Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Co nowego w Gwincie? Lista zmian, które wejdą w kolejnej aktualizacji!
Aktualizacje

Co nowego w Gwincie? Lista zmian, które wejdą w kolejnej aktualizacji!

Chat w grze!

W końcu Czerwoni przedstawili rozwiązanie, na które tak długo czekaliśmy – komunikacja pomiędzy graczami poprzez czat! Poza podstawową funkcją jaką jest komunikacja będziemy mieli do dyspozycji kanał z najnowszymi informacjami prosto od CDP Red i system przyjaciół!


Niebawem 20 nowych kart!

Poniższe grafiki to zapowiedź i pojawią się na nowych kartach, które zostaną wprowadzone w przyszłości (z pewnością nie przy okazji najnowszego update). Paweł Burza zapowiedział aż 20 nowych kart, które zostaną wprowadzone do gry – brązowe, srebrne i złote oraz kilka neutralnych!


Zmiany w balansie kart

Neutralne

  • Trzaskający Mróz – teraz zadaje 2 punkty obrażeń jednej najsłabszej jednostce w rzędzie.
  • Gęsta Mgła – teraz zadaje dwa punkty obrażeń jednej najsilniejszej jednostce w rzędzie.
  • Ulewny Deszcz zadaje 1 punkt obrażeń najsłabszym jednostkom w rzędzie (maksymalnie do 5 jednostek).
  • Aeromancja zagrywa kartę z efektem pogodowym (brązową lub srebrną) tylko z talii, już nie z cmentarza.
  • Skelligijski Sztorm zmniejszone obrażenia z 3, 2, 1 do 2, 2, 1.
  • Trzęsienie ziemi Stammelforda zadaje obrażenia maksymalnie 6 jednostkom, a nie 8.
  • Efekt Uboczny – teraz wzmacnia o 2 do sześciu sojuszniczych jednostek.
  • Wściekły Ryk – niedźwiedź ma teraz 11 siły i jest ulotny, nie można go wskrzesić z cmentarza.
  • Podwójny Krzyż Alzura, Atrapa, Rozkaz Wymarszu – teraz wzmacniają (na zielono), a nie ulepszają siłę bazową.
  • Olgierd – siła zwiększona do 9 i teraz zostaje osłabiony o połowę siły, gdy zostanie odrzucony lub zniszczony.
  • Villentretenmerth – siła zwiększona do 8, jego umiejętność teraz aktywuje się tylko raz.
  • Avallac’h – siła zmniejszona do 8.
  • Uzdrowienie – działa tylko na nasz cmentarz.
  • Płotka – teraz będzie przyzywana przed spełnieniem warunku rozstawienia złotej karty, czyli Vilgefortz będzie mógł ją spalić.
  • Janek – teraz jego umiejętności nie będzie aktywowana, gdy przeciwnik nie ma wymaganych kart.
  • Regis: Wampir Wyższy – teraz Regis wzmacnia się jedynie o bazową wartość pożartej jednostki.
  • Operator – siła zmniejszona do 7.

Królestwa Północy

  • Radowid – siła zwiększona do 5.
  • Shani – siła zwiększona do 4, taraz daje 4 punkty pancerza.
  • Priscilla – teraz ma licznik ustawiony na 4.
  • Kaedweński Inżynier Oblężniczy – teraz wzmacnia o 1 jednostki i maszyny o 2 + 1 punkt pancerza.
  • Wzmocniona Balista i inne maszyny już nie będą ignorowały pancerza.
  • Jaskier – teraz po użyciu będzie przetasowywał talię.

Potwory

  • Harpia z Celaeno – siła zmieniona na 3
  • Caranthir – siła zwiększona do 7, teraz przenosi 3 jednostki przeciwnika, zamiast 5.
  • Sukkub – siła zmniejszona do 5, teraz się aktywuje pod koniec tury.
  • Nithral – siła zwiększona do 7, nie ma już pancerza. Podnosi obrażenia od Mrozu do 3.
  • Ogar Dzikiego Gonu – siła zmniejszona do 4.

Scoia’tael

  • Elfi Najemnicy teraz są lojalni
  • Saperzy Vrihedd siła zwiększona do 8.
  • Krasnoludzki Najemnik – siła zwiększona do 6.
  • Saesenthessis – siła zwiększona do 9.
  • Traperzy z Dol Blathanna – siła zwiększona do 6, pułapka teraz zadaje 2 punkty obrażeń, jest ulotna i już nie ignoruje pancerza.
  • Ithlinne – siła zwiększona do 5.

