Karczma na Discordzie Dołącz do grupy Gwint Polska
Strona główna » Birna Bran – porozmawiajmy o kartach!
Karty Skellige

Birna Bran – porozmawiajmy o kartach!

Birna Bran

Birna Bran – właściwie nazywa się Birna Tuirseach – żona króla Brana i matka dla Svanrige Tuirseach. Królowa Skellige (również Królowa wdowa i/lub Królowa matka) Pani na An Skellig oraz matrona klanu Tuirseach. Więcej o Birnie przeczytacie tutaj!

Opis przygotował Mateusz Byliński! Dziękuję! Jeśli i Ty chciałbyś przygotować opis jakiejś karty, to podeślij swoją pracę na ganisz@mmo24.pl!

  • Birna Bran to złota, legendarna karta frakcji Skellige.
  • Umiejętność: Rozmieszczenie: Przenieś jednostkę z cmentarza przeciwnika na Twój. Co 1 turę, na początku Twojej tury zrań tę jednostkę o 1 i sąsiadujące  jednostki o 2.
  • Skrawki: -800/+200.
  • Zalety:
    • Pozwala zabrać z cmentarza rywala interesującą nas jednostkę, którą możemy wskrzesić dzięki Kapłankom i Sigrdrifie.
    • Za pomocą osłabiania sąsiadujących z nią wrogów pojawia się potencjalny cel do „wysypania” z naszej talii Tarczowniczek Klanu Drummond.
  • Wady:
    • Jest jednostką nielojalną, co oznacza, że dajemy 5 punktów w złocie dla rywala.
    • Bardzo sytuacyjna, niejednokrotnie będzie dla nas problematyczna w zastosowaniu.
    • Gdy zagramy ją mając do oponenta stratę punktową ryzykujemy przegraniem rundy z kartą deficytu (jeśli my zaczynaliśmy).
    • Rywal dysponujący Uzdrowieniem na ręce może nas niemile zaskoczyć odbierając swoją zgubę lub inną jednostkę z naszego cmentarza.
  • Przykłady zastosowań:
    • Ciężko znaleźć dla niej miejsce w jakiejkolwiek talii Skellige ze względu na znaczną utratę tempa przy jej zagraniu na stół, dodatkowo uzyskujemy nierzadko znikomą nagrodę za poniesione ryzyko. Mimo to stanowi nader ciekawą opcję „zabawową” dla talii opartej na Straży Królowej.
    • Jej zagranie najbardziej opłaca się, gdy mamy przewagę co najmniej 6 punktów nad rywalem (jeśli jest przez nas zagrywana między dwóch brązowych lub srebrnych nieopancerzonych wrogów wystarczy nam „punkcik” nadwyżki, aby nie stworzyć okazji do pasu dla przeciwnika, jeśli my zaczynaliśmy).
    • Wybierając cel kradzieży kierujmy się nie tylko siłą, ale i umiejętnością jednostki, która być może przyda się nam na dalszą część rozgrywki, lub nawet obróci taktykę przeciw niemu samemu (przykład: Harcownik Klanu Tuirseach, Straż Królowej)
    • Naturalnie współgra z Operatorem i Strażą Królowej, czasem dając nam aż dwie dodatkowe strażniczki do wskrzeszenia, a także z wyżej wspomnianymi Tarczowniczkami Klanu Drummond, Kapłankami Frei i Sigrdrifą.

A co Wy Drodzy Czytelnicy sądzicie o tej karcie? Pierwsza w kolejce do reworka, czy może jej czas dopiero nadejdzie?

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Jan Kowalski

    Pierwszy w kolejce do reworka to jest Gaunter O klapa 😛

    • Mateusz Byliński

      Zaskoczę Cię, ale Gaunter właśnie ostatnio zaczął być grywany 🙂 Można w oparciu o niego super toolbox złożyć. Cały czas kminię, jak go wykorzystać tak, aby zrobić jakiś łańcuszek 5-6 zagranych kart z talii na raz.

      • Jan Kowalski

        Zaskoczę Cię, Swim wrzucił Gauntera do toporników to go grają. Wystarczy porównać Gauntera do Skellena czy posiłków.

        • Mateusz Byliński

          Owszem. Gaunter potrzebuje zmiany na taką, która wynagradzała by gracza za poniesione ryzyko, ale na ten moment wątpliwym jest, by redzi go ruszyli, ew. dodadzą mu lekki buff punktowy. Ja w ostatnim czasie na 4k mmr spotkałem kilku Gauterów i nawet samemu go grałem. O tym decku swima dowiedziałem się jakieś godzinę temu 🙂 Zobaczymy jak się w stosunku do niego będzie sytuacja rozwijać.

          Jeszcze co do ewentualnej zmiany tej karty – ktoś pamięta jeszcze starego Brana, który za cenę CA dawał możliwość doboru dowolnej karty na rękę a nie ją od razu zagrywać? Czemu by nie zrobić tak z Lusterkiem? Hę? Za wysokie ryzyko pomyłki (utraty CA) sporej szansie na remis (czyli tak naprawdę stratę tych dodatkowych 4 punktów i odkrywki jakie daje srebrny Albrich) moglibyśmy dostać szansę na zbudowanie CA, a tego jak wiemy nigdy za wiele. Pytanie tylko, czy dla niektórych talii nie byłoby to za mocne (powiedzmy Gaunter w Lugosa w early game aby przygotować się na wrogi Drakkar, Setnika, Mangonelę, Krabopająka) lub cokolwiek innego (Żalnica, Bloker, Mag)

    • Wolffe

      Na Gauntera ostatnio 2 razy trafiłem na 4,2k MMR. W obu przypadkach przeciwnik nie zgadł i dał mi dodatkową kartę, po czym poddał mecz xD Grałem Kontrolnym Radowidem, gdzie jednostki są dość zróżnicowane (mniej więcej połowa poniżej 5, połowa powyżej). Szczerze mówiąc zdziwiłem się tak szybkim poddaniem, ale nie narzekam.

  • Strzelec Bartek

    Przecież Uzdrowienie nie wskrzesza z przeciwnego cmentarza.

    • speedor123

      Ale chodzi o to że my rzucamy Birnę na stronę przeciwnika a w kolejnej rundzie on może ją wskrzesić swoim uzdrowieniem bo była po jego stronie pola bitwy

  • KFR

    Mam w tali ze strażniczkami i tarczowniczkami. Używam do uzyskania strażniczki zajumanej przez przeciwnika lub stworzonej przez operatora (choć ta z operatora częściej wraca do talii w następnej rundzie, niestety;) Prawdę powiedziawszy często odrzucam, jeśli nie dostanę na starcie operatora właśnie. Nikt się jej raczej nie spodziewa, więc potrafi namieszać.

  • Sebastian Sarat

    Birna jako karta jest jak najbardziej grywalna, nie jest zbyt OP, współgra zarówno z topornikami jak i Discardem. Talia ze strażą któlowej, operatorem, tarczowniczkami, kręgiem przywołań i Birną. Przy dobrym rozegraniu bez problemu w trzeciej turze ma się 4xQG na stole, nawet jeśli przeciwnik nie wykorzysta swojej QG. W najlepszym wypadku 6xQG co daje jedną brązową kartą aż 32 pkt na stole (4x4GQ+2x5QG+7Cerys). Jeśli po drodze uda się zagrać 2-3 razy Bon Dhu przeciwnik pasuje jak tylko wyskoczą wszystkie tarczowniczki.

Discord Gwint24

Najnowsze talie

memy.gwint24.pl

Memy

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...