Karczma na Discordzie Dołącz do grupy Gwint Polska
Strona główna » Dagon Swarm
Dagon Potwory Talie

Dagon Swarm

Dagon Swarm

Do tej pory Dagon był obecny w każdej mecie. Dlatego nikt nie powinien się dziwić, że nadal możemy go oglądać. I choć jest jednym z najmniej lubianych liderów, to talia Dagon Swarm jest jedną z najsilniejszych w obecnej mecie.


Dagon na spamie jednostek


Oś talii

Talia opiera się na zasypaniu stołu małymi jednostkami, by ostatecznie je wszystkie wzmocnić przy pomocy Yennefer . Dzięki szybkiemu odchudzaniu talii, a także wielu mocnym zagrywkom, gra przeciwko tej talii nie należy do najprostszych.

Dagon Swarm ma niestety dużą wadę w postaci ciężkiego mulliganu i dużej zależności ze złotymi kartami.


Karty

Złote

  • Dagon – lider, który jeśli nie mamy w rundzie pierwszej Ducha Lasu oczyści nam deck z Mglaka i robi presję w postaci pogody.
  • Duch Lasu – karta, która generuje na start nawet 20 punktów, dodatkowo oczyszcza talię i wysypuje mnóstwo jednostek na stół.
  • Yennefer – nasz finiszer, im większa różnica w ilości jednostek na stole, tym więcej punktów generuje.
  • Dekret Królewski – bardzo stabilizuje talię, ponieważ jest dodatkową szansą na dobranie potrzebnej nam złotej karty. Bardzo często decyduje o wyniku meczu.
  • Uzdrowienie – potrzebujemy go, aby drugi raz zagrać jedną z naszych złotych jednostek.

Srebrne

  • Płotka – niby tylko 4 punkty, ale oczyszcza talię i jest bestią, czyli zmniejsza licznik na Harpii .
  • Wodnica – daje możliwość odpogodzenia, lub zadania 12 punktów obrażeń przy pomocy Toksyny Krabopająka .
  • Ifrit – Sam robi 13 punktów, ale co ważniejsze tworzy 3 dodatkowe jednostki na stole.
  • Róg Dowódcy – zwykłe 20 punktów, posiada świetną synergie z dużą ilością jednostek.
  • Pożoga – naszych jednostek jest dużo, ale nie mają dużych wartości punktowych, przez co ta karta świetnie tu pasuje.
  • Przeraza – po prostu szpieg.

Brązowe

  • Harpia – oczyszcza nam talię. Ponieważ posiadamy dużo bestii w naszej talii stosunkowo często wyskakuje tworząc dodatkowe punkty i kolejne jednostki do wzmocnienia.
  • Mglak – dodatkowe 4 punkty, poza tym oczyszcza talię i może wyskoczyć nawet 3 razy.
  • Ekimma – zapewnia carry-over i może zjadać jajka, co przywołuje kolejne Harpie .
  • Arcygryf – zapewnia odpogodzenie i pozwala na kradzież wartościowej jednostki z cmentarza przeciwnika.
  • Harpia Celaeno – tworzy 2 dodatkowe jednostki i jeszcze kolejne, kiedy jaja zostaną zniszczone. Dodatkowo zmniejsza licznik na Harpii .
  • Nekker Wojownik – pozwala wtasować kolejne jednostki do talii, zwykle będą to Harpie , aczkolwiek w meczu na Mill warto użyć ich do wtasowania Nekkerów Wojowników , czy też Ekimm .
  • Rozdarcie – bardzo mocne zaklęcie w obecnej mecie, bardzo przydatne zwłaszcza w mirrorach.
  • Pełnia – zwyczajne wzmocnienie dla 6 jednostek.

Rozgrywka

Mulligan

Na ręce startowej nie chcemy żadnej Harpii , Mglaka ani Płotki .

Natomiast chcemy mieć  Ducha Lasu lub Dekret Królewski . Przyda się nam przynajmniej 1 Nekker Wojownik i 1 Harpia Celaeno .

Niepożądane jest posiadanie wszystkich 4 złotych kart na ręce, ponieważ Dekret Królewski będzie bezużyteczny – jeśli mamy taką możliwość wtasowujemy w takiej sytuacji 1 ze złotych jednostek do talii.

R E K L A M A

Runda 1

Jeśli możemy to zaczynamy od Ducha Lasu , tworzy on takie tempo, że czasem nawet warto od razu po nim spasować, jeśli wiemy, że przeciwnikowi ciężko będzie nadgonić liczbę punktów.

Inną opcją startu jest  Harpia Celaeno , zależy to od ręki, przeciwnika i coin-flipu. Musimy pilnować ilości Harpii , aby nie wtasować ich za szybko (najlepszy moment jest wtedy, kiedy w talii nie pozostała nam już ani jedna z początkowych Harpii ), ale też nie zawsze warto czekać do ostatniej chwili.

Runda 2

Jeśli wygraliśmy pierwszą, będziemy chcieli zostawić sobie jak najlepsze karty na ostatnią turę – najlepsze są te, które tworzą dużo jednostek. Wtedy staramy się wyciskać przeciwnika jednocześnie robiąc carry-over i wyzbywając się np. Nekkerów Wojowników .

Jeśli natomiast przegraliśmy, staramy się nie stracić za bardzo przewagi kart i wyjść z jak najlepszą ręką do ostatniej rundy.

Runda 3

Staramy się doprowadzić do możliwie największej przewagi ilości jednostek po czym rzucić Yennefer , aby podnieść ich wartość punktową.


Podsumowanie

Talia mimo swoich wad, spisuje się bardzo dobrze i jest jedną z najsilniejszych w obecnej mecie. Wymaga ogrania.


Jak grać Dagonem na Spamie?


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Suharek123

    Dagon dobry w każdej mecie 🙂

  • Aleksander Malecki

    a gdzie doregaray?

  • Aureus Draconis

    Talia Henselta na Balistach i Inżynierach, niszczy Dagon Swarm doszczętnie 😉

  • InvisibleMan

    Ja gram dagona pod pogodę chyba najlepszy

Discord Gwint24

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...