Nilfgaard

  • Emhyr var Emreis – siła zwiększona do 6.
  • Jan Calveit – nie dobiera już złotych kart. Golemy pojawiają się jak przed patchem, czyli zanim zaczniemy dobierać karty.
  • Stefan Skellen – siła zwiększona do 10.
  • Zwiadowca – siła zwiększona do 4.
  • Alchemik – siła zwiększona do 8.
  • Cynthia – siła zwiększona do 5.
  • Serrit – siła zwiększona do 9.
  • Leo Bonhart – teraz używa bazowej siły do swojej umiejętności.

Skellige

  • Ochotnicy klanu an Craite – już nie mają cechy Wysiłek.
  • Rozwścieczony Niedźwiedź – siła zwiększona do 7, już nie bije zza grobu, nie atakuje przywołanych jednostek.
  • Tarczowniczki klanu Drummond – nie są już weteranami.
  • Morkvarg – siła zwiększona do 9, teraz zostaje osłabiony o połowę, jeśli zostaje odrzucony lub zniszczony.
  • Hjalmar – siła zmniejszona do 13, Lord Undvik jest teraz ulotny, dodatkowo przeniesiono na Undvika część umiejętności Hjalmara, po zablokowaniu go srebrną kartą, Hjalmar nie dostanie wzmocnienia.
  • Topornicy klanu Tuirseach – siła zwiększona do 3. Nie są już weteranami.
  • Berserker Marauder – siła zwiększona do 8. Teraz będzie się wzmacniał za każdego zranionego sojusznika.
  • Kambi – siła Hemdalla zwiększona do 16.

Oficjalny stream

HOTFIX OVERVIEW

Twitch is the world’s leading video platform and community for gamers. More than 45 million gamers gather every month on Twitch to broadcast, watch and chat about gaming. Twitch’s video platform is the backbone of both live and on-demand distribution for the entire video game ecosystem.

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Wojtek Kruk-Pielesiak

    Jeśli dobrze pamiętam, to Misiek będzie teraz ranił również sojusznicze jednostki.

    • Piotr Żółtowski (Piter432)

      Nie. Nadal będzie ranił wrogów, chyba że trafi na cmentarz bądź wróg zostanie przywołany.

  • Kuba Reszka

    Topornicy* zamiast Topronicy

    • Ganisz

      Thx, po nocach Polaków pisanie 😀

  • speedor123

    Co do sztuczki z Milvą i płotką to nadal nie będzie działać bo przecież Milva ma najpierw napisane że cofa najsilniejszą karte przeciwnika do ręki i jeśli to zrobi to wtedy naszą chyba że po prostu cofa i naszą i przeciwnika tak jak w CBT, nie posiadam jej w swojej kolekcji więc nie mam jak tego sprawdzić

    • speedor123

      I proszę dopisać do Hjalmara że część jego umiejętności została z powrotem przeniesiona na władce undvik tak jak to było w CBT czyli blokując władce undvik srebrnym blokerem który nie może blokować goldów sprawiamy że po jego śmierci Hjalmar nie dostanie pktów

      • Jan Kowalski

        Jak zaczynasz to wtedy Milva i płotka wchodzi.

      • Ganisz

        True, dzięki. Aktualizuję.

      • Sebastian Sarat

        Akurat ta zmiana jest badziewna, ciekawe czy chociaż Misiek będzie w stanie zranić Udvika aby dobić go tarczowniczkami

        • speedor123

          Misiek nie będzie bił w undvika bo po aktualizacji misiek bije tylko jednostki które wyjdą bezpośrednio z ręki przeciwnika a nie zostaną stworzone czyli karty typu undvik czy jaja nie będą obrywać, ciekawe tylko jak będzie z kartami przyzywanymi z talii jak chociażby mglaki

    • Mateusz Suchar

      Dokładnie, stara Milva z Płotką była upośledzona, jest oczywiste, że do tego nie wrócą. „O hej, mam przewagę kart z… dupy! Balanced!”

    • Ganisz

      Oczywiście! Wybaczcie, ciągle tkwię w CBT.

  • Adam Kroll

    Wiadomo kiedy aktualizacja wejdzie w życie?

    • Ganisz

      Soon, a pewnie w tym tyg.

  • Oliuss

    Naprawili mróz, ale spieprzyli deszcz… Jan Calveit traci całą swoją moc przez ten nerf… No i tak bardzo znerfili Skellige… Założę się, że teraz nikt już nie będzie nimi grać… Kurw…. ludzie, miśki z 7? Serio? Większość tych zmian to absolutna bzdura!

