to staramy się przebijać przeciwnika w każdym ruchu, tak aby nie mieć straty dwóch kart. Szpiega wyrzucamy w ostateczności. Staramy się wygrać pierwszą rundę na stracie jednej karty z większym przeniesieniem na następną rundę (tak, aby w rundzie trzeciej mieć ostatnie słowo) lub przegrać ją na przewadze karty, ale także z większym przeniesieniem, aby przeciwnik od razu nie spasował w rundzie drugiej. Ważne jest, aby odpowiednio wyczuć najlepszy moment spasowania.

R E K L A M A

Jeżeli przeciwnik zaczyna, to staramy się wygrać rundę na równych kartach lub przegrać ją z większym przeniesieniem. Wygranie na jednej karcie straty, ale z większym przeniesieniem jest dla nas także korzystne. Jeśli mamy na ręce Tris motyle to warto rozważyć użycie jej w 1 rundzie, ponieważ mamy przeważnie dużo małych jednostek i takie zagranie wymusi na przeciwniku mocne karty bądź oddanie rundy.

Runda 2

Jeśli wygramy 1 rundę to chcemy zagrać przerazę aby odrobić, wyrównać, bądź zwiększyć przewagę kart. Również zależnie od tego ile zostało nam złotych i srebrnych kart w tali możemy zagrać gelsa, ponieważ w tej rudzie będziemy mieć dobrą kartę do gry, a na następną możemy sobie ustawić co chcemy dobrać.

Runda 3

Należy odpowiednio rozplanować rzucanie jednostek. Np. jeżeli nie mamy Rogu Dowódcy, to nie ma sensu ustawiać jednostek w jednym rzędzie i narażać się na rozdarcie. Jeżeli przeciwnik gra mróz, to warto czasem w odpowiednim momencie wrzucić tam harpię, aby jajka się „wykluły”.

Oprócz mirrorów bardzo mocnym finiszerem jest zwierciadło Bekkera, które potrafi zrobić bardzo duże wartości punktowe. Uważamy z duchem lasu, aby przeciwnik nie wyczyścił pogody.


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Cryminal

    Brzask to strata karty według mnie – jeśli przeciwnik zasypie nas pogodą to mamy wodnicę, już lepiej zamiast brzasku grać rozdarcie.

    • Tomek Glu

      Brzask, to nie strata, to bardzo dobra karta , która zwykle odchudza deck przełomem, a w grach na innego Dagona daje przewagę bo jeden brzask na 25 kart to wtedy za mało. Co do rozdarcia, to od tego mamy Wodnię.

Discord Gwint24

Najnowsze talie

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...