  • crazeworm

    Dobrze zrozumiałem na streamie że znerfione karty będzie można pyłować za pełną ich wartość? Czyli złote specjalne za 1600?

    • Oliuss

      Tak

    • Nikodem Budziński

      Ja słyszałem, że dostaniesz 800 + pył.

      • crazeworm

        Myślałem że znowu uda się zamienić 400 pyłu na 800 skrawków.

      • crazeworm

        Jednak nie będzie pyłu, na stronie Gwinta jest taki zapis odnośnie aktualizacji „przy czym zniszczenie wersji Premium nie zwróci Pyłu Meteorytowego”

  • Gradiam

    Czy to bazyliszek? A Kto to jest z Nilfgardu?

  • Mateusz Szczygieł

    Nie rozumiem miśki miały być przecież znerfione to z jakiej paki postanowiono je zbuffować żeby Jeszcze trudniej je było usunąć?

    • crazeworm

      Teraz biją za 1 ale tylko karty zagrane z ręki. Więc jak rzucisz Ducha Lasu to wilki i mglaki nie dostaną, tak samo z wiedźminami dostaje tylko jeden a nie cała trójka.

  • Andrzej Polak

    Mróz dostał ostro. Ale super. Będziemy testować nowe zmiany. Gwint24 dzięki za artykuł. Pozdrawiam.

  • Buziek

    Największy problem jaki pozostał to Topornicy. W każdej frakcji jednostki które się buffują o 1 (Spotter, Protector, Pirate itp.) mimo, że robią to nie będąc na stole – mają pewien limit do tego jak bardzo mogą się zbuffować. A toporników można cisnąć do 30, 40, 50+ punktów za pomocą pogody i innych efektów – sky is the limit… Ok, pogoda po zmianie to trochę ograniczy, ale źrodło problemu pozostanie.

    • Sebastian Sarat

      Mutagen na niego i masz po problemie

      • speedor123

        Zwłaszcza że po patchu mają stałą 3 i usuniętego weterana co ułatwia niszczenie ich na dobre grzybami tak żeby przeciwnik nie mógł ich wskrzesić

      • Buziek

        Nie chodzi mi o kontrę na nie, tylko o brak „ograniczenia” w porównaniu do innych kart tego typu. Tamte karty działąją fajnie, a topornicy nie do końca…

        • gderciol

          Ale możesz ich od razu zablokować, a zwiadowców itp – nie.

  • Aravish

    RIP talia pod potwory na mróz.

  • Huor

    Nie rozumiem dlaczego mróz nie dostał tego co ma teraz deszcz , a deszcz co mróz łatwiej było by się przestawić imo bezsensu.

    • speedor123

      Ta zamiana mrozu na deszcz a deszczu na mróz to pewnie dlatego że chcieli znerfic Caranthira który był za często grany, chyba już lepiej było zamienić te 2 pogody miejscami niż zmieniać Caranthira w władce deszczu…

      • Huor

        Mimo wszystko bez sensu Carranthir dostał nerfa że przenosi 3 a nie 5 jednostek do tego wystarczyło zostawić jego starą siłe 5pkt i sam mroź jako tez już nerfa dostał więc nie potrzebował aż tylu, moim zdaniem ja gram na +3k mmr i wydaje mi się że za duży nerf tej całej pogody Redzi nie powinni się sugerować tym że ktoś kto ma 1k mmr płacze na reddicie że go pogoda nękka jak się złapie doświadczenie pozna karty to już nie jest tak dużym problem da się wokół tego zagrać

  • Mateusz Kądziołka

    Siła Hemdalla z Kambi 16 pkt + zwykła srebrna karta może zablokować Władce Undvika .
    Kambi leży i wyje 🙂

  • Strzelec Bartek

    Co za idiotyczny hotfix, miast naprawić to co trza było (Niegrywalna Pavetta i Vabjorn) i znerfić porządnie Skellige to się skupili na tym co nie było problemem (Hemdall 16 siły, dajcie spokój). Topornicy powinni mieć limit siły do 30 albo coś innego z nimi zrobić. A boosty dla Milfgaardu niewielkie. Granie na szpiegów prawdopodobnie nadal będzie nie opłacalne.

    • Mateusz Suchar

      Zdajesz sobie sprawę że topornicy czerpali swoją siłę z brązowej i srebrnej pogody, która teraz dostała silnego nerfa?

      • Oliuss

        Silnego nerfa dostał jedynie mróz i białe zimno. Po aktualizacji, mróz zostanie zastąpiony przez deszcz i Skellige będzie wkurwiać dalej…

        • Mateusz Suchar

          Silnego nerfa dostała także mgła. Deszcz teraz może robić max 5 dmg na rząd, a stary mróz mógł robić znacznie więcej. Ponadto, Aeromancja nie wskrzesza z cmentarza, czyli nie będzie można zagrać 2x białego zimna. Oprócz tego, Skellige nie może wskrzeszać miśka tworzonego przez Gremistę, Tarczowniczki to maksymalnie 15 value, Lorda Undvik można zablokować, a niedźwiadki nie będą atakowały przyzywanych jednostek, ergo topornicy nie będą się boostowali za kolejne jednostki.

          • Tomasz Gleszczyński

            I tak tego oni nie ogarną że Skellige dostało porządnego nerfa

  • Strzelec Bartek

    Zapomniałeś Karczmarzu napisać że niszczenie kart zwykłych i rzadkich będzie za +5 i +10, niestety.

    • Deckcard_Cain

      To prawda? W której minucie streamu jest o tym mowa?

      • Strzelec Bartek

        Nie mowa a widać przez cały czas na poglądzie kart. Wystarczy popatrzeć jak pokazują znerfione rzadkie karty.

        • Deckcard_Cain

          Porównałem z poprzednim streamem o aktualizacji i tam na nagraniu były podawane takie same wartości niszczenia kart, jednak po wejściu zmian można było otrzymać za nie pełną ilość skrawków + ogólnie zwiększyli ilość skrawków za karty zwykłe i rzadkie.

  • Stary Wąż

    Znowu lipa i nuda.

  • Ernest Mindykowski

    Mam pytanie: trafiłem w beczce legendarne karty i nie wiem którą wybrać: Shani (tą nową), Rainfarna, i Regisa.

    Błagam pomożcie.

    • Mateusz Suchar

      jeśli normalny Regis to weź Shani lub Rainfarna, zależnie jaką frakcję grasz/chcesz grać.

  • Toxin Symbiont

    Mój premium Leo idzie w odstawkę

  • Dusiciel

    Pierwsze co zobaczyłem: Vilgenfortz i Płotka znowu razem <3 (szkoda że nasz kochany konik nie działa tak jak dawniej). Trochę szkoda mi niektórych kart i talii, z jednej strony widzę że na Skeelige można by coś pokombinować ze Strażą Królowej (które w mojej opinii nie zostały obite zbyt bardzo, i tak zazwyczaj Tarczowniczki wyrzucałem w I turze) natomiast no z drugiej strony ciężej będzie zagrać Operatora z ADC (bo miśki mają teraz 7 siły). Mam takie pytanie, czy to prawda że od teraz powróci stary system +5 za Commony i +10 za Rary i czy znerfione karty będzie można spalić za pełną kwotę, tak samo z premium (znalazłem poniżej odpowiedź ale jest dla mnie nie jasna :/)

  • Adam

    A to prawda, że teraz znów będą wracać za niszczenie kart 5-10? Bo nie wiem czy czekać czy niszczyć nadmiar ;p

  • Piotr Popielewicz

    CDPR Poprawia i nerfi umiejtność misków, to jednocześnie buffuje je do 7, tylko po co? Kartę, której umiejętność jest stała i tworzy synergię z tarczowniczkami.
    Na ostatnim streamie dotyczącym złotej pogody i nerfów wyraźnie powiedziano, że mróz jest dobry i nie widzą sensu by go zmieniać. Po patchu, kiedy okazało się, że topornicy z tego mrozu korzystają, to zamiast zrobić coś z topornikami, rozwalono mróz i przy okazji znerfiono (?!) Ogary Gonu, które z tym mrozem tworzyły archetyp talii. Z 5 na 4, serio? Czy kiedykolwiek ktokolwiek narzekał na ogary, których jedną umiejętnością było wyciągnięcie z talii mrozu, gdzie trzeba go w talii mieć, a przy okazji jak już wkładamy takie karty w talię, to zawsze istnieje ryzyko, że przy obecnym mulliganie sami się zablokujemy, bo przy wymianie mrozu z ręki i tak musimy się go od razu pozbyć, bo nam dojdzie w kolejnej. Harpie też znerfiono, Sukkuba znerfiono, choć to złota karta i wymaga innej nie złotej, by w ogóle mogła odpalić, a taki Tibor warunku nie ma, przy czym dostajemy za niego gównianego brąza i to jeżeli go w ogóle jeszcze mamy w talii! Nerf na Regisie, to już jakieś kuriozum. Jedna z niewielu kart kontrująca rakowe Spell’Taell, gdzie strażnicy buffują się nawet w talii i nie ma absolutnie żadnej na nich kontry, a to brązowa karta. Tak samo Nilfgaard czy Skellige, które buffują sobie karty w talii i niby jak mam je potem usuną, jak nie starczy mi na wszystko kontr? Czy naprawdę jedna karta, która na chybił trafił wybiera z trzech musiała dostać nerfa, gdzie wiele razy zdarzało się, że Regis robił zwykłe value w okolicach 10-12? Na cholerę kastruje się te biedne potwory, które i tak są ogólnie słabe i mają ogromny problem zbudowaniem swojej siły, a ich jedyną bronią przeciw buffom na wrogu, była właśnie pogoda, którą trafił szlag. Więc nie dość, że ogary i tak stały się bezużyteczne, to jeszcze się je nerfi, a buffuje deszcz, który jest kartą ogólną. To samo z Caranthirem, gdzie jeszcze dostał nerfa, choć i tak jego przydatność spadła przez nerf mrozu. To samo z Nithralem, który podnosi obrażenia aż o 1! Niesamowite! Srebnra karta, która i tak nie była grana aż tak często. A biedne Nekkery dalej po wywaleniu na cmentarz się resetują. Teraz najwyraźniej potworom pozostanie jedynie pożerka na Dagonie, bo ukryty jest biedny. Tyle, że pożerka wymaga aż trzech kart w kombie i pełnego wyłożenia, co udaje się rzadko, bo przeciwnicy zawsze dysponują jakimiś kontrami. Rozwalą jaja czy Wielkie Krabopająki i nara. Zamiast zmienić jedną kartę – toporników – CDPR nerfi neutralna pogodę, zamiast ją zrobić wyłącznie dla gonu albo coś. Kto to w ogóle obmyśla? Serrit zbuffowany do 9, ale po jaką cholerę? Karta opd archetyp odkrywania która i tak jest dobra, bo nam zwyczajnie rozwala jedną kartę, to jeszcze zbuffowana? Nie mam pytań. Morkvag zbuffowany i znrfiony jednocześnie, tyle, że co z tego, skoro zablokowany na polu i zniszczony i tak się wskrzesza i odblokowuje sam, a można go przecież ładnie zbuffować z ręki.
    To jest po prostu kpina.

    • Kamil Ch

      Dobrze gada, polać mu

      • Piotr Popielewicz

        Jest to o tyle idiotyczne, że – tak jak mówiłem – na ostatnim streamie mówili, że nie widzą potrzeby zmiany mrozu, a teraz nagle zmienili go, jego funkcję przypisując do deszczu, tylko osłabiając jego działanie. Więc jeśli już, to dlaczego po prostu nie znerfili mrozu o ranienie jednostek w rzędzie i toporników, tylko rozwalili pogodę, bo topornicy byli za mocni? Jak można przez jedną karę niszczyć całą talię innej frakcji, do cholery?!
        Ja mam talię własnie pod potwory, mam pogodę na Dagodnie i pożerkę na Dagonie, choć wiadomo, że pożerka jest słaba, a i talia na Dagonie z Ogarami i Mglakami + Wiedźmy też nie jest wcale doskonała, bo przez taki a nie inny mulligan bardzo wiele gier przegrywa się właśnie z jego powodu. Szczerze powiedziawszy, to nie wiem co ja teraz zrobię z tym wszystkim. Chyba przestanę grać w Gwinta. Chyba, że tak jak po poprzednim patchu, po tym też dostaniemy zwrot 100% skrawków, ale za wszystkie znerfione karty. Wtedy przepalę potwory i złożę coś pod inny deck, bo do każdej frakcji coś mam, ale brakuje mi kilku kluczowych kart, by jako tako działały.
        I osobiście nie rozumiem też płaczu ludzi na temat tego, że potwory są niby OP na pogodzie. To jest przecież bzdura. Każda frakcja ma nie dość, że magów, to jeszcze neutralny Brzask i uniwersalny do tego + jednostki czyszczące pogodę. Grając na pogodzie i potworach przegrywam chyba nawet częściej niż wygrywam, głównie z powodu mulliganu, ale i tak często po prostu pogoda nie daje rady wyciągnąć value, bo nie leży tyle na stole, albo nie przebija buffów, gdzie taki Nilfgaard rzuca sobie Ambasadora i poprawia, to co mi daje pogoda względem 1-2 jednostek z value po 15-25? Wielkie nic.

Discord Gwint24

